To 4.7. #9-03: On the Border of War

Turun alueen pelit, pelipäivät ja muut.
Turku region games, gamedays and other.
Viela
Viestit: 321
Liittynyt: 14 Elo 2017, 14:18

To 4.7. #9-03: On the Border of War

Viesti Kirjoittaja Viela »

A Pathfinder Society Scenario designed for levels 5-9.

Brevoy may seem a united country, but its noble houses are ever on the brink of warfare while King Noleski Surtova struggles to keep the peace and prove his legitimacy. A neutral township's baron has died, and the loyalists of several houses have rekindled old rivalries while maneuvering for their respective lords to control the region. As the noble houses maneuver armies nearby in the name of "peacekeeping," the teeters on the precipice of war. Hostilities could spell the end of a famous ruin that the Society is yet to document, and Pathfinders must travel into the powder keg region to delay hostilities long enough to salvage and study the site. For the truly ambitious, it may be possible to avert the war altogether, but canny nobles as likely to see the PCs as pawns as mediators.

Aika: klo 18:00
Paikka: Fantasiapelit
GM: Viela

Ilmoittakaa mikä tier kiinnostaa / millä hahmolla haluaisitte osallistua :)

Poluttajat:

- Ninja Tuna
- Darithil
- RoadJack
- Tomppa
- Petri
- Net-Soul
Viimeksi muokannut Viela, 04 Heinä 2019, 13:01. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
Ninja Tuna
Viestit: 895
Liittynyt: 12 Elo 2017, 11:35
Paikkakunta: Turqu

Re: To 4.7. #9-03: On the Border of War

Viesti Kirjoittaja Ninja Tuna »

Mukkaa! Tähtäisin itse ylempään tieriin ku sinne o nii pal hahmoi. Mut kaikki käy (paitsi pienet kengät).
Sincerely
Tunawan
"Pain is temporary. Honor is forever." -Rieha
Darithil
Viestit: 194
Liittynyt: 21 Kesä 2018, 22:24

Re: To 4.7. #9-03: On the Border of War

Viesti Kirjoittaja Darithil »

Mukaan. Taroch toivois pääsevänsä neuvottelemaan rauhasta (lvl9). Jos tehtävään lähetetään alemman levelin ryhmä niin Jacques (lvl7) haluaa tutkia tapausta ja päätyä parhaaseen tulokseen. Kaikki käy paitsi oma äiti ja kansantanssit.
RoadJack
Viestit: 200
Liittynyt: 22 Tammi 2018, 01:06
Paikkakunta: Turku

Re: To 4.7. #9-03: On the Border of War

Viesti Kirjoittaja RoadJack »

Mukaan, molemmat tierit passaa vallan mainiosti (löytyy lv 6 bard, lv6 kinetic knight, lv8 sorcerer, lv 9 inquisitor)
Avatar
Ninja Tuna
Viestit: 895
Liittynyt: 12 Elo 2017, 11:35
Paikkakunta: Turqu

Re: To 4.7. #9-03: On the Border of War

Viesti Kirjoittaja Ninja Tuna »

Capt. Taldor oli ainakin lvl 9 ranged depsukka ja sit 7-9 väliin osuu niin melettäjiä kuin parantajiakin.
Tikki
Mama
Sahti
Professori Bitweird
Sherlock
Arsenaali
Neiti X
Ja jopa Solmu!
Sincerely
Tunawan
"Pain is temporary. Honor is forever." -Rieha
Tomppak88
Venture-Lieutenant
Viestit: 665
Liittynyt: 01 Elo 2017, 14:20

Re: To 4.7. #9-03: On the Border of War

Viesti Kirjoittaja Tomppak88 »

Mukaan! Hahmoja löytyy lvl 6-9, mutta ei haittaa pelata ylöspäin.

Tekis mieli pelata Gunslingeriä mutta tehtävän diplomaattinen luonne ehkä sopii ehkä Thomakselle (cleric) paremmin. Thomas tosin taisi olla vasta level 6.
"featti tekee merkittävän ontologisen muutoksen hahmoon: antaa raajan tilanteeseen, jossa ei olisi yhtään raajaa ilman feattia" - Agape
Avatar
Ninja Tuna
Viestit: 895
Liittynyt: 12 Elo 2017, 11:35
Paikkakunta: Turqu

Re: To 4.7. #9-03: On the Border of War

Viesti Kirjoittaja Ninja Tuna »

Tomppak88 kirjoitti: 03 Heinä 2019, 12:52 Mukaan! Hahmoja löytyy lvl 6-9, mutta ei haittaa pelata ylöspäin.

Tekis mieli pelata Gunslingeriä mutta tehtävän diplomaattinen luonne ehkä sopii ehkä Thomakselle (cleric) paremmin. Thomas tosin taisi olla vasta level 6.
Tuu vaan Namiralla. Eiköhän meillä diploa löydy. ^^
Sincerely
Tunawan
"Pain is temporary. Honor is forever." -Rieha
petri
Viestit: 79
Liittynyt: 10 Syys 2018, 08:39

Re: To 4.7. #9-03: On the Border of War

Viesti Kirjoittaja petri »

Mukaan level 8 velholla.
Net-Soul
Viestit: 125
Liittynyt: 28 Helmi 2019, 16:06
Paikkakunta: Kaarina

Re: To 4.7. #9-03: On the Border of War

Viesti Kirjoittaja Net-Soul »

Mukaan.
Avatar
Ninja Tuna
Viestit: 895
Liittynyt: 12 Elo 2017, 11:35
Paikkakunta: Turqu

Re: To 4.7. #9-03: On the Border of War

Viesti Kirjoittaja Ninja Tuna »

Mä luin ton kuvauksen ny uudelleen. Luulen et seuraavanlaisia skillei vois tulla tarvitseen siel noble families keskusteluissa:
Diplo
Sense motive (näyttää silt et meitä voidaan koittaa pitää pelinappuloina)
Bluff (counter measures?)
Perception (klassikko)
Intimade jopa?
Know. Geography
Know. History
Know. Local
Know. Religion (?)
Know. Nobility jopa?
Sopivia Professionei (barrister, etc)
Peform oratory jopa?
Know. Arcana + Planes (jos pitää tutkii jotain caster ihmisiä yms)

Multa löytyis noihin diplo yms Cha puolen haasteisiin kavereita, Sense motive skillin ei ihan niin pal oo osaajia ja knowledge puolelle vois tarvita tukea. 🤔 Myöskään Bit of Luckeista yms tukivoimista ei oo haittaa ^^

Edit. Aivan. Velholla on varmaan int puolen skillit hallussa. Inquisitor ois wisdom pohjainen.. Oisko siel sense motive puoleen omistauduttu?
Sincerely
Tunawan
"Pain is temporary. Honor is forever." -Rieha
Tomppak88
Venture-Lieutenant
Viestit: 665
Liittynyt: 01 Elo 2017, 14:20

Re: To 4.7. #9-03: On the Border of War

Viesti Kirjoittaja Tomppak88 »

Eh, ajattelet asiaa liikaa. Society scenut ei yleensä oo niin vaikeita et tarttis skillien tarkkuudella lähteä hahmoa valitsemaan, ja tiedät sen varmasti itsekkin. Ja jos joku skilli puuttuiskin ja sen takia jotain feilattais niin ei maailma siihen kuitenkaan kaadu - pärjättäis varmasti ihan riittävän hyvin vaikka kaikki tulis harsk pregeneillä :P

Mun Gunslingerillä ja Clericillä ei oo hirveesti eroa diplomatian määrässä, pohdin lähinnä hahmon valintaa hahmon, hm, tyylin tai luonteen näkökulmasta, eli varsinaisesti mekaniikasta ei tässä ollu kyse.

Taidampa siis Kaivaa oman hautani ja tuoda Namira "Twice Cursed" mukaan :P
"featti tekee merkittävän ontologisen muutoksen hahmoon: antaa raajan tilanteeseen, jossa ei olisi yhtään raajaa ilman feattia" - Agape
Viela
Viestit: 321
Liittynyt: 14 Elo 2017, 14:18

Re: To 4.7. #9-03: On the Border of War

Viesti Kirjoittaja Viela »

Huom! Jos tulee hahmolla joka on seikkaillut Horn of Aroden -skenussa, saattaa törmätä vanhoihin tuttuihin.
Tomppak88 kirjoitti: 04 Heinä 2019, 15:15 vaikka kaikki tulis harsk pregeneillä :P
Tää pitää joskus toteuttaa :lol: xD
Avatar
Ninja Tuna
Viestit: 895
Liittynyt: 12 Elo 2017, 11:35
Paikkakunta: Turqu

Re: To 4.7. #9-03: On the Border of War

Viesti Kirjoittaja Ninja Tuna »

Tomppak88 kirjoitti: 04 Heinä 2019, 15:15 Eh, ajattelet asiaa liikaa. Society scenut ei yleensä oo niin vaikeita et tarttis skillien tarkkuudella lähteä hahmoa valitsemaan, ja tiedät sen varmasti itsekkin. Ja jos joku skilli puuttuiskin ja sen takia jotain feilattais niin ei maailma siihen kuitenkaan kaadu - pärjättäis varmasti ihan riittävän hyvin vaikka kaikki tulis harsk pregeneillä :P

Mun Gunslingerillä ja Clericillä ei oo hirveesti eroa diplomatian määrässä, pohdin lähinnä hahmon valintaa hahmon, hm, tyylin tai luonteen näkökulmasta, eli varsinaisesti mekaniikasta ei tässä ollu kyse.

Taidampa siis Kaivaa oman hautani ja tuoda Namira "Twice Cursed" mukaan :P
en kyllä näe siinä mitään pahaa, et jos joku haluaa pohtia hahmonvalintaprosessia mahdollisten tarvittavien skillien kautta. :( oon kerran jos toisenkin nähny pelaajia istuvan pöydässä todeten et, "äh, jos ois tiennyt ni oisin valinnut toisin". :/
kun muut heittelee noppaa ni itse saa istua vieres ja odottaa et koska combat alkaa... :D

Mutta, että kunhan heittelin tuossa vaan aikaisemmin ilmoille mahdollisia meta tason vänkyröitä. Pelata aina saa toki millä itse kokee hauskimmaksi. ^^

*edit
Hei Harskihan on Wisdom hahmo!!
Sincerely
Tunawan
"Pain is temporary. Honor is forever." -Rieha
Avatar
Ninja Tuna
Viestit: 895
Liittynyt: 12 Elo 2017, 11:35
Paikkakunta: Turqu

Re: To 4.7. #9-03: On the Border of War

Viesti Kirjoittaja Ninja Tuna »

Ja tietty aikaisemmat skill arvailut oli vaan henk koht arvailuja, ei muuta. :D
Sincerely
Tunawan
"Pain is temporary. Honor is forever." -Rieha
Tomppak88
Venture-Lieutenant
Viestit: 665
Liittynyt: 01 Elo 2017, 14:20

Re: To 4.7. #9-03: On the Border of War

Viesti Kirjoittaja Tomppak88 »

Ninja Tuna kirjoitti: 04 Heinä 2019, 17:34
Tomppak88 kirjoitti: 04 Heinä 2019, 15:15 Eh, ajattelet asiaa liikaa. Society scenut ei yleensä oo niin vaikeita et tarttis skillien tarkkuudella lähteä hahmoa valitsemaan, ja tiedät sen varmasti itsekkin. Ja jos joku skilli puuttuiskin ja sen takia jotain feilattais niin ei maailma siihen kuitenkaan kaadu - pärjättäis varmasti ihan riittävän hyvin vaikka kaikki tulis harsk pregeneillä :P

Mun Gunslingerillä ja Clericillä ei oo hirveesti eroa diplomatian määrässä, pohdin lähinnä hahmon valintaa hahmon, hm, tyylin tai luonteen näkökulmasta, eli varsinaisesti mekaniikasta ei tässä ollu kyse.

Taidampa siis Kaivaa oman hautani ja tuoda Namira "Twice Cursed" mukaan :P
en kyllä näe siinä mitään pahaa, et jos joku haluaa pohtia hahmonvalintaprosessia mahdollisten tarvittavien skillien kautta. :( oon kerran jos toisenkin nähny pelaajia istuvan pöydässä todeten et, "äh, jos ois tiennyt ni oisin valinnut toisin". :/
kun muut heittelee noppaa ni itse saa istua vieres ja odottaa et koska combat alkaa... :D

Mutta, että kunhan heittelin tuossa vaan aikaisemmin ilmoille mahdollisia meta tason vänkyröitä. Pelata aina saa toki millä itse kokee hauskimmaksi. ^^

*edit
Hei Harskihan on Wisdom hahmo!!
Tottahan tuokin, ja kyllähän sitä koitetaan aina neuvoa uusia pelaajia tekemään hahmoja vähän sitä silmällä pitäen että löytyy tekemistä combatissa Ja sen ulkopuolella. Ja juu, komppaan täysin - jokainen aina saa toki pelata millä itse kokee hauskimmaksi, eikä siinä ole mitään pahaa jos joku haluaa pohtia hahmon valintaa sen perusteella että "miltä tämä tehtävä vaikuttaa, millaisista taidoista voisi olla hyötyä", tarkoitin vain että se on vapaavalintaista - toivon ettei ketään koskaan painosteta tai edes koe että tulisi painostetuksi valitsemaan omaa hahmoaan "partyn tarpeen mukaan". Ei ole väärin valita hahmoaan sen perusteella mitä aukkoja partyssä on, mutta kuten todettu - pelata saa aina sillä minkä itse kokee hauskimmaksi, vaikka se olisikin sitten partyn neljäs cha 7 int 7 barbaari :P
"featti tekee merkittävän ontologisen muutoksen hahmoon: antaa raajan tilanteeseen, jossa ei olisi yhtään raajaa ilman feattia" - Agape
Avatar
Ninja Tuna
Viestit: 895
Liittynyt: 12 Elo 2017, 11:35
Paikkakunta: Turqu

Re: To 4.7. #9-03: On the Border of War

Viesti Kirjoittaja Ninja Tuna »

Näinhän se juuri on.
Itselläni oli kyllä hauskaa eilen. Varsinkin kun sain pyöriä nauraen lattialla muiden lyötävänä. :D
Mielenkiintoinen scenu ja GM veti kyllä todella hyvin encoutereiden monimutkaisuudesta huolimatta!! Olisi itselläni ollut kyllä sukat jalassa pyörimässä pelinjohtajana...
Sincerely
Tunawan
"Pain is temporary. Honor is forever." -Rieha
Vastaa Viestiin