#6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Tällä foorumilla tapahtuvat pelit.
Games taking place on this forum.
Naal
Venture-Agent
Viestit: 350
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Thansan kulkee joukon etunenässä ihmetellen milloin mitäkin. Joskus hän jää tutkimaan erityisen kiinnostavaa köynnöstä tai papanakasaa, koskettelee lehtiä mutisten itsekseen, tai katsoo kovakuoriaisten painia kasvien katveessa. Sitten hän hölkkää länkisäärisesti muun porukan kiinni, menee kärkeen, ja tulee taas pian ohitetuksi kun (luultavasti) tavallinen papukaija vangitsee hänen katseensa.

Kun Sälpä ilmoittaa huomanneensa vaaran, Thansan pongahtaa pystyyn ja tähyilee uteliaana näkisikö itse näin vaarallista asiaa. Sitten hän alkaa pohtia miten uhan ohi voisi päästä mahdollisimman turvallisesti.
[+] Samat heitot kuin muillakin uteliaisuudesta
Perception
[10]+10 = 20
1d20+10:  [
10
] +10 = 20

Knowledge (nature)
[15]+13 = 28
1d20+13:  [
15
] +13 = 28

Loppu. Katsotaan mitä tuli.
Edit heittojen jälkeen.
"Ne ovat osa viidakon armotonta kiertoa. Meidän kannattaa ehkä kiertää ne jos se ei vie meitä pois jäljiltä," miekkonen toteaa lähes autuaan tietämättömänä koboldien jättämästä maantiestä. Hänen havaintokykynsä on keskittynyt luontoon. "Mikäli mielestänne meidän olisi parempi kulkea nopeasti niiden alueen läpi, minulla on keinot polttaa ne loitsuilla joko läheltä tai kaukaa. Se nielee suuren osan mystisistä kyvyistäni, mutta koen oloni varsin turvalliseksi tässä seurassa. Tai sitten voimme viskoa näitä ja katsoa tekeekö niillä kolon puistikkoon," Thansan sanoo kaivaen esiin kolme pulloa väkevästi emäksistä liuosta. "Lähellä meidän pitää kenties varoa. Joillain kasveilla on tapana pöllyttää ympärilleen huumaavia itiöitä. Valashmain viidakoissa oli monia tällaisia paikkoja joissa varomaton saattoi kohdata loppunsa."

Kierretäänkö jos mahdollista, vai poltetaanko joko flaming spherellä, burning handsilla, tai alkali flaskeilla (joita Thansanilla on kolme)?
Avatar
Deus
Viestit: 72
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

Delzden reagoi Sälvän varoitukseen hörähdyksellä. "No oisha se pit'ny arvat', ett' viid'kos kaik o kimpus", hän tuhahtaa. "Ei paran' poltta, voi kasv' pist' itiö'sä ilma'! Ja ties mit' myrk'y svoi sisält'! Kierr'tää pöp'likö jos mah'olist, vält'etä myös hälyt'mäst koopolti."
Mustaparta
Viestit: 374
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

[+] Kahdesta oudosta pensaasta Nature DC 12
Tunnistatte kaksi Xtabay-kasviolentoa. Ne ovat aggressiivisia lihansyöjiä.
Jos tämän ylittää ainakin viidellä niin saa lisätietoa.
[+] Initiative
Delzden:
[1]+3 = 4
1d20+3:  [
1
] +3 = 4

Sälpä:
[10]+2 = 12
1d20+2:  [
10
] +2 = 12

Thansan:
[15]+2 = 17
1d20+2:  [
15
] +2 = 17

Varjokettu:
[2]+4 = 6
1d20+4:  [
2
] +4 = 6

Vihu1:
[7]+3 = 10
1d20+3:  [
7
] +3 = 10

Vihu2:
[1]+1 = 2
1d20+1:  [
1
] +1 = 2

Vihu3:
[5]+1 = 6
1d20+1:  [
5
] +1 = 6
Kartta dialla 4. Thansan ja Sälpä!
Naal
Venture-Agent
Viestit: 350
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Minun pitäisi muistaa jotain noista rönsyistä.
[+] Tietoheitto
Knowledge (nature) vs ilkeä kukkapenkki
[13]+13 = 26
1d20+13:  [
13
] +13 = 26

Loppu.
Palavatko ne hyvin ja onko niiden lähellä vaarallista hengittää?

Thansan hypähtelee hieman lähemmäs otusta muttei pääse kyllin liki korventaakseen sitä vielä. Hän keskittyy miettimään sen heikkouksia. Päästyään seinän juurelle hän lataa lingon jonka oli nykäissyt olkavaatteensa laskoksista. Move+draw, reload, knowledge-heitto.

Kartalla näkyy vain yksi vihu. Ovatko muut kauempana vai emmekö ole kenties vain huomanneet niitä.
Mustaparta
Viestit: 374
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

[+] Lisää rönsyistä
Siitepöly on näistä xtabayista peräisin ja se vaivutta uneen. Unesta voi herättää ravistamalla nukkujaa voimakkaasti (standard action).
Puskat on nyt kartalla ja eka on 20 ft ilmassa. Olin tehnyt tokenit mutta latasin sitten vaan yhden myöhään illalla.
Avatar
NiTessine
Venture-Agent
Viestit: 663
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 13:01
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja NiTessine »

Sälpä huokaisee ja lähtee kiertämään kukintoja hitaasti, vetäen sapelinsa esiin varmuuden vuoksi. Samalla hänen hartiansa tuntuvat levenevän ja hän alkaa muistuttaa vieläkin enemmän kivenjärkälettä.

Knowledge (nature)
[5]+7 = 12
1d20+7:  [
5
] +7 = 12


Move ja ase esiin, elemental aspectista +2 Con.
Taivalkapteeni-emeritus. VA Tampere.

https://nitessine.wordpress.com/
Mustaparta
Viestit: 374
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Isoa puun lehteä muistuttava olento lähtee lentoon, sivaltaa pistimellään Sälpää ja lentää saman tien pois. Se noin 10 jalan korkeudessa. Tänkin voi tunnistaa naturella.

Pistin:
[14]+3 = 17
1d20+3:  [
14
] +3 = 17

piercing:
[3]+1 = 4
1d4+1:  [
3
] +1 = 4
Myrkkyä vastaan Fort DC 14 1d2 ei toiminut joten 1-2 = 1 ja 3-4 = 2
[3] = 3
1d4:  [
3
] = 3


Pensaat liikkuvat lähemmäksi Delzdeniä ja Thansania.

Seuraavaksi Varjokettu ja Delzden.
Avatar
Deus
Viestit: 72
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

"Mit' kiro'tu sont' tä o!" Delzden parahtaa. Hänen oppimusten mukaisesti kasvit eivät käyttäydy näin. Hän viskoo jousensa huutkuuseen, vetää ketjuvasaransa eteen samalla astuen hieman eteenpäin ja losauttaa etäältä (vihreää) kasvimörökölliä.

Kuvittelen, ettei näitä voi tripata. Free: drop bow, Free: 5ft-step, Move: Draw weapon, Std: Strike

[5]+8 = 13
Mwk (Cold iron) Meteor Hammer 1d20+8:  [
5
] +8 = 13
[8]+4 = 12
Damage (bludgeoning, cold iron) 1d8+4:  [
8
] +4 = 12


Meteor hammerin fortress moden vuoksi shield AC +1, joten total AC 17.
TpM
Viestit: 275
Liittynyt: 25 Elo 2017, 15:35

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja TpM »

Varjokettu yrittää taas kiertää edullisempaan asemaan eli flankiin. SItten pistää pistomiekalla kasvia.

Attack:
[19]+7 = 26
1d20+7:  [
19
] +7 = 26

Damage:
[5]+2 = 7
1d6+2:  [
5
] +2 = 7
piercing
Hidden Strike Damage (jos pääsi flankiin ja semmoinen toimii)
[4, 3] = 7
2d4:  [
4
3
] = 7


Edit:
(18-20) Crit conf:
[16]+7 = 23
1d20+7:  [
16
] +7 = 23

Damage:
[2]+2 = 4
1d6+2:  [
2
] +2 = 4
PFS Tracker
PFS character levels: 10, 7, 8, 3, 1 SFS character levels: 9, 6, 2 PF2S character levels: 5, 3 , 3
Mustaparta
Viestit: 374
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Varjoketulla ei ole tokenia slidessa, nii ei voi sanoa kumpaa sä yritit flankata. Mutta osuu ja crittaa ja kaataa. Delzdenin ketjuvasara menee juuri ja juuri ohi vihreästä.

Toinen vuoro, Thansan ja Sälpä
Naal
Venture-Agent
Viestit: 350
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Thansan kohottaa vasemman kätensä ja levittää sen sormet. Hän päästää äänen joka alkaa korkealta ja laskee heti, ja liekit leimahtavat hänen sormiensa väliin. Ne leviävät viuhkana hänen eteensä niin kauan kun hän pitää äänen tasaisena, ja katkeavat intonaation vaimetessa.
[+] Burning Hands lehteen ja xtabayhyn
Ei käytetä jos Varjokettu on alueella. Siinä tapauksessa plan B.
Tulivahinkoa, Reflex DC 15
[3, 3, 2, 1] = 9
4d4:  [
3
3
2
1
] = 9

Sitten liikutaan kauemmas.
[+] Plan B
Jos Varjokettu on tulen alueella, lingolla oikeanpuoleista xtabayta. Osuminen:
[1]+5 = 6
1d20+5:  [
1
] +5 = 6

Konffaus
[8]+5 = 13
1d20+5:  [
8
] +5 = 13

Vahinko 1d3+2
[5]+2 = 7
1d6+2:  [
5
] +2 = 7

Kriittinen 1d3+2
[6]+2 = 8
1d6+2:  [
6
] +2 = 8

Sitten liikutaan kauemmas.
Avatar
NiTessine
Venture-Agent
Viestit: 663
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 13:01
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja NiTessine »

"Mikä tuo on?!" Sälpä huudahtaa nähdessään lentävän olennon, jonka pistimen hän vain vaivoin saa torjutuksi kilpeensä.

Knowledge (nature)
[18]+7 = 25
1d20+7:  [
18
] +7 = 25


Sitten hän astahtaa lähemmäs ryömivää rikkaruohoa ja alkaa pilkkoa sitä kompostiksi, sapeli happoa tihkuen.
[+] Noppia
Hyökkäys:
[18]+8 = 26
1d20+8:  [
18
] +8 = 26

Kriittisen vahvistus, mikäli tarpeen:
[5]+8 = 13
1d20+8:  [
5
] +8 = 13

Vahinko:
[5]+3 = 8
1d6+3:  [
5
] +3 = 8

Kriittinen vahinko, mikäli tarpeen:
[1]+3 = 4
1d6+3:  [
1
] +3 = 4

Happovahinko:
[2] = 2
1d6:  [
2
] = 2
Taivalkapteeni-emeritus. VA Tampere.

https://nitessine.wordpress.com/
Mustaparta
Viestit: 374
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

[+] Naturesta
Sälpä tietää että se on Leaf ray, small plant. fly 40 ft. average. Plant traits, pistimessä myrkkyä 1/round for 6 rounds; effect 1d2 Dex; cure 1 save. Istuttaa kerran päivässä siemeniään kohteeseen josta tulee sickened ja ottaa joka päivä 1d2 Con vahinkoa. Uusi leaf ray syntyy uhrin kuollessa. Ainakin remove disease tappaa siemenen.
Leaf rayn ref save:
[14]+3 = 17
1d20+3:  [
14
] +3 = 17

Xtabayn ref save:
[17]+1 = 18
1d20+1:  [
17
] +1 = 18


Thansanin tuli ja Sälpän hapokas sapeli tekevät toisesta kompostista lopun ja lehtirauskukin hiiltyy jonkin verran. Se tajuaa Thansanin olevan vaarallinen joten se yrittää häntä seuraavaksi.
Stinger:
[12]+3 = 15
1d20+3:  [
12
] +3 = 15
,
[4]+1 = 5
1d4+1:  [
4
] +1 = 5

Seuraavaksi Varjokettu ja Delzden.
Avatar
Deus
Viestit: 72
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

Delzden siirtyy askeleen takaisin päin lähemmäs lehtiotusta, ottaa paremman otteen ketjuvasarastaan. "Tansa', mnä aut'!" hän kailottaa kun alkaa viuhumaan vasaroidensa kanssa villisti.

Free: Meteor mode, Free: 5ft-step, Full-attack: Two-weapon fighting

[19]+6 = 25
Dezlden #1 attack 1d20+6:  [
19
] +6 = 25
[16]+6 = 22
Delzden #2 attack 1d20+6:  [
16
] +6 = 22
[7]+3 = 10
Delzden #1 damage 1d8+3:  [
7
] +3 = 10
[4]+1 = 5
Delzden #2 damage 1d8+1:  [
4
] +1 = 5
Naal
Venture-Agent
Viestit: 350
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Thansan piti loitsua käynnissä sekunnin murto-osan liian pitkään, ja virtaavan taikuuden turruttamana ei ehtinyt väistää oudon litteän olennon terävää uloketta. Hän putoaa hetkeksi polvilleen, mutta nousee katsoen käteensä ilmestynyttä viiltoa yllättyneenä. Jos hän huomioi ympärillään hetkeä myöhemmin viuhuvat ketjumoukarin painot, hän ei ainakaan ilmaise sitä selkeästi.

5 hp vahinkoa otettu. Jos tarvitaan saving throweja, käytän yhden +2 bonuksistani siihen. En ole vuorossa, joten ei toimintoja.
Mustaparta
Viestit: 374
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Ketjuvasaran iskut liiskaavat sen ja vihollisia ei tällä hetken ole enempää näkyvissä. Raunioista löytyy hengissä selvinnyt vanki, jonka koboldit olivat jättäneet hänen menetettyään tajuntansa. Nainen on tajuton mutta stabiili.

Löydätte maagisen studded leather armorin, masterwork scimitarin ja kaksi taikajuomaa.

Thansan: Fort DC on 14.
Avatar
NiTessine
Venture-Agent
Viestit: 663
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 13:01
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja NiTessine »

"Tarvitseeko kukaan tätä? Minulla on parannussauva hätätilanteita varten, mutta en osaa itse käyttää sitä." Sälpä murisee, heiluttaen sauvaa, joka näyttää tikkumaisen hauraalta hänen massiivisessa nyrkissään.
Taivalkapteeni-emeritus. VA Tampere.

https://nitessine.wordpress.com/
Naal
Venture-Agent
Viestit: 350
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Thansan katselee käsivarrestaan valuvaa kiiltävän tummaa nestettä. Osa siitä näyttää hajoavan harmaaksi uduksi, mutta kylliksi putoilee viidakon aluskasvillisuudelle jotta tietää sen olevan vertan. "Kiitos, mutta tämä on vain naarmu. Ah, mutta tarkoitit ilmeisesti tuota tajutonta naisparkaa. Voimme toki yrittää sauvaa, tai ehkä hänen unensa johtuu itiöistä, ja elvyttäminen ei vaadi vain ruumiillisten vamm-" Miekkonen nytkähtää kun myrkky puraisee ensimmäisen kerran.

Fort-saveja. Ensimmäiseen shadow speakerin +2 bonus. Jos myrkky menee läpi, nielaistaan antitoxin myöhempiä heittoja varten. Heitän kolme ja katson tarviiko lisää.
[+] Myrkytetty
Fortitude ensimmäinen, DC 14
[13]+5+2 = 20
1d20+5+2:  [
13
] +5+2 = 20

Fortitude toinen, DC 14, muistaakseni antitoxinin bonus on +4
[5]+5+4 = 14
1d20+5+4:  [
5
] +5+4 = 14

Fortitude kolmas, DC 14
[9]+5+4 = 18
1d20+5+4:  [
9
] +5+4 = 18

Toivottavasti ei tarvita enempää.
"Ei hätää, se vaikuttaa varsin arkiselta aineelta. Istun hetken. Jos tarvitte toista sauvaa naisen elvyttämiseen, voitte pyytää minulta." Thansan kääntyy Delzdenin puoleen. "Sinulla on varsin ammattimainen lyöntirytmi tuon mutkikkaan moniosaisen aseen kanssa. Yksikään iskuista ei tullut vaaksaa lähemmäs minua, mutta ne osuivat kovin tarkasti lituskan vihollisemme kohdalle. Haluan siis esittää kiitokseni sen nopeasta murjomisesta." Hän nyökkää lievästi, ja istuu sen jälkeen kankeasti kaatuneen puun päälle ja puuskuttaa hieman.
Mustaparta
Viestit: 374
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Yksi save riittää Thansanilta.

Jos tai kun saatte naisen virkoamaan: "Kiitos kun autoitte. Meitä oli noin tusinan verran koboldien ottamia vankeja ja tulimme tänne vain vähän aikaa sitten. Ne jättivät minut tähän kun en jaksanut pitemmälle. En tiedä yhtään mitä ne haluavat meistä, vain sen ymmärsin että ne haluavat mahdollisimman monen elävänä. En uskalla yksin lähteä kauas täältä, kävelen tuonne laakson reunalle odottamaan paluutanne.

Kun jatkatte matkaa saavutte kohtaan, jossa laakson jakaa syvä kuilu, jonka voi ylittää ainoastaan ikivanhaa ja rappeutunutta kivisiltaa pitkin. Sitä on vahvistettu huolimattomilla puisilla tukirakennelmilla. Siltaa reunustaa molemmilla puolilla pari vanhaa kääpiöpatsasta, jotka ovat huomattavan huonossa kunnossa. Osittain viidakon peittämä ikivanha kivirakennus on nähtävissä kuilun toisella puolella.
Avatar
Deus
Viestit: 72
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

Delzden paukutti naiseen ainakin kerran Sälvän tarjoamalla sauvalla.

[10]+6 = 16
UMD 1d20+6:  [
10
] +6 = 16
[3]+6 = 9
UMD 1d20+6:  [
3
] +6 = 9
[18]+6 = 24
UMD 1d20+6:  [
18
] +6 = 24


"Kolm's kert tod'n sano!" Delzden naurahtaa.

----

Delzden kuuntelee naisen tarinaa mielenkiinnolla ja hänen äkkinäistä poistumistaan hölmistyneenä. "Näil' pelas'tuil o sange suur kiir' läht' meit pako'!" hän hörähtää. Hän kohauttaa olkiaan ja jatkaa eteenpäin. Thansanin kehuihin hän vastaa naurulla. "Iha last'n leik'i! Mnä pien klopin ol omen'tarhas ja pist' kive köy'e jatko's, sil napaut'el ompu' puust' alas. Harj'tust, harj'tust!"

----

Syvän kuilun luona Delzden rapsuttelee vuoroin partaansa, vuoroin päätänsä. Hän pohdiskelee, onko silta varmasti tukeva. Hänellä tuntuu olevan kokemusta navettojen kokoamisesta.

[5]+8 = 13
Knowledge engineering 1d20+8:  [
5
] +8 = 13


Mutta ei niinkään siltojen.
Vastaa Viestiin