Foorumipeliä pukkaa - mitä yleisö tahtoo?

Tällä foorumilla tapahtuvat pelit.
Games taking place on this forum.

Millaiset pelit kiinnostaisivat?

PF1 Tier 1-5
5
6%
PF1 Tier 3-7
5
6%
PF1 Tier 5-9
4
5%
PF1 Tier 7-11
6
8%
PF1 kaudet 0-3
5
6%
PF1 kaudet 4-7
4
5%
PF1 kaudet 8-10
3
4%
PF2 Tier 1-4
7
9%
PF2 Tier 3-6
3
4%
PF2 Tier 5-8
1
1%
SFS Tier 1-4
4
5%
SFS Tier 3-6
2
3%
SFS Tier 5-8
1
1%
SFS Tier 7-10
0
Ei ääniä
Questit/Bountyt
8
10%
Society-skenaariot
11
14%
Sanktioidut moduulit/AP-osat
7
9%
Koko adventure path
3
4%
Jotain muuta?
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 79

Avatar
NiTessine
Venture-Agent
Viestit: 861
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 13:01
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Foorumipeliä pukkaa - mitä yleisö tahtoo?

Viesti Kirjoittaja NiTessine »

Funtsin että rupeaisin taas peluuttamaan foorumipelejä kuten joskus Pelilaudan aikoina tein. Sillä aikaa kun valikoidaan tarpeisiimme sopivaa noppaskriptiä, kartoittaisin hieman kiinnostusta. Itse peluutan ihan mitä tahansa mutta suosin tietty kamaa, mitä en ole itse vielä peluuttanut.

Olisin itse peluuttamassa tiukasti Society-kampanjoiden puitteissa sillä oletuksella että kaikilla on päämääränä kronikka ja krediitit. Foorumi on toki avoin myös vapaamuotoisemmalle kuviolle.
Taivalkapteeni-emeritus. VA Tampere.

https://nitessine.wordpress.com/
Avatar
TheRiska
Venture-Agent
Viestit: 802
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 12:51
Paikkakunta: Oulu

Re: Foorumipeliä pukkaa - mitä yleisö tahtoo?

Viesti Kirjoittaja TheRiska »

Varmaaan olisi hyvä vähän aukaista ihmisille mitä foorumipelaaminen on ja antaa joitain esimerkkejä kuinka pelata. En ole varmaan ainoa joka on vähän kiikunkaakun idean suhteen koska aiempaa kokemusta foorumipeleistä ei ole. Varsinkin PFS kuitenkin tulisi olla avoin kaikille, ei vain niille joilla on kokemusta pelityylistä : D


EDIT:
Omia ajatuksia ideasta laajentaa foorumeille yms.

Näin aktiivisen pelaajan silmin lisätarjonta on aina tervetullutta ja jo vuosia pelanneena voin sanoa että peli into ei ainakaan kohdallani ole laantumassa. Joten oletettavasti tulen myöskin tätä kanavaa käyttämään tyydyttämään pelijanoani.

Yhteisön jäsenenä sekä VAna pidän ajatuksesta että laajennettaan toimintaa myöskin tälle saralle. Toki ihan ummikkona en paljoa tiedä itse formaatista mutta uskon että niille joille tyyli pelata on tuttu ottaa tämänkin tavan pelata ilomielin vastaan ja varmasti ummikot niinkuin minä perehdytetään tähän monille uuteen taitoon. Toivoisinkin että ne jotka homman hanskaavat voisi koota jonkinlaisen oppaan foorumipeleihin ja kuinka pelaaminen tapahtuu.

Toivon myöskin että tämä kanavan voimin tavoitamme myöskin ne pelaajat jotka ovat harkinneet pelaamista mutta sosiaalinen kanssakäyminen kasvotusten tai näinä troubling timesseinä netin yli puhekanavaa käyttäen ei tunnu omalta.
Avatar
NiTessine
Venture-Agent
Viestit: 861
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 13:01
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Foorumipeliä pukkaa - mitä yleisö tahtoo?

Viesti Kirjoittaja NiTessine »

Foorumipelit toimivat suunnilleen samoin kuin muutkin PF-pelit, paitsi että pelinjohtajaa ei voi keskeyttää kun se lukee laatikkotekstiä ja tahti on sen verran verkkainen että jos me nyt startataan, kronikat tulee pukinkonttiin.

Tyypillisesti pelissä on kaksi ketjua, joista yksi on in-character ja toinen OOC. IC-ketjussa tapahtuu varsinainen pelaaminen - pelinjohtaja kertoo tilanteen, pelaajat kertovat mitä hahmot tekevät, sanovat ja joskus myös ajattelevat. Tässä formaatissa on vähän enemmän tilaa avata hahmon motiiveja ja sisäistä monologia jos tahtoo. OOC-ketjussa on hahmolomakkeet ja tarkentavat kysymykset, jne. Nopanheitot hoidetaan toivottavasti jonkinlaisella noppaskriptillä. Pelilaudan aikoina vielä mitään semmoisia moderneja hössötyksiä ollut vaan pelinjohtaja heitti kaiken itse käsin. Luultavasti siinä vaiheessa kun mennään tappeluun, hoidan aloiteheitot kaikille.

Taistelukarttoja on nähty hoidettavan vähän eri tavoin, viimeisimpänä Google Slidesin kautta, mitä saatan kokeilla itsekin.

Ideaalisti pelinjohtajana postaisin joka arkipäivä ainakin kerran plus viikonloppuna ainakin yhden postauksen. Jotta homma pysyy liikkeessä, pelaajilta voisi pyytää peliohjeen, kuinka pelata heidän hahmoaan jos he esim. katoavat viikoksi netistä.

Tämä tosiaan on hidasta. Normaalimittaisessa skenussa voi mennä muutama kuukausi, moduuliin voi palaa yli puolikin vuotta. Jonkun PF2-questin vois saada varmaan pakettiin parissakin viikossa ja tää saattaisi olla ihan hyvä tapa pelata niitä.

Paizolasta voi foorumilta katsoa käytännön esimerkkejä: https://paizo.com/community/forums/campaigns/playByPost
Taivalkapteeni-emeritus. VA Tampere.

https://nitessine.wordpress.com/
Avatar
TheRiska
Venture-Agent
Viestit: 802
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 12:51
Paikkakunta: Oulu

Re: Foorumipeliä pukkaa - mitä yleisö tahtoo?

Viesti Kirjoittaja TheRiska »

Sielläpäs oltiinkin kärppänä ottamassa kopin mun postauksesta ^.^
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: Foorumipeliä pukkaa - mitä yleisö tahtoo?

Viesti Kirjoittaja Deus »

Hepskukkuu.

Katselin, että täällä nuo foorumipelit ovat pääasiassa kahden (2) ihmisen voimin toteutettua. Jahka nyt pääsen taas kyytiin tähän pelin vetämiseen niin voin alkaa näitä vanhempia PF1:n pelejä vetelemään, Black Waters menee varmaan vieläkin puhtaasti ulkomuistilla, vaikka viime vetokerrasta lienee jo... viisi vuotta?

Kunhan vyön alle karttuu 2e pelejä niin sieltäkin voi alkaa vedellä pelejä.
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Vastaa Viestiin