"Tajusin juuri, että yhdellä järjestömme perustajista oli sama nimi, Durvin, kuin sinulla? Ja sukunimesi on sama kuin toisella eli Eando Klinellä? Aika jännä yhteensattuma, varsinkin kun emme ole kuulleet sinusta aiemmin ja läsnäolosi täällä tuli näin yllätyksenä."
Mies perääntyy epäröiden, puristaen tikaria kädessään. "Mitä te oikein vihjailette?"
Hän kuitenkin törmää takanaan olevaan shakaalinpäiseen jumalpatsaaseen. Säikähtäen "Durvin" kääntyy ympäri ja katsoo kauhuissaan ylös petomaisiin silmiin, joihin syttyy punainen tuli. Hiekkakivestä veistetty ilmestys iskee miestä kasvoihin mustalla kämmenellään ja tämä lyyhistyy lattialle elottomaksi mytyksi.
Grimrose tuhahtaa pettyneenä nähdessään tuntemattoman huijarin lyyhistyvän - hän olisi mielellään kuullut, mistä tässä petoksessa oikein on kyse. Nyt tärkeämpää on kuitenkin varmistaa, ettei todellisille tiennäyttäjille käy samoin. Hän liikkuu muiden ja patsasolennon väliin ja tuikkaisee sitä kokeeksi tikarillaan..
Grimrosen tikari ei tee tummaan kiveen edes jälkeä, mutta Morrinin ammukset lohkaisevat siitä pieniä siruja. Geologisella vääjäämättömyydellä patsas nostaa jälleen molemmat kätensä ja ryhtyy takomaan niillä Grimrosea.
[6]+11 = 17 1d20+11:
[
]
+11
= 17
[8]+6 = 14 1d8+6:
[
]
+6
= 14
[6]+6 = 12 1d20+6:
[
]
+6
= 12
[7]+6 = 13 1d8+6:
[
]
+6
= 13
[7]+1 = 8 1d20+1:
[
]
+1
= 8
[6]+6 = 12 1d8+6:
[
]
+6
= 12
Mikään sen iskuista ei kuitenkaan osu vikkelästi väistelevään soturiin.
Koska hänellä ei ole aavistustakaan, mikä kivipatsas oikein on olentojaan, Grimrose päättää aloittaa empiiriset kokeet vahingon suhteen. Hän astahtaa askelmille olennon viereen toivoen, että se pitää edelleen huomionsa hänessä, pamauttaa sitä kilvellään ja nostaa sen sitten suojakseen.
(Askel otuksen viereen niin että jos joku tahtoo flänkkimään niin pääsee, shield bash, kilven nosto.)
Sungorus lähtee nopeaan juoksuun kohti vihollista kirves valmiina iskuun (Sudden charge). Huomaa tilaisuuden flänkkiin, mutta kääpiön pikkuiset koivet eivät riitä ja päätyy tömistelemään edesmenneen Durvin Klinen ruumiin päälle.
Nagaite murahtaa hieman koska hän tuntui olevan hieman hämillään tästä suht groteskista tapahtumassa ja räjähtää toimintaan. Vikkelästi tonttu liikkuu toiselle puolen patsasta ja patsaan huomion herpaantuessa viikate heilahtaa, tähdäten olkapään ja kaulan väliin "Saanen saattaa sinut tuonpuoleiseen" Nagaite huudahtaa lyödessään.
Aseenne kalisevat patsaan kiviseen pintaan jättämättä jälkeä. Grimrosen kolaus kilvellä on ainoa, jossa on oikean osuman tuntua, mutta sekään ei edes naarmuta hiekkakiveä. Se iskee puolhaltiaa uudelleen mustilla nyrkeillään.
[8]+11 = 19 1d20+11:
[
]
+11
= 19
[7]+6 = 13 1d8+6:
[
]
+6
= 13
[20]+6 = 26 1d20+6:
[
]
+6
= 26
[7]+6 = 13 1d8+6:
[
]
+6
= 13
Kriittinen, 26 pistettä lämää, Grimrose on Dying 2.
Lyötyään massiivisella iskulla Grimrosen nurin, hirviö kääntyy Sungoruksen kimppuun.
Morrin juoksahtaa Grimrosen viereen ja katsahtaa maassa lojuvaa kaveriaan samalla kun pujottaa kiven linkoonsa. "Täällä tarvitaan ensiapua pian. Koitan jos kivellä kiveä vasten onnistuisi vähän paremmin."
Sungorus katselee surullisesti maassa makaavaa toveriaan, mutta ei tässä tilanteessa pysty auttamaan, sen sijaan Sungoruus ottaa askeleen toverinsa päälle, jolloin pääsee flänkkimään Nagaiten kanssa. Tämän jälkeen lyö patsasta kirveellään.
Nagaite ärähtää kun tiimiläinen kuukahtaa valtavan lyönnin johdosta. Tiedustelija kohottaa asettaan ja keskittyy hetken, loitsien gravity weaponin aseeseensa ennen kuin sivaltaa vihollista voimakkaasti painovoiman avuin!
Hyökkäys viikatteella:
[14]+6 = 20 1d20+6:
[
]
+6
= 20
vahinkoa:
[1]+3+2 = 6 1d10+3+2:
[
]
+3+2
= 6
Tämän jälkeen hän lausuen "Kilpi! Suojele minua!", loitsien kilven ylleen.
Morrinin lingonkivi lentää vihollisesta ohi ja Nagaiten viikate vain raapaisee kiveä tekemättä mitään havaittavaa vahinkoa. Sungoruksen kirves sen sijaan osuu patsaan rintaan ja särkee siitä aimo kimpaleen irti. Patsas kääntyy kääpiön puoleen ja rupeaa hakkaamaan.
Osuma:
[8]+11 = 19 1d20+11:
[
]
+11
= 19
Vahinko:
[6]+6 = 12 1d8+6:
[
]
+6
= 12
Osuma:
[16]+6 = 22 1d20+6:
[
]
+6
= 22
Vahinko:
[4]+6 = 10 1d8+6:
[
]
+6
= 10
Patsaan toinen isku tärähtää Sungoruksen kilpeen murskaavalla voimalla ja se tarraa kääpiöön kiinni!
Ottaako Sungorus lämää kilpeensä? Patsaan viimeinen toiminto on Grab.
Sungorus tosiaan käyttää reactiona shield blockia ja näin ollen kääpiö sekä kilpi ottavat 5 hp vahinkoa. Sungoruksella on hipareita vielä jäljellä 17
Sungorus tajuaa, että tämä on ensimmäinen kerta elämässään kun edessä on vastustaja, joka haluaa hänet tosissaan tappaa. Kun kylkeen sattuu ja patsas on kiini Sungoruksessa alkaa pelko ja epätoivo hiipimään pienen kääpiön mieleen. Kääpiö huokaisee syvään ja toteaa ettei ole ongelmaa mitä kirves ei pystyisi ratkaisemaan ja jatkaa työtään.
Battle axe attack:
[14]+9 = 23 1d20+9:
[
]
+9
= 23
Vahinko:
[8]+4 = 12 1d8+4:
[
]
+4
= 12
Toinen battle axe attack:
[17]+9 = 26 1d20+9:
[
]
+9
= 26
EDIT: Osuma on viisi vähemmän eli 21, kun unohdin sen vähentää multiple attack penaltyn nopan heitosta
Nagaite katsahtaa viikatettaan tovin ja murahtaa patsaalle lyödessään "Kaadu jo senkin kiviturjake!". Hän ottaa patsaan saaliikseen Hunt prey toiminnolla ja lyö painovoiman avustamana. Käytetään se potencykin.
Viikate gravity weaponilla sekä potency crystalilla:
[11]+6+1 = 18 1d20+6+1:
[
]
+6+1
= 18
Slice and dice+Precision hunter's edge+ striking:
[10, 10]+3+4+[5] = 32 2d10+3+4+1d8:
[
]
+3+4
+ [
]
= 32
"Tapaa noutajasi!"
Sitten loitsin kilven.
Edit: [Jos 18 flankista ei osu niin hero point reroll]
Koordinoitte hyökkäyksenne oivallisesti. Sungoruksen kirves iskee patsaaseen särön, josta leviää halkeamien verkosto läpi sen yläruumiin, joka ei enää kestä Nagaiten viikatteen terävää kärkeä. Ruumiittomat jalat horjuvat hetken koko torson hajotessa nyrkinkokoisiksi kimpaleiksi ja kaatuvat sitten maahan. Shakaalinpää vierii lattialla Grimrosen viereen, juuri ajoissa kun tämä avaa silmänsä Morrinin parannusjuoman vaikutuksesta.
Vaara on ohi. Tarkistatte nuoren miehen tilanteen, mutta hän on kaiken avun ulottumattomissa. Vartijat maan pinnalla ovat yllättyneitä mutta asiallisia kun heille selviää tilanteen oikea laita.
Edessänne on monta mukavaa päivää kaivauksilla, kun tutkitte luolastoa, luetteloitte sen sisällön, teette jäljennöksiä hieroglyfeistä ja tulkkaatte vaivalloisesti tekstejä. Tämä ei ole varsinaisesti hautakammio, teille selviää, vaan pyhättö pahalle Set-jumalalle, jonka palvonta Osirionissa oli yleisempää menneinä aikoina. Teksteissä toistuu nimi "Akmajet", joka varmasti viittaa paikan rakennuttajaan ja hallitsijaan, epäilemättä voimakkaaseen nekromantikkoon. Hieroglyfit kertovat kuinka Akmajet sai selville että yksi hänen oppilaistaan suunnitteli pettävänsä mestarinsa. Akmajet käski epäkuolleiden palvelijoidensa surmata oppilaat.
Erään ison salin lattian alta paljastuukin joukko ruumiita, jotka ovat muumioita enemmän aavikon maaperän kuin ammattitaitoisen palsamoinnin vuoksi. Nuoren miehen ruumiin viette Sothikseen haudattavaksi kunhan ensimmäistä kertaa käytte toimittamassa taivalkapteeni Balentiirille tilanneraporttia. Hänen todellinen henkilöllisyytensä jää aavikon salaisuudeksi ja hänen tuhkansa ripotellaan Sfinksjokeen.
Seikkailunne on päättynyt, onneksi olkoon.
Downtime! Earn incomea saa heittää tai tappaa muutoin aikaa.
"Durvin Klineä tai mikä hänen oikea nimensä olikaan voitaisiin toki kuulustella jos haluttaisiin maksaa kuolleitten kanssa puhumisen mahdollistavasta loitsusta jollekkin papille. Tai ehkä näitä ryöstäjiä ja valeagentteja on ollut muutenkin paljon ja tämä tapaus ei herättänyt enempää kysymyksiä?" Morrin miettii. Hän luetteloi seuraavaksi löydetyt arvoesineet ja rihkaman taivalkapteeni Balentiirille, kirjaa omaisuuden myyntituotot ja maksaa tiennäyttäjien palkan.
Accounting lore:
[6]+3 = 9 1d20+3:
[
]
+3
= 9
Balentiir joutuu korjailemaan raporttia useasta kohdin eikä palkkalaskelmakaan ihan oikein ollut.