#38 No Plunder, No Pay, peliketju
Re: #38 No Plunder, No Pay, peliketju
Taresh nostaa päätään pudottuaan turvalleen laivan iskeydyttyä tyrskyihin. Nähtyään liekehtivien kappaleiden leviävän viuhkana laivan kannelle hän ponkaisee pystyyn ja yrittää katsoa onko missään pikitynnyriä joka voisi toimia liekkien leviämiskohtana. "Miten tässä säässä mikään palaa... Normaalilla tuurilla jonkun caydenistin viinajemma on vielä roiskahtanut kannelle ja odottaa vain kipinää", hän mutisee, ja huutaa sitten tuulen yli, "Erasmus, sammuta tuo palopesäke, olet lähimpänä hiekkaa!" Taresh näkee maston natisevan liitoksissaan mutta pudistaa päätään ja jatkaa kannen lakaisemista katseellaan. "Tuohon tarvitaan joku parempi kuin minä..."
-
- Viestit: 612
- Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: #38 No Plunder, No Pay, peliketju
"Mä ehdin sinne ennen Erasmusta, varsinkin kun Dame Joseilta tuli loitsuapua." Mörök huikkaa päästyään takaisin tasapainoon laivan ilmalennon jälkeen. Hän heittelee ja potkii hiekkapaakkuja palopesäkkeisiin tarkkaillen samalla leviävätkö kipinät purjeisiin tai muualle.
Reflex save:
Reflex save:
[12]+8 = 20
1d20+8: [
]
+8
= 20
1d20+8: [
Re: #38 No Plunder, No Pay, peliketju
Josei vilkaisee tyynesti yläviistoon ja arvioi maston rakennetilanteen ja laskee potentiaaliset kaatumissuunnat ennen kuin päättää, miten parhaiten ratkaista tilanteen niin, että laiva pääsee jatkamaan matkaansa myrskyn jälkeen minimaalisella nilkutuksella.
(Engineering:
(Engineering:
[19]+17 = 36
1d20+17: [
]
+17
= 36
)1d20+17: [
Re: #38 No Plunder, No Pay, peliketju
Erasmus näkee että tulipalo on hallussa ja kapteenin ohjeita seuraten rupeaa naulaamaan vahvistavia laudanpätkiä mastoon.
Kapteenin Profession (sailoria) käyttäen:
Nyt, näette miten aaltojen keskeltä ilmestyy kuin tyhjästä toinen alus, omaa laivaanne hieman suurempi kolmimastoinen kaljuuna, joka purjehtii myrskyävällä merellä yliluonnollisen sulavasti. Hyökyaallot iskevät sen läpi ja sen kannelta teitä katsoo kuollut miehistö, jonka tuskaisen vaikerruksen kuulette jopa ukkosen ja tyrskyjen yli. Salaman välähdyksessä näette sen keulan tekstin: Hornanpalkka.
Kapteeni Alazario valahtaa kalpeaksi. "Ei! Ei voi olla! Se upposi!" Hän panikoi ja menettää otteensa ruorista, joka pääsee pyörimään vapaasti. Laivanne heilahtaa vaarallisesti samalla kun tuuli yltyy.
Mitä teette? Aavelaiva ei ole välittömällä törmäyskurssilla.
Tekemistä riittää! Kapteeni Alazario on poissa tolaltaan eikä anna Profession (sailoriaan) käyttöön. Häntä voi yrittää saada rauhoitettua Diplomacylla tai Intimidatella. Strength-heitolla voi yrittää saada ruoria aisoihin, Disable Devicella yrittää korjata peräsintä, joka meni tuossa rytäkässä jumiin ja Profession (sailorilla) pelastaa purjeita, jotka repeävät uudelleen. Lisäksi kova tuuli pakottaa teidät heittämään DC 10 Strength -heiton mikäli mielitte liikkua kannella.
Kapteenin Profession (sailoria) käyttäen:
[18]+14 = 32
1d20+14: [
]
+14
= 32
1d20+14: [
Nyt, näette miten aaltojen keskeltä ilmestyy kuin tyhjästä toinen alus, omaa laivaanne hieman suurempi kolmimastoinen kaljuuna, joka purjehtii myrskyävällä merellä yliluonnollisen sulavasti. Hyökyaallot iskevät sen läpi ja sen kannelta teitä katsoo kuollut miehistö, jonka tuskaisen vaikerruksen kuulette jopa ukkosen ja tyrskyjen yli. Salaman välähdyksessä näette sen keulan tekstin: Hornanpalkka.
Kapteeni Alazario valahtaa kalpeaksi. "Ei! Ei voi olla! Se upposi!" Hän panikoi ja menettää otteensa ruorista, joka pääsee pyörimään vapaasti. Laivanne heilahtaa vaarallisesti samalla kun tuuli yltyy.
Mitä teette? Aavelaiva ei ole välittömällä törmäyskurssilla.
Tekemistä riittää! Kapteeni Alazario on poissa tolaltaan eikä anna Profession (sailoriaan) käyttöön. Häntä voi yrittää saada rauhoitettua Diplomacylla tai Intimidatella. Strength-heitolla voi yrittää saada ruoria aisoihin, Disable Devicella yrittää korjata peräsintä, joka meni tuossa rytäkässä jumiin ja Profession (sailorilla) pelastaa purjeita, jotka repeävät uudelleen. Lisäksi kova tuuli pakottaa teidät heittämään DC 10 Strength -heiton mikäli mielitte liikkua kannella.
Re: #38 No Plunder, No Pay, peliketju
"Tämäkin vielä!" Taresh tuijottaa aavelaivaa tehden pahalta suojaavaan kansanperinteeseen kuuluvia eleitä, mutta havahtuu kun tajuaa kuulevansa peräsimestä asiaankuulumatonta räminää ja tärinää. Hän lähtee puskemaan kohti ääntä. "Aaveita ja salamoita. Abendego on maineensa veroinen!". Taresh pudottautuu märälle kannelle tutkiskellen peräsintä. "No tuon ei pitäisi olla irti..."
-
- Viestit: 612
- Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: #38 No Plunder, No Pay, peliketju
Mörök kääntyy tuskastuneena kapteenin puoleen ja huutaa "Kokoa nyt itsesi, hyvä mies, tai me kuollaan tänne! Me selvitään jos sä pidät pään kylmänä ja ohjaat tätä laivaa. Mitkään aaveet ei meille mahda mitään.
Intimidate:
Strength liikkumiseen:
Intimidate:
[8]+17 = 25
1d20+17: [
]
+17
= 25
1d20+17: [
Strength liikkumiseen:
[11]+4 = 15
1d20+4: [
]
+4
= 15
1d20+4: [
Re: #38 No Plunder, No Pay, peliketju
Josei toteaa Mörökin kannustuksen varmaankin riittävän kapteenille, joten hän koittaa vain päästä kannen poikki antamaan teoreettista tukea ruorin pitelemiseen.
(Strena liikkumiseen:
Hän ei kuitenkaan onnistu, vaan liukuu kannen reunalle aluksen teutaroidessa ja päättää mieluummin keskittyä hengissä pysymiseen.
(Concentration-heitto loitsimiseen, epäonnistuu ykkösellä:
Josein ympärille ilmestyy life bubble.
(Strena liikkumiseen:
[5] = 5
1d20: [
]
= 5
)1d20: [
Hän ei kuitenkaan onnistu, vaan liukuu kannen reunalle aluksen teutaroidessa ja päättää mieluummin keskittyä hengissä pysymiseen.
(Concentration-heitto loitsimiseen, epäonnistuu ykkösellä:
[7] = 7
1d20: [
]
= 7
)1d20: [
Josein ympärille ilmestyy life bubble.
Re: #38 No Plunder, No Pay, peliketju
Erasmus yrittää kompuroida ruorille ja kamppailemaan sen aisoihin.
Liikkuakseen:
Vääntääkseen:
Hän liukastuu kannella ja kaatuu, samalla kun aluksenne heittelehtii holtittomasti aallokossa. Yksi purjeistanne repeää kokonaan irti ja katoaa lepattaen myrskyyn. Kapteeni sentään tulee tolkkuihinsa ja tuuli laantuu joten kykenette jälleen liikkumaan miten kuten.
Samassa, valtava aalto osuu laivaanne. Pysytte kaikki kannella, mutta jokin aluksen liikkeessä on muuttunut. "Ruuma on täynnä vettä!" Alazario huutaa.
Vielä vähän! Tällä kierroksella myrskyssä voitte mm. heittää Strength-heiton ottaaksenne edelleen vapaana pyörivän ruorin haltuun, Profession (sailoria) pitääksenne aluksen pystyssä, Intelligenceä tajutaksenne tilanteesta jotain olennaista ja ratkaistaksenne ongelman tai Fortitudea jotta jaksatte äyskäröidä ruumaa.
Liikkuakseen:
[3] = 3
1d20: [
]
= 3
1d20: [
Vääntääkseen:
[2] = 2
1d20: [
]
= 2
1d20: [
Hän liukastuu kannella ja kaatuu, samalla kun aluksenne heittelehtii holtittomasti aallokossa. Yksi purjeistanne repeää kokonaan irti ja katoaa lepattaen myrskyyn. Kapteeni sentään tulee tolkkuihinsa ja tuuli laantuu joten kykenette jälleen liikkumaan miten kuten.
Samassa, valtava aalto osuu laivaanne. Pysytte kaikki kannella, mutta jokin aluksen liikkeessä on muuttunut. "Ruuma on täynnä vettä!" Alazario huutaa.
Vielä vähän! Tällä kierroksella myrskyssä voitte mm. heittää Strength-heiton ottaaksenne edelleen vapaana pyörivän ruorin haltuun, Profession (sailoria) pitääksenne aluksen pystyssä, Intelligenceä tajutaksenne tilanteesta jotain olennaista ja ratkaistaksenne ongelman tai Fortitudea jotta jaksatte äyskäröidä ruumaa.
-
- Viestit: 612
- Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: #38 No Plunder, No Pay, peliketju
Kapteenin huudahdus laittaa puoliörkkiin liikettä ja Mörök lähtee välittömästi kohti ruumaa napaten mukaansa lähimmän käteen osuvan ämpärin.
Liikkumistrena:
Fortitude äyskäröintiin:
Liikkumistrena:
[12]+4 = 16
1d20+4: [
]
+4
= 16
1d20+4: [
Fortitude äyskäröintiin:
[16]+16 = 32
1d20+16: [
]
+16
= 32
1d20+16: [
Re: #38 No Plunder, No Pay, peliketju
Liikkumiseen ei tosiaan enää tarvitse heittää Strengthia. Tässä siis joka kierroksella oli oma satunnainen efektinsä, jonka heitin taulukosta. Enimmäkseen teillä oli hyvä säkä ja saitte verrattain tyyntä.
Olkaa onnellisia että ette kopanneet salamaniskua.
Olkaa onnellisia että ette kopanneet salamaniskua.
Re: #38 No Plunder, No Pay, peliketju
Laiva alkaa kallistua ja kääntyä hitaasti tyyrpuuriin Mörökin kadottua kannen alle, ja Tareshin tajuaa laivan olevan kohta sivuttain aaltoihin nähden. Sen kurssi on oikaistava. Ajatus kumppanista jumissa ympäri pyörähtäneen laivan kannen alla on liikaa, ja hän tarraa epätoivoisesti kiinni ruoriin. "Daosvaria! Kaiva talja esiin! Viritä köysi reelingin ja ruorin väliin. Aina kun saan ruoria kammettua, siirrä-". Daosvaria keskeyttää mestarinsa vuodatuksen yllättävän voimakkaalla ärähdyksellä, "Vähemmän puhetta, enemmän vääntöä!" mutta sieppaa silti matkalaisen jokatyökalun ja yrittää pohtia voisiko sitä käyttää hetkellisesti tukemaan ruoria jotta varisialaisella olisi aikaa valmistautua aina seuraavaan puseruukseen, mutisten itsekseen jotain velhoista ja suurista suunnitelmista.
Re: #38 No Plunder, No Pay, peliketju
Josein ilme on lievästi sanottuna nyrpeä, kun hän katselee ympärilleen ja koittaa keksiä, missä hänen lahjoistaan sattuisi olemaan hyötyä.
(Int check:
(Int check:
[7]+3 = 10
1d20+3: [
]
+3
= 10
)1d20+3: [
Re: #38 No Plunder, No Pay, peliketju
Erasmus auttaa Caradocia laivan ohjaamisessa ja viimeisen suuren aallon pyyhkäistyä ylitsenne olette vielä pinnalla, vaikka purje repsottaakin ja laivanne vesiraja on huomattavasti korkeammalla kun se oli satamasta lähtiessänne.
Myrsky tyyntyy tavalliseksi kovaksi merenkäynniksi, eikä ole enää mitään minkä kanssa Caradoc ja Abasi eivät pärjää keskenään. Sen sijaan, aavelaiva kääntyy nyt suoraan kohti teitä, käännähtäen laineilla tavalla, mihin minkään aineellisen kappaleen ei pitäisi kyetä. Kirotun miehistön läpinäkyvät hahmot huutavat kannella tuulen yli "Caradoc! Antakaa meille Caradoc! Antakaa meille kapteenimme!"
Laskette Hornanpalkan kannelta kuusi aavemaista merimiestä. Aluksella kestää kolme kierrosta ennen kuin se ja sen ilmiselvän vihamielinen miehistö on kohdallanne.
Mitä teette?
Myrsky tyyntyy tavalliseksi kovaksi merenkäynniksi, eikä ole enää mitään minkä kanssa Caradoc ja Abasi eivät pärjää keskenään. Sen sijaan, aavelaiva kääntyy nyt suoraan kohti teitä, käännähtäen laineilla tavalla, mihin minkään aineellisen kappaleen ei pitäisi kyetä. Kirotun miehistön läpinäkyvät hahmot huutavat kannella tuulen yli "Caradoc! Antakaa meille Caradoc! Antakaa meille kapteenimme!"
Laskette Hornanpalkan kannelta kuusi aavemaista merimiestä. Aluksella kestää kolme kierrosta ennen kuin se ja sen ilmiselvän vihamielinen miehistö on kohdallanne.
Mitä teette?
-
- Viestit: 612
- Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: #38 No Plunder, No Pay, peliketju
Vuoro 1 Mörök katselee aavelaivaa voitonvarmana ja miettii hetken taktiikkaansa. Sitten hänen virneensä levenee ja hän kohottaa kätensä ilmaan kuin kannatellen näkymätöntä kilpeä. Shield-loitsu
Vuoro 2 Hän kohottaa toisen kätensä ja heittää ilmaan kolme magic missileä, joista kaksi osuu ensimmäiseen laivalle tulevaan aaveesen ja yksi seuraavaan.
Vuoro 3 Hän jää odottamaan aaveita kirves kädessä
Vuoro 2 Hän kohottaa toisen kätensä ja heittää ilmaan kolme magic missileä, joista kaksi osuu ensimmäiseen laivalle tulevaan aaveesen ja yksi seuraavaan.
[4, 4]+2 = 10
2d4+2: [
]
+2
= 10
2d4+2: [
[2]+1 = 3
1d4+1: [
]
+1
= 3
1d4+1: [
Vuoro 3 Hän jää odottamaan aaveita kirves kädessä
Viimeksi muokannut Mustaparta, 05 Tammi 2021, 12:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: #38 No Plunder, No Pay, peliketju
Kylmät väreet menevät pitkin Tareshin selkäpiitä. Aaveita! "Daosvaria, nyt on tosi kyseessä!" Hän latelee pienelle äkäpussilleen sarjan ohjeita ja alkaa toteuttaa omaa osuuttaan niissä.
Vimmainen loitsinta alkaa.
Vuoro 1
Daosvaria lepattaa paikalle ja vetää esiin wand of mage armorin.
Taresh loihtii itseensä protection from evilin.
Vuoro 2
Daosvaria yrittää käyttää sauvaa Tareshiin. Jos onnistuu, pistää sauvan pois. Taresh loihtii itseensä shieldin.
Vuoro 3
"Erasmus, nopeus olisi nyt valttia" Ruinaan meediolta hastea jos ei ole jo tullut.
Jos mage armor onnistui, Daosvaria vetää esiin wand of blessin ja yrittää käyttää sitä.
Jos mage armor ei onnistunut, Daosvaria yrittää uudestaan (ja laittaa sitten sauvan pois). Taresh loihtii aaveisiin slowin. Will DC 18. Jos tarvitaan spell penetrationia, bonus on +10. Sitten hän vetää esiin adamantium-miekkansa.
"Desna ja Pharasma kanssamme."
Vimmainen loitsinta alkaa.
Vuoro 1
Daosvaria lepattaa paikalle ja vetää esiin wand of mage armorin.
Taresh loihtii itseensä protection from evilin.
Vuoro 2
Daosvaria yrittää käyttää sauvaa Tareshiin. Jos onnistuu, pistää sauvan pois. Taresh loihtii itseensä shieldin.
Vuoro 3
"Erasmus, nopeus olisi nyt valttia" Ruinaan meediolta hastea jos ei ole jo tullut.
Jos mage armor onnistui, Daosvaria vetää esiin wand of blessin ja yrittää käyttää sitä.
Jos mage armor ei onnistunut, Daosvaria yrittää uudestaan (ja laittaa sitten sauvan pois). Taresh loihtii aaveisiin slowin. Will DC 18. Jos tarvitaan spell penetrationia, bonus on +10. Sitten hän vetää esiin adamantium-miekkansa.
"Desna ja Pharasma kanssamme."
Re: #38 No Plunder, No Pay, peliketju
Bless kaikille. +1 morale to attack & fear saves.
Tareshin AC aaveita vastaan nyt 22 (10 + 4 armor (force) + 2 deflection + 2 Dexterity + 4 shield (force)).
Tareshin AC aaveita vastaan nyt 22 (10 + 4 armor (force) + 2 deflection + 2 Dexterity + 4 shield (force)).
Re: #38 No Plunder, No Pay, peliketju
Vihdoinkin jotakin, jolle voin tehdä jotain, Josei ajattelee itsekseen. Hän keskittyy silmänräpäyksen verran kaapunsa taskussa olevaan kääröön: maaginen voima räsähtää kostean kankaan läpi ja luo oraakkelin ympärille puolipallon muotoisen voimakentän. "Mikäli aineettomat epäkuolleet ovat teille ongelma, olette tervetulleita vierelleni." Hetkeä myöhemmin hän vetää sormellaan ilmaan viivan, ja laivan kannen reunalle roihahtaa maagisten liekkien seinämä.
(1. Loitsitaan mnemonic vestmentin avulla anti-incorporeal shell.
2. Vedetään wand of lightning bolt.
3. Laitetaan laivan kaiteelle wall of fire liekkipuoli ulospäin niin, että kyytiin pyrkijät joutuvat tulemaan sen läpi.)
(1. Loitsitaan mnemonic vestmentin avulla anti-incorporeal shell.
2. Vedetään wand of lightning bolt.
3. Laitetaan laivan kaiteelle wall of fire liekkipuoli ulospäin niin, että kyytiin pyrkijät joutuvat tulemaan sen läpi.)
Re: #38 No Plunder, No Pay, peliketju
Myös Erasmus valmistautuu aaveiden saapumiseen:
Kierros 1: vetää veitsensä ja liikkuu Josein luo.
Kierros 2: loitsii Mörökiin heroismin.
Kierros 3: loitsii koko ryhmään hasten.
Aloitejärjestys, lihavoidut saavat toimia:
Aave 3: 23 (-16)
Mörök: 21 (haste, heroism)
Josei: 19 (bless, haste)
Caradoc: 17
Aave 2: 16 (-19)
Erasmus: 12 (bless, haste)
Aave 5: 11 (slowed)
Aave 1: 8 (-26)
Aave 4: 8 (-16)
Taresh: 8- (bless, haste, shield, mage armor, protection from evil)
Aave 6: 6 (slowed, -16)
Aaveet saavuttavat laivan ja tulevat suoraan liekehtivästä seinämästä läpi. Osa niiden harsomaisesta ektoplasmasta palaa sen liekeissä, mutta ne ovat vielä vallan taistelukykyisiä. Caradoc rientää Josein luo ja kyyristelee tämän jaloissa taikapiirin suojissa.
Ensimmäinen aave liihottaa keskikannen ylle ja törmää Josein taikapiiriin. Sen avaa suunsa ammolleen ja päästää surumielisen valituksen, joka kuuluu yli myrskyn pauhun ja saa selkäpiinne karmimaan.
Will saves vs. fear, DC 18:
Josei:
Erasmus:
Taresh Mel:
Mörök:
Caradoc:
Jos epäonnistuitte, paniikkia
Kierros 1: vetää veitsensä ja liikkuu Josein luo.
Kierros 2: loitsii Mörökiin heroismin.
Kierros 3: loitsii koko ryhmään hasten.
Aloitejärjestys, lihavoidut saavat toimia:
Aave 3: 23 (-16)
Mörök: 21 (haste, heroism)
Josei: 19 (bless, haste)
Caradoc: 17
Aave 2: 16 (-19)
Erasmus: 12 (bless, haste)
Aave 5: 11 (slowed)
Aave 1: 8 (-26)
Aave 4: 8 (-16)
Taresh: 8- (bless, haste, shield, mage armor, protection from evil)
Aave 6: 6 (slowed, -16)
Aaveet saavuttavat laivan ja tulevat suoraan liekehtivästä seinämästä läpi. Osa niiden harsomaisesta ektoplasmasta palaa sen liekeissä, mutta ne ovat vielä vallan taistelukykyisiä. Caradoc rientää Josein luo ja kyyristelee tämän jaloissa taikapiirin suojissa.
Ensimmäinen aave liihottaa keskikannen ylle ja törmää Josein taikapiiriin. Sen avaa suunsa ammolleen ja päästää surumielisen valituksen, joka kuuluu yli myrskyn pauhun ja saa selkäpiinne karmimaan.
Will saves vs. fear, DC 18:
Josei:
[12]+14 = 26
1d20+14: [
]
+14
= 26
1d20+14: [
Erasmus:
[13]+8 = 21
1d20+8: [
]
+8
= 21
1d20+8: [
Taresh Mel:
[4]+11 = 15
1d20+11: [
]
+11
= 15
1d20+11: [
Mörök:
[18]+9 = 27
1d20+9: [
]
+9
= 27
1d20+9: [
Caradoc:
[16]+6 = 22
1d20+6: [
]
+6
= 22
1d20+6: [
Jos epäonnistuitte, paniikkia
[2, 2] = 4
2d4: [
]
= 4
kierrosta!2d4: [
-
- Viestit: 612
- Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: #38 No Plunder, No Pay, peliketju
Loitsun siivittämänä Mörök kiertää joukkoa johtavan aaveen eteen ja lyö kerran olan takaa.
Aave 3, heroism, haste, power attack:
lämä
AC: touch 15 +4 shield +1 haste
Aave 3, heroism, haste, power attack:
[15]+17+2+1-3 = 32
1d20+17+2+1-3: [
]
+17+2+1-3
= 32
1d20+17+2+1-3: [
lämä
[10]+17 = 27
1d12+17: [
]
+17
= 27
1d12+17: [
AC: touch 15 +4 shield +1 haste
Re: #38 No Plunder, No Pay, peliketju
Kummitukset, kuten muutkaan epäkuolleet, eivät ole Josein erikoisalaa. Hän vetää kaapunsa taskusta taikasauvan, nostaa sen loitsinta-asentoon ja jää odottamaan parempaa tilaisuutta.
(Kaivetaan wand of lightning bolt ja readytetään että jos kaksi aavetta saa samalle linjalle, ampu tulee.)
(Kaivetaan wand of lightning bolt ja readytetään että jos kaksi aavetta saa samalle linjalle, ampu tulee.)