#38 No Plunder, No Pay, peliketju

Tällä foorumilla tapahtuvat pelit.
Games taking place on this forum.
Naal
Venture-Agent
Viestit: 529
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #38 No Plunder, No Pay, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Taresh siirtää arkun luona makaavan ruumiin muiden merimiesten seuraan. Sitten hän luotaa talismaanin ja helmen taikuuden varalta. Spellcraft +15.
Jos niistä ei havaita kirouksia, Taresh ilmaisee muille mitä uskoo niiden olevan. Hän pistää ne taskuunsa jos muut eivät niitä tarvitse. Kun Mörök on poiminut pronssilevyt talteen, Taresh luotaa laivan ja kirstun uudestaan detect magicilla etsien pohjamutiin mahdollisesti tippuneita esineitä.

Sitten hän konsultoi Joseita merimiesten kohtalosta. "Jos mielestänne tuon turmiollisen kapineen poistaminen riittää saattamaan nämä sieluraukat lepoon, voimme jättää heidät tänne. Meillä saattaa olla myös aikaa suorittaa hautajaismenoja jos se auttaa. Jos niitä ei tarvita, ehdimme lapioida tuon kirstun sisällön mukaan. Olen varma että siellä on ainakin pari lanttia joita Kreighton Shanen kaltainen numismaatikko kaipaa."

Jos Josei sallii, alan lapata kolikoita säkkiin. Katsotaan nousevatko merimiehet karhuamaan takaisin vaivalla ansaitsemaansa omaisuutta.
Mustaparta
Viestit: 605
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #38 No Plunder, No Pay, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Mörök nyökyttelee Joseille ja Tareshille "Otamme siis kiekot mukaan ja se riittää rauhoittamaan kuolleet. Tämähän olisi vallan mainiota. Voimme ilmeisesti nousta pintaan sitten kun isommat arvotavarat on säkissä. Löytyikö etsintäloitsulla mitään uutta?"
Avatar
Loviatar
Venture-Lieutenant
Viestit: 366
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 01:24

Re: #38 No Plunder, No Pay, peliketju

Viesti Kirjoittaja Loviatar »

"Jätetään heidät tänne. Kuka tahansa suolansa arvoinen merimies tietää, että hänen sielunsa kuuluu Besmaralle niin kauan kuin hän meriä kyntää. Olemme taistelleet riittävän montaa räyhähenkeä vastaan enkä haluaisi niskaamme vielä jotain Merirosvokuningattaren lähettilästäkin." Josei asettelee varusteitaan takaisin paikoilleen puhuessaan. "Mikäli haluatte, voin lausua pari sanaa Pharasman ja Besmaran nimeen ja maihin palatessamme lähettää paikallishallintoon kirjelmän, jossa kerrotaan aluksen lepopaikka." Nagaji lipuu veden halki Erasmuksen luo ja alkaa paikkailla häntä sellaiseen kuntoon, että hän pääsee omin avuin takaisin pintaan.

(Ruvetaan healailemaan Erasmusta pikkusloteilla ja heitetään lämpimikseen Religionia siitä, mikä on tilanteessa korrekteinta.)

Know rel:
[3]+22 = 25
1d20+22:  [
3
] +22 = 25
Avatar
NiTessine
Venture-Agent
Viestit: 841
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 13:01
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: #38 No Plunder, No Pay, peliketju

Viesti Kirjoittaja NiTessine »

Keräätte aarteen talteen, pakkaatte Urgathoan levyt mukaanne ja nousette pintaan ennen kuin lukemanne loitsut loppuvat ja hengittämisestä tulee vaikeaa. Josei lukee Hornanpalkan miehistölle viimeisen rukouksen, jonka sääolot pitävät asianmukaisen lyhyenä. Abasi ja Caradoc ovat taistelleet kaksin tuulta ja tyrskyjä vastaan ja ovat varsin valmiita kääntämään laivan tuulenmyötäisesti.

Erasmus virkoaa parannusloitsuista. Häntä heikottaa hieman, mutta on pian kunnossa.

Caradoc on kokenut merenkävijä näillä seuduilla. Pari seuraavaa päivää on köysien, purjeiden, takilan ja puomien sekamelskaa, mutta hän käyttää tuulta taitavasti hyväkseen ja antaa Abendegon silmän ikään kuin heittää teidä itse ulos. Kuljette Mediogaltin ja Rahadoumin välisestä salmesta hyvinkin vauhdilla.

Hän ohjaa aluksen ensimmäiseen kelpuuttamaansa satamaan, Botosaniin Rahadoumin länsirannikolla ja kiitokseksi pelastuksestaan vankilasta organisoi teille kuljetuksen Absalomiin toisella aluksella. Te ette voi kulkea Rahadoumin läpi mukananne arvokas uskonnollinen artefakti ja Caradoc ei voi kulkea Corentynin editse jäämättä uudelleen kiinni. Hän kunnostaa laivansa, värvää uuden miehistön ja jatkaa infernaalisen valtakunnan laivaston kiusaamista. Te viisi hyppäätte kauppalaivaan, joka vie teidät rannikkoa pitkin ohi Azirin, läpi Hesperethinsalmen ja aina Thuvian pääkaupunkiin Merabiin, mistä jatkatte toisella laivalla Absalomiin. Abasi hyvästelee teidät Merabissa jatkaakseen omia reittejään Sothikseen.

Päivälleen kaksi viikkoa sen jälkeen kun olette nostaneet Urgathoan levyt merenpohjasta, laskette löytönne taivalkapteeni Adril Hestramin pöydälle.

Henkilökohtaisia epilogeja voi vielä kirjoitella ja käydä läpi kotimatkan aikaisia tapahtumia, mutta olennaisesti tehtävänne on suoritettu. Onneksi olkoon.

Day jobia saa heittää.
Taivalkapteeni-emeritus. VA Tampere.

https://nitessine.wordpress.com/
Mustaparta
Viestit: 605
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #38 No Plunder, No Pay, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Paluumatkalla Mörök yrittää levätä mahdollisimman paljon, jotta aaveen ja mustekalan myrkyn viemät voimat palautuisivat. Kotona odottavat peltotyöt.

Profession (farmer):
[7]+5 = 12
1d20+5:  [
7
] +5 = 12
Naal
Venture-Agent
Viestit: 529
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #38 No Plunder, No Pay, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Taresh hortoilee pitkin laivaa ja yrittää oppia jotain purjeista ja köysistä. Nähtävästi lisää harjoitusta tarvitaan. Daosvaria viettää aikansa nukkumalla joko märssykorissa tai merestä nostettujen kolikoiden päällä, tai vahtimalla Joseita. Ajoittain hän syö lokin joka häiritsee liikaa laivan miehistöä.

Suurloosilla raportoinnin jälkeen Taresh heittää jäähyväiset Mörökille, Erasmukselle ja Dame Joseille ja hiippailee pajalle jossa yrittää tehdä jäljennöksiä matkalla näkemistään koruista kokeillakseen onko niillä kysyntää.

Craft (jeweler)
[11]+9 = 20
1d20+9:  [
11
] +9 = 20
Avatar
Loviatar
Venture-Lieutenant
Viestit: 366
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 01:24

Re: #38 No Plunder, No Pay, peliketju

Viesti Kirjoittaja Loviatar »

Josei viettää paluumatkan lähinnä kirjoitellen kirjeitä saattaakseen ne lähetysvalmiiksi maihinpääsyyn mennessä. Kirjeiden vastaanottajiin kuuluu lukuisia aatelissukuja etenkin Absalomista mutta myös lukuisista muista maista sekä huomattava määrä hyvin pitkiä kirjelmiä taldorilaisille senaattoreille. Kaikki kuoret on suljettu suurella, näkyvällä Blakrosin suvun sinetillä.

Day jobina boonin ansiosta Knowledge (nobility):
[14]+20 = 34
1d20+20:  [
14
] +20 = 34
Vastaa Viestiin