Sivu 9/11

Re: #38 No Plunder, No Pay, peliketju

Lähetetty: 10 Maalis 2021, 17:50
Kirjoittaja Mustaparta
Mörök käy hyökkäykseen epäkuollutta vastaan tavanomaista varovaisemmin ja huolellisesti varautuen väistämään sen kosketusta, mutta huutaa sille haasteen. "Kohta lähdet lopullisesti sinne missä kuolleitten kuuluu olla!" (Challenge, swift action)
Touch AC: 15+2 fighting defensive

1. flank, defensive:
[11]+17-4+2 = 26
1d20+17-4+2:  [
11
] +17-4+2 = 26

damage:
[10]+8+6 = 24
1d12+8+6:  [
10
] +8+6 = 24


2. flank, defensive:
[14]+12-4+2 = 24
1d20+12-4+2:  [
14
] +12-4+2 = 24

damage:
[1]+8+6 = 15
1d12+8+6:  [
1
] +8+6 = 15


3. flank, defensive:
[16]+7-4+2 = 21
1d20+7-4+2:  [
16
] +7-4+2 = 21

damage:
[4]+8+6 = 18
1d12+8+6:  [
4
] +8+6 = 18


28 lämää jos kaikki osuu

Re: #38 No Plunder, No Pay, peliketju

Lähetetty: 10 Maalis 2021, 23:57
Kirjoittaja Naal
Taresh kiroaa mielessään ettei kuunnellut vaistojaan ajoissa. Josein loitsun vauhdittamana hän ponkaisee Mörökin viereen ja vetää pussista vyöllään pienen nahkarenkaan. Päästessään soturin viereen hän lausuu yhden vedessä vääristyvän sanan, ja rengas leviää ja hajoaa kulkiessaan Mörökin läpi. Sen hiipuessa Mörök näyttää nyt heilahtelevan puolelta toiselle.

Taresh ojentaa vasemman kätensä taakseen ja elehtii, läpäyttää laatikkoa vyöllään, ja napsauttaa sitten vasempaan käteensä sauvan.

Move fervorin liikebonuksella.
Displacement Mörökiin, 50% miss chance varjolle.
Swift actionilla magic missile-sauva rannekotelosta.


Daosvaria ponkaisee isäntänsä viereen ja sieppaa laatikon tämän vyöltä. Lohikäärmeen silmät muljahtavat auki ja sen pää kääntyilee varjon ja Tareshin välillä sen tajutessa miksi laatikko on niin tärkeä.

Move actionilla isännän viereen, kaikki yhä valon alueella.
Standard actionilla poimii scroll boxin.


Tareshin touch-AC tällä hetkellä: 18 (4 mage armor 4 dex)

Re: #38 No Plunder, No Pay, peliketju

Lähetetty: 11 Maalis 2021, 15:41
Kirjoittaja NiTessine
Mörökin iskut osuvat epäkuolleeseen henkeen ja sen aineeton muoto näyttää liukenevan meriveteen. Hirviö on kuitenkin vielä mitä suurimmassa määrin läsnä.

Aloite, lihavoidut saavat toimia:
Josei: 30
Erasmus: 11+ (-2 Str)
varjo: 11 (-34)
Taresh: 3+
Mörök: 3

Re: #38 No Plunder, No Pay, peliketju

Lähetetty: 12 Maalis 2021, 22:15
Kirjoittaja Loviatar
Koska varjon tapaista olentoa vastaan taistellessa jokainen vaurion hivenkin on tärkeä, Josei kaivaa esiin tavanomaista taikasauvaa suuremman sauvan. Hänen kanavoidessaan parannusloitsun sen kautta sauvan metamaaginen voima kurkottaa taistelijoiden lomasta kohti aavetta ja koittaa koskettaa sitä.

Lesser versatile metamagic rodin avulla yritetään saada reach cure serious wounds sisään.

Osuminen:
[1]+5 = 6
1d20+5:  [
1
] +5 = 6


Jos olisi osumassa, damage (Will DC 20 puolittaa):
[5, 5, 1]+11 = 22
3d8+11:  [
5
5
1
] +11 = 22

Re: #38 No Plunder, No Pay, peliketju

Lähetetty: 12 Maalis 2021, 22:48
Kirjoittaja NiTessine
Erasmus antaa loitsun vauhdittaa itseään ja silpoo varjoa ennen kuin se tekee hänestä lopun.

Erasmus ottaa blessing of fervorista lisähyökkäyksen.

1. hyökkäys:
[4]+16 = 20
1d20+16:  [
4
] +16 = 20

Lämä:
[4]+10 = 14
1d4+10:  [
4
] +10 = 14


2. hyökkäys:
[9]+16 = 25
1d20+16:  [
9
] +16 = 25

Lämä:
[1]+10 = 11
1d4+10:  [
1
] +10 = 11


Varjo, vaikka onkin vain alkukantainen äly, joka hädin tuskin on tietoinen, omaa jotain selviytymisvaistoa ja liikahtaa pois vihollistensa puristuksesta ja suuntaa hyökkäyksensä suurimpaan vaaraan, Mörökiin.

Incorporeal touch:
[10]+11 = 21
1d20+11:  [
10
] +11 = 21

Strength damage:
[4] = 4
1d8:  [
4
] = 4


Aloite, lihavoidut saavat toimia:
Josei: 30
Erasmus: 11+ (-2 Str)
varjo: 11 (-46)
Taresh: 3+
Mörök: 3

Re: #38 No Plunder, No Pay, peliketju

Lähetetty: 12 Maalis 2021, 23:24
Kirjoittaja Mustaparta
Displacement miss chance, pienillä ohi:
[93] = 93
1d100:  [
93
] = 93

Haamun koskettaessa Mörökiä tämä ärisee tuskissaan ja jatkaa loitsun kannustamana varjon hakkaamista vimmaisesti, mutta heikentyneenä.

1. defensive:
[18]+15-4 = 29
1d20+15-4:  [
18
] +15-4 = 29

lämä:
[1]+12 = 13
1d12+12:  [
1
] +12 = 13


2. defensive:
[20]+10-4 = 26
1d20+10-4:  [
20
] +10-4 = 26

lämä:
[5]+12 = 17
1d12+12:  [
5
] +12 = 17


3. defensive:
[18]+1 = 19
1d20+1:  [
18
] +1 = 19

lämä:
[11]+12 = 23
1d12+12:  [
11
] +12 = 23


4. blessing of fervor:
[7]+15-4 = 18
1d20+15-4:  [
7
] +15-4 = 18

lämä:
[8]+12 = 20
1d12+12:  [
8
] +12 = 20

Re: #38 No Plunder, No Pay, peliketju

Lähetetty: 13 Maalis 2021, 00:32
Kirjoittaja NiTessine
Epäkuollut hirviö ei kykene vastustamaan edes heikentynyttä Mörökiä vaan hälvenee hänen iskujensa tieltä kuin aamuhämärä auringonnousun edessä, ja hetkessä taistelu on ohi.

Tumma rotko laivanpuolikkaiden välissä ammottaa edessänne, mutta ainakaan vielä mikään ei ole kurottanut kiskaisemaan sen yllä vettä polkevaa Erasmusta syöveriin.

Mitä teette?

Re: #38 No Plunder, No Pay, peliketju

Lähetetty: 13 Maalis 2021, 20:52
Kirjoittaja Naal
Taresh vetää nyt käyntiin sen mirror imagen käytetään sitä viittä kuvaa mikä pyöritettiin aikaisemmin. Sen jälkeen sukelletaan pimeyteen ja katsotaan läpäiseekö pimeänäkö sitä lainkaan ilman vippaskonsteja. Daosvaria pysyy tällä hetkellä vielä pimeyden ulkopuolella jottei Joseilta katoa valo.

Toinen vuoro blessing of fervoria, otetaan AC/attack bonus jos osoittautuu relevantiksi.

Re: #38 No Plunder, No Pay, peliketju

Lähetetty: 13 Maalis 2021, 21:28
Kirjoittaja NiTessine
Taresh ei näe mitään hyttikannella. Ruuma olisi vielä hänen alapuolellaan.

Tuo karttaan merkitty alue on efektiivisesti darkness-loitsun alaista. Kyllä siellä näkee mutta ei kovin hyvin.

Re: #38 No Plunder, No Pay, peliketju

Lähetetty: 16 Maalis 2021, 15:12
Kirjoittaja Mustaparta
Puoliörkki on edelleen hieman säikähtänyt varjon kohtaamisesta, vaikka yrittää olla näyttämättä sitä. Mörök sukeltaa Tareshin perässä syvemmälle.

Re: #38 No Plunder, No Pay, peliketju

Lähetetty: 17 Maalis 2021, 17:31
Kirjoittaja Naal
Taresh laskeutuu kohti pimeyden ydintä. Jos etsimämme esineet kuuluvat Urgathoan kultille, pimeys voi olla peräisin niistä. Jos kyseessä on tasaisesti leviävä vaikutus, sen keskuskohdan pitäisi olla... tuossa. Tästä huolimatta hän pälyilee sivuilleen lihakset jännittyneenä. Uponneen laivan uumeniin on voinut asettua peto jos toinenkin.

Asetetaan sauva takaisin rannekoteloon. Mennään alas. Daosvaria pysyköön aloillaan. Jos pohjakosketuksen jälkeen (tai sitä ennen) ei ole mikään mörkö iskenyt, tutkitaan alue ja jotain löydettäessä napsaistaan käyntiin vanha kunnon detect magic.

Blessing of fervorin bonus yhä Armor Classissa.

Re: #38 No Plunder, No Pay, peliketju

Lähetetty: 19 Maalis 2021, 11:13
Kirjoittaja Loviatar
Josei nostaa taskustaan maagista valoa leiskuvan kiven ja asettaa sen kiertoradalle päätään ympäröivään veteen ennen kuin seuraa muita syvemmälle alukseen.

(Kaivetaas se ioun torch tähän väliin.)

Re: #38 No Plunder, No Pay, peliketju

Lähetetty: 20 Maalis 2021, 12:32
Kirjoittaja NiTessine
Taresh näkee hämärästi pimeän veden läpi. Hän on melko varma, että efekti ei ole maaginen vaan johtuu jostakin vedessä olevasta aineesta, joka on tässä suojassa merivirroilta, jotka voisivat hälventää sen. Hän näkee hämärästi laivan isomman puoliskon ruumaan, joka ei olekaan täynnä laatikoita ja rahtia niin kuin voisi kuvitella. Sen sijaan, siinä on mitä eriskummallisin asetelma.

Ruumassa seisoo suuri ruokapöytä, jonka päällä lojuu kuollut mies, jonka rintakehä on avattu ja jonka sisälmykset liikahtelevat virtausten mukana. Hänen yläpuolellaan, roikkuen kattokruunusta ja kurottaen ylemmältä kannelta katon halkeamista on lisää ruumiita, jotka ikään kuin tavoittelevat karmaisevaa ateriaa. Ne heiluvat hennosti ja näyttävät liikkuvan, mutta ovat vain kuolleita.

Toivuttuaan tästä näystä, Taresh kiinnittääkin huomionsa ruuman perällä oleviin tummanpuhuviin hahmoihin. Ne ovat suuria ja niillä on monta lonkeroa. Olennot vaikuttavat vihamielisiltä.

Aloitejärjestys, lihavoidut saavat toimia:
Josei: 25
Erasmus: 22
mustekala 2 (tumma): 14
Taresh: 13
Mörök: 12
mustekala 1 (vaalea): 9

Kartta, muistutukseksi.
[+] Aloiteheitot
Josei:
[15]+10 = 25
1d20+10:  [
15
] +10 = 25

Taresh:
[11]+2 = 13
1d20+2:  [
11
] +2 = 13

Mörök:
[10]+2 = 12
1d20+2:  [
10
] +2 = 12

Erasmus:
[17]+5 = 22
1d20+5:  [
17
] +5 = 22

mustekala 1 (vaalea):
[3]+6 = 9
1d20+6:  [
3
] +6 = 9

mustekala 2 (tumma):
[8]+6 = 14
1d20+6:  [
8
] +6 = 14

Re: #38 No Plunder, No Pay, peliketju

Lähetetty: 20 Maalis 2021, 20:09
Kirjoittaja Loviatar
Josei liikkuu sen verran, että saa olennot näköpiiriinsä tunnistaakseen ne.

(Knowledge ainakin +17:
[13]+17 = 30
1d20+17:  [
13
] +17 = 30
)

Re: #38 No Plunder, No Pay, peliketju

Lähetetty: 20 Maalis 2021, 20:32
Kirjoittaja NiTessine
Josei tunnistaa ne tuikitavallisiksi jättiläismustekaloiksi. Niillä on myrkyllinen purema mutta niiden vaarallisin piirre on lonkeroiden kuristava ote - joka ei teille ole tällä hetkellä ongelma.

Mitä Josei tekee?

Re: #38 No Plunder, No Pay, peliketju

Lähetetty: 20 Maalis 2021, 21:48
Kirjoittaja Loviatar
Todeten, ettei mustekaloilla valitettavasti ole luurankoja murskattavaksi turhautumisen purkamiseen, Josei päättää yrittää usuttaa mustekalat toistensa kimppuun loitsulla.

(Tummempaan mustekalaan murderous command, DC 20.)

Re: #38 No Plunder, No Pay, peliketju

Lähetetty: 20 Maalis 2021, 21:51
Kirjoittaja NiTessine
Mustekalan Will save:
[13]+7 = 20
1d20+7:  [
13
] +7 = 20

Erasmus ui ketterästi aseineen toisen mustekalan luokse ennen kuin olento ehtii täysin avautua solmustaan ja tarraamaan häneen. Loitsun tuoman vauhdin ansiosta hän ehtii jopa sivaltaa sitä veitsellään.

Hyökkäys:
[10]+14 = 24
1d20+14:  [
10
] +14 = 24

Vahinko:
[4]+10 = 14
1d4+10:  [
4
] +10 = 14


Valitettavasti mustekala katsoo Erasmuksen lajitoveriaan paljon maukkaamman näköiseksi ja käy tämän kimppuun.

Nokkaisu:
[4]+13 = 17
1d20+13:  [
4
] +13 = 17

Vahinko:
[4]+5 = 9
1d8+5:  [
4
] +5 = 9

Erasmuksen Fort vs. poison:
[7]+9 = 16
1d20+9:  [
7
] +9 = 16


Aloitejärjestys, lihavoidut saavat toimia:
Josei: 25
Erasmus: 22
mustekala 2 (tumma): 14
Taresh: 13
Mörök: 12

mustekala 1 (vaalea): 9 (-14)

Re: #38 No Plunder, No Pay, peliketju

Lähetetty: 20 Maalis 2021, 22:51
Kirjoittaja Naal
Taresh yrittää muistella miten pitkät mustekalan lonkerot ovat, mutta toteaa että pitää niiden lähelle mennä luultavasti tästä huolimatta. Ensin yritetään tasoittaa tilannetta. Hän päästää äänen joka veden alla muistuttaa kuolevan hylkeen huutoa. Sitten hän kuplaparven saattelemana pyrähtää liikkeelle aikeenaan kiertää Erasmuksen pehmittämän mustekalan taakse. Kulkematta pöydällä hyllyvän sisuskalujaan pursuavan ruumiin yli. Kaikki mikä ei ole päätynyt kalanruoaksi tässä ympäristössä herättää epäilyksiä.

Daosvaria kuulee nekromantisen loitsun äänen ja pyrähtää alemmas vetäen esille wand of blessin.

Blindness vaaleaan mustekalaan. Fortitude DC 17 torjuu.
Blessing of fervorista kai neljäs vuoro. Käytetään nopeuteen ja kierretään tumman mustekalan selustaan kulkematta raadon yli.
AC 18 (+4 armor, +4 Dex) viisi mirror imagea
Tareshilla ei ole freedom of movementia, mutta hänellä on (Sun Shogun) talisman of freedom mahdollisia grappleja vastaan.

Re: #38 No Plunder, No Pay, peliketju

Lähetetty: 20 Maalis 2021, 23:23
Kirjoittaja Mustaparta
Mörök on tutkimassa ylempää kantta kun kuulee alhaalta ääntelyä sieltä minne Taresh oli mennyt. Hän päättää lähteä tarkastamaan ja pääsee lyöntietäisyydelle toisesta mustekalasta.

Re: #38 No Plunder, No Pay, peliketju

Lähetetty: 21 Maalis 2021, 02:02
Kirjoittaja NiTessine
Erasmuksen haavoittama mustekala vuotaa verta. Hämärässä se näyttää samalta kuin muste. Peto käy kaikilla voimillaan meedion kimppuun.

Puraisu:
[8]+13 = 21
1d20+13:  [
8
] +13 = 21

Vahinko:
[4]+5 = 9
1d8+5:  [
4
] +5 = 9

Erasmuksen Fort vs. poison:
[20]+9 = 29
1d20+9:  [
20
] +9 = 29


Kahdeksan lonkeroa:
[1, 16, 16, 1, 15, 9, 6, 8] = 72
8d20:  [
1
16
16
1
15
9
6
8
] = 72

Lämäge:
[2, 2, 2, 4, 1, 2, 4, 1] = 18
8d4:  [
2
2
2
4
1
2
4
1
] = 18


Kolme iskuista osuu ja vaikka ne eivät saa otetta vikkelästä miehestä, iskut tekevät selvästi kipeää.

Aloitejärjestys, lihavoidut saavat toimia:
Josei: 25
Erasmus: 22 (-20)
mustekala 2 (tumma): 14
Taresh: 13
Mörök: 12
mustekala 1 (vaalea): 9 (-14)