#6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju
Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju
Varjokettu ottaa askeleen taaksepäin. Voimat ei tunnu riittävän muuhun. (En pääse muokkaamaan driveä mutta siinä on tasan yksi ruutu mihin perääntyä 5ft stepin)
-
- Viestit: 612
- Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju
Keltainen perääntyy aseet suojausasennossa.
Sälpä vuorossa!
Sälpä vuorossa!
Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju
Sälpä syöksähtää eteenpäin ja iskee kaatunutta Kalimia, jos mies vaikka nyt jäisi nurmelle.
-
- Viestit: 612
- Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju
Pronen kanssa osuu tasan ja Kalim on todella verinen. Hän nousee ylös ja lähtee juoksemaan ontuen haavojaan. Saa opata.
AoOpien jälkeen Delzden ainakin.
AoOpien jälkeen Delzden ainakin.
Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju
Kalimin noustessa ylös Delzden mätkyttää häntä ketjuvasarallaan etäältä (koska oli edelleen reach).
Olettaen, että Kalimin matka tyssää niille sijoilleen, hän ottaa askeleen eteenpäin, ottaa uuden otteen ketjuvasarastaan ja paukuttaa keltaista niin ylhäältä kuin alhaalta.
Ensin trip, sitten attack. Jos ensimmäinen trip ei onnistu, uusi trip.
[9]+8+4 = 21
AoO w/ prone 1d20+8+4: [
]
+8+4
= 21
AoO w/ prone 1d20+8+4: [
[1]+5 = 6
Damage 1d8+5: [
]
+5
= 6
Damage 1d8+5: [
Olettaen, että Kalimin matka tyssää niille sijoilleen, hän ottaa askeleen eteenpäin, ottaa uuden otteen ketjuvasarastaan ja paukuttaa keltaista niin ylhäältä kuin alhaalta.
Ensin trip, sitten attack. Jos ensimmäinen trip ei onnistu, uusi trip.
[17]+8 = 25
#1 TRIP 1d20+8: [
]
+8
= 25
#1 TRIP 1d20+8: [
[8]+8 = 16
#2 TRIP (IF FAIL) 1d20+8: [
]
+8
= 16
#2 TRIP (IF FAIL) 1d20+8: [
[11]+6 = 17
ATK w/out prone 1d20+6: [
]
+6
= 17
ATK w/out prone 1d20+6: [
[2]+2 = 4
DMG 1d8+2: [
]
+2
= 4
DMG 1d8+2: [
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
-
- Viestit: 612
- Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju
Kalimin matka tyssäsi AoOppiin ja hän vuotaa kuiviin. Keltainen kaatuu maahan armoa anoen tajuttuaan että parempia mahdollisuuksia ei ole. Gripplit kokoontuvat aukiolle osoittamaan teille suosiotaan ja antavat teidän päättää mitä teette vangille. Äiti Bogwynne ottaa kiitollisena vastaan löytämänne dinosauruksen munat.
Krihirikin kylänvanhimmat ovat yksimielisesti sitä mieltä, että teille voidaan luovuttaa talismaani jonka he saivat kääpiöiltä kauan aikaa sitten. Äiti Bogwynne nostaa kätensä ikään kuin siunatakseen ja tusinoittan gripplejä kerääntyy kuuntelemaan. "Enemmän kuin tuhat sykliä sitten kääpiöpakolaiset tulivat meidän luoksemme kaukaa pohjolasta, paeten kauan sitten menettämästään kodistaan. Me autoimme kääpiöitä ja toivotimme heidät tervetulleiksi naapureiksi läheisille kukkuloille - jopa meidän kotiamme ankarampaan maahan. Kun he lähtivät kodistaan toisen kerran me tarjouduimme auttamaan heitä toistamiseen, vaikka he pyysivät vain kunnioittamaan muistoaan ja ottamaan vastaan lahjan. Tämä talismaani jossa on voima voittaa kultainen peto, joka nyt kummittelee Ashkurhallissa." Hän nostaa ylös melonin kokoisen ja munan muotoisen saviesineen. "Sigrinin jälkeläiset puhuivat tästä niin kuin kalleimmasta aarteestaan, jonka he jättivät taakseen. Se on perintö joka jatkuu tähän päivään asti, sillä kukaan ei ole aiemmin taistellut Kultaista vartijaa vastaan saadakseen rikkaudet itselleen."
Vanhimman tarina päättyy kuoroon kurnutuksia ja hän lisää vielä "Talismaanin voima on piilossa sisällä ja se on avattava pedon läsnä ollessa. Jos sen tekee liian aikaisin sen energia menee hukkaan tai seuraa kauhea onnettomuus. Me olemme uskoneet tämän kansamme reliikin teille, käyttäkää sitä viisaasti."
Krihirikin kylänvanhimmat ovat yksimielisesti sitä mieltä, että teille voidaan luovuttaa talismaani jonka he saivat kääpiöiltä kauan aikaa sitten. Äiti Bogwynne nostaa kätensä ikään kuin siunatakseen ja tusinoittan gripplejä kerääntyy kuuntelemaan. "Enemmän kuin tuhat sykliä sitten kääpiöpakolaiset tulivat meidän luoksemme kaukaa pohjolasta, paeten kauan sitten menettämästään kodistaan. Me autoimme kääpiöitä ja toivotimme heidät tervetulleiksi naapureiksi läheisille kukkuloille - jopa meidän kotiamme ankarampaan maahan. Kun he lähtivät kodistaan toisen kerran me tarjouduimme auttamaan heitä toistamiseen, vaikka he pyysivät vain kunnioittamaan muistoaan ja ottamaan vastaan lahjan. Tämä talismaani jossa on voima voittaa kultainen peto, joka nyt kummittelee Ashkurhallissa." Hän nostaa ylös melonin kokoisen ja munan muotoisen saviesineen. "Sigrinin jälkeläiset puhuivat tästä niin kuin kalleimmasta aarteestaan, jonka he jättivät taakseen. Se on perintö joka jatkuu tähän päivään asti, sillä kukaan ei ole aiemmin taistellut Kultaista vartijaa vastaan saadakseen rikkaudet itselleen."
Vanhimman tarina päättyy kuoroon kurnutuksia ja hän lisää vielä "Talismaanin voima on piilossa sisällä ja se on avattava pedon läsnä ollessa. Jos sen tekee liian aikaisin sen energia menee hukkaan tai seuraa kauhea onnettomuus. Me olemme uskoneet tämän kansamme reliikin teille, käyttäkää sitä viisaasti."
-
- Viestit: 612
- Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju
Palattuanne Fort Banduun saatte kirjeen.
Ennen lähtöänne voitte selvittää asioita:
Ennen lähtöänne voitte selvittää asioita:
- Diplomatiaa (gather information) tai Kn. (nobility)
- Kn. (arcana, local tai religion)
- Diplomatiaa (gather information toisen kerran) tai Kn. (history tai local)
Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju
Delzden lukaisee Ambrus Valsinin kirjeen, nyrpistää nenäänsä hänen alkeellisille kirjoitusvirheilleen, ja ojentaa sen sitten Thansanille. "Öhm, Ashkurhall, täält' tul'aa!" hän ilmoittaa liian leveäy hymy kasvoillaan.
Partamies ei edes yritä kysellä huhuja tai muuta Ashkurhalliin, talismaaniin tai mihinkään muuhunkaan heidän tehtäväänsä liittyen. Kokemus on osoittanut, ettei yleinen populaatio tiedä mitään mitä hän ei tietäisi. Tai sitten he ovat haluttomia kertomaan sen hänelle.
Partamies ei edes yritä kysellä huhuja tai muuta Ashkurhalliin, talismaaniin tai mihinkään muuhunkaan heidän tehtäväänsä liittyen. Kokemus on osoittanut, ettei yleinen populaatio tiedä mitään mitä hän ei tietäisi. Tai sitten he ovat haluttomia kertomaan sen hänelle.
[7]+12 = 19
Knowledge arcana 1d20+12: [
]
+12
= 19
Knowledge arcana 1d20+12: [
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju
Thansan ottaa kirjeen Delzdeniltä ja työntää sen kaksin käsin kiinni nenäänsä. Ioun-kivien parvi tiivistyy miekkosen ympärille tämän keskittyessä. Hetken sitä lievässä kumarassa tuijotettuaan hän oikaisee itsensä ja tarjoaa kirjettä Sälvän suuntaan. Sitten hän alkaa hieroa nenäänsä ja mutista päähänsä pälkähtäviä asioita jotka ryhmätoverien jaksamisen kannalta toivottavasti liittyvät jollain tavalla tehtävään.
"Tietämyksesi taikuudesta on ilahduttavan laaja, Delzden toverini. Matka taittuu nopsemmin kun on jutusteltavaa. Ja mutusteltavaa." Thansan kaivaa esiin mangon ja halkaisee sen, tarjoten toista puoliskoa Delzdenille. "Se ei ole omena, mutta on se kokeilun arvoinen."
"Tietämyksesi taikuudesta on ilahduttavan laaja, Delzden toverini. Matka taittuu nopsemmin kun on jutusteltavaa. Ja mutusteltavaa." Thansan kaivaa esiin mangon ja halkaisee sen, tarjoten toista puoliskoa Delzdenille. "Se ei ole omena, mutta on se kokeilun arvoinen."
Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju
"Mango? Omena, hmm, omgna, anagram' kats', Tansa", Delzden tuumailee keltaista hedelmää mutustellessaan. "E' ih'n hyv' ko om'na, mut' kelpa'."
"Ja mit' taik'asia' o puh'ta, ni e mnu is' sorme riit' loits'temp'hi," partamies jatkaa perunasormiaan ilmassa pyöritellen, lievästi harmissaan. "Mut kaik' vo' ihm'ne tiet' vaik' e ossoo!"
"Ja mit' taik'asia' o puh'ta, ni e mnu is' sorme riit' loits'temp'hi," partamies jatkaa perunasormiaan ilmassa pyöritellen, lievästi harmissaan. "Mut kaik' vo' ihm'ne tiet' vaik' e ossoo!"
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
-
- Viestit: 612
- Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju
Varjokettu juoksee paikalle saatuaan juuri harjoittelun valmiiksi, kuulee tilanteesta ja sanoo lähtevänsä etsimään tietoa. Hän kävelee johonkin syrjäiselle paikalle ja katoaa uudelleen. Siinä missä Varjokettu oli äsken, on nyt ihminen, joka tunnetaan nimellä Darrom Vors Kesser ja lähtee etsimään tietoa.
Diplomacy 1 (in social) +13
Diplomacy 2 (in social) +13
Samalla kun kerää tietoa tekee ostoksia.
Diplomacy 1 (in social) +13
[3]+13 = 16
1d20+13: [
]
+13
= 16
1d20+13: [
Diplomacy 2 (in social) +13
[12]+13 = 25
1d20+13: [
]
+13
= 25
1d20+13: [
Samalla kun kerää tietoa tekee ostoksia.
-
- Viestit: 612
- Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju
Diplomacy 1:llä tietää, että joukko Aspiksen palkkasotureita nähtiin lähestymässä Bandukukkuloita luoteesta Bloodcoven suunnasta. Jos ette tee ostoksia voidaan varmaan siirtyä eteenpäin. Jos teillä on millä hahmolla tahansa kronikka skenaariosta #6–09: By Way of Bloodcove, niin kertokaaTpM kirjoitti: ↑03 Loka 2021, 10:24 Varjokettu juoksee paikalle saatuaan juuri harjoittelun valmiiksi, kuulee tilanteesta ja sanoo lähtevänsä etsimään tietoa. Hän kävelee johonkin syrjäiselle paikalle ja katoaa uudelleen. Siinä missä Varjokettu oli äsken, on nyt ihminen, joka tunnetaan nimellä Darrom Vors Kesser ja lähtee etsimään tietoa.
Diplomacy 1 (in social) +13
[3]+13 = 16
1d20+13: [] +13 = 16
Diplomacy 2 (in social) +13
[12]+13 = 25
1d20+13: [] +13 = 25
Samalla kun kerää tietoa tekee ostoksia.
Rajusta kaatosateesta ja polttavasta helteestä huolimatta matkanne Fort Bandusta Nakyuk-vuorelle sujuu ilman suurempia ongelmia. Vanhat ja rapistuvat kivirakennukset, joita peittävät köynnökset ja luiset koristeet, erottuvat viidakosta. Ympäristöstä löytyvistä luista ja työkaluista voi päätellä paikan olleen asuttu vähän aikaa sitten. Ammottava portaikko avautuu verisen alttarin takana laskeutuen mystiseen pimeyteen, mistä Kultaisen vartijan pitäisi löytyä. Muistatte kuinka vähän aikaa sitten koboldit aikoivat uhrata ihmisiä alttarilla.
Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju
Sälpä kulkee kumppaneidensa mukana, vaieten kuin kivi ellei hänellä ole painavaa sanottavaa.
Multa löytyy By Way of Bloodcove. GM-kronikka... jollain toisella hahmolla.
Multa löytyy By Way of Bloodcove. GM-kronikka... jollain toisella hahmolla.
Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju
Thansan katsahtaa alttariin ja värähtää. Hän katselee hetken ympärilleen onko alttarin luona mitään mikä ei näyttänyt olevan siellä aikaisemmin. Hän kohauttaa olkapäitään ja lukee hetken loitsukääröä. Hänen ympärillään hehkuu hetken kiiltävä aura joka katoaa nopeasti. Sitten Thansan löntystelee kohti portaita ja alas niitä tarkkaillen seiniä ja lattiaa. Hänellä ei ole käsissään mitään.
Scrollista mage armor, sitten silmä tarkkana alas portaikkoa valppaana ansojen varalta. Perception +12 sellaisten varalta, mukaanlukien Varjoketun kuulema huhubonus. #6-09 on pelaamatta ja vetämättä.
Scrollista mage armor, sitten silmä tarkkana alas portaikkoa valppaana ansojen varalta. Perception +12 sellaisten varalta, mukaanlukien Varjoketun kuulema huhubonus. #6-09 on pelaamatta ja vetämättä.
Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju
"Me ol'an hist'ria tek'mäs!" Delzden lausuu iloisesti, tepastellen kuin maaherra keskellä viidakon muinaisia raunioita. Ajatus saa hänelle kylmät väreet. "Tää o' tät' seik'lij'n eläm'! Kesk'el maa'lma ilma' ka'pungei ja hälin', tutk'mas tunt'mat' paik'ja! Ashkurhall o' varm'st hian' paik', oll' ain'ki!"
Partamiehen hymy on harvinaisen leveä, kun tämä rustailee yksityiskohtaisia muistiinpanoja ympäristöstä, osoittaen yllättäen myös orastavaa taiteellista silmää maalatessa taitavahkoja hiilipiirustuksia maisemista matkojen aikana. Toisinaan leirinuotiolla hän harjoittelee myös Thansanin muotokuvan piirtämistä—on kuitenkin aika lystikkään näköinen veijari—yhdelle suttupaperille. Ja samaan kuvaan mahtuu myös Sälpä ja Varjokettu, hekin ovat aika veikeitä.
"Sno jän' ko' ihm'set o' al'edust'et nyk'ä järj'tös. Alk'aik'na sol tois'n."
Partamiehen hymy on harvinaisen leveä, kun tämä rustailee yksityiskohtaisia muistiinpanoja ympäristöstä, osoittaen yllättäen myös orastavaa taiteellista silmää maalatessa taitavahkoja hiilipiirustuksia maisemista matkojen aikana. Toisinaan leirinuotiolla hän harjoittelee myös Thansanin muotokuvan piirtämistä—on kuitenkin aika lystikkään näköinen veijari—yhdelle suttupaperille. Ja samaan kuvaan mahtuu myös Sälpä ja Varjokettu, hekin ovat aika veikeitä.
"Sno jän' ko' ihm'set o' al'edust'et nyk'ä järj'tös. Alk'aik'na sol tois'n."
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
-
- Viestit: 612
- Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju
Slideissa on uusi kartta, sitä voi joutua zoomaamaan. Ovasta joka on heti vasemmalla voi heittää perskaa.
Seinissä näkyy useissa paikoissa halkeamia. Small kokoiselle ne ovat diffaria, mediumilta menee move action ja pitää onnistua DC 15 escape artistissa.Tässä eteissalissa on kaksi täydessä panssarissa seisovaa kääpiötä esittävää patsasta käytävän sisäänkäynnin molemmin puolin. Molempien patsaiden kasvoihin on maalattu punaisella okralla antiloopin kasvojen kaltainen kuvio. Teistä katsoen vasemman puoleisessa seinässä on kaksi ruosteista rautaovea ja käytävän päähän ei näy hyvin jos ei ole darkvisionia.
Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju
Thansan pälyilee ympäriinsä uteliaana. Minkälaisilla kapistuksilla koboldit suojelevat kotejaan.
Mikään ei herätä hänessä välitöntä hinkua puhua näkemästään, joten hän katsoo patsaita lähemmin, ja jos toteaa ne turvallliseksi, kurkistaa niiden välistä käytävän päähän. Mikäli ikäviä asioita ei käy, hän toteaa muille, "Käytävän päässä on kai jonkinlainen laskuristikko. Olemme ehkä hieman suojattomia jos vain tarvomme jonossa sinne. Katsoisin ovia ensin." Sitten hän tarkistaa ruosteisista ovista pohjoisemman, ja yrittää avata sen jos ei löydä siitä ansoja.
Darkvision 60 ft. GM heittäköön mahdolliset ansanhavaintoheitot, Thansan on kiinnostunut patsaista ja pohjoisesta ovesta. Perception +11.
Mikään ei herätä hänessä välitöntä hinkua puhua näkemästään, joten hän katsoo patsaita lähemmin, ja jos toteaa ne turvallliseksi, kurkistaa niiden välistä käytävän päähän. Mikäli ikäviä asioita ei käy, hän toteaa muille, "Käytävän päässä on kai jonkinlainen laskuristikko. Olemme ehkä hieman suojattomia jos vain tarvomme jonossa sinne. Katsoisin ovia ensin." Sitten hän tarkistaa ruosteisista ovista pohjoisemman, ja yrittää avata sen jos ei löydä siitä ansoja.
Darkvision 60 ft. GM heittäköön mahdolliset ansanhavaintoheitot, Thansan on kiinnostunut patsaista ja pohjoisesta ovesta. Perception +11.
Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju
[19]+9 = 28
Knowledge engineering 1d20+9: [
]
+9
= 28
Knowledge engineering 1d20+9: [
Delzden tuhahtaa tutkiessaan rakennelmia. "Tää o laisk' homm' jop' kä'piölt'!" hän sanoo hymyn suliessa huonon käsityön edessä. "E' ol' kesk'tyt täh' työh', hirm' kiir' o' ol'." Partamies pudistelee päätään ja toteaa vielä mutisten, että haltiatkin olisivat varmasti rakentaneet tämän paremmin kuin nämä tohelot.
Huokaisten raskaasti, Delzden toivoo jonkun muun tuovan valoa pimeään, koska hänellä on ketjuvasarassaan kädet täynnä.
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju
Varjokettu tutkii tavaroitaan etsien valonlähdettä ja huokaisee huomatessaan, ettei hän ole niin hyvin varustautunut. Hän miettii loitsivansa tassivia valoja, mutta toteaa sitten, ettei hänellä ole tarpeeksi taikavoimita pitää niitä yllä kuin muutaman minuutin päivässä. Hän yrittää hämäränäkönsä turvin katsoa niin pitkälle kuin suinkin näkee.
Varjokettu on ottanut pistomiekan esiin mutta toinen käsi näyttäisi olevan vapaana.
Varjokettu on ottanut pistomiekan esiin mutta toinen käsi näyttäisi olevan vapaana.