#6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Tällä foorumilla tapahtuvat pelit.
Games taking place on this forum.
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

Delzden ottaa aseestaan otteen keskemmältä ketjua, ja huitoo vasaroiden kummallakin päälle lähemmäs kapuavaa kaamoa.

Meteor mode, two-weapon fighting, full-attack. AC 16

[17]+6 = 23
Main attack 1d20+6:  [
17
] +6 = 23
[1]+3 = 4
Main attack damage 1d8+3:  [
1
] +3 = 4

[6]+6 = 12
Secondary attack 1d20+6:  [
6
] +6 = 12
[3]+1 = 4
Secondary attack damage 1d8+1:  [
3
] +1 = 4


Onpas tämän noppabotin syntaksi paske.
Dice rolls
[13]+6+[8]+3 = 30
Main attack 1d20+6; 1d8+3:  [
13
] +6 + [
8
] +3 = 30
[8]+6+[2]+1 = 17
Secondary attack 1d20+6; 1d8+1:  [
8
] +6 + [
2
] +1 = 17
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Mustaparta
Viestit: 612
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Delzden osuu molemmilla vasaroilla, mutta otuksen nahka kestää kumaukset. Se yrittää lyödä Delzdeniä. DR on 5

[16]+4 = 20
1d20+4:  [
16
] +4 = 20

[4]+4 = 8
1d6+4:  [
4
] +4 = 8


Seuraava vuoro: Thansan ja Sälpä
Naal
Venture-Agent
Viestit: 548
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

No jos tuo löi Delzeniä niin lienee sitten myös miehen vieressä, joten ehtisin ehkä paikalle.

Thansan koikkelehtii takaisin sirppi kädessään. "Pahoitteluni, toverit, unohdin mainita että kuoleman vuoksi se on turta, ja vain lohkomalla siitä paloja irti voimme varmuudella tehdä sen vaarattomaksi."

Jos liike riittää, hilpaistaan kerran sirpillä.
[+] Noppasato
Osumaheitto
[2]+5 = 7
1d20+5:  [
2
] +5 = 7

Konffaus jos tarpeen (threat 20)
[3]+5 = 8
1d20+5:  [
3
] +5 = 8

Slashing-vahinko jos osuu
[1]+2 = 3
1d4+2:  [
1
] +2 = 3

Kriittinen vahinko jos konffaa.
[1]+2 = 3
1d4+2:  [
1
] +2 = 3

Loppu.
Avatar
NiTessine
Venture-Agent
Viestit: 861
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 13:01
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja NiTessine »

Sälpä jatkaa keskittyneesti zombin hakkaamista sillä ajatuksella että se lakkaisi joskus liikkumasta. Hänen sapelinsa tihkuu edelleen happoa.
[+] Noppia
Hyökkäys!
[8]+8 = 16
1d20+8:  [
8
] +8 = 16


Kriittinen, jos tarvitaan (crit range 18-20)
[7]+8 = 15
1d20+8:  [
7
] +8 = 15


Vahinkoa!
[3]+3 = 6
1d6+3:  [
3
] +3 = 6


Kriittistä vahinkoa, jos tarvitaan.
[1]+3 = 4
1d6+3:  [
1
] +3 = 4


Happoa:
[5] = 5
1d6:  [
5
] = 5
Taivalkapteeni-emeritus. VA Tampere.

https://nitessine.wordpress.com/
Mustaparta
Viestit: 612
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Sälpä iskee sen viimein maihin ja senkin ruumis sulaa hapon vaikutuksesta.

Loot: two masterwork heavy picks and a masterwork heavy wooden shield.

Vajaan piiloutuneet kolme miestä ovat kärsivät vammojen lisäksi nälästä ja nestehukasta. Saatte tietää heiltä koboldin kidnapanneen ainakin 10, tai mahdollisesti enemmänkin, kaivosmiestä ja vieneen heidät Bandu-kukkuloille. Oletettavasti heidän leirinsä sijaitsee metsäisessä laaksossa noin 15 mailin päässä. He pystyvät antamaan summittaisen reitin tähän koboldikylään.
Naal
Venture-Agent
Viestit: 548
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Thansan lopettaa kaivosmiesten haastattelun ja heidän vammojensa arvioimisen, ja jakaa heille kullekin kaksi annosta retkimuonaa. Mikä ei tapa, se vahvistaa. Hän kääntyy Varjoketun ja Delzdenin puoleen: "Taitoni ovat vielä puutteelliset, mutta voitteko parantaa näiden poloisten haavat jotta he eivät vedä puoleensa niin paljon saalistajia ja voivat liikkua nopeammin? Tämän helyn pitäisi auttaa." Hän nappaa katsomatta oikealla kädellä kiinni yhden päätään kiertävistä kivistä, ja heittää sen parivaljakon sille jäsenelle joka ensin ehtii reagoida, ojentaen sen jälkeen taikasauvan samalle henkilölle. Kyseinen kivi on vihreän juovittama vaaleanpunainen kuula, mutta siinä on pahannäköinen murtuma jonka näkee hyvin vasta nyt.

"Jos emme ole menossa kaivokseen, katson jos löytäisin jotain muuta tilanteeseen sopivaa. Jos on jotain mitä uskotte meidän tarvitsevan, sanokaa toki." Sen sanottuaan miekkonen jättää muut parannuksien pariin ja alkaa selata kirjaansa.

Pyydän jotakuta parantamaan kaivosmiehiä kutakin wand of cure light woundsilla, ja tarjoan sauvan lisäksi cracked pink and green ioun stonen joka antaa +1 bonuksen UMD:hen. Toinen parannuskepin käyttöön kykenevistä miehistä voi pitää kiven loppukeikan ajan, mutta kertokaa kumpi.

Thansan vaihtaa prepatun feather fallin sleepiksi. Muita loitsuja voi toivoa (kirjan sisältö on mekanismissa hahmon kohdalla)
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

"No jösses ny miek'set!" Delzden parahtaa taistelun päätyttyä ja haavoittuneet ja nälkiintyneet kaivosmiehet nähdessään. "Työ' raska't raat'jat henk hieveris! Ottake ny mnu leil'!" Hän ei ehdi kissaa oikeaoppisesti sanoa kun on jo antamassa vesileilinsä janoisimmille, eli kaikille. Aina avualias partamies ottaa Thansanin kepin ja kuulan, tottuneesti pistää kiven päänsä ympärille heilumaan ja alkaa paukuttaa taikavoimia kaivosmiesten murtuneille luille.
[+] Niin helvetisti noppia
[20]+7 = 27
1d20+7:  [
20
] +7 = 27
[6]+1 = 7
1d8+1:  [
6
] +1 = 7
[18]+7 = 25
1d20+7:  [
18
] +7 = 25
[1]+1 = 2
1d8+1:  [
1
] +1 = 2
[1]+7 = 8
1d20+7:  [
1
] +7 = 8
[5]+1 = 6
1d8+1:  [
5
] +1 = 6
Kolmannella käyttökerralla Delzden viäntee ja kiäntee taikasanat savoksi ja yhteistyö taikasauvan kanssa loppuu tyystin. "Turkase taldori' halp tuotos!" hän manaa ja antaa kepin takaisin Thansanille ja kaivaa omansa.
[+] moar noppas
[13]+7 = 20
1d20+7:  [
13
] +7 = 20
[8]+1 = 9
1d8+1:  [
8
] +1 = 9
Delzden on tyytyväinen saatuaan huomattavan lyhyessä ajassa taiottua parannusta kullekin kaivosmiehelle. "Jukupätk', tä'hä män hyvi! Kert'kaaha mit' tääl tapahtu? Aiott'ko tul muka' vai jääd' tän jotai odot'man? En tiä mik' ois paras."
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Mustaparta
Viestit: 612
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

"Koboldit hyökkäsivät tänne noin viikko sitten ja tekivät tuhojaan. Tuo kammottava epäkuollut tuli ruumiiden houkuttelemana. Selvisimme kuin ihmeen kaupalla. Kiitoksia teille, tiennäyttäjät! Pääsemme nyt omin avuin takaisin Fort Banduun" Miehet kiittävät teitä ja lähtevät matkaan.

Matkanne jatkuu poluttomilla kukkuloilla. Yö on vaihtunut päiväksi, mutta kuumuus ei ole yhtä tuskallista.
Survival suunnistamiseen ja Fortitude kuumuutta vastaan.
TpM
Viestit: 438
Liittynyt: 25 Elo 2017, 15:35

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja TpM »

"Yöllä oli selvästi mukavampaa matkustaa, mutta sankariteot odottavan, joten käydään matkaan."
[+] Fort save
[14]+2 = 16
1d20+2:  [
14
] +2 = 16
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

"Jumprahuiti, äjjät melge' kanve'si ja läht' si' kesk'näs takas! Aik' äjjii!" Delzden ällistelee kauheita kokeneita kaivosmiehiä ja nostaa hypoteettista hattuaan.

[1]+6 = 7
Survival 1d20+6:  [
1
] +6 = 7
[10]+5 = 15
Fortitude 1d20+5:  [
10
] +5 = 15


Partamies on aivan hukassa vieraassa maassa viidakon keskellä, mutta hiki ei toistaiseksi hymyä hävitä.
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Naal
Venture-Agent
Viestit: 548
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Thansan pohtii leukaansa hieroen matkaa ja ilmastoa, ja pienen kirjanselauksen jälkeen loitsii suojan kuumuutta vastaan. Sälpä saa myös yhden jos haluaa. Varjokettu ja Delzden lähtivät painelemaan eteenpäin jo sellaista vauhtia että tietävät varmasti mitä tarvitsevat.

Sitten hän kirmaa joukon perään jättäen ioun-kivet melkein jälkeensä.

Viimeksi oltiin liikkeellä yöllä, nyt päivällä, ja Thansan tarkkailee maastoa melkein kuin eri silmin. Välillä hän jotain nähtyään kallistelee päätään kuin kuulisi jotain olematonta, ja sen jälkeen muuttaa hieman suuntaa tai mainitsee muille havaitsemiaan asioita.
[+] Survival
Survival +0 ja shadow speaker +2
[10]+2 = 12
1d20+2:  [
10
] +2 = 12

Katsotaan miten käy kun kuuntelee päivänvaloa epäileviä ääniä.
Vaihdetaan expeditious excavation endure elementsiin ja tehdään se itseeni (Sälpään myös jos NiTe haluaa). Sitten vaihdetaan loitsu takaisin expeditious excavationiksi.
Avatar
NiTessine
Venture-Agent
Viestit: 861
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 13:01
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja NiTessine »

Sälpä mielellään ottaa vastaan Thansanin loitsun.

Järkälemäinen eränkävijä etenee maastossa kuin vierivä kivi - suunta on määrätty, riippumatta siitä, onko se oikea.

Survival:
[19]+8 = 27
1d20+8:  [
19
] +8 = 27

Fortitude:
[16]+6 = 22
1d20+6:  [
16
] +6 = 22
Taivalkapteeni-emeritus. VA Tampere.

https://nitessine.wordpress.com/
Mustaparta
Viestit: 612
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Kaikki kestävät hyvin kuumuutta ja Sälpä sekä Thansan löytävät oikean reitin.

Ikivanha laakso Bandu-kukkuloiden välissä on hyvin piilossa, sitä on melkein mahdoton havaita yli mailin päästä. Muinaiset megaliitit -joista useimmat kaatuneita ja osittain hautautuneita- reunustavat tämän syvän laakson reunoja. Nämä kivet, joita sää on pieksänyt ja kasvusto peittää, antavat ainoan viittauksen siitä, että humanoidit ovat joskus asuttaneet tätä seutua. Tiheä latvusto alempana laaksossa piilottaa näkyvistä kaikki merkit antiikkisesta tai muustakaan sivilisaatiosta ulkopuolisilta katsojilta.

Laakson reunalta on noin 300 jalkaa laskeutumista tiheään viidakkoon Climb DC 14. Voi myös sen sijaan tutkia löytyisikö mitään turvallisempaa reittiä Survival DC 15.
[+] Kääpiökielen osaajat tai Linguistics DC 20
Tutkitte megaliitteja harjanteen reunalla ja niissä tätä paikkaa kutsutaan Särkyneen veren laaksoksi ja kaupunki sen pohjalla on Ashkurhall.
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

[18]+8 = 26
Linguistics 1d20+8:  [
18
] +8 = 26


Delzden tarkastelee kiinnostuneena ympäristöään ja erityisesti megaliitteja, jotka kirvoittavat erityisesti Delzdenin uteliasta luonnetta. "No vo jösses! Särk'neen vere laaks' tää ol' nimelt muino'n, ja tuol pohjal o kaupunki Ashkurhall! Sin'hä se Sharrowsmith män! Me oll' oikeel reitil!" partamies iloitsee.

Hän tarkkailee mahdollista reittiä alas ja hymähtää huvittuneesti. Repustaan hän kaivaa standardipituisen köyden ja katsoo kollegoitaan. "Liek' teil lisä köyt'? Mnul vaa tää."
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Naal
Venture-Agent
Viestit: 548
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Mustanharmaa miekkonen kuikuilee kanjonin reunalta alas ja hieroo hieman tavallista rivakammin nenäänsä. "Delzden toverini, uskoisin että köysi yksin ei ratkaise tämän kuilun esittämää haastetta." Hän astuu pois kuilun partaalta ja miettii. "Joka tapauksessa minulla ei ole sellaista. Unohdin omani Nantambuun kokeillessani miten haastavaa on solmia köysiä taikuudella, ja tein ensin käsin parrusolmun siltapaalun ympäri..." (n. 5 min myöhemmin) "...ja eksytettyämme avustavan luennoitsijan totesimme että taikuus ei aina ole paras työkalu. Ehkä voisimme tutkia löytyykö lähistöltä jotain parempaa reittiä? Jos koboldit ovat raahanneet tänne asti kymmenkunta kaivostyöläistä, alueella voisi olla kätketty polku jota pitkin he saivat uhrinsa alas elossa.

Thansan tarkistaa reppunsa remmejä. "Tai sitten voimme vain alkaa laskeutumaan tästä aikaa säästääksemme." Hän kaivaa esiin muistikirjan ja merkitsee siihen monoliittien merkintöjä ja pyytää sitten Delzdeniä kertomaan niiden merkityksen, nyökytellen kovasti tämän innostuneille puuskahduksille.
[+] Polunlöytäminen
Survival turvallisemman polun löytämiseksi. Thansan tekee traveler's any-toolista vesurin ja leikkaa tiensä paksuimman kasvillisuuden läpi etsiessään.
[8] = 8
1d20+0:  [
8
] = 8

Jos menee puihin, katsotaan löysivätkö muut jotain ja otetaan tarvittavat kiipeilyheitot sen jälkeen.
Avatar
NiTessine
Venture-Agent
Viestit: 861
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 13:01
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja NiTessine »

Sälpä jää seisomaan kielekkeen partaalle, tuijottaen kivistä pudotusta, odottaen että se kertoo hänelle salaisuutensa.

Survival:
[13]+8 = 21
1d20+8:  [
13
] +8 = 21
Taivalkapteeni-emeritus. VA Tampere.

https://nitessine.wordpress.com/
Mustaparta
Viestit: 612
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Sälpä opastaa ryhmää poluttamaan ja pääsette laakson pohjalle. Latvakerroksen alla kasvillisuus on vähäisen auringonvalon vuoksi harvaa ja vähäistä. Maa on ikivanhojen puiden massiivisten juurten ja sammalen peittämien kivien peitossa. Koboldit eivät yrittäneet peittää jälkiään ja heitä on helppo seurata. Kuljette 2 mailia reunalta.

Tiheä metsä alkaa harveta ja latvustosta alkaa näkyä taivasta. Tällä aukiolla on juuri ja juuri nähtävissä muinainen raunio. Köynnökset ja lehdet peittävät kivipaasia, ajan kuluttamien katukivien välistä kasvaa pitkää ruohoa ja pönäkät raskasta panssaria käyttäviä kääpiöitä esittävät patsaat seisovat vinossa tai murtuneina. Eksoottisia kukkia ei voi olla huomaamatta- korkeita, vesikannun muotoisia ja sisäosa tummanpunaista. Tuoksu täyttää koko laakson ja siitepölyä leijuu ilmassa.
[+] Perception DC 20
Huomaatte humanoidien luurankoja kaikkialta pöheiköstä. Niitä on ainakin viisikymmentä eri lajeista.
[+] Nature DC 15
Kasvit ovat sydämensyöjiä eli liikkumattomia lihansyöjäkasveja, jotka käyttävät verta ja ruumiita ravintonaan.
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

[15] = 15
Delzden perception 1d20:  [
15
] = 15


Delzden on ehkä hiukan harmissaan, ettei päässyt kiipeilemään. Pieni vaihtelu jatkuvaan tallusteluun olisi hänestä ollut paikallaan, tässähän menee treenipäivät ihan sekaisin! Punttiksella pitää ottaa tää takas! partamies pohtii itsekseen. Mutta ei hän murjota, ei siihen hänellä ole mitään syytä. Andoranin omenatarhan työläisperheen kasvatti on päässyt huimiin seikkailuihin tarpomaan Mwangin viidakon uumeniin muinaisiin kääpiökaupunkeihin. Siinä riittää omenamehupöytään kerrottavaa.

Delzden katsoo laakson salaista kääpiökaupunki ihmeissään, mutta ei osaa kohdistaa katsettaan mihinkään erityisen. Parrakkaan omenafarmarin suu jää auki tämän hämmästellessä muinaista rauniota. "Jumaleissö' kaver't! Tää o maht'va! Mut oon iha varm' et' ne koopolti' o ottan' ka'vosmi'het ja tää o ny niide uus leir'. Onk' tääl ansoi? Vois ol', mä ainaski suojel'sin omaa koti'ni!"

Delzden ottaa jousen varmuuden vuoksi esiin. Hän ei kulje etunenässä koska ei näe eikä ymmärrä mitään.
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
TpM
Viestit: 438
Liittynyt: 25 Elo 2017, 15:35

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja TpM »

Perception:
[7] = 7
1d20:  [
7
] = 7


Varjokettu hyppää ketterästä vähän korkeammalle kivelle tms ja katselee laaksoa ja raunioita sieltä.
Avatar
NiTessine
Venture-Agent
Viestit: 861
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 13:01
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja NiTessine »

Sälpä raapii kaljua päälakeaan tarkkaillessaan näkymää.

Perception:
[18]+6 = 24
1d20+6:  [
18
] +6 = 24


Knowledge (nature):
[15]+7 = 22
1d20+7:  [
15
] +7 = 22


"Varokaa!" hän huudahtaa tajutessaan tilanteen. "Nuo kasvit ovat saalistajia. Eivät liiku, mutta ei kannata mennä lähelle. Onko kellään mitään, millä ne voisi tuhota kauempaa?"
Taivalkapteeni-emeritus. VA Tampere.

https://nitessine.wordpress.com/
Vastaa Viestiin