#6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju
Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju
Ioun-kivet nyrjähtävät hetkeksi radoiltaan. "Neljä mailia?" Mutta ne palaavat vaappuen takaisin. "Delzden toverini, maanläheinen asenteesi on saattanut pelastaa meidät." Thansan nousee jaloilleen ja kumartaa kylänvanhimmille. "Kiitos ajastanne, meidän on lähdettävä välittömästi matkaan ehtiäksemme ajoissa perille ja takaisin."
Ulkona hän mutisee muille, "Tulee kiire. Pystyn hieman nopeuttamaan omaa töpöttämistäni jos on tarpeen, tai voin kutsua hevosen tai pari. Miten voisimme matkata kaikkein suurimmalla nopeudella? Vai onko teidän mielestänne maastontuntemus jälleen tällä matkalla tärkeämpää kuin juoksuvauhti?"
Eli yritetäänkö lisätä vain raa'asti spell sloteilla land speediä vai onko tämä arvion perusteella enemmän suunnistustaitoa vaativa matka?
Ulkona hän mutisee muille, "Tulee kiire. Pystyn hieman nopeuttamaan omaa töpöttämistäni jos on tarpeen, tai voin kutsua hevosen tai pari. Miten voisimme matkata kaikkein suurimmalla nopeudella? Vai onko teidän mielestänne maastontuntemus jälleen tällä matkalla tärkeämpää kuin juoksuvauhti?"
Eli yritetäänkö lisätä vain raa'asti spell sloteilla land speediä vai onko tämä arvion perusteella enemmän suunnistustaitoa vaativa matka?
Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju
"Mnä pierase' tom'ose matk'!" Delzden nauraa etäisyydelle. "Täs kyläs' tuski o' mit'n hep'oi. Mnä eh'ota, ett' me jät'et rask'at pans'ar't tän' ja läh'et juoks'jalk' sin'. Mnä osa'n suun'ist kute kiv'ukk'."
Delzden ehdottaa, että koko poppoo hölkkää tunnin kohteeseen, Sälpä ja Delzen suunnistamassa. Hän arvioi, että matkaan menee tunti jopa Thansanin vauhdilla.
Delzden ehdottaa, että koko poppoo hölkkää tunnin kohteeseen, Sälpä ja Delzen suunnistamassa. Hän arvioi, että matkaan menee tunti jopa Thansanin vauhdilla.
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju
Thansan avaa suunsa selittääkseen Delzdenille että hevoset kutsuttaisiin loitsulla, mutta muistaa viime hetkellä että aika on kortilla ja hänen metodillaan veisi ainakin vartti selittää pelkästään miten loitsu yltää astraalitasolle ja haarautuu sieltä haluttuun suuntaan kunhan thaumaturgiset olosuhteet eivät aiheuta vääristymiä eri maailmantasojen akselien välillä, ja vasta toisella vuosikurssilla selitetään miksi säyseiden ratsuhevosien kutsuminen on helpompaa kuin näädän tai vihaisen piisamin manaaminen esiin Syvyydestä tai Elysiumista, toisin kuin...
Tässä kohtaa joku luultavasti nappaa häntä sipulitukan tupsusta ja ravistaa hänet hereille.
Jos mennään, Thansan avustaa Delzdeniä Survivalissa maastojuoksun alussa. Jos ei mennä vielä, heitin sitten huvikseni.
"...mutta voin tehdä viideksi tunniksi taikalaukun jossa voi kuljettaa munat ilman särkymisvaaraa. Paitsi jos munien tarvitsee hengittää."
Mutta ehkä Thansan tietää siihen vastauksen omalla Knowledge naturellaan.
Tässä kohtaa joku luultavasti nappaa häntä sipulitukan tupsusta ja ravistaa hänet hereille.
Jos mennään, Thansan avustaa Delzdeniä Survivalissa maastojuoksun alussa. Jos ei mennä vielä, heitin sitten huvikseni.
"...mutta voin tehdä viideksi tunniksi taikalaukun jossa voi kuljettaa munat ilman särkymisvaaraa. Paitsi jos munien tarvitsee hengittää."
Mutta ehkä Thansan tietää siihen vastauksen omalla Knowledge naturellaan.
-
- Viestit: 612
- Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju
Kaavamaat kuhisee villielämää rääkkyvistä linnuista ja pistävistä hyönteisistä suunnattomiin puihin, jotka luovat tiheän latvuston. Köynnökset, juuret ja suurilehtiset kasvit peittävät suuren osan maanpinnasta. Gripplien reittiohjeet johdattavat luoteeseen pimeän, käytännössä poluttoman maaston läpi. Viidakon lukemattomat äänet voimistuvat ja aluskasvillisuus tihenee kun Krihirikin kylä häviää näkyvistä. Kuumuutta ja ilmankosteutta on vähemmän kuin muualla Mwangissa.
Isolla tierillä Survival DC on 16, yksi aid. Lisää heittoja.
Isolla tierillä Survival DC on 16, yksi aid. Lisää heittoja.
Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju
Sälpä suunnistaa Delzdenin ohjeiden mukaan, vierien vaitonaisena kivenä läpi viidakon.
Survival:
Survival:
[8]+8 = 16
1d20+8: [
]
+8
= 16
1d20+8: [
Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju
"Emme edelleenkään ole kaupunkimaastossa. Mutta viimeksi kuin urhea ryhmämme seikkaili viidakossa, muistan..."
Varjokettu raukka yrittää parhaansa auttaa suunnistuksessa.
Survival aid:
Varjokettu raukka yrittää parhaansa auttaa suunnistuksessa.
Survival aid:
[19] = 19
1d20: [
]
= 19
1d20: [
-
- Viestit: 612
- Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju
Onnistutte löytämään polun helposti ja huomaatte jalanjälkiä, jotka näyttävät siltä että toiseen seurueeseen kuuluu ainakin kuusi medium-kokoista humanoidia, ja pienemmät jäljet jättänyt henkilö liikkuu paljain jaloin ja lisäksi häneltä puuttuu kaksi varvasta oikeasta jalasta.
Noin 4 mailia Krihirikin kylästä maasto päättyy yhtäkkiä syvään rotkoon. Rotkon toinen puoli on 60 jalan päässä ja kallioseinämä on 100 jalkaa korkea. Taivas vilahtaa aukosta viidakossa, mutta puut kasvavat aivan jyrkänteen reunalla ja niiden latvustot peittävät suuren osan valosta. Useilla puilla on massiiviset, takkutuohiset rungot, joista versoo lukemattomia vääntyneitä oksia. Puiden vahvat juuret ulottuvat syvälle maahan ja jotkut kiemurtelevat rotkon toiselle puolelle.
Kiipeämisen DC alas juuria pitkin on 10 tai koskematta juuriin 15. Köysiä voi käyttää.
Noin 4 mailia Krihirikin kylästä maasto päättyy yhtäkkiä syvään rotkoon. Rotkon toinen puoli on 60 jalan päässä ja kallioseinämä on 100 jalkaa korkea. Taivas vilahtaa aukosta viidakossa, mutta puut kasvavat aivan jyrkänteen reunalla ja niiden latvustot peittävät suuren osan valosta. Useilla puilla on massiiviset, takkutuohiset rungot, joista versoo lukemattomia vääntyneitä oksia. Puiden vahvat juuret ulottuvat syvälle maahan ja jotkut kiemurtelevat rotkon toiselle puolelle.
Kiipeämisen DC alas juuria pitkin on 10 tai koskematta juuriin 15. Köysiä voi käyttää.
Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju
Nenänhierominen kiihtyy.
Ei tule mitään mieleen. "Alas pääsisi melko helposti tästä, mutta en luota kykyihini kiivetä saman verran ylös toisella puolella. Jollei teillä ole ole parempia ideoita, käytän loitsuja."
Thansan menee alas ja ylös spider climbillä jos kokeneemmilla eräretkeilijöillä ei ole aiheesta sanottavaa.
Thansan menee alas ja ylös spider climbillä jos kokeneemmilla eräretkeilijöillä ei ole aiheesta sanottavaa.
Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju
Sälpä katsoo rotkon reunalta ja raapii päätään.
Knowledge (nature):
"Välttäkääs noita juuria. Eivät ne myrkyllisiä ole, mutta jos haisette apinapuulta loppumatkan, saatte marssia alatuulessa.
Knowledge (nature):
[14]+7 = 21
1d20+7: [
]
+7
= 21
1d20+7: [
"Välttäkääs noita juuria. Eivät ne myrkyllisiä ole, mutta jos haisette apinapuulta loppumatkan, saatte marssia alatuulessa.
Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju
Sälpä sitoo köytensä puuhun, varmistaa että solmu on tiukka, ja lähtee kiipeämään alas.
Climb:
Climb:
[3]+6 = 9
1d20+6: [
]
+6
= 9
1d20+6: [
Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju
Ai niin, kaikkien mielestä apinapuulta haiseminen ei ole mielenkiintoista. Mutta ihan kaikkien meistä ei kannata roikkua narussa.
Thansan noukkii teatraalisesti pienen hämähäkin ja loitsii spider climbin. SItten take tenillä 20 alas kiipeämiseen.
Jos joku uhkaa pudota, feather fall on muistissa valmiina toimintaan.
Thansan noukkii teatraalisesti pienen hämähäkin ja loitsii spider climbin. SItten take tenillä 20 alas kiipeämiseen.
Jos joku uhkaa pudota, feather fall on muistissa valmiina toimintaan.
Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju
Varjokettu kiinnittää oman köyden ja lähtee kiipeämään.
Climb:
Climb:
[17]+3 = 20
1d20+3: [
]
+3
= 20
1d20+3: [
-
- Viestit: 612
- Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju
Sälpä yrittää lähteä laskeutumaan, mutta liukastuu ja saa viime hetkellä otteen köydestä. Laskin tähän bonuksen köydestä niin ei tipahtanut. Matkaa on tosiaan 100 jalkaa joten tarkistakaa että köysi riittää alas.
Thansan leijailee ja Varjokettu kiipeää hyvin näppärästi.
Thansan leijailee ja Varjokettu kiipeää hyvin näppärästi.
Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju
Mitä tsekkasin, Sälpällä ois esim. ekat 50 jalkaa ja Delzdenillä loput.
Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju
"No ka', ny' pääst kiip'mä!" Delzden riemastuu, sieppaa oman köydenpätkänsä repustaan ja yhdessä Sälvän köyden kanssa alkaa laskeutua.
Hän tekee täsmälleen kuten Sälpä, näköjään.
[3]+9 = 12
Climb 1d20+9: [
]
+9
= 12
Climb 1d20+9: [
Hän tekee täsmälleen kuten Sälpä, näköjään.
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
-
- Viestit: 612
- Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju
Köyden kanssa riittää. Siirryttään eteenpäin niin päästään joskus loppuun.
Kaatuneita puita, kivisiä koskia, roikkuvia köynnöksiä ja muita hidasteita täyttää rotkon pohjaa tehden matkustamisesta alueen läpi vaikeaa riippumatta harvemmasta kasvillisuudesta. Noin parin sadan metrin jälkeen maastossa näkyy polku, joka kulkee rotkon keskellä. Useimmissa paikoissa polku on vain 1,5 metriä (5 jalkaa) leveä, vaikka joissain kohdin se levenee neljä- tai jopa kuusimetriseksi. Seinämät ja korkea latvusto pimentävät edelleen suurimman osan auringonvalosta.
Polun kaventuessa uudelleen kohtaatte humanoidin ruumiin, jonka toinen käsi on liivin sisässä ikään kuin epätoivoisesti yrittäen tavoitella jotain, lojumassa maassa paksun ja okaisen kasvin vieressä. Lukemattomat muurahaiset kuhisevat ruumiin yllä, mikä tekee sen piirteiden tunnistamisesta vaikeaa.
Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju
"Tä'ä o iso polk'!" Delzden hämmästelee, kun on itse tottunut metsissä kapeisiin puolen metrin polkuihin keskellä villiä luontoa. Hän ounastelee jättiläisten tai muiden isojen mölliäisten kulkeneen tästä, koska ei se muuten niin leveä olisi... kai.
"Hö', jok' to' o' mnu serk'u Nap'lon, ta' se olj havidlmas taik'juoma'!" partamies pohdiskelee. "Mut seik'lija vaist' kert', ett' to' kasv' o lih'syöj'!"
[4]+6 = 10
Survival 1d20+6: [
]
+6
= 10
Survival 1d20+6: [
"Hö', jok' to' o' mnu serk'u Nap'lon, ta' se olj havidlmas taik'juoma'!" partamies pohdiskelee. "Mut seik'lija vaist' kert', ett' to' kasv' o lih'syöj'!"
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju
"Hmm... Olen kyllä nähnyt näin leveän polun kulkevan Opparan lähimetsän läpi, mutta täällä se taitaa olla perin poikkeavaa."
Survival
"Hmm... Kettu vaistoni mukaan ruumiin ohi on kulkenut ainakin puoli tusinaa humanoidia. Eivätkä ne ole palanneet samaa reittiä."
Varjokettu etsii oksan ja yrittää vähän hätistellä muurahaisia ruumiin ympäriltä.
Survival
[20] = 20
1d20: [
]
= 20
1d20: [
"Hmm... Kettu vaistoni mukaan ruumiin ohi on kulkenut ainakin puoli tusinaa humanoidia. Eivätkä ne ole palanneet samaa reittiä."
Varjokettu etsii oksan ja yrittää vähän hätistellä muurahaisia ruumiin ympäriltä.
Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju
Thansania huolettaa paitsi ruumiin läsnäolo myös sen näennäinen hylkääminen. Ikäänkuin jollain olisi ollut kiire.
Thansan voitelee itsensä ötökänkarkoittimella, sitten kaivaa hetkeksi esiin loitsukirjansa ja konsultoi sitä, ja heilauttaa kirjan takaisin talteen. Sitten hän vetäisee esiin ensin yhden käärön josta loitsii itseensä jotain, ja toisen käärön vasempaan käteensä. Oikean kätensä hän jättää vapaaksi.
Hän katselee kasvia ruumiin vieressä ja jos se osoittautuu hänen mielestään harmittomaksi, hän odottaa Varjoketun arvioita ja sen jälkeen kurkistaa itse onko edesmenneen matkalaisen tavoittelema esine yhä hänen liiveissään.
Knowledge (Nature) (jos tarpeen)
Perception (jos tarpeen)
Jos mitään erityistä ei seuraa näistä, Thansan etenee polulla
Vermin repellent käyttöön.
Arcane reservoir/quick study: vaihdetaan share language gust of windiksi
Käynnistetään mage armor kääröstä.
Otetaan scroll of expeditious retreat toiseen käteen varalta.
Thansan voitelee itsensä ötökänkarkoittimella, sitten kaivaa hetkeksi esiin loitsukirjansa ja konsultoi sitä, ja heilauttaa kirjan takaisin talteen. Sitten hän vetäisee esiin ensin yhden käärön josta loitsii itseensä jotain, ja toisen käärön vasempaan käteensä. Oikean kätensä hän jättää vapaaksi.
Hän katselee kasvia ruumiin vieressä ja jos se osoittautuu hänen mielestään harmittomaksi, hän odottaa Varjoketun arvioita ja sen jälkeen kurkistaa itse onko edesmenneen matkalaisen tavoittelema esine yhä hänen liiveissään.
Knowledge (Nature) (jos tarpeen)
[6]+14 = 20
1d20+14: [
]
+14
= 20
1d20+14: [
Perception (jos tarpeen)
[1]+11 = 12
1d20+11: [
]
+11
= 12
1d20+11: [
Jos mitään erityistä ei seuraa näistä, Thansan etenee polulla
Vermin repellent käyttöön.
Arcane reservoir/quick study: vaihdetaan share language gust of windiksi
Käynnistetään mage armor kääröstä.
Otetaan scroll of expeditious retreat toiseen käteen varalta.
-
- Viestit: 612
- Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju
Muurahaiset hyökkäävät kun yritätte lähestyä ruumista. Laitoin tokenit dialle 3
Yksi muurahaisparvista hyökkää lähimmäksi tulleitten päälle purren ikävästi.
Yksi muurahaisparvista hyökkää lähimmäksi tulleitten päälle purren ikävästi.
[1] = 1
1d6: [
]
= 1
vahinkoa ja Fort DC 11 Delzdeniltä ja Varjoketulta. Teidän vuoronne.1d6: [