#6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Tällä foorumilla tapahtuvat pelit.
Games taking place on this forum.
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

Delzden sulkee silmänsä käskystä, mutta vaikuttaa epätavallisen innostuneelta. "Vo' juku, Tansa! Onk' s' kivet'jä siin'?!" hän puhelee paikallaan täristen.
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Naal
Venture-Agent
Viestit: 523
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

"Juu. Ja vaikutti kaukaa säyseältä. Mutten tiedä läheltä koska pidän silmiäni kiinni."

Thansan yrittää silmät kiinni johdattaa leikkisän liskon koilliskulman huoneeseen seinästä tukea haparoimalla, kuten sanottu.

plz no fort save, vaikkei se huono olekaan.

"Kurkatkaa onko luoteiskulmassa mitään erityistä sinä aikana kun minä viihdytän tätä kaveria." Thansan pistää oven kiinni perässään ja leikittää ja taputtelee liskoa hetken, puhuen koko ajan (tässä tapauksessa jonninjoutavuuksia liskosta) jotta muut tietävät hänen olevan vielä liikkuvainen. Hän kaivaa myös hieman matkaruokaa ja laittaa sitä lattialle kuunnellakseen ahmiiko lisko sen. Lopulta hän yrittää pakittaa ulos ovesta ja pistää sen kiinni jättääkseen liskon huoneeseen. "Odotas täällä hetki, tulen kohta kats- tapaamaan sinua uudestaan."
Mustaparta
Viestit: 601
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Naal kirjoitti: 04 Joulu 2021, 10:20 "Juu. Ja vaikutti kaukaa säyseältä. Mutten tiedä läheltä koska pidän silmiäni kiinni."

Thansan yrittää silmät kiinni johdattaa leikkisän liskon koilliskulman huoneeseen seinästä tukea haparoimalla, kuten sanottu.

plz no fort save, vaikkei se huono olekaan.
Onnistut houkuttelemaan sen huoneeseen ja se maistaa jättämääsi ruokaa. Saat oven kiinni.
Dia päivitetty tokeneiden osalta, siirtynette seuraavaksi kaksoisoville.
Naal
Venture-Agent
Viestit: 523
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Thansan tarkastelee ovia ja miettii millaisia ansoja koboldit olisivat siihen voineet virittää, ja avaa ne jos ei löydä mitään mielestään vaarallista.
[+] Perception ansoihin
[12]+11 = 23
1d20+11:  [
12
] +11 = 23
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

Delzden toteaa Thansanin suunnitelman nerokkaaksi, mutta puutteelliseksi. Hän hilaa pari painavaa esinettä ovien eteen, ettei yksikään hölmö hiisi päätä päästää otusta noin vain vapaaksi.
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Mustaparta
Viestit: 601
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Valtava, monimutkaisesti veistetty kivipaasi hallitsee laajaa temppelikammiota. Kammion itäpuolella raput johtavat ylös tasanteelle, joka yhdistyy kivipaaden päälle. Huoneen reunoilla on kuusi kivipilaria, jotka ovat koristellut suomuja ja lohikäärmeen päitä esittävin kaiverruksin. Lattiaa koristavat muutamat suurehkot lohikäärmemaalaukset.
[+] Knowledge dungeoneering tai engineering DC 12 tai Perception DC 17
Pylväät ovat pahasti kuluneita. Ne voi romahduttaa jolloin ne kaatuvat suoraan eteen 25 jalan linjassa ja linjasta tulee difficult terrainia.
Ryhmä koboldeja rukoilee vimmatusti valtavan kokoista kultaista patsasta niin kuin yrittäisivät herättää sitä eloon. Siivekäs patsas seisoo viisitoista jalkaa (yli 4 metriä) korkean kiven päällä selkä seinää vasten. Seinään on kuvattu lehtikultaisilla muraaleilla historiallisia tapahtumia. Yhtäkkiä patsas liikahtaa, venyttää siipiään ja karjuu metallista torvea muistuttavalla äänellä. Patsaan kuva on dialla 2.

Astuessanne sisään koboldit lopettavat rukouksensa ja kääntyvät katsomaan. "Siellä ne ovat!" huutaa yksi. Kultapatsas kääntyy teitä kohti ja huutaa "Teidän ei olisi pitänyt tulla tänne!"
Naal
Venture-Agent
Viestit: 523
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Yötä vasten pari taitoheittoa.
Knowledge (dungeoneering tai engineering)
[16]+8 = 24
1d20+8:  [
16
] +8 = 24

Perception
[4]+11 = 15
1d20+11:  [
4
] +11 = 15
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

[2]+9 = 11
Engineering 1d20+9:  [
2
] +9 = 11
[15] = 15
Perception 1d20:  [
15
] = 15


Hiiden nähdessään Delzden oikopäätä vaihtaa käyttämänsä kielensä taas draconiciksi.

"Ai, kas! Pahoittelut kutsumatta saapumisesta! Saanko tietää, ketä puhuttelemme?"
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Mustaparta
Viestit: 601
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Tuijottaessanne edessä seisovaa kultapatsasta muistatte äkkiä Krihirikin kylänvanhimpien neuvot:
Mustaparta kirjoitti: 29 Syys 2021, 00:14 Krihirikin kylänvanhimmat ovat yksimielisesti sitä mieltä, että teille voidaan luovuttaa talismaani jonka he saivat kääpiöiltä kauan aikaa sitten. Äiti Bogwynne nostaa kätensä ikään kuin siunatakseen ja tusinoittan gripplejä kerääntyy kuuntelemaan. "Enemmän kuin tuhat sykliä sitten kääpiöpakolaiset tulivat meidän luoksemme kaukaa pohjolasta, paeten kauan sitten menettämästään kodistaan. Me autoimme kääpiöitä ja toivotimme heidät tervetulleiksi naapureiksi läheisille kukkuloille - jopa meidän kotiamme ankarampaan maahan. Kun he lähtivät kodistaan toisen kerran me tarjouduimme auttamaan heitä toistamiseen, vaikka he pyysivät vain kunnioittamaan muistoaan ja ottamaan vastaan lahjan. Tämä talismaani jossa on voima voittaa kultainen peto, joka nyt kummittelee Ashkurhallissa." Hän nostaa ylös melonin kokoisen ja munan muotoisen saviesineen. "Sigrinin jälkeläiset puhuivat tästä niin kuin kalleimmasta aarteestaan, jonka he jättivät taakseen. Se on perintö joka jatkuu tähän päivään asti, sillä kukaan ei ole aiemmin taistellut Kultaista vartijaa vastaan saadakseen rikkaudet itselleen."

Vanhimman tarina päättyy kuoroon kurnutuksia ja hän lisää vielä "Talismaanin voima on piilossa sisällä ja se on avattava pedon läsnä ollessa. Jos sen tekee liian aikaisin sen energia menee hukkaan tai seuraa kauhea onnettomuus. Me olemme uskoneet tämän kansamme reliikin teille, käyttäkää sitä viisaasti."
Tiedätte siis, että talismaanilla on jotain voimaa Kultaiseen vartijaan.
Naal
Venture-Agent
Viestit: 523
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Thansan ei puhu paikallisen sivistyneistön kieltä , joten hän kuiskaa Delzdenille osaisinpa puhua yhtä hyvin kuin hän kun ei kuule yhtä asiaa hänen ääntämyksestään. "Päällikön nimi oli kai Naktok. Katson onko tässä kapineessa jotain millä voisimme saada kovaäänisen kookkaan kultahahmon rauhoittumaan." Thansan kaivaa esiin gripplitalismaanin ja koittaa avata sen.
Mustaparta
Viestit: 601
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Thansan saa sen helposti auki. Kultapatsas muuttuu silmin nähden rennommaksi nähdessään avatun talismaanin. "Tervetuloa, Ashkurkallin ystävät!" se sanoo nöyrästi

Koboldit vaikuttavat närkästyneiltä tästä käänteestä. Heidän sokea johtajansa Naktok puhuu töksähtelevällä yhteiskielellä. "Mitä tämä on? Te olette kironneet Kultaisen vartijan tuolla helyllänne!"

Naktokille voi vastata sovittelevaan sävyyn (diplomacy), väistelevästi bluffilla tai uhmakkaasti (Intimidate). Draconicin puhujat saavat +2 heittoon. Myös muita skillejä voi käyttää jos roolipelaa miten se liittyy asiaan.
Naal
Venture-Agent
Viestit: 523
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Thansan kurkkaa pikaisesti ympärilleen ja sulkee hetkeksi silmänsä. Imartele. Kehu. Seiso suorassa. Hän avaa silmänsä ja katsoo kohti koboldien johtajaa, tajuaa tämän olevan sokea, ja yrittää olla huokaisematta kun katsekontaktista ei ollutkaan hyötyä. Älä sorru asiasta! "Arvon Naktok. Olemme etsimässä kadonnutta miestä ja jos tarpeen, ratkomassa hänen aiheuttamiaan hankaluuksia. Ovenvartijanne kehoittivat meitä lähestymään teitä jotta voitte jakaa meille viisauttanne ja oikeudenmukaisuuttanne jos katsotte meidän olevan sen arvoisia. Huomasimme käytävässä olevista veistoksista että teillä on ollut kutsumattomia vieraita. Mitä ikinä he ovatkaan tehneet, vakuutan että emme halua teille pahaa. Tämä hely muistuttaa kultaista vartijaa sen vanhoista valoista, jotta voimme keskustella rauhassa. Se on voimallinen olento, ja sen vimma peittäisi äänemme ja voisi ajaa meidät tarpeettomaan taisteluun. Puhukaamme jotta verenvuodatukselta vältyttäisiin. Näin Magaambyassa on minua neuvottu."
[+] Diplomacy
Diplomacy +1 ja siihen +2 shadow speakerista koska rääpäle saattaa olla tämän lauman paras puhuja ja se ei ole paljon. En puhu draconicia.
[19]+1+2 = 22
1d20+1+2:  [
19
] +1+2 = 22
Mustaparta
Viestit: 601
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Thansan onnistuu jonkin verran vakuuttamaan koboldeja. "Eikö tämä kadonnut jota etsitte ole se sama idiootti, joka romahdutti käytävän katon? Hänhän oli teidän ystävänne?"

Uusi heitto, samat skill-vaihtoehdot.
Naal
Venture-Agent
Viestit: 523
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

"Hän on järjestömme jäsen. Kannamme hänestä huolta samaan tapaan kuin tekin varmasti omasta väestänne. Sharrowsmith ei vanhemmiten ole enää yhtä hoksaavainen kuin aikaisemmin, joten hän luultavasti luhisti katon vahingossa. Pyydän anteeksi hänen ajattelemattomuuttaan. Toivon ettei hän aiheuttanut vammoja kellekään, ja olemme yrittäneet olla sotkematta asioita enää enempää. Toverini Delzen tässä tietää paljon rakentamisesta, ja uskoisin että hänen avullaan pystyisimme korjaamaan vahinkoja."

Thansan katsoo tulosuuntaansa, muistaa ettei Naktok edelleenkään näe elettä, ja jatkaa sitten vähän, "Oletteko hylänneet rakennelman keskialueen tarkoituksella? Emme kohdanneet siellä ketään. No, yhden leikkisän liskoksen tapasimme."
[+] Lisää yritystä
Yritetään Knowledge engineeringillä (+8) puhua rakenteista ja niiden korjaamisesta.
Jos Naktokia ei kiinnosta kivityö tai taito ei muuten sovellu, niin jatketaan Diplomacyllä (+1).
Heitto ilman bonuksia, ei käytetä tähän shadow speakeriä, koska vain yksi on jäljellä.
[4] = 4
1d20:  [
4
] = 4
TpM
Viestit: 399
Liittynyt: 25 Elo 2017, 15:35

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja TpM »

Varjokettu pääsee viimein kaivautumaan huoneeseen nuoltuaan haavojaan aikansa.

"Kuten toverini tuossa totesi on Sharrowsmith ystävämme ja järjestömme jäsen joten on velvollisuutemme tulla auttaa häntä ja samalla myös olemme osaltamme vastuussa hänen aiheuttamista vahingoista. Lisäksi järjestömme arvoihin kuuluu yhteistyön lisäksi raportointi eli kun palaamme täältä ystävämme kanssa voimme kertoa järjestöllemme miten hieno kansa täällä asuu ja pitää huolen siitä, että yksikään järjestömme jäsen ei tule tänne kutsumatta tai ilmoittamatta. Aivan aluksi autamme korjaamaan Sharrowsmithin vahingon, kuten toverinne tuossa totesi ja sen jälkeen haluaisimme oikein mielellämme kuulla enemmän keitä te olette ja mitä urotekoja olettekaan saavuttaneet."

Diplo:
[8]+9 = 17
1d20+9:  [
8
] +9 = 17
PFS Tracker
PF2 characters: Cleric 9, Oracle 7, Wizard 5, Fighter 5, Rogue 3, Monk 5, Magus 3, Ranger 2, Inventor 2
Mustaparta
Viestit: 601
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Koboldit nyökyttelevät hyväksyvästi päätään kun Varjokettu lupaa ettei tiennäyttäjiä tule kutsumatta paikalle ja vahingot korjataan. Sitten Naktok kääntyy Sälpää kohti ja kysyy "Kerroppa kivimies miten te pääsitte Stinkeyen ohi? Ette kai te vaan tappaneet sitä?"
Avatar
NiTessine
Venture-Agent
Viestit: 834
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 13:01
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja NiTessine »

Sälpä katsoo koboldia hetken, kasvot ilmeettöminä, kunnes tajuaa että häneltä kysyttiin jotain.

"Jos basiliskianne tarkoitat, emme koskeneet siihen, mutta telkesimme sen yhteen huoneista. Sillä tuskin on hätää ennen ruoka-aikaa."
[+] Nature
[18]+7 = 25
1d20+7:  [
18
] +7 = 25
Taivalkapteeni-emeritus. VA Tampere.

https://nitessine.wordpress.com/
Mustaparta
Viestit: 601
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Naktok nyökkää lyhyesti ja vaihtaa aihetta puhuen Delzdenille "Tekö surmasitte koboldeja ihan tässä temppelin ulkopuolella pari viikkoa sitten? Mitä sanot, ihmismies?"

Diplo, bluff tai intimidate DC 16
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

Delzden näyttää hölmistyneeltä kun häneltä kysellään moisia asioita. Ei hän ole murhamies! Hänen hymynsä hyytyy, ja hän vastaa draconiciksi hiidelle, kuten hänellä on tapana. Hän myös ottaa kuvitteellisen hattunsa pois päästään ja pitelee sitä kaksin käsin vastatessaan.

"Aivan, näin tuli tapahtuneeksi. Sanamme eivät tule koskaan olemaan riittäviä kompensoimaan tapahtunutta. Puolustuksemme voin vain todeta, että koboldit hyökkäsivät meitä kohti ensin. Mutta varmasti he sanoisivat samaa meistä", Delzden lausuu, yrittäen vakaalla rehellisyydellä edes lievittää tilannetta. Hän myös tajuaa, miten hirveällä tavalla kohtaamisessa käyttäytyi, ja häpeää tätä jo itsekin. Pit' muist' ens' ker'l ol' väh' rauhal's'm liik'l. Jos s' pyst' puh'ma tak's, pit' pyst' puh'ma ens'ks.
[13]-1+2 = 14
Diplomacy in Draconic 1d20-1+2:  [
13
] -1+2 = 14
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Mustaparta
Viestit: 601
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Delzdeniä voi yrittää aid-heitolla avustaa vaikka ei osaisikaan draconicia.

Naktok kurtistaa kulmiaan ja pitää pienen tauon ennen kuin jatkaa "Te olette varmasti varastaneet tavaroitamme kun tulitte tänne."

Uusi diplomatia, bluff tai intimidate-heitto.
Vastaa Viestiin