#6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Tällä foorumilla tapahtuvat pelit.
Games taking place on this forum.
TpM
Viestit: 399
Liittynyt: 25 Elo 2017, 15:35

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja TpM »

"Me varastaneet? Emme suinkaan. Olemme tulleet tänne etsimään kömpölöä ystäväämme. Me olemme sankareita, joiden tehtävä on auttaa. Emme varkaita ja röyväreitä. Olen aivan varma, että voimme selvittää kaikki epäilykset toistemme suhteen ensin korjaamalla mahdolliset vauriot ja sen jälkeen kerääntymällä viettämään iltaa ja vaihtamaan tarinoita."

Diplo:
[11]+9 = 20
1d20+9:  [
11
] +9 = 20
PFS Tracker
PF2 characters: Cleric 9, Oracle 7, Wizard 5, Fighter 5, Rogue 3, Monk 5, Magus 3, Ranger 2, Inventor 2
Naal
Venture-Agent
Viestit: 523
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Thansan painaa päänsä ja myötäilee Delzdenin surullista kertomusta. "Toverini puhuu totta. Soturien kohdatessa nopeimmat ovat yleensä etulyöntiasemassa, ja siksi harkinta molemmilla puolin voi jäädä voitontahdon jalkoihin. Älkäämme lisätkö verenvuodatusta."
[+] Diplomacy Aid Delzdenille
[2]+1 = 3
1d20+1:  [
2
] +1 = 3
Mustaparta
Viestit: 601
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

"Hyvä on. Uskon teidän olevan luotettavia. Meillä on myytävänä parannusjuomia ja basiliskin vertakin on jos joku teikäläinen kivettyi yllättäen." Naktok sanoo ja käy tarkistamassa basiliskin kunnon. Kultainen vartija katselee teitä edelleen hieman varautuneena ja epäillen. "Tulkaapa katsomaan näitä seinämaalauksia täältä korokkeelta! Talismaanin lailliset haltijat tuntevat varmasti näiden maalausten merkityksen hän viittoilee teitä nousemaan vasaran muotoiselle korokkeelle.

Ensimmäinen muraali kääpiötä luolassa katsomassa ylös ja suojaamassa silmiään kädellään. Heitto: Kn. history tai religion
TpM
Viestit: 399
Liittynyt: 25 Elo 2017, 15:35

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja TpM »

"Onpas siinä hienoa kuvitusta seinällä. Näyttää aivan kääpiöltä."
PFS Tracker
PF2 characters: Cleric 9, Oracle 7, Wizard 5, Fighter 5, Rogue 3, Monk 5, Magus 3, Ranger 2, Inventor 2
Naal
Venture-Agent
Viestit: 523
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Thansan tallustaa alasimelle tihrustamaan kuvia ja ottaa samanlaisen asennon kuin kääpiöt niissä.
[+] Knowledge kumpi tahansa
[20]+8 = 28
1d20+8:  [
20
] +8 = 28
"Taivaiden Tavoittelu. Pinnalle saapuminen. Suuren matkan tavoite."
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

Delzden ymmärtäisi, jos kuvassa olisi omena. Mutta siellä on kovasti taivasta ja kaikkea sellaista. Hän on oppinut pitämään turpansa tukossa, kun ei tiedä, mistä on kysymys. Turhan leveästi hymyillen hän myötäilee Thansanin kertomuksia.
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Mustaparta
Viestit: 601
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Thansan tietää, että se todellakin kuvaa kääpiöiden saapumista maanpinnalle. Näitä riittää aika monta joten laitan useamman samalla kertaa. DC on kaikissa 18. Annetun skillin sijaan voi käyttää bluffia tai performia (oratory) keksiäkseen vakuuttavan tarinan, mutta se muuttuu joka kerran jälkeen vaikeammaksi.

1. Muraali kuvaa taivaalta laskeutuvaa tulipalloa, joka jättää jälkeensä pitkiä juovia.
[+] Kn. history tai geography
Tässä viitataan Tähtien sateena tunnettuun historialliseen tapahtumaan. Tällöin Numeriaan tippui tulipallo, joka joidenkin mukaan saattoi olla jonkinlainen alus.
2. Muraali kuvaa kahta kääpiötä taistelemassa keskenään. Yhdellä on pitkät, palmikoidut hiukset ja toinen on kalju.
[+] Kn. local tai dungeoneering
Kalju kääpiö on duergar.
3. Muraali kuvaa neljää monimutkaista symbolia, jotka on aseteltu kompassin muotoon.
[+] Appraise tai perception
Kompassin etelässä oleva symboli on tyylitelty versio siitä, joka metallin palassa talismaanissanne.
4. Muraali kuvaa kukkuloita, joissa on tummanharmaata ja kivistä maaperää ja kultasuonia. Purppuran värisiä kukkia kasvava köynnös murskaa jättiläisliskon kuin kuristajakäärme.
[+] geography tai nature
Tässä kuvataan läntisiä Bandukukkuloita.
Naal
Venture-Agent
Viestit: 523
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Thansan tuijottaa kulmat kurtussa kuvia ja juontaa tapahtumia jos tunnistaa ne.
[+] Ensimmäinen
Kumpi tahansa
[19]+8 = 27
1d20+8:  [
19
] +8 = 27
[+] Toinen
Kumpi tahansa
[19]+8 = 27
1d20+8:  [
19
] +8 = 27
[+] Kolmas
Perception
[5]+11 = 16
1d20+11:  [
5
] +11 = 16
[+] Neljäs
Nature
[2]+14 = 16
1d20+14:  [
2
] +14 = 16
"Tuo ei kuvaa Maaniskua joka lopetti Azlantin valtakauden, vaan se viittaa Numeriassa tapahtuneeseen pienempään kataklysmiin joka turmeli alueen vuosisadoiksi mutta jätti sinne paljon harvinaisia metalleja. Ne saisivat taitavan sepän missä tahansa innostumaan."

"Tarinat syvyyksissä elävien duergarien ja pinnalle kiivenneiden kääpiöiden välisistä kiistoista ovat kantautuneet jopa minun kaukaiseen kotimaahani, eikä ole ihme että tämänkin siirtokunnan kansa muistaa taistelunsa synkkien sukulaistensa kanssa,"
varjojen ympäröimä pikkumies lausuu.

Hän osoittaa nelitahoista symboolia ja outoa olentoa viimeisessä kuvassa, "Tuo merkki on minulle tuntematon, ja luontotietämykseni on valitettavasti riittämätön tunnistamaan uhkaavaa olentoa noin kauniisti tyylitellystä kuvasta. Seeprat ovat minulle tutumpia. Ne ovat kauniita."

Edit muiden helpotukseksi: Ensimmäisen ja toisen Thansan tiesi, kolmas ja neljäs olivat liian haastavia.
Mustaparta
Viestit: 601
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

5. Muraali kuvaa karttaa, jossa on monia huoneita, jotkin karkeasti toiset taitavasti kaiverrettuja ja täynnä useita yksityiskohtia.
[+] Engineerin tai survival
Tämä on tyylitelty versio Ashkurkallista. Siitä näkee tarkasti kuinka myöhemmin rakennetut osat ovat arkkitehtuuriltaan näyttävämpiä.
6. Muraalissa on maahan katsova kääpiö, joka pitää kättään rintaansa vasten.
[+] Heal tai sense motive
Kääpiö vaikuttaa huolestuneelta ja on laihtunut huomattavasti. On todennäköistä, että hänellä on kuolemaan johtava sairaus.
7. Muraalissa on demonia muistuttava olento, jolla on sarvet ja siivet.
[+] Engineering tai nature
Kyseessä on hirviömäinen humanoidi gargoili. Gargoilit tunnetaan parhaiten kyvystään olla liikkumatta niin, että muistuttavat patsaita. Ajan kuluessa niiden ulkomuoto alkaa muistuttaa ympäröivää arkkitehtuuria.
8. Muraalissa on humanoidi, jolla on suuret silmät ja kumarat jalat. Tunnistatte gripplin automaattisesti edellisen skenaarion pelanneina.

9. Muraalissa on kääpiö, jonka aseet ja haarniska on metallin sijaan tehty puusta ja kivestä. Hänen ihollaan on lukuisia yksinkertaisia tatuointeja ja hänen partaansa koristavat useat kirkkaan väriset höyhenet.
[+] Geography tai local
Tämä kääpiö on taralu. Viidakkokääpiöt harjoittavat esi-isien palvontaa ja palvovat myös paikallisiin olentoihin, erityisesti lohikäärmeisiin ja wyverneihin, perustuvia toteemeja. Näitä kääpiöitä on pieni, mutta merkittävä populaatio Kibwen kaupungissa.
Naal
Venture-Agent
Viestit: 523
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Nenänhierominen jatkuu
[+] Viides
Engineering
[15]+8 = 23
1d20+8:  [
15
] +8 = 23
[+] Kuudes
Sense Motive
[15] = 15
1d20:  [
15
] = 15
[+] Seitsemäs
Nature
[7]+14 = 21
1d20+14:  [
7
] +14 = 21
[+] Kahdeksas
"Se on grippli"
[+] Yhdeksäs
Kumpi tahansa
[8]+8 = 16
1d20+8:  [
8
] +8 = 16
"Tunnistan Ashkurhallin. Huomatkaa komeat lisäykset alkuperäiseen arkkitehtuuriin."
"En tiedä miksi tuo kääpiöparka on noin. Osaako joku teistä sanoa jotain hänestä?"
"Tuo olento on gargoili, ja seuraavan me kaikki olemme tavanneet"


Viides ja seitsemäs on tulkittu. Kahdeksas oli ilmiselvä. Kuudes ja yhdeksäs ovat Thansanille mysteeri.
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

Kaikki Delzdenin skillit on jo käytetty.

Delzden ottaa paperipinkan esille ja kirjoittaa Thansanin höpötykset ylös sitä mukaa kun hän höpöttää niitä. Samalla hän yrittää replikoida muraalia pienoiskoossa paperille.
[4]+2 = 6
Craft drawing 1d20+2:  [
4
] +2 = 6

Siitä tulee karu ja huonosti alkuperäistä kunnioittava piirustus.

Hän yrittää kuitenkin ymmärtää muraalin kääpiön elettä.
[13]-1 = 12
Heal 1d20-1:  [
13
] -1 = 12

[+] Turhia heittoja
[9]+9 = 18
Dungeoneering 1d20+9:  [
9
] +9 = 18
[7]+2 = 9
Appraise 1d20+2:  [
7
] +2 = 9
[1]+7 = 8
Nature 1d20+7:  [
1
] +7 = 8
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Mustaparta
Viestit: 601
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

6/10 onnistuu mikä riittää
Kultainen vartija nyökkää tyytyväisenä. "Te todellakin olette kelpaavia talismaanin kantajiksi ja niimpä kerron teille tarinan, jonkan Sigrin Ashkurkallilainen kertoi minulle.
Kauan sitten kun Sigrinin isä hallitsi kuninkaana, kääpiöt nousivat syvyyksistä ja rakensivat niin mahtavan linnan, että titaanikin katsoisi sitä tuntien syvää kunnioitusta. Vuosisatoja myöhemmin tähtien sade osui maahan lähellä kääpiöiden linnaa. He menivät tutkimaan ja löysivät monia kiehtovia asioita, mahtavin näistä oli mystinen esine jonka he nimesivät Taivasavaimeksi.
Mutta pimeät ajat alkoivat kun heidän serkkunsa maanalaisesta maailmasta hyökkäsivät linnaan. Kääpiöt yllätettiin ja he tiesivät etteivät pystyisi puolustautumaan kauaa piiritystä vastaan. Kuningas määräsi kaikki, paitsi luotetuimmat soturinsa lähtemään ja jäi pidättelemään saadakseen kansalleen aikaa pakoon. Ennen kuin Sigrin ja hänen kolme sisarustaan johtivat kääpiöt turvaan, kuningas antoi heille jokaiselle yhden palasen Taivasavainta ja piti yhden itsellään. Kääpiöt matkustivat kauas, mutta vaarallinen matka tuntemattoman maan halki aiheutti säröjä klaaniin. Yksi toisensa jälkeen kuninkaan lapset menivät omia teitään ja jokainen vei mukanaan Taivasavaimen palasen ja osan klaania. Sigrinin kääpiöt löysivät tälle mantereelle, ja vaikka se olikin heille epäsuotuisa jatkoivat he silti matkaansa. Kauan etsittyään he löysivät kultaa ja alkoivat rakentaa tätä paikkaa. Heidän vaurautensa kasvoi jokaisen vuosikymmenen jälkeen."

Vartija jatkaa virnistäen "Tässä vaiheessa minä astun kuvaan. Me emme aluksi tulleet toimeen, mutta ymmärsin sittemmin että he olivat kunnollista väkeä jotka arvostivat kiveä ja kultaa yhtä paljon kuin minäkin.
Heidän onnensa ei kuitenkaan kestänyt. Sairaus verotti kääpiöitä ja siitä selvinneet olivat liian harvalukuisia jatkaakseen sukunsa tarinaa. Sen sijaan, että olisivat hitaasti kuolleet täällä he päättivät lähteä. He halusivat silti jonkun vahtivan tätä paikkaa. He valitsivat minut. Sigrin antoi grippliliittolaisilleen palasensa avaimesta. Kääpiöt eivät voineet pitää elossa muistojaan ja perinteitään siellä minne olivat menossa. Uskon Sigrinin keksineen hirviömäisen tarinan minusta -luultavasti ansaitsin sen.
vartija sanoo hymyillen "mutta tarina piti suojella tätä paikkaa ja avaimen palasta.
Vartija katsoo muraalia pitkään "Kääpiöt lähtivät liittyäksen serkkuihinsa, jotka asuivat viidakossa idässä. He eivät koskaan tulleet takaisin."
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

Delzden kirjaa kultaisen vartijan sanoja vimmatulla vauhdilla paperille.

"Kieht'va!" partamies toteaa kynä sauhuten. Hän jää tuumaroimaan yhä Sharrowsmithin kohtaloa.
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Mustaparta
Viestit: 601
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Kun Delzden on lopettanut kirjoittamisen, käytävästä kuuluu meteliä ja paikalle ryntää koboldeja kiljuen "Lisää tunkeilijoita! Ne hyökkää tänne!" He selostavat teille ja Kultaiselle vartijalle kuinka yksi hyökkääjistä kuoli varsijousiansan vasamiin, yhden kivetti basiliski Stinkeye ja paria muuta haavoitti koboldien etuvartio. He ovat haavoittuneet ja kuluttaneet kaikki ammuksensa.

Pian sen jälkeen paikalle saapuu kolme palkkasoturia ja leopardi, jotka kaikki ovat verta vuotavia ja hengästyneitä.
[+] inikat
Delzden:
[6]+2 = 8
1d20+2:  [
6
] +2 = 8

Sälpä:
[12]+2 = 14
1d20+2:  [
12
] +2 = 14

Thansan:
[5]+2 = 7
1d20+2:  [
5
] +2 = 7

Varjokettu:
[3]+4 = 7
1d20+4:  [
3
] +4 = 7

Kamektah:
[20]+1 = 21
1d20+1:  [
20
] +1 = 21

Leopardi:
[18]+6 = 24
1d20+6:  [
18
] +6 = 24

mercenary 1:
[16]+1 = 17
1d20+1:  [
16
] +1 = 17

mercenary 2:
[9]+1 = 10
1d20+1:  [
9
] +1 = 10
Leopardi juoksee ensimmäisenä ylös portaita ja ehtii Sälpän rinnalle. Puoliörkkinainen tulee perässä kädessään ruoska, jossa on kiinni teräviä väkäsiä. Toinen miehistä ampuu pitkäjousella Varjokettua.
longbow:
[15]+3 = 18
1d20+3:  [
15
] +3 = 18

nuoli:
[5] = 5
1d8:  [
5
] = 5


Seuraavaksi Sälpä
Viimeksi muokannut Mustaparta, 01 Tammi 2022, 14:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
NiTessine
Venture-Agent
Viestit: 834
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 13:01
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja NiTessine »

Sälpä ottaa vastaan hyökkäävän kissapedon ja sivaltaa sitä happoa tihkuvalla sapelillaan.
[+] Noppia
Hyökkäys:
[1]+8 = 9
1d20+8:  [
1
] +8 = 9


Vahinko:
[6]+3 = 9
1d6+3:  [
6
] +3 = 9


Happo:
[5] = 5
1d6:  [
5
] = 5
Taivalkapteeni-emeritus. VA Tampere.

https://nitessine.wordpress.com/
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

"Aspiksii! Oisha se pit'ny arvat'!" Delzden huudahtaa, osoittaen noita inhottavia veijareita.
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Mustaparta
Viestit: 601
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Toinenkin aspis ottaa jousensa ja tähtää Delzdeniä, joka avasi juuri suunsa.

longbow:
[13]+3 = 16
1d20+3:  [
13
] +3 = 16

lämä:
[7] = 7
1d8:  [
7
] = 7


Delzdenin, Thansanin ja Varjoketun vuoro!
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

"AU!" Delzden parkaisee, ja suutuspäissään ottaa jousensa esille. Hän silmäilee tuimasti kauempana pohjoisessa oleilevaa, tarkkaillen tämän liikkeitä. Tiedostaen oman positionsa edut, hän myös menee maate.

Draconiciksi hän jatkaa koboldeille. "Nämä kurjat pelkuriraukat seurasivat meitä tänne, ja ovat käytännössä verivihollisiamme. Hoidamme heidät pois päiväjärjestyksestä, mutta saatte toki antaa panoksenne työhön."

Draw weapon, studied target (kartalla merkitty), ja proneksi free actionilla.
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
TpM
Viestit: 399
Liittynyt: 25 Elo 2017, 15:35

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja TpM »

Varjokettu yrittää hypätä voltin kissapedon yli samalla pistäen sitä. Sen jälkeen hän yrittää iskeä sitä uudelleen.

Up Close and Personal (Ex):
Tumble through kissapedon ruutuun (move)
Acrobatics:
[3]+14 = 17
1d20+14:  [
3
] +14 = 17

Hyökkäys (swift):
masterwork rapier +8
[9]+8 = 17
1d20+8:  [
9
] +8 = 17

Normaali vahinko:
[6]+3 = 9
1d6+3:  [
6
] +3 = 9
PLUS
Hidden strike vahinko JOS acrobatics onnistui:
[1, 7] = 8
2d8:  [
1
7
] = 8

Hidden strike vahingo JOS acrobatics epäonnistui:
[4, 1] = 5
2d4:  [
4
1
] = 5


Uusi lyönti (standard)
masterwork rapier +8
[5]+8 = 13
1d20+8:  [
5
] +8 = 13

Vahinko
[1]+3 = 4
1d6+3:  [
1
] +3 = 4


Lopputulos taitaa olla se, että kissapeto saa ottaa AoO Varjokettuun.
PFS Tracker
PF2 characters: Cleric 9, Oracle 7, Wizard 5, Fighter 5, Rogue 3, Monk 5, Magus 3, Ranger 2, Inventor 2
Naal
Venture-Agent
Viestit: 523
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Thansan loikkaa sillan päätyyn ja kääntää oikean kylkensä vihollisia kohti kohottaen samalla kätensä. Varjot näyttävät tiivistyvän kämmenen ympärille, kunnes.. "Ei varjoa ilman valoa!" Kolme valopalloa lasahtaa kohti kissapetoa. Sääli.

Magic missile CL5
[2, 3, 4]+3 = 12
3d4+3:  [
2
3
4
] +3 = 12
Vastaa Viestiin