"OMPPU!" Delzden kiljahtaa ja menee vaikka läpi harmaan kiven haaliakseen bioluminesenssin hedelmän. Partamiehen pään läpi käy monet muutkin teoriat... hohtavat esineet voivat esimerkiksi olla hyvin kuumia, esimerkkinä vaikkapa aurinko. Mutta ei sen väliä, OMPPU!
[15]+8 = 23 Attack 1d20+8:
[
]
+8
= 23
[4]+8 = 12 Attack 1d20+8:
[
]
+8
= 12
Kiipeämällä hän kurkottaa...
[17]+9 = 26 Climb #1 1d20+9:
[
]
+9
= 26
Siis pitikö heittää Handle Animal DC 20 tai Attack AC 22 kahteen kertaan + yksi heitto Acrobatics/Climb DC 15?
Dice rolls
[11]+9 = 20 Climb #2 1d20+9:
[
]
+9
= 20
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Handle animal / Attack roll heitetään disadvantagella jos haluaa yrittää noutaa sitä hedelmää. DC 15 Acrobatics tai Climb hedelmän noutamiseen riittää yksi heitto.
Delzden onnistui saamaan sen, mutta ei päässyt esteestä.
Dinon hampaat näyttävät kovin kovin suurilta, joten Thansan haluaa ne kauemmas. Kaukaiset äänet kaikuvat hänen mielessään; Dino on kuin kana, häijy ja yksioikoinen. Hän lyö kämmenensä pituussuunnassa vastakkain ja koukistaa sormensa koukuiksi viheltäessään satakielen liverrystä, joskin vähän nuotin vierestä. Sitten hän huutaa saurukselle (toivoakseen) sen ymmärtämällä murteella "munavarkaat munavarkaat!" ja viittilöi toista ryhmää kohti.
Arcane reservoirin kautta speak with animals viimeisellä ykköslevelin slotilla, sitten kuunnellaan päivän viimeiset kuiskaukset ja yritetään Handle Animalia.
Handle Animal
Delzden huomaa Kaavan aurinkopäärynän saatuaan, että se onkin omenan katala arkkivihollinen, päärynä. Muistot naapuritilan päärynänviljelijöitä kohtaan nousevat mieleen. Partamies melkein suutuspäissään murskaa päärynän käsiinsä, mutta hillitsee itsensä ja koettaa keskittää huomionsa takana tulevaan jättidinosaurukseen.
Ehkä se on ongelmista suurempi.
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Ymmärtääkseni Thansan oli ainoa jolla oli Handle animal trained? Varjokettu on ainakin vielä heittämättä ja Niten kannattaa heittää uudestaan. Attack roll on hyvä jos handle animal ei onnistu.
Huidotte onnistuneesti aspikset pois päin ja alatte kiipeämään ylös. Climb: kiivetkää niin nopeasti kuin pääsette tai Strength tai Dexterity: pudottakaa iso kivi jättidinosauruksen päähän.
Thansan menee spider climbillä ylös seinää. Nähdessään miten ison kiven Sälpä on valinnut, hän ponkaisee viereen ja alkaa punnertaa sitä selällä ja jaloilla kohti reunaa.
Kaavan aurinkopäärynä hehkuu yhtä paljon valoa kuin tavallinen kynttilä 8 tuntia sen jälkeen kun se on poimittu. Jos sen syö full-round actionina se toimii kuten cure moderate wounds ja neutralize poison CL 7th
Krihirikin kylän laitamilla gripplien esineitä lojuu levällään niin kuin tiputettuna tai heitettynä latvustojen majoista. Viimeksi gripplejä kulki asioilla ympäri kylää, nyt ei näy ketään. Vanhinten majan suunnasta kuuluu huutoa "etsikää toiset!" ja sitä seuraa kova rysähdys kun maahan tippuu jotain.
"Joksne lisk'mieh' eht' tul' tän'?" Delzden toteaa mieli myrtsinä ja katseellaan etsii jotain. Huudot kuullessaan hän lähtee rynnimään oikopäätä vanhimpien majaa kohti, kehottaen muitakin tekemään samoin, ja nappaa Thansanin niskavilloista mukaan.
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Jalat ilmassa keinuen Thansan yrittää pitää katseensa Delzenin ihmeellisessä hedelmässä vaikka välillä lyökin varpaansa maassa lojuvaan aselaatikkoon tai ruukkuun. "Tämä ei - vaikuta - omenalta, - parahin - toverini, - uskoisin - sen olevan - päärynäauh - mitä en - auh- odottanut - näkeväni - sinullauh."
Delzden näkee syliin juoksevan aspislaisen. Koetetaas ottaa silt jalat pois, vaikee juost sillo! hän ajattelee.
[3]+10 = 13 Trip 1d20+10:
[
]
+10
= 13
Umpipaska tulos, mutta ukko on toisaalta chargeamassa. Voisiko CMD olla chargessa noin alhainen? Charge kuitenkin vaikuttaa siihen. Jos punainen aspis kaatuu, ei tuo hyökkäyskään toteudu, eikö totta?
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0