#6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Tällä foorumilla tapahtuvat pelit.
Games taking place on this forum.
Mustaparta
Viestit: 561
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Thansan huomaa, että huoneessa on lähiaikoina käynyt vain yksi ihmisen kokoinen. Lisäksi +11 bonuksella tajuaa, että kivikasa nurkassa on niin hyvässä järjestyksessä että joku on asetellut kiviä. Alta löytyy olkalaukku, jossa on Sharrowsmithin päiväkirja.
[+] Handout 2
Joka kerta kun suunnittelen lähteväni matkalle, uusi velvollisuus ilmaantuu ja vaatii huomiotani. Koskaan ei ole täydellinen hetki ja Aya pystyy helposti hoitamaan kauppaa ja loosia pari viikkoa poissa ollessani. Olen tehnyt päätökseni, Auringon nousta aloitan viimeinkin taipaleeni.
[+] Handout 3
En törmännyt yksiinkään vartijoihin tullessani tänne, mutta uskonnollisista koristeluista ja ansoista voi päätellä koboldien asuvan näissä raunioissa. Löysin huoneen jota ei ole käytetty vähään aikaan. Näyttää turvalliselta jotta voin yöpyä täällä ja jättää varusteitani säilöön. Jos arvaukseni osuu oikeaan, täällä on temppeli jossain syvemmällä näissä raunioissa.
Olkalaukussa on myös kolme eri wandia ja kahta taikajuomaa kumpiakin kaksi kappaletta.
Naal
Venture-Agent
Viestit: 481
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

"Kertokaa salanne, kapineet." Spellcraftia esineiden tunnistamiseen.
[+] Heitot
Wand 1
[16]+11 = 27
1d20+11:  [
16
] +11 = 27

Wand 2
[18]+11 = 29
1d20+11:  [
18
] +11 = 29

Wand 3
[6]+11 = 17
1d20+11:  [
6
] +11 = 17

Ensimmäinen juomapari
[15]+11 = 26
1d20+11:  [
15
] +11 = 26

Toinen juomapari
[16]+11 = 27
1d20+11:  [
16
] +11 = 27

Loppu.
Mustaparta
Viestit: 561
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Naal kirjoitti: 31 Loka 2021, 15:36 "Kertokaa salanne, kapineet." Spellcraftia esineiden tunnistamiseen.
Wand 1 on cure light wounds (12 latausta), wand 2 on lesser restoration (5), wand 3:sta ei osaa sanoa, juoma 1 on cure moderate wounds ja 2 spider climb.
Avatar
Deus
Viestit: 257
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

Delzden haluaisi kovasti auttaa Thansania tunnistamaan kolmannen sauvan, mutta sotilas ei osaa itse havaita magiaa ja näin ollen tutkiminen käy mahdottomaksi.

"Viet'ks meät pom'n luo?" hän kysäisee vielä koboldeilta.
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 36/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Mustaparta
Viestit: 561
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

"Meidän pomo?? Siis Naktok vai Kultainen jumala? Me ei lähdetä täältä vartiopaikalta saattamaan teitä. Menkää itte sinne." koboldit vilkaisevat toisiaan
[+] Sense motive DC 20
Ajatus siitä, että joutuisivat lähtemään pariovista pohjoiseen tuntuu koboldeista jostain syystä mahdottomalta.
Avatar
Deus
Viestit: 257
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

"Mut sit'hä seur'vat hii'et hyök'ä meän kimp'u!" Delzden parahtaa. "Kyl'hä' myö voida' men' it'kin, mut' vo' käyd' taist'lu!"
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 36/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Mustaparta
Viestit: 561
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Deus kirjoitti: 02 Marras 2021, 18:06 "Mut sit'hä seur'vat hii'et hyök'ä meän kimp'u!" Delzden parahtaa. "Kyl'hä' myö voida' men' it'kin, mut' vo' käyd' taist'lu!"
"Toverimme tuskin uskaltavat hyökätä kun olette päässeet meidän ohi..." punasuomuinen tokaisee "Mutta siellä on vapaana vaarallinen otus nimeltä Stinkeye. Se syö jokaisen joka katsoo siihen. Ja muutenkin meidän pitäisi korjata ansa tuolla käytävän länsipäädyssä." vihreäsuomuinen lisää

Lohikäärmeen pään muotoista ansaa käytävän länsipuolella voi tutkia DC 13 Craft (traps) tai Disable devicellä jotta tietää miten sitä korjattaisiin.
Avatar
Deus
Viestit: 257
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

Delzden menee välittömästi sorkkimaan ansaa amatöörin taidoillaan. Tokkopa se hirveästi omenahaavia vaikeampi kapistus on!
[13]+2 = 15
Craft traps untrained 1d20+2:  [
13
] +2 = 15


Muinaisen kapistuksen kunnostettuaan partamies nostaa kuvitteellista hattuaan hiisille, hymyilee häiritsevän leveästi ja johdattaa ryhmää suoraselkäisesti kohti uusia haasteita!
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 36/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Mustaparta
Viestit: 561
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Delzden kyllä onnistui, mutta huomaa, että ansa ei ole rikki vaan kytketty pois päältä niin ettei sitä saa toimintakuntoiseksi ilman sopivia varaosia. Näitä löytynee muualta luolasta ja toimintakuntoon saattaminen vie ainakin 5 minuuttia ja vaatii varaosia lisäksi 12 kappaletta pienikokoisia varsijousen vasamia.

Vielä yksi Craft tai Disable device DC 20 tällä kertaa, sitten se on kunnossa.
TpM
Viestit: 368
Liittynyt: 25 Elo 2017, 15:35

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja TpM »

”No katsotaas mites tuon saisi toimimaan.”
Disable device
[13]+9 = 22
1d20+9:  [
13
] +9 = 22
PFS Tracker
PFS character levels: 10, 7, 8, 3, 1 SFS character levels: 9, 6, 2 PF2S character levels: 5, 3 , 3
Naal
Venture-Agent
Viestit: 481
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Thansan mainitsee tovereilleen löytämänsä tavarat ja tunkee ne sitten yksi toisensa jälkeen vyölaukkuihin. Parannussauvasta hän yrittää puristaa yhden sätkyn ulos. "Ilmaiskaa jos haluatte jonkun näistä esineistä. Osa niistä on varsin käyttökelpoisia. Hän katsoo pää kallellaan Delzdenin ja Varjoketun ahertamista ansan kanssa. "Minulla on kymmenkunta varsijousen vasamaa jotka saattavat vastata tarvetta." Hän keikauttaa oikean lonkkansa takaa raskaan varsijousen joka on lähes käyttämättömän veroinen. "Äkeä kääpiö Suurloosilla sai minut ostamaan tällaisen, mutta olen havainnut sen hieman epäkäytännölliseksi koska sen käyttöä vaativilla kohteilla on epämieluisa tapa saapua nopeasti viereeni."

Thansan käy katsomassa kivikasaa ja kattoa jossa työkalun jäljet olivat, ja miettii onko kasan päälle kiipeämisestä mitään hyötyä enää kun huone sen takana on tutkittu. Hän kohauttaa olkapäitään ja päättää olla aiheuttamatta romahdusta kokemattomuudellaan.

Hän siristää hieman silmiään koboldien kommentoidessa johtajiaan ja vartiossa pysymistä...
Sense Motive +0
[2] = 2
1d20:  [
2
] = 2

Mutta on usein pihalla tavallisestakin kanssakäymisestä, vaivihkaisesta nyt puhumattakaan.
[+] Sauvan testaus
UMD +5, yritetään kunnes yksi lataus saadaan ulos tai kunnes 5 yritystä on mennyt puihin. Nopasta 15 tai yli onnistuu.
[11, 1, 20, 17, 7] = 56
5d20:  [
11
1
20
17
7
] = 56

Ja jos toimii niin parantaa
[5]+1 = 6
1d8+1:  [
5
] +1 = 6

Loppu.
"Tämä on ollut liian kauan käyttämätön. En saa siitä mitään ulos. Ehkä teillä on parempi tuuri jos on tarpeen."
Löydetty CLW-sauva meni lukkoon Thansanille. Joku muu ottakoot sen.

Jos muilla ei ole tarvetta tavaroille tai parannukseen, eikä muuta asiaa koboldeille tai kivikasan päälle, Thansan on valmis jatkamaan syvemmälle.
Mustaparta
Viestit: 561
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

TpM kirjoitti: 03 Marras 2021, 18:18 ”No katsotaas mites tuon saisi toimimaan.”
Disable device
[13]+9 = 22
1d20+9:  [
13
] +9 = 22
Se pitää vielä ladata ennen kuin se toimii ja ilmeisesti vasamien pitää olla koboldi-kokoa eli Small. Sitten jos/kun ne löytyy tän voi handwaveta.
[+] Kn. engineering tai history DC 10
Arkkitehtuuri on kaksoisoven jälkeen sofistikoituneenpaa ja kääpiöille tyypillisempää kuin pääsisäänkäynnin luona.
Vain noin metrin päässä kaksoisovilta seisoo ihmisnaisen graniittipatsas juoksuasennossa. Patsaan pää on kääntynyt katsomaan olkansa yli kasvot lukkiutuneena hiljaiseen kirkaisuun. Patsaasta voi heittää:
[+] Kn. Geography DC 12
Patsas vaikuttaa selvästi keleshiitiltä.
[+] Kn. Local DC 15
Patsaan varusteet ja vaatteet ovat tyypillisiä Aspis-konsortion Mwangin alueella toimiville tiedustelijoille.
[+] Sense motive tai Craft sculpture DC 15
Tuskan ja pelon ilme patsaan kasvoilla on turhan todentuntuinen ja piirteet järkyttävän eläväiset. Tässä vaiheessa voi muistella lisätietoja Arcanalla tai Naturella.
Mustaparta
Viestit: 561
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Sälpän botitus: Kn. Local 12, Sense motive 17 ja Nature 25:llä Sälpä tietää joidenkin maagisten olentojen ja hirviömäisten humanoidien pystyvän muuttamaan uhrejaan kiveksi.
Avatar
Deus
Viestit: 257
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

Delzden hämmentyy huomatessaan arkkitehtuurityylin muuttuen kääpiöimäisemmäksi. Ehkä kääpiöt eivät halunneet antaa heti osviittaa maanalaisen paikan olevan heidän tekosiaan. Tai sitten joku muu oli ehtinyt aloittaa? Tai sitten kääpiöt tekivät pintaremonttia muinaiselle kaupungille?

Kn. Engineering bonus +9 joten automaattinen onnistuminen.
[1]+2 = 3
Craft sculpture 1d20+2:  [
1
] +2 = 3


"Aik' out' veis'ts", Delzden tuumii tarkkaillessaan patsasta lähemmin, ihmetellen varsinkin sen yksityiskohtaisuutta. "Miks' ihm'ne?"
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 36/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Naal
Venture-Agent
Viestit: 481
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Thansan nyökyttelee kuunnellessaan Delzdenin sepostuksia kääpiöarkkitehtuurista. Jos hän saa sanan väliin ja keksii jotain sanottavaa, hän yrittää kertoa muista asioista jotka pistävät silmään.

Knowledge (geography)
[16]+8 = 24
1d20+8:  [
16
] +8 = 24

Knowledge (local)
[10]+8 = 18
1d20+8:  [
10
] +8 = 18

Knowledge (nature on parempi kuin arcana, Sälpä näköjään avasi option Sense Motivella)
[16]+14 = 30
1d20+14:  [
16
] +14 = 30

Nenänhierominen kiihtyy. "Tämä on huolestuttavaa. Tuo naishenkilö on kaukana kotoa, ja uskoisin hänen olevan tyytymätön asiaintilaan. Vaikka hänen varusteistonsa viittaisi Aspis-konsortioon, en voi olla tuntematta myötätuntoa häntä kohtaan."

Edit: Hapsutukkainen miekkonen kävelee jupisten kulman taa, vetää paksun kirjan esiin ja alkaa tavata sitä.
Käytetään viisi vuoroa siihen että vaihdetaan loitsuja: protection from arrows -> glitterdust, share language -> scorching ray, grease -> shield.
Mustaparta
Viestit: 561
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Mihin jatkatte tästä? Äskeinen patsas on pariovien toisella puolen oleva punainen P-kirjain.
Viimeksi muokannut Mustaparta, 08 Marras 2021, 15:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
TpM
Viestit: 368
Liittynyt: 25 Elo 2017, 15:35

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja TpM »

"Eiköhän ole aika jatkaa tuonne pohjoiselle ovelle. Tosin tuo patsas on varoittavat merkki joten täytyy olla varoillaan ansojen varalta jos jokin täällä muuttaa oikeita ihmisiä patsaiksi. Voisiko tuollaisen aiheuttaa jokin myrkkykaasu? Jokin kivihirviö, jonka kosketus muuttaa olentoja kiveksi?"

Mutta enne sitä koitetaan sitä taikavarpua. 5 heittoa UMD +7:lla. Ensimmäinen onnistuminen Thansaniin. Toinen Varjokettuun. Lopetaan siihen ellei joku muu tarvitse vielä.
[+] Parannuksia
[14, 11, 15, 9, 10] = 59
5d20:  [
14
11
15
9
10
] = 59

Ensimmäinen parannus
[3]+1 = 4
1d8+1:  [
3
] +1 = 4

Toinen parannus
[6]+1 = 7
1d8+1:  [
6
] +1 = 7
Edit:
Ensimmäinen ja kolmas kerta toimii. Eli Thansan +4 ja Varjokettu +7. 3 chargea mennyt löydetystä CLW:sta.
PFS Tracker
PFS character levels: 10, 7, 8, 3, 1 SFS character levels: 9, 6, 2 PF2S character levels: 5, 3 , 3
Naal
Venture-Agent
Viestit: 481
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Thansan pistää valokeppinsä vyölaukkuun jemmaan ja lähtee pimeässä haahuamaan. Hän hipsii ohi patsasnaisesta ja yrittää päästä ääneti kurkistamaan avoimesta ovesta huoneeseen.

Stealth jos tarpeen.
[3]+8 = 11
1d20+8:  [
3
] +8 = 11

Perception jos tarpeen.
[4]+11 = 15
1d20+11:  [
4
] +11 = 15
Avatar
Deus
Viestit: 257
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

Delzden taas ei näe mitään ilman valoa, joten turvautuu ketjuvasaransa maagisiin ominaisuuksiin, antaen sen loistaa soihdun lailla. Muuten hän kyllä seuraa Thansania, ja nyökkää Varjoketun otaksumalle.

Edetään vain pohjoiseen. Liikutaan porukassa. Delzdenin maagisesta aseesta tulee valoa kuten light loitsusta.
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 36/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
TpM
Viestit: 368
Liittynyt: 25 Elo 2017, 15:35

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja TpM »

Varjoketulla oli valonlähde, jonka Thansan hänelle antoi. Toisessa kädessä pistomiekka. Valmiina jatkamaan eteenpäin.
PFS Tracker
PFS character levels: 10, 7, 8, 3, 1 SFS character levels: 9, 6, 2 PF2S character levels: 5, 3 , 3
Vastaa Viestiin