#6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Tällä foorumilla tapahtuvat pelit.
Games taking place on this forum.
Mustaparta
Viestit: 429
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 2: Kaava Quarry, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Matka Fort Bandusta Kaavaan on läkähdyttävän kuuma, mutta muuttuu päivien myötä helpommaksi ja maaston vaihtuessa karuista kukkuloista laakeiksi niityiksi ja sitten tiheäksi viidakoksi. Fort Bandun vartiokapteenin reittiohjeita seuraamalla on varsin helppoa Krihirikin kylä, joka sijaitsee noin kymmenen mailia viidakon reunalta ja 20 jalkaa maanpinnan yläpuolella. Kapeat köysisillat yhdistävät pari tusinaa puuasumusta yläilmoissa muodostaen pienen mutta turvallisen yhteisön. Kaikkialla kulkee kirjavaihoisia ja pullistuvasilmäisiä gripplejä. Laatikot ja säkit täynnä kauppatavaroita täyttävät viidakon pohjan, muutama grippli tutkii kiireisesti nippua miekkoja ja sitten heittäen pois keihäänsä ja verkkonsa valiten tilalle käyttämätöntä terästä.

Käytännöllisiin matkavaatteisiin pukeutunut sinisen ja ruskean sävyinen grippli hypähtää eteenpäin ja nostaa verkkomaiset kätensä tervetuliaistoivotukseen. "Lisää vieraita tulee tekemään kauppaa Krihirikiin? Olette toki tervetulleita tänne, vaikka pelkäämpä että meillä on vain vähän tarjottavaa tällä kertaa. Vai onko jokin toinen syy miksi poikkesitte tänne?"
Avatar
Deus
Viestit: 137
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

Delzden katsoo pientä grippliä mielenkiinnolla, ehkä hieman lapsenomaisella, mutta kuitenkin. Partasuun valkeat hampaat säihkyvät epäluonnollisesti (ei maagisesti kuitenkaan) viidakon siimeksessä. Hän naurahtaa ajatuksesta kaupankäymisestä. "Kuul' pik'samm'ukk', mnä en ol' tul' tän' kaup'a hoit'ma, va' me ehti'tä eräst' kollega', jok' katos Ashkurhallia ets'mäs. Se saip' selv'lle, ett' jok' ympyr' esin' ol' ann'tu teil' tän' Khri... Kiri... Kriki... Khihi... Kikirikii' josk's kaua si'. Jok' sem' kääb'öjudu. Tä' kolleg' o' Sharrowsmith, soit'ks kell'j?" Delzden höpisee, saamatta paikannimeä oikeaoppisesti ulos suustaan, mikä tuntuu harmittavan ketjuvasaran heiluttelijaa tavattoman paljon.

Krihiri... ei. Khihikri.. ei. Krhirhi... ei. Krikri... ei. Krihikri... ei. Kihirik... ei. Khiriki... ei. Krihkri... ei.
Naal
Venture-Agent
Viestit: 390
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Thansan katselee kävelysiltoja ja puumajoja raukeasti hymyillen ja hieroo hajamielisesti toista korvaansa. Ioun-kivien pilvi hänen ympärillään kiertää laiskasti ja hieman heittelehtien, mikä antaa ukkelista kylläisen tai väsyneen vaikutelman. Hän avaa hetkeksi sipulitukkansa ja ravistaa päätään saaden hiukset sojottamaan kaikkiin suuntiin, ja sitten molemmilla käsillä vetää sen taas suppuun ja sutaisee kiinni narulla alkuperäiseen muotoonsa. Hymy on poissa, ja kotkannokka kääntyy kohti keskustelun avannutta grippliä.

"Kookas kolleegani meni suoraan asiaan. Kaipaamamme Järjestön jäsen on hiljattain liikkunut alueella etsien jotain mitä emme täysin ymmärrä, mutta olemme ensisijaisesti huolissamme hänen terveydestään. Hän on käsittääkseni iäkäs, ja nämä maat voivat olla vaarallisia. Sharrowsmithin jäljet johtivat tänne vanhasta kääpiökaupungista, ja uskomme että sieltä tuotiin luoksenne jotain mistä Sharrowsmith on kiinnostunut." Thansan heilauttaa kättään kohti laatikoita ja niitä penkovia gripplejä. "Teidän mielenkiintonne näyttää keskittyvän kauppaan, mutta kauppiaat kuulevat monia asioita. Voitteko kertoa meille mitään kansanne vanhoista yhteyksistä kääpiöihin?" Miekkonen kallistaa päätään lähettäen ioun-kivet odottamattomille radoille. "Ja vaikka kauppa ei ole ensimmäinen kiinnostuksen kohteemme, emme suinkaan pidä sitä merkityksettömänä. Mitä teillä on myynnissä, jos mitään, ja onko väellänne jokin erityinen syy olla kiinnostunut sota-aseista juuri nyt? Toki tämä kodikas paikka on turvassa useimmilta uhilta."

Ei tarvitse ihan hirmuisen isoa Sense Motivea huomatakseen että Thansan yrittää välttää kylän nimen mainitsemista.
Avatar
NiTessine
Venture-Agent
Viestit: 729
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 13:01
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja NiTessine »

Sälpä kulkee muiden mukana mutta pysyy vaitonaisena. Hän on oppinut että siitä ei seuraa koskaan mitään hyvää jos hän yrittää olla toverillinen vieraita kohtaan tai yleensäkään avata suunsa muuten kuin syödäkseen.
Taivalkapteeni-emeritus. VA Tampere.

https://nitessine.wordpress.com/
Mustaparta
Viestit: 429
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Grippli vaikuttaa hieman väsyneeltä "Vai niin, enpä tunne ketään Sharrowsmithiä tai muista kuulleeni hänestä. Teidän kannattaa ehdottomasti käydä kylänvanhimpiemme juttusilla. He osannevat auttaa teitä eteenpäin. Hei, laskisitteko köysitikkaat alas vieraillemme?" hän kurnuttaa tovereilleen puun yläoksille. Gripplit itse loikkivat ja kiipeävät puita pitkin.

Riippusillat yhdistävät puitten asumukset toisiinsa, erityisesti pohjoisen suunnalla näyttää olevan paljon umpeenkasvaneita ja hylättyjä majoja. Yksi majoista on muita suurempi ja se roikkuu pienen lammen yläpuolella.
Naal
Venture-Agent
Viestit: 390
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Thansan katsoo suoraan ylös köysitikkaita niin että nokka on pystyssä kuin puu. Sitten hän nyökkää kauppiaalle ja kapuaa tikkaat. Iso maja on perinteisesti tärkeimmän jantterin paikka, joten hän suuntaa sinne, mutta mikäli matkalla on grippli joka suostuu puhumaan, Thansan yrittää kohteliaasti (ja omasta näkökulmastaan lyhytsanaisesti) kysyä miksi nuo pohjoisen suunnan majat ovat tyhjillään.

Thansan liikkuu riippusiltoja ja kävelytasoja pitkin kuin olisi kasvanut sellaisilla, ja pysähtyy välillä hivelemään kaarnaa ja nuuhkimaan oksia, lehtiä, tai riippusiltojen köysiä. Ioun-kivet ovat taas hajonneet pitkin lääniä. Jos hänen joukkuetoverinsa eivät ole pysyneet perässä hänen päästyään ison majan ovelle, hän hätkähtää ja jää odottamaan heitä, ja sitten koputtaa ja astuu sisään jos kutsu käy. Jos hänen joukkuetoverinsa ovat majalla ennen Thansania, hän vaikuttaa tästä autuaan tietämättömältä ja hyräilee saapuessaan jotain mollivoittoista säveltä jossa ei tunnu olevan sanoja.
Avatar
Deus
Viestit: 137
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

Delzden nyökkää ja lähtee etsimään tätä kylänvanhimpien majaa. Sen hökötyksen nähdessään hänen mielessään vilisee vain kysymyksiä sen rakenteellisesta vakaudesta, ylläpito-ongelmista ja varautumissuunnitelmista. Ja ennen kaikkea, miksi ihmeessä rakentaa jotain näin monimutkaista.

"Tuot' samm'ukk' san'pa, mik' olent' teit' en'te' jahta'?" hän tokaisee tökerösti, udellen lähinnä sitä maassa olevaa olentoa, jonka lempiruokaa ovat gripplit.
Mustaparta
Viestit: 429
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Sisällä suuressa majassa on kolme harmaalaikukasihoista grippliä, jotka tarkastelevat taitavasti taottua lyhytmiekkaa. Kauppias Gwellik esittelee teidät gripplivanhimmille, jotka ovat kylänvanhin Äiti Bogwynne, metsästäjä Finyik ja ihmeidentekijä Diblop.

Suurin grippli, Äiti Bogwynne, nousee hitaasti jaloilleen "Kiitos Gwellik. Olet suoriutunut hyvin tänä vaikeana aikana kun olet tuonut aseita ja matkalaisia kaukaa Krihirikin avuksi." Hän pitää lyhyen tauon ja katsoo vieraitaan. "Niin, te siis etsitte asetta jota voisi käyttää Bandu kukkuloitten vartijaa vastaan? Tieto heimomme salaisuudesta näyttää tavoittaneen monia kuulijoita viime aikoina. Krihirikissä on tälläinen esine, mutta se on tarkoin varjeltu, uskottu meille kauan sitten emmekä voi luovuttaa sitä kevein mielin. Kuitenkin..." Hän katsoo mestarimetsästäjä Finyikiä, jonka vanhat luut natisevat kun hän nousee jaloilleen.

"Meitä on vähemmän jokaisena vuodenajan jälkeen, koska vihollisemme surmaavat meitä joka suunnalta. Niiden jotka etsivät asettamme, kannattaisi tuoda meille toinen vaihtokauppana. Tätä mahdollisuutta tarjosimme niille jotka tulivat ennen teitä. Matkustakaa Syväveren rotkoon, missä kaksi Kaavamaiden petoa elävät ja tuokaa takaisin yksi tai useampia niiden munia. Näitä voimme kasvattaa kuin omiamme, kaukana nälkäisistä liskoihmisistä, jotka pelkäävät petoja ja haluaisivat syödä niiden poikaset. Tuokaa petojen munat ja selvitkää hengissä takaisin, niin teillä on kiitollisuutemme ja kunnioituksemme."

Finyik istuu alas ja vanhin ja harmain kolmesta Diblop alkaa puhua. "Suuret suomuiset ovat hirvittäviä petoja, Kaavamaiden monien olentojen kuningas ja kuningatar. Mutta liskoihmiset - olkoot kiroukset heidän päällään viidakon ääriin asti - ajoivat ne pois jättäen niiden pesän suojattomaksi. Nyt on aika iskeä! Ne jotka pystyvät haastamaan liskokansan ja auttamaan meitä ovat varmasti sopivia käyttämään tätä asetta jonka kääpiöt antoivat meille kauan sitten ja lopettamaan katalan vartijan uhan lopullisesti."

Tiedätte, että ase on se Sharrowsmithin päiväkirjassa mainittu pallo
Tämän alueen alkuperäiset asukkaat antoivat suurta arvoa erikoiselle ympyrälle, joka kaiverrusten mukaan ampuu valonsäteitä- todennäköisesti Suurloosilla joku paremmin kääpiötaiteeseen perehtynyt voisi selventää tätä- ja aiheuttaa vartijahirviölle suurta kipua ja pakottaa sen taipumaan heidän tahtoonsa (tai kiemurtelemaan tuskissaan... kirottu eroosio). Kaiverrus päättyy kun kääpiö luovuttaa tämän ympyrän Krihirikeiksi kutsutulle sammakkokansalle ja uudempien kaiverrusten puute antaa ymmärtää tämän saattaneen olla yksi yhteiskunnan viimeisistä teoista.
Tunnistan nimen Krihirik matkaltani etelään Mwangin lakeuksien halki. Ei epäilystäkään etteikö vanha Sylien voisi auttaa minua jäljittämään sitä, mutta mieluummin en vaatisi sitä häneltä taas. Tämä pallo vaikuttaa tärkeältä kenelle hyvänsä joka näitä raunioita tutkii ja jatkan sen etsimistä sitten kun olen saanut päätökseen kartoitukseni vielä parista rakennuksesta täällä.
Avatar
Deus
Viestit: 137
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

"Mit' ot'ksii nä' suom'hirv'öt o'?" Delzden tokaisee ja rapsuttelee partaansa samalla kun tutkiskelee erikoista majaa. "Ja mink'laisi' ne mun't on? Pilk'u? Rait'? Värj?"
Naal
Venture-Agent
Viestit: 390
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

"Voitteko kertoa meille niistä jotka edelsivät meitä ja lähtivät myös etsimään munia? Oliko heillä jonkinlaisia symboleja tai arvomerkkejä, tai johtajaa?" Thansan kyselee risti-istunnasta majan lattialta. "Haluaisin myös kuulla lisää näistä vartiopedoista. Ne kuulostavat suuremmoisilta olennoilta. Ja olisi tosiaan hyvä tietää että tuomme takaisin oikeat munat." Hän katsoo tovereihinsa päin ja kallistaa päätään. "Sharrowsmith on vaivalloinen henkilö. Hänen löytämisensä näyttää muuttuneen hippaleikiksi jossa pitää etsiä muna että saa aseen että saa miehen. Hän on esimerkillisen nopea liikkeissään, vanhaksi tutkimusmatkailijaksikin."

Thansan kääntää katseensa kohti gripplivanhimpia. "Mikäli munien toimittaminen suojaa tätä kotoisaa asutusta, yritämme mielellämme noutaa ne." Hän katselee teräsmiekkaa ja pohtii onko siinä mitään merkillepantavaa.
TpM
Viestit: 320
Liittynyt: 25 Elo 2017, 15:35

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja TpM »

Varjokettu jättää puhumisen muille ja seisoo varjoisassa nurkassa.
PFS Tracker
PFS character levels: 10, 7, 8, 3, 1 SFS character levels: 9, 6, 2 PF2S character levels: 5, 3 , 3
Mustaparta
Viestit: 429
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

"Ensinnäkin nämä petomaiset hirviöt, teidän parissanne niitä kutsutaan dinosauruksiksi. Useiden mailien säteellä ne ovat mahtavimpia olentoja, hyvin vaarallisia ja kesyttämättömiä. Liskoihmiset ovat varmasti kärsineet kovia tappioita jahdatessaan niitä. Niiden munat erottaa parhaiten koon perusteella. Millään muulla lajilla ei taida olla sellaisia. Toiseksi teitä ennen tuli pieni joukko tutkimusmatkailijoita, jotka Gwellik toi mukanaan palatessaan kauppamatkalta. He vaikuttivat hyvin innokkailta auttamaan meitä." Äiti Bogwynne sanoo Hänestä on kuva dia 2:lla

"Me täällä Krihirikissä olemme kärsineet paljon liskokansan kynsissä viime vuosina, ja olemme kuulleet huhuja, että Bandukukkuloiden vartija aiheuttaa ongelmia ja pelkäämme sen tulevan tännekin. Koska meillä on näin vähän sotureita jäljellä, arvostamme muukalaisten apua, vaikka se ei olisikaan meidän tapaistamme." Finyik lisää

Knowledge localia ja geographia voi heittää.
Avatar
Deus
Viestit: 137
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

Delzdenillä ei moisia skillejä ole.

"Isoi mun'i? Mit'n me kulj'ta ne tän?" partamies kysäisee, pohdiskellen jo jotain härveliä, minkä paikallisista materiaaleista voisi rakentaa. Olkia ja muita pehmusteita ainakin...
Avatar
NiTessine
Venture-Agent
Viestit: 729
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 13:01
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja NiTessine »

Sälpä raapii kaljua päätään. Se kuulostaa kynsiltä liitutaululla. Hän yrittää muistella, mitä on kuullut Bandukukkuloista.

Knowledge (local):
[5]+3 = 8
1d20+3:  [
5
] +3 = 8


Ne ovat varmaan semmoisia maankohoumia, mutta eivät yhtä korkeita kuin vuoret.
Taivalkapteeni-emeritus. VA Tampere.

https://nitessine.wordpress.com/
Naal
Venture-Agent
Viestit: 390
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Thansan miettii hetken nenäänsä hieroen ja sitten kohottaa katseensa ja alkaa puhua kukkuloista.
[+] Knowledge geography
[14]+8 = 22
1d20+8:  [
14
] +8 = 22
Hän vetää henkeä ja jatkaa toisesta aiheesta.
[+] Knowledge local
[8]+8 = 16
1d20+8:  [
8
] +8 = 16
Mustaparta
Viestit: 429
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

"Kyllä niitten pitäisi reppuihin mahtua. Tietysti mahtuu vähemmän ruokaa mukaan, mutta paluumatka sujunee nopeasti." Finyik miettii
[+] Geography DC 15 ja 20
Syväveren rotko kulkee koillisesta lounaaseen Kaavamaiden itäpuolella. Suurin osa rotkon länsipuolesta on lähellä liskokansan reviiriä ja itäpäätä pidetään vähemmän vaarallisena. Tästä tiedosta saa +2 circumstance Survivaliin Kaavamailla suunnistaessa.

Syväveren rotko oli kerran suuren liskolaisheimon kotialuetta, mutta lihansyöjädinosaurusten saapuminen ajoi heidät pois. Sen jälkeen liskolaiset ovat aggressiivisesti laajentaneet elinaluettaan kaikkiin muihin suuntiin.
[+] Local DC 16
Kaavamailla liskolaiset ovat yleensä lajitovereitaan avoimempia muille humanoideille. Tästä huolimatta he ovat erittäin arvaamattomia, ylpeitä ja väkivaltaisia - yhdistelmä joka on johtanut moniin kuolemantapauksiin vuosien varrella. Syväveren rotkon liskolaiset ovat erityisen pragmaattisia selviytyjiä. He onnistuvat vääjäämättä valloittamaan Krihirikin kylän ellei tilanne muutu gripplien eduksi.
Naal
Venture-Agent
Viestit: 390
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Thansan näyttää mietteliäämmältä kuin yleensä, ja kivipilvi hänen ympärillään tiivistyy ja hidastuu. Hetken kulttua hän avaa silmänsä ja katsoo kolmea grippli-päällikköä. "Ymmärrän teidän olevan ahdistettu osapuoli tässä kiistassa, ja olette kärsineet tappioita. Kysyn silti, koska kunnioitan opettajiani. Mikäli on mahdollista solmia rauha liskolaisten kanssa, suostutteko siihen? Toki pyrimme tuomaan takaisin pyytämämme munat, jotta kylänne olisi paremmin turvattu. Jos kuitenkin voimme rakentaa uudestaan puhevälit kansojenne kesken, hyväksyisittekö sen?"

Muuten Thansanilla ei ole enää mainittavasti sanottavaa.
TpM
Viestit: 320
Liittynyt: 25 Elo 2017, 15:35

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja TpM »

"Lähdemme oikein mielellämme suorittamaan tätä sankarillista tehtävää."

Varjokettu jättää hienovaraisemman paikallispolitiikan tiedustelun ja ymmärryksen Thansanille.
PFS Tracker
PFS character levels: 10, 7, 8, 3, 1 SFS character levels: 9, 6, 2 PF2S character levels: 5, 3 , 3
Avatar
Deus
Viestit: 137
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

Delzden myöntää kiinnostuneensa dinosaurusten munien rahtaamisesta jo pelkkänä oppimatkana. Hän pohdiskelee kaikenlaisten pehmikkeiden hankkimista kylästä. Ehkä niitä kuitenkin löytyy periltä, niin ei tarvitse koko matkaa mukana kuljettaa.

"Mit'n pitk' matk' sin' o'?" hän tohtii vielä kysyä.
Mustaparta
Viestit: 429
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

"Se on tuollaiset 4 mailia, mutta vaatii jonkin verran suunnistustaitoa." Finyik selittää reittiä ja suosittelee lähtemään matkaan niin nopeasti kuin mahdollista.

Krihirikistä voi ostaa varusteita, jotka eivät ole valmistettu metallista, arvoltaan korkeintaan 5 kultarahaa. Ymmärrätte Finyikin briiffauksesta, että yli puolen tunnin viivytys matkaan lähdössä on merkittävä.
Vastaa Viestiin