#6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Tällä foorumilla tapahtuvat pelit.
Games taking place on this forum.
TpM
Viestit: 438
Liittynyt: 25 Elo 2017, 15:35

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja TpM »

Perception patsaasta
[7] = 7
1d20:  [
7
] = 7


”Eteenpäin. Ratkaisemme sen patsaaksi muutetun naisen kohtalon myöhemmin.”
Mustaparta
Viestit: 612
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Pääsette aukion ylitse ilman ongelmia. Ensimmäisessä huoneessa löydätte kiviseiniin kaiverrettuja hyllyjä, joissa lojuu metallin palasia ja kappaleita. Katosta roikkuu joitakin eläinten luista tehtyjä koristeita. Seinän vieressä kivipöydällä seisoo karkea, alle puolimetrinen patsas (punainen S), joka esittää sarvekasta ja siivekästä olentoa.

Metalliroina hyllyssä on ansan osia mm. sopivia vasamia, jotka sopivat aiemmin löytämäänne ansaan. Se on nyt ladattu.
[+] Knowledge nature DC 19
Patsas esittää gargoylea.
Menette takaoven kautta ulos ja huomaatte katon sortuneen tässä käytävässä, sitä kautta ei pääse oikaisemaan. Astuessanne sisään seuraavaan huoneeseen huomaatte kivestä valmistettujen huonekalujen ja roskien seassa kivipilarin (R), jossa on useita rivejä riimukirjoitusta.
[+] Heal tai Knowledge engineering DC 15
Huone on ollut aikoinaan sairastupa
[+] Riimukirjoitus on kääpiökieltä
Ymmärrätte jokaisella rivillä olevan jonkun kääpiön nimen, jonka jälkeen on numero. Tästä voi heittää Linguistics DC 15
Naal
Venture-Agent
Viestit: 548
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

"Tämä pilari on mielenkiintoinen." Thansanin silmät ja nenä seuraavat kammion yksityiskohtia kuin koira herkkupalaa.

Nature
[4]+14 = 18
1d20+14:  [
4
] +14 = 18

Engineering
[12]+8 = 20
1d20+8:  [
12
] +8 = 20

Linguistics
[13]+10 = 23
1d20+10:  [
13
] +10 = 23

Ensimmäisen huoneen eloperäiset asiat tuntuvat hieman vierailta, joten niistä hän ei jaarittele mitään.
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

[14]+7 = 21
Nature 1d20+7:  [
14
] +7 = 21
[19]+9 = 28
Engineering 1d20+9:  [
19
] +9 = 28


"Karkoili!" Delzden toteaa ja osoittaa siivekästä ja sarvekasta patsasta. "Oisk'ha elos?" hän pohtii ja menee tökkimään patsasta.

"Ja tää ol' enn' sair'stup'!"
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Mustaparta
Viestit: 612
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Linguistics
[13]+10 = 23
Numerot pilarissa ovat päivämääriä, mutta merkintätapa on täysin erilainen kuin Absalom reckoningissa. Puolivälissä listaa päivämäärien välit muuttuvat lyhyemmiksi ja lyhyemmiksi ja ymmärrät niiden olevan kuolinpäiviä. Suuri määrä kääpiöitä on kuollut tuona aikana jostain syystä.

Muistakaa siirtää tokeneitanne ja heittäkää sitten perskaa.
Avatar
NiTessine
Venture-Agent
Viestit: 861
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 13:01
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja NiTessine »

Sälpä seuraa muita, luottaen taitavampien tiennäyttäjien hallitsevan oppineet asiat, itse pitäen silmällä ympäristöä vaarojen varalta.

Perception:
[15]+6 = 21
1d20+6:  [
15
] +6 = 21
Taivalkapteeni-emeritus. VA Tampere.

https://nitessine.wordpress.com/
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

"Mis' kaik' hii'et o'?" Delzden tohtii kysyä, kun miltei side silmillä eteenpäin porhaltaa. Häkellyttävän tarkkaavainen ja utelias hän kuitenkin muinaiseen kääpiöasumukseen on. Ehk jok taat o viän käpsät men'sä, hän pohtii itsekseen.

[20] = 20
Perception 1d20:  [
20
] = 20
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Naal
Venture-Agent
Viestit: 548
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

"En tiedä mitä täällä on tapahtunut, mutta ei se hyvältä vaikuta. Mutta mehän tiesimme jo kääpiöiden jättäneen tämän paikan." Thansan raaputtaa nenänpäätään yhdellä kynnellä ja ioun-kivien valo vaikuttaa hetkeksi himmenevän. "Mutta Delzden on oikeassa. Missä kaikki koboldit ovat?"

Perception
[4]+11 = 15
1d20+11:  [
4
] +11 = 15
TpM
Viestit: 438
Liittynyt: 25 Elo 2017, 15:35

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja TpM »

Perceptiom
[16] = 16
1d20:  [
16
] = 16
Mustaparta
Viestit: 612
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Kuulette kaikki rapinaa ja sihinää ulkoa ruumishuoneen takaa pohjoiskäytävän suunnalta. Siellä on jokin elävä olento.
Naal
Venture-Agent
Viestit: 548
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Thansan yrittää tassutella huoneen eteläiselle ovelle hiljakseen ja poistua sitä kautta kompleksin keskipaikkeille. Hän pitelee edelleen toisessa kädessään noutokoulutukseen käytettyä laukkua ja pitää toisen käden vapaana loitsuille. Tämä kolo näyttää siltä kuin siihen kuuluisi jokin koriste. Jos käy huonosti, en ole ainakaan jaloissa.

Kun hän on asemissa (jos hän pääsee sinne ilman komplikaatioita), hän odottaa hetken onko muilla suunnitelmia. Jos kulman takaa putkahtaa jokin otus joka ei ole koboldi, hänen aikeenaan on pudottaa sen niskaan glitterdust (tehostettuna viimeisellä arcane reservoirilla tässä vaiheessa).

Hipsitään etelään. Jos Stealth on tarpeen, heittäköön GM sen +8 bonuksella. Ei pidetä heti ääntä jos muilla on nerokas ajatus. Jos muilla ei ole ideoita, no, postataan sitten tiistai-iltana (edit. tuli kommervenkkejä) jatko jos sihisijä ei ole näyttäytynyt. Jos syystä tai toisesta on heitettävä saving throweja, pistetään sellaiseen +2 shadow speakerista.
Naal
Venture-Agent
Viestit: 548
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Pelko pois Thansan läpsäyttää pari kertaa laukulla seinää vasten ja katsoo jos ääni houkuttelisi otuksen esiin ja tarjottimelle. Kun se tulee näkyviin, hän yrittää pikaisesti tunnistaa sen. Jos se on jokin mikä kivettää katseellaan näkemänsä kohteet (tai jos Thansan ei tunnista sitä lainkaan), Thansan yrittää ehtiä pudottaa sen niskaan tonnin kimalletta ennenkuin se tekee hänestä puutarhatontun.
[+] Varalta heittoja
Tunnistus jos tarpeen: Nature +14, Arcana +13, muut +8
[14] = 14
1d20:  [
14
] = 14

Save jos tarpeen (käytetään shadow speakerin bonusta joka on laskettu mukaan) Fort +9, Ref +7, Will +8
[17] = 17
1d20:  [
17
] = 17

Jos jotain/mitään näistä ei tarvita vielä, sitten ovat turhia eikä niitä pidä huomioida. Mutta kerrotko jos piti käyttää tuo shadow speaker, koska niitä on vain kaksi jäljellä.
Yritetään houkutella örmö tappeluun omilla ehdoillamme ja pistää siihen DC 18 glitterdust. Eri asia on sitten miten hyvin suunnitelma toimii, jos lainkaan. :-)
Avatar
NiTessine
Venture-Agent
Viestit: 861
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 13:01
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja NiTessine »

Sälpä tajuaa, mitä Thansan yrittää ja liikkuu itse kauemmalle ovelle. Samalla hän jykevöityy ja alkaa näyttää vielä enemmän kiveltä, hänen elementaalisen perimänsä vahvistuessa.

+2 Con minuutiksi, shifter-tempulla.
Taivalkapteeni-emeritus. VA Tampere.

https://nitessine.wordpress.com/
Mustaparta
Viestit: 612
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Se sihisee kyllä kovaäänisesti Sälpän suuntaan käytävästään, muttei liiku minnekään.
Dice rolls
[14]+5 = 19
1d20+5:  [
14
] +5 = 19
Naal
Venture-Agent
Viestit: 548
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

"Itsepäisempi kuin säkillinen kääpiöitä. Käyn katsomassa jos pääsisin kiertämään oikealta ja näkisin mikä sitä noin kiinnostaa tuossa paikassa." Thansan tassuttelee huoneen ympäri ja yrittää päästä kurkistamaan otusta turvallisen etäisyyden päästä.

En tiedä pääseekö kivikasasta R-kirjaimen vierestä yli. Yritän olla ripeä ettei Sälpä haaskaa kykynsä käyttöä. Siirrän Thansanin sinne minne aioin, mutten tiedä miten pitkälle pääsen.
Mustaparta
Viestit: 612
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Kivikasasta ylipääsemiseen heitä Climb DC 15, mutta jos epäonnistuu viidellä tai enemmän siitä voi tulla nonletaalia vahinkoa.
[+] Tapahtuu kun olet toisella puolen
Sitten kun pääset sinne mihin olet menossa, niin se näkee sen lelunsa ja lähtee suoraan kohti ellei joku asetu sen tielle. Arcana-heitolla sait selville, että magical beast ja sillä katse joka muuttaa kiveksi. Se on lajinsa edustajaksi hyvin rauhallinen. Silmien sulkeminen ja siteen käyttäminen silmillä suojaavat katseelta.
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

Delzden on seurannut vierestä Thansanin seikkailuja, ja päättänyt tulla auttamaan pikku-ukkoa kiipeämisessä ja itsekin siinä samalla siirtyä kivikasan toiselle puolen.

[17]+10 = 27
Climb 1d20+10:  [
17
] +10 = 27
[20]+10 = 30
Aid another Climb 1d20+10:  [
20
] +10 = 30
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
TpM
Viestit: 438
Liittynyt: 25 Elo 2017, 15:35

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja TpM »

"Luentojen aika näyttää olevan viimein ohi!"

Varjokettu havahtuu ja lähtee kiipeämään kunhan mahtuu kiipeämään kivikasan yli.
[7]+3 = 10
1d20+3:  [
7
] +3 = 10
Naal
Venture-Agent
Viestit: 548
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Vimmatusti länkisäärinen pikkumies yrittä kiivetä pinon päälle, ja vaikka hieman mustelmia tulisi niin ei se mitään.
Climb checkejä kunnes onnistuu. Ensin Delzdenin avustuksella (ja näköjään muutkin kun on niin pätevä).
[+] Yksi
[7]+2+2 = 11
1d20+2+2:  [
7
] +2+2 = 11
[+] Kaksi
[7]+2+2 = 11
1d20+2+2:  [
7
] +2+2 = 11
[+] Kolme
[12]+2+2 = 16
1d20+2+2:  [
12
] +2+2 = 16
Thansan meinaa sanoa jotain Delzdenille, mutta viime hetkellä hillitsee itsensä tilanteen vakavuuden vuoksi, ja vain nyökkää syvään tälle.
Katsotaan sitten mitä ihanaa sieltä löytyy.

Thansan muuttaa mieltään ja sulkee silmänsä. "Delzden toverini, väistä taaksepäin tai sulje silmäsi, pyydän. Huomio, kokeilen jotain poikkeuksellisen tyhmää. Sulkekaa koilliskulman huoneen eteläinen ovi ja avatkaa pohjoinen jos ehditte tehdä sen kun tämä kaveri on vipeltänyt luokseni. Menkää sitten pois huoneen ovien näkölinjalta. Yritän houkutella sen laukulla kyseiseen huoneeseen ja pistää oven kiinni. Jos tämä ei tykkää leikkiä liian rajusti, niin pääsemme helpommalla."

Sitten miekkonen lähtee tassuttelemaan kassia heilutellen kohti yllättävän leikkisältä vaikuttavaa liskoa koplaten vasemmalla kädellään seinästä suuntaa. "Kuuuka on hyvä noutaja!"
Mustaparta
Viestit: 612
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Varjokettu ei onnistu ylittämään sorakasaa ja loukkaa itsensä pudotessaan takaisin lähtöruutuun.
nonlethal bludgeoning:
[1, 3, 1] = 5
3d6:  [
1
3
1
] = 5


Jos Thansan onnistuu Fortitude savessa DC 15 (tässä voi sulkea silmät), niin se lähtee minne haluatte sen viedä.
Vastaa Viestiin