#6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Tällä foorumilla tapahtuvat pelit.
Games taking place on this forum.
TpM
Viestit: 438
Liittynyt: 25 Elo 2017, 15:35

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja TpM »

Koko matkan ajan Varjokettu vaikutti siltä, että hän ei ole oikein elementissään. Ilmeisesti hän selvästi tottuneempi liikkumaan suurten kaupunkien varjoisilla kujilla. Suurimman osan matkasta hän on kulkenut ihmishahmossa ja pukeutuen vaatteisiin, jotka sopivat paremmin lämpimään ilmastoon. Matkan aikana hän puhuu suurista seikkailuista jotka saattavat joistakin kuulostaa enemmän Taldorilaisten näytelmien juonilta, mutta mukaan mahtuu myös selvästi todellisia seikkailuja tiennäyttäjien riveissä.
Varjoketun ihmismuoto tällä hetkellä ei Vigilanten social persoona.

Linnoitukseen saapuessa hän pysyy ihmismuodossa.
"Meidän tulisi ensin käydä Preettori Sylienin puheilla pikinmiten."
Mustaparta
Viestit: 612
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Teidät ohjataan pikimmiten Sylienin toimistoon.

Preettori Sylien keskustelee toimistossaan hienosti pukeutuneen hontelon garundimiehen (Drivessä NPC-kuvat) kanssa. He lopettavat jutustelun äkisti ja vieras tuijottaa teitä ylenkatsovasti. "Tienäyttäjiä taas. Ei pitäisi yllättyä. Vain teidän organisaationne kehtaisi näin julkeasti näyttäytyä kun olette aiheuttaneet näin paljoon vaivaa ja harmia."

"Tiennäyttäjät" preettorin äänessä ei ole samanlaista vihamielisyyttä. "Tässä on Amersanus Valacosti Aspis-konsortiosta. Olemme keskustelleet ongelmista joita Fort Bandu on kohdannut viime aikoina, joita teidän järjestönne on meille aiheuttanut. En halunnut paljastaa yksityiskohtia rouva Allahelle kuriirin välityksellä, mutta nyt kun olette saapuneet mielestäni on asiaankuuluvaa selittää meidän teitä kohtaan tuntemiamme epäilyksiä. Matkakapteeni Sharrowsmith poikkesi täällä joitakin kuukausia sitten, osti varusteita ja kyseli tietoja ennen kuin lähti kukkuloille. Siellä hän yllytti paikallisia koboldiheimoja ja suututti ne niin pahanpäiväisesti että nyt ne iskevät toistuvasti meidän kyliimme ja kaivoksiimme."

"Amersius Valacosti ja minä keskustelimme kuinka Aspis-konsortio voisi auttaa korjaamaan järjestönne Fort Bandun asukkaille aiheuttamaa vahinkoa. Nyt kun olette saapuneet saamme ehkä tasapainoisemman käsityksen tilanteesta. Pyydän teitä kertomaan asianne ja miksi minun pitäisi antaa teidän edes oleskella muurien sisäpuolella. Mitä tietoja teillä on tästä seudusta ja sen kansoista, joka voisi estää tilannettamme huonontumasta entisestään? Vastaan Sharrowsmithiä koskeviin kysymyksiin vasta kun voin olla varma, että tietojen antaminen ei saata alaisiani vaaraan."
Viimeksi muokannut Mustaparta, 12 Huhti 2021, 13:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

Delzden on iloinen päästessään helpolla matkustsamisen suhteen. Kengät eivät kulu, vettä ei tarvitse kantaa, villieläimiä ei tarvitse hätistää. Tosin pitkä venematka tekee sen, että miekkonen on usein kannella lukemassa kirjojansa. Hän mielellään ottaa puheenaiheeksi Garundin tarunhohtoisen Magaambyan. Alunperinkin hän osallistui tehtävään toivoen kovasti, että olisi päässyt Nantambussa tutustumaan siihen tarkemmin. Lievänä harmistuksena tulikin komento jonnekin tänne pusikkoon keskelle ei yhtään mitään. No, ei Delzden tätä vakavasti ota, kyllä sinne kerkeää varmasti tämän seikkailun jälkeen.

Silloin kun Delzdenillä ei ole kirjaa kädessä, hän on uteliaasti ja ehkä kovin tunkettelevasti kyselemässä kaikennäköistä kollegoiltaan. Hän pitää huolen muistuttaa Varjokettua, Sälpää ja Thansania useaan otteeseen, ettei hän ole seikkailuissaan tai varsinkaan kotiseudullaan Andoranissa törmännet lajien edustajiin. Miehestä tämä on erittäin jännää, että tiennäyttäjäin järjestö on aikaan saanut niin kattavaa diversiteettiä (sic, Delzdenin käyttämä sana) Sisämeren alueella. Ehkä eniten yhteistä keskusteltavaa hän löytää Thansanin kanssa, ja parrakas mies kuunteleekin häiritsevän mielellään pienen otuksen jorinoita. Varjoketun tarinat kuulostavat kyllä fantastisilta, mutta niistä ei iso mies opi mitään.

Delzden seuraa muita mukisematta aina preettori Sylienin luokse. "Mjoo, tiennäyttäjii ollaa', ei käy kiist'mi", mies vastaa naurahtaen. "Meät ei oo samast puust veistett', ei tahdot' ongelmi' aiheutta. Siks'pä tulim' ku Sharrowsmith o jotai pahennust aiheut'nu."

Aspis konsortiolaisen esiteltyä Delzden katsoo kaksikkoa hieman ihmeissään. "En tiä tuleeks yllätyks'n, ettei tiennäyt'jät ja aspis oo iha kavereit'," hän aloittaa, mutta herkeää sitten levittämään tutun hymynsä. "Mut sil ei oo mit'n väliä täs maailma'kolkas! Älä tover' murjot', kerr' ens mit paha me tääl oll' tehty! Kyl ratkasut ain yhes keksii!"
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Naal
Venture-Agent
Viestit: 548
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Thansan käy lievästi huolestuneena ruinaamassa toisen käden kautta loitsukäärön ja kopioi sen matkan aikana loitsukirjaansa. Hän käyttää matkan pällistellessään savannin kasvistoa ja eläimistöä laukoen niistä ajoittain itsestäänselvyyksiä ja joskus niin kummallista triviaa ettei voi heti olla varma onko tarina keksitty vai ei. Hän harjoittelee uutta kielenjakoloitsuaan Varjoketun kanssa ja puhuu maaperän ominaisuuksista ja veden maanalaisista liikkeistä Sälvälle (kuunteli hän tai ei). Delzdenin kysymyksiin ja täkyihin hän vastaa monisanaisesti, mutta on sekin yksi tapa kuluttaa aikaa kuumana matkapäivänä. Thansan myös kyselee paljon käytännön asioita omenoista ja niiden kasvattamisesta. Mitä tungettelevimpiin kysymyksiinkin hän vasta yleensä vain räpäyttämällä silmiään ja aloittamalla uuden hidastempoisen tarinan. Yhden kerran matkan aikana Thansan jostain syystä halusi ehdottomasti mennä koskettamaan seepraa, mikä oli lopulta mahdollista vain taikuuden avulla. Tämä on ainoa kerta tähän asti kun olette nähneet miekkosen innostuneen jostain. "Seepra on uskomaton eläin(!)"

1 Reputation share language-käärön ruinaamiseen, sitten iltanuotiolla lisätään se loitsukirjaan. Lisään reaktiot kaupunkiin toiseen viestiin kun ehdin.
Naal
Venture-Agent
Viestit: 548
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Thansan kulkee kaupungin läpi räikeässä olkavaatteessaan kiinnitämättä sen kummemmin huomiota äkäisiin katseisiin. Hän yrittää ostaa mangon, mutta kun kolikot eivät kelpaa, hän kohauttaa olkapäitään, kumartaa, ja jatkaa ryhmän mukana matkaa perässään pientä välimatkaa pitävä lapsikatras josta polleimmat yrittävät siepata hänen päätään kiertäviä hohtavia kiviä.

Ryhmän päästyä preetorin toimistoon, Thansan seisoo lonkkalevossa ja ottaa vastaan puuskahdukset vastaan silmiään räpäyttämättä. Delzdenin murrettua jään kädenojennuksellaan, Thansan katsoo Amersanus Valacostia ja kallistaa päätään. "Olemme molemmat täällä vieraita. Kunnioituksesta isäntäämme kohtaan," hän kääntyy hetkeksi nyökkäämään preetorille, "emmekö voisi keskittyä ratkaisemaan ongelmaa mielummin kuin vaikeuttaa sen ratkaisua?"

Jos preetori ja Valacosti istuvat, Thansan asettuu risti-istuntaan reppunsa päälle. Muuten hän ristii kätensä selkänsä taakse ja suoristautuu puhuttelemaan preetoria. "Olen ollut opissa Nantambussa ja päässyt siellä tutustumaan sekä kirjoitettuun että suulliseen historiaan jota Magaambya on kerännyt sukupolvien ajan. Sen sisäistäminen on mahdotonta yhdelle henkilölle, ja omat lahjani ovat parhaimmillaankin vaatimattomat, mutta uskoisin silti saaneeni siellä mittavan määrän tietoa Mwangin Lakeuksien kansoista, elämäntavoista ja kanssakäymisistä. Myönnän käytännön kokemuksieni olevan rajalliset, mutta opettajani teroittivat usein miten tärkeää on tarjota apua ja korjata vääryydet," hän kallistaa päätään Valacostin suuntaan, "mihin ikinä ne johtavatkaan."

Thansan kääntyy takaisin preetoriin päin ja laskee katseensa. "Jos en yrittäisi palauttaa rauhaa ja sopusointua, saattaisin opettajani ja kouluni häpeään," hän sanoo taputtaen keltavihreää vaatettaan. " En olisi rohkea kuin seepra, vaan arka kuin sarvikuono. Pyydän teitä nöyrästi antamaan meille tilaisuuden todistaa omistautumisemme jotta voimme siirtyä ratkaisemaan tätä ongelmaa."
Mustaparta
Viestit: 612
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Ensimmäisessä haasteessa Sylien siis kysyy mitä hahmot tietää tästä seudusta ja voi heittää: Knowledge (geography, local, or nature) tai Survival. Järkeviä vaihtoehtoja voi myös ehdottaa.
Naal
Venture-Agent
Viestit: 548
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Thansan alkaa puhua. Hän aloittaa paikallisesta ruoasta, siirtyy siihen käytettäviin hedelmiin ja vihanneksiin, niiden satoisuuteen, miten maaperä ja sää vaikuttavat niiden kasvuun, ja sitten eläimiin jotka käyttävät niitä myös ravintonaan, ja miten nämä eri eläinlajit tulevat toimeen keskenään ja asukkien kanssa. Miten ne vaeltavat saaliin tai sadon mukaan. Hän käyttää eläimistä niiden paikallisia nimiä, ja vaihtaa jossain vaiheessa mwangin kieliin koska saa sillä paremmin Nantambun tarinankerronnan poljentoa.
[+] Knowledge nature
[5]+13 = 18
1d20+13:  [
5
] +13 = 18
Avatar
NiTessine
Venture-Agent
Viestit: 861
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 13:01
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja NiTessine »

Sälpä on pysynyt Bandun linnakkeeseen saapumisen jälkeen vaitonaisena ja niin taustalla kuin vain kykenee, antaen kykenevämpien puhujien johtaa. Hän ei selvästikään tuntenut oloaan kotoisaksi jokilaivalla eikä nyt myöskään täällä sivistuksen parissa. Nyt hän hieraisee tummaa, kaljua päälakeaan ja miettii, mitä muistaakaan kukkuloilla ja savannilla selviytymisestä.
[+] Survival
[17]+8 = 25
1d20+8:  [
17
] +8 = 25
Taivalkapteeni-emeritus. VA Tampere.

https://nitessine.wordpress.com/
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

Delzden myöntää äänekkässti ja naiivinoloisesti olevansa ensi kertaa Bandukukkuloilla, eikä ole liiemmin lukenut mitään alueesta, kun ei siellä liene juuri niin sanottua sivistystä. Jokimatkan aikana havaitsemansa piirteet luonnosta ja paikallisesta florasta ja faunasta hän siteeraa parhaan osaamisensa mukaan.
[+] Survival
[17]+6 = 23
1d20+6:  [
17
] +6 = 23
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Mustaparta
Viestit: 612
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Valacosti alkaa vaikuttaa suuttuneelta kun Thansan, Sälpä ja Delzden osoittavat olevansa kokeneita matkailijoita. "Myös Sharrowsmithillä oli paljon ymmärrystä alueesta ja sen hauraasta voimatasapainosta ja katsokaa tuloksia: tusinoittain kuolleita, tusinoita enemmän kateissa, koboldit hyökkäävät kaivoksiin ja kansa elää seuraavan ryöstöretken pelossa. Preettori, kaikella kunnioituksella, sinä et voi antaa näiden Tiennäyttäjien kärjistää valmiiksi herkkää tilannetta."

Preettori pysyy kärsivällisenä. "Amersanus sanoi hyvin. Sharrowsmith oli lukenut ja viisas mies, mutta silti hän katosi näihin viidakoihin ja aiheutti vahinkoa, jonka vaikutus alkaa tuntua näiden koboldiheimojen vuoksi. Millä tapaa teidän retkenne on erilainen? Onko teillä riittävästi voimaa selvitäksenne ympäristössä, joka on liikaa niin monille muille? Näyttäkää minulle etteivät nuo aseenne ja loitsukirjanne ole vain näön vuoksi mukana!"

caster level check, combat maneuver check, tai Spellcraft check esitelläksenne mitä osaatte
TpM
Viestit: 438
Liittynyt: 25 Elo 2017, 15:35

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja TpM »

Varjokettu katsoo pistomiekkaansa, jonka käytössä hän on erityisen hyvä, mutta hän ei ole keskittynyt oikein muihin tekniikoihin kuin pistämiseen. Hän myös miettii, että vaikka hänellä onkin taikavoimia, niiin loitsimisesta hän ei tiedä yhtään mitään.

Hän ottaa pistomiekan esiin ja yrittää tehdä liikkeen, jolla tiputtaa viholliselta ase.
[+] Combat maneuver check
[15]+3 = 18
1d20+3:  [
15
] +3 = 18
Mustaparta
Viestit: 612
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

"Tuonko oli tarkoitus tehdä meihin vaikutus?" Valacosti kiirehtii väheksymään Varjoketun suoritusta "Jos te ajattelette tämä tilanteen olevan ratkaistavissa miekan heiluttelulla tai aloittelijoiden loitsuilla, niin silloin olette yhtä pihalla kuin kollegannekin. Teikäläiset ryntäätte päätä pahkaa viidakkoon ja murhaatte koboldiheimon, luotte sinne valtatyhjiön eri heimojen kesken ja näin vain pahennatte tätä katastrofia."

Preettori yrittää jälleen olla tasapuolinen, vaikka hänen kärsivällisyytensä alkaa pikkuhiljaa hiipua. "Jälleen kerran olen samaa mieltä Valacostin kanssa. Taitava aseiden käsittely on tärkeää, mutta tämä tilanne vaatii myös neuvokkuutta. Mistä minä tiedän voinko luottaa teidän pystyvän toimimaan pää kylmänä ja hienovaraisesti tarpeen vaatiessa?"

Osoittaaksenne oveluutta ja Mwangin kolonialistisen tilanteen ymmärrystä tarvitaan DC 16 Bluff, Diplomacy, Knowledge (history), tai Sleight of Hand check.
Naal
Venture-Agent
Viestit: 548
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Thansan on nyökytellyt mietteliäästi kolleegojensa puheita ja suorituksia seuratessaan. Hän säpsähtää kuullessaan sanan katastrofi ja astuu hieman eteenpäin hieroen nenänvarttaan. Hän alkaa puhua aluetta koetelleista mullistuksista ja niiden aiheuttamista muuttoliikkeistä ja vihanpidoista eri kansojen välillä. Hän kertoo miten osa näistä vihollisuuksista on saatu ratkaistua, ja miten monen jatkuminen voidaan yhdistää voimakastahtoisten henkilöiden jääräpäisyyteen. Thansan vertaa myös paikallisia tapahtumia Sisämeren valtioiden tapahtumiin kuvatakseen miten historia toistaa itseään mikäli joku ei tarkoituksellisesti yritä murtautua vapaaksi sen kahleista.
[+] Knowledge history
[20]+8 = 28
1d20+8:  [
20
] +8 = 28
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

Delzden seuraa vierestä Varjoketun säilän käyttöä ja Thansanin jorinoita maan historiasta, jälkimmäisiä jopa raapustellen omille muistiinpanovälineilleen. Hän on vaikuttunut ehkä enemmän kirjaviisaudesta, ja taputtaa Thansanin päätteeksi ehkä vähän turhankin lujaa. "Jösse' Tansa'! Mnä luuli ett'ett' oll' baikallisii olln'kaa! Snähä tiedä kaige täst kolkast, voisnä ott' muisti näit snu jutui, ellet puhusi ni nopia!" soturi ilmoittaa kovaan ääneen, hymyn leviten korvasta korvaan, ylpeä Thansanista kuin omasta lapsestaan. Ehkä hieman silmätkin kostuivat, ken tietää.
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Mustaparta
Viestit: 612
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Silmin nähden turhautunut Valacosti vetoaa vielä Sylieniin. "Preettori, minä rukoilen sinua että lähettäisit nämä Tiennäyttäjät takaisin sinne mistä tulivatkin. Nyt ei ole oikea hetki heidän läsnäololleen. Fort Bandun asukkaiden vuoksi pyydän, ettet anna heidän heikentää tätä tilannetta."

Vastahakoisen oloisesti preettori myöntää puheenvuoron Tiennäyttäjille hitaasti nyökäten. Sitten, vilkaistuaan nopeasti Valacostia, hän näyttää valmiilta tekemään päätöksensä.

Diplomatia-heitto miten hyvin olette onnistuneet tekemään vaikutusta ja loppuargumentti miksi teihin kannattaa luottaa. Tähän tulee +6 bonus näistä kolmesta aiemmasta onnistumisesta.
TpM
Viestit: 438
Liittynyt: 25 Elo 2017, 15:35

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja TpM »

Ihmismuodossa oleva Varjokettu rykäiseen hieman ja avaa suunsa. Hän puhuu kuin esiintyen yleisölle ja käyttää paljon vakuttavampaa kieltä mihin hänen pelaajansa pystyy.

"Nämä kyvykkäät henkilöt ovat mitä kokeneimpia hoitamaan tämän tehtävän ja pitävän jopa kaltaiseni aloittelijan turvassa. Minun vähäinen roolini tässä tehtävässä on vain olla kirjurina. Mutta tämä muut joukkue on koottu parhaista parhaimmilla mitä tienäyttäjillä on tarjota kuten he ovat jo aiemmin tietonsa ja osaamisensa osoittaneet. Nämä mainiot ja kyvykkäät henkilöt ovat hoitaneet taidolla ja tietämyksellä lukuisia vastaavia tapauksia. Näiden taitojen ja kykyjen ansiosta pystymme taatusti tarjoaamaan myös toisen näkemyksen täällä oleviin ongelmiin. Olisi sääli jättää kaikki osaamisemme käyttämättä tilanteen ratkaisemiseksi. Mitä ikinä Sharrowsmith oletettavasti on tehnyt koboldiheimojen suututtamiseksi - jos meillä on edes kunnon näyttöä, että tämä suututtaminen on hänen tekoaan - niin meidän tietämyksen avulla voimme varmasti löytää ratkaisun tähän ongelmaan."
[+] Diplomacy check ei social persoonassa, sisältää +6 aiemmista onnistumisista
[7]+14 = 21
1d20+14:  [
7
] +14 = 21
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

"No o ny maireit sanoi!" Delzden naurahtaa hyvillään ja ehkä hieman kainostellen. Hän lisää oman panoksensa keskusteluun, vaikkei sitä ehkä toivottu kovaääniseltä andoranilaiselta. "Me gaik tullaa' eri poluilt', iha eri elämist'! Meil o diversiteett' nähä probleemat eri vink'leist, toimi spontaanist' ku tilan'e ni vaatii! Ja ennekaig'e korjat virhet mit' muut o tehnä, ol' poluttaj' ta ei!"

[17]-1 = 16
Diplomacy Aid 1d20-1:  [
17
] -1 = 16
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Naal
Venture-Agent
Viestit: 548
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Thansan kuuntelee liikkumatta silmät kiinni Varjoketun argumenttien solinaa. Delzdenin kommenttien jälkeen hän kurkkaa pikaisesti ison miehen suuntaan, astuu tämän rinnalle, ja nyökkää kerran.
[+] Diplomacy aid another
Oli siitä hyötyä tai ei, niin kokeillaan olla sekuntti jämäkästi hiljainen.
[12]+1 = 13
1d20+1:  [
12
] +1 = 13
Mustaparta
Viestit: 612
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Sylien huokaisee "Kun tiennäyttäjät ovat vastuussa tästä sotkusta, on mielestäni sopivaa, että annan teille mahdollisuuden tämän asian korjaamiseen. Uskon teihin ja teistä riippuu siten myös Fort Bandun asukkaiden henki. Rukoilen, että osoittaudutte luottamukseni arvoisiksi, seuraukset olisivat näet vakavat kaikille, joiden koti tämä paikka on." hän ojentaa teille vielä potion of endure elementsin.

"Todella valitettavaa." Valacosti tuhahtaa pettyneenä. "Uskon teidän tekevän suuren virheen laittaessanne uskonne näihin ylistettyihin haudanryöstäjiin, preettori. Kun he ovat epäonnistuneet, muistakaa Aspis-konsortion avuntarjous tänä vaikeana aikana. Voidaan vain toivoa, että tiennäyttäjähutilointi ei vie asioita huonompaan suuntaan, mikä vaatisi jopa sopimuksemme uudelleen neuvottelemista." hän poistuu paikalta

Preettori kertoo Sharrowsmithin nähdyn viimeksi Gold Crownin kaivoksella noin 20 mailin päässä ja piirtää kartan hänen oletetusta reitistään.

Lähdettekö heti matkaan? Päivällä pitää heittää Fortitudea kuumuutta vastaan ja yöllä on eksymisen mahdollisuus, mistä tulee matka-ajan pidennystä.
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

"Täs o kovast' heitett' syytöst tiennäyt'jil "kaikest'", mut kukaa ei sano mit' tarkall'en o tapahtun!" Delzden sanoo epäuskoisena, ja hämillään Valacostin esityksestä. Delzden uskoo Aspis konsortiolaisen tuhahdusten olevan silkkaa esitystä. "Mit'n Sharrowsmith ols yks'toimisest murhan koboldiheimon? Ja mik' tää sop'mus on, hyötyyk' Aspis tiennäyt'jin toheloinst? San'kaa kelt'nok'ks, mu' täs o jok' mät omp'u! Kuk' tahans voi väit'ä ol'vans tiennäyt'jä, mu hölmö se o ke' usko no' va'!"

Oman ryhmän kesken Delzden jakaa oman näkemyksensä. "Ehä tää preetor' mik' vihan' ukk' o, se o tä' Aspis jeppe jok' tunge sanoi suuhu ku ne ols ompui! Mut mnu mielest par's o läht' vast yöl, kuum' tulee muut'n."

Suomeksi: Delzden haluaa lähteä vasta yöllä, survival +6, fortitude +5.
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Vastaa Viestiin