#6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Tällä foorumilla tapahtuvat pelit.
Games taking place on this forum.
Mustaparta
Viestit: 612
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Ketjuvasaran iskut runtelevat sitä niin, että se kaatuu verisenä maahan jääden makaamaan liikkumatta. Läheisten patsaiden aseet ovat käyttökelpoisia. Toisella on masterwork longspear ja toisella masterwork light hammer.

Kun ylitätte sillan ja saavutte ikivanhojen kivimuurien ja tuhoutuneiden monumenttien keskelle, huomaatte koboldien tuhonneen kääpiöpatsaita ja koristaneen niitä luilla ja sulilla sekä piirtäneen freskojen päälle omia maalauksiaan. Niissä kuvataan usein mahtavaa kultaista lohikäärmettä siivet levitettynä. Mitä on jäljellä raunioitten sydämessä on saattanut olla joskus alttari. Puretut muurit kiertävät vanhaa koroketta, jonka päällä murskatun alasimen muotoinen alttari on pilattu kuivuneella verellä, kalkkipiirroksilla ja rapautumilla. Tusinoittain humanoidien luita on levitetty ympäriinsä ja seassa on suurempia luurankoja, jotka saattavat olla wyvernejä tai lohikäärmeitä. Näissä on syviä kynnen jälkiä. Alttarin takana on lukemattomien olentojen veren tahrima suuri portaikko joka laskeutuu pimeään holviin.
Naal
Venture-Agent
Viestit: 548
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

"Sääli. Se oli käsittääkseni melkein... söpö." Thansan katsoo ohimennen patsaiden aseita. "Pitäisikö meidän ottaa nuo mukaan? Ne ovat kestäneet aikaa hyvin, mutta luultavasti joku turmelee ne lopulta ellemme vie niitä turvaan."

Tallusteltuaan raunioiden keskelle Thansan naksuttelee kieltään ja mittailee löytämiään luita. Yhden kultalohikäärmemaalauksen edessä hän laittaa kädet lanteilleen ja naputtaa toisella jalallaan hetken kunnes kääntää päätään muuhun ryhmään päin. "Käsittääkseni kultaiset lohikäärmeet eivät yleensä arvostaisi tällaisia näytöksiä. Jos tämä on koboldien työtä, aiemmat pohdintoni heidän mahdollisesta rauhannomaisuudestaan ovat saattaneet olla perusteettomia. Tämä kuoleman näyttämö saisi Urgathoan palvojan pakahtumaan kateudesta. Siivotonta." Hän hyppää parin luurangon yli tutkiakseen kynnenjälkiä suuremmissa luissa, ja pudistelee päätään hieroessaan nenänvarttaan. Lopulta hän suoristautuu ja katsoo kohti portaikkoa.

"En usko että meillä on epäilyksiä tulevasta kulkureitistämme, toverit. Pimeys ei huoleta minua. Voin kulkea edellä ja katsastaa ovatko paikalliset jättäneet rappusiin ikäviä yllätyksiä." Thansan kaivaa esiin pari kääröä ja mumisee niistä sanoja. Hänen ympärilleen välähtää hetkeksi kirkkaat ääriviivat, mutta ne hiipuvat nopeasti. Toinen loitsu aiheuttaa ne tavalliset valoviirut jotka taikurin sormista tulee hänen elehtiessään, mutta muuta erityistä ei näy.

Scroll of heightened awareness, 10 minuuttia. Scroll of mage armor, 1 tunti. Jos Thansan päästetään eturiviin, hän liikkuu etsien ansoja +12 bonuksella. Hän pitää kätensä toistaiseksi tyhjinä.
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

"N'o ase't vo' oll' lumo'tui!" Delzden parahtaa ja nappaa mestaritekoiset aseet mukaansa sen enempäää muilta kyselemättä.

Mies katsoo mielenkiinnolla uusia maalauksia ja pohtii niiden merkityksiä. "Torag, Torag, Torag, se o' varma. Mut mik' tää uus o?" Delzden pohtii ääneen. "Urgathoasta mä mit'n osaa san'a, mu' koopolttit yleens' pal'oo jotai loh'kärmet. Ehk tul' miel'e, ehk' ei. Ja vo'p oll' ett' nä' o' rit'aalimurhi'. Par's kat' läp' kuite'ki." Hän päättää alkaa tutkia tarkemmin luurankoja siltä varalta, että siellä olisi jotain viitteitä niiden alkuperästä muutenkin kuin se, että ne ovat kaivokselta siepattuja.

"Mnä ol'n evoluutio' alk'pääs, ni e' nää mit'n pime'sä", Delzden jatkaa kuin olisi pahoillaan. "Tarvi' soihdu', jok' palja'tas me'ä saap'mise. Mu' yks'nä et sä Tansa lähe', ko ne koopoltti kans näk' pime'sä. Jote' mnä pidä' perä', etä'syt ja soihtu'. Tansa vo' valast' kohdet' jos ni't tul'."

Partasuti kääntyy vielä muiden puoleen. "E' tiä mit'n te'ä taidost', ehk' kiv'ukk' näk' pime'sä, ehk' kett'ukk' kans. Kert'ka te!"

[18]+9 = 27
Delzden knowledge arcana 1d20+9:  [
18
] +9 = 27
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Mustaparta
Viestit: 612
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

[+] Alttarista Knowledge religion DC 12
Se on joskus ollut Toragin alttari.
[+] Luista Heal DC 20
Wyvernien luut ovat vuosisatoja vanhoja kun taas humanoidien luut hyvin tuoreita.
Koboldit laulavat jotain draconiciksi kun saavutte paikalle. Jos vankeja on elossa he ovat jossain portaikon lähellä, ehkä kellarissa.
[+] Religion DC 12 tai Sense motive DC 15
Koboldit jotka näette ovat valmistelemassa ihmisuhreja rituaaliaan varten, mutta ette tunnista minkä jumalan rituaali tämä voisi olla.
Pääsette lähestymään alttaria jos liikutte hiljaa ja varovasti. Ne ovat hyvin keskittyneitä rituaaliinsa.
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

[12] = 12
Delzden heal 1d20:  [
12
] = 12
[14] = 14
Delzden sense motive 1d20:  [
14
] = 14


Delzden osaa Draconiccia, mitä he laulavat? Onko alttarilla jotain? Kuinka kaukana olemme?

"Kett'ukk', käyks' kat'oo mit' tuolt' löyt'y?" Delzden supisee Varjoketulle. "Ta' sit' mnä vo' yrit'ä jutel't niid' kans, ko osaa' loh'kärm'den giält."
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Naal
Venture-Agent
Viestit: 548
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Pikavisiitti noppahyörityksiä varten.
[+] Kolme heittoa
Religion alttarista
[4]+8 = 12
1d20+8:  [
4
] +8 = 12

Heal luista
(en vaivaudukaan, kun on -1 taidossa)
Religion koboldien kirkonmenoista.
[12]+8 = 20
1d20+8:  [
12
] +8 = 20

Katsotaan miten kävi.
Avatar
NiTessine
Venture-Agent
Viestit: 861
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 13:01
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja NiTessine »

Sälpä antaa pätevämpien tehdä tutkimusta ja on itse vaiti ja varuillaan, ase esillä, vahtien ettei mikään pääse yllättämään heitä.
Taivalkapteeni-emeritus. VA Tampere.

https://nitessine.wordpress.com/
Naal
Venture-Agent
Viestit: 548
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Thansanin kuiskaus kuuluu hädin tuskin muiden korviin, ja ioun-kivet näyttävät tiivistäneen kiertoratojaan kuin yrittäisivät pysyä niin piilossa kuin voivat. "Rakennelma tuolla ulkona on tosiaan joskus ollut pyhitetty Toragille. Nykyiset asukit ovat ottaneet tämän tilan käyttöön omia rituaalisia tarpeitaan varten. Mutten tiedä millaista jumaluutta he palvovat." Hidas silmänräpäys. "Enkä oikeastaan ole varma että hekään tietävät," hän sanoo, viitaten terävällä leuallaan kekkuloivia koboldeja päin. "Mutta verta ja kuolemaa he sille aikovat tarjota."

Thansan katsoo kaihoisasti alttaria ja on selkeästi halukas tutkimaan sitä lähemmin, mutta vielä toistaiseksi hän kääntyy Delzdeniin päin ja keskittyy kuuntelemaan isoa miestä, jos tämä saisi jotain irti koboldien laulusta.
Mustaparta
Viestit: 612
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Draconic: Laulu on ilmeisesti ylistystä jollekkin johon viitataan "kultaisena jumalana". Ruudut ovat normaaleja 5 feetin ruutuja. Heitättekö stealthia jos menette lähemmäksi? Jos ette, niin teidät huomataan muurien sisäpuolella heti.
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

Delzden ihmettelee, minne se kettuhiippari on taas kadonnut. "Tansa, e' se o' ko jok' höpölaul' jost' kultasest' jumalast'. Pask't sana'ki'."
[4]+2 = 6
Delzden stealth 1d20+2:  [
4
] +2 = 6

Partamies päättää lähteä olkiaan kohauttaen kohti koboldeja, hiipien parhaansa mukaan, ketjuvasara valmiina käsissään. Hän ohjaa muita seuraamaan muutaman metrin päässä. Hän näköjään pitää huolta siitä, että astuu jokaiseen oksaan ja risuun.

Koetetaas päästä eteenpäin...
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Naal
Venture-Agent
Viestit: 548
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Thansan nyökkää pari kertaa ja toteaa sitten hiljaa, "Tuskin Abadar. Mennään lähemmäs katsomaan jos kuitenkin Abadar."

Stealth Delzdenin vanavedessä.
[12]+8 = 20
1d20+8:  [
12
] +8 = 20

.
TpM
Viestit: 438
Liittynyt: 25 Elo 2017, 15:35

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja TpM »

Varjokettu yrittää hiipiä myös lähemmäs koboldeja.

Stealth
[19]+7 = 26
1d20+7:  [
19
] +7 = 26
Avatar
NiTessine
Venture-Agent
Viestit: 861
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 13:01
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja NiTessine »

Sälpä kohauttaa olkiaan ja yrittää seurata muita parhaansa mukaan hiipien, ase ja kilpi valmiina kun pieleen se menee kuitenkin.

Stealth:
[10]-1 = 9
1d20-1:  [
10
] -1 = 9
Taivalkapteeni-emeritus. VA Tampere.

https://nitessine.wordpress.com/
Mustaparta
Viestit: 612
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Kartta on dia 5:ssa. Muistakaa kun siirrätte tokeneita, että perskaan tulee -1 penaltya jokaisesta 10 feetistä. Oviaukon kohdalla olette noin 30 feetin päässä lähimmästä eli tämä ottaa -3 perskaheittoon. Lisäksi ne ovat hyvin keskittyneitä rituaaliinsa, joten stealthiin tulee bonusta.
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

Delzden ovelasti lähtee kiertämään eteläpuolelta, toiveenaan päästä yllättämään ne läheltä portaikkoa.
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Naal
Venture-Agent
Viestit: 548
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Thansan kulkee partasudin jäljessä, mutta oviaukon kohdalle tullessaan uteliaisuus saa miekkosen hipsimään ohi isosta miehestä ja lähestymään alttaria katveesta. Ioun-kivien kiertorata on nyt erittäin tiukka, ja välillä kivi tai pari joutuu väistämään sipulitukasta sojottavia hapsia.
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

"Jaa siit'kö me men'ää?" Delzden jupisee, unohtaen oman johtonsa ja seuraten Tansanin perässä. Ei tuota pikkuista outoa taikapojua voi yksin jättää, pitää heilutella vasaroita, ettei kopoltit pääse purasemaan!
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Avatar
NiTessine
Venture-Agent
Viestit: 861
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 13:01
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja NiTessine »

Sälpä lähtee kiertämään toiseen suuntaan, raunion pohjoisreunaa pitkin.
Taivalkapteeni-emeritus. VA Tampere.

https://nitessine.wordpress.com/
Mustaparta
Viestit: 612
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

[+] Inikat
Koboldi 1 (vaalea):
[10]+1 = 11
1d20+1:  [
10
] +1 = 11

Koboldi 2 (perus):
[9]+1 = 10
1d20+1:  [
9
] +1 = 10

Koboldi 3 (keltainen):
[4]+1 = 5
1d20+1:  [
4
] +1 = 5

Koboldi 4 (sininen):
[1]+1 = 2
1d20+1:  [
1
] +1 = 2

Sälpä:
[15]+2 = 17
1d20+2:  [
15
] +2 = 17

Delzden:
[17]+3 = 20
1d20+3:  [
17
] +3 = 20

Thansan:
[17]+2 = 19
1d20+2:  [
17
] +2 = 19

Varjokettu:
[19]+4 = 23
1d20+4:  [
19
] +4 = 23
Surprise round: Yksi koboldeista lähtee juoksemaan kohti Delzdeniä ja kaksi valmistautuu ampumaan lingon kiviä. Taaimmainen ei ole vielä valmis. Kaikki voi toimia ennen ekaa vuoroa.
TpM
Viestit: 438
Liittynyt: 25 Elo 2017, 15:35

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja TpM »

Varjokettu liikkuu lähemmäs.
Vastaa Viestiin