Sivu 6/32

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Lähetetty: 07 Touko 2021, 22:50
Kirjoittaja Naal
Delzdenin omenapainotteisten tarinoiden kuuntelu vaikuttaa aina kiehtovan pientä miestä. Mutta naisen kertomus näyttää herättävän Thansanissa huolta. "Koboldit selkeästi tarvitsevat vankinsa elossa, mutta mihin tarpeisiin?" Hän hieroo nenäänsä kävellessään. "Olen kuullut koboldien toimivan usein voimakkaampien olentojen apureina, mutta ovatko nämä sellaisia vai onko niillä omia aikomuksia. Ja se ei täsmää aiempaan kuulemaamme. Valacostin mukaan heillä on käsissään tusinoittain kuolleita, mutta nämä koboldit sieppaavat väkeä elossa ja näkevät vaivaa kuljetaakseen heidät tänne, eivätkä tapa joukosta pudonneitakaan. Onko meillä vielä yhtään todisteita koboldien murhatoimista?" Miekkonen nipistää nenänvarttaan ja sulkee silmänsä mutisten hetken omiaan kunnes jatkaa taas monologiaan yleiskielellä "Ja jokin nostatti kaivoksella kuolleita epäelämään. Oliko se normaali ilmiö Mwangilla, jokin kaivoksen ominaisuus, vai jonkun tietoisen olennon aiheuttama asia? Olen totisesti utelias näkemään-" Thansan pysähtyy kävellessään päin kättä jonka Sälpä on heilauttanut hänen eteensä. Avatessaan silmänsä hän näkee lähes jalkojensa juuressa avautuvan rotkon ja sen ylittävän rapistuvan sillan. "Oh."

Hetken miekkonen kuikuilee taas rotkon pohjaa katsellen, mutta lopulta hänen huomionsa kiinnittyy rakennelmiin. Niin siltaan, kääpiöpatsaisiin kuin toisella puolella olevaan hökkeliin.

Yritän tähystellä näenkö mitään jännää näissä, tai huomaanko mitään erityistä. Nakkaan varmuudeksi pari perustaitoa.
[+] Heittoja
Perception
[9]+10 = 19
1d20+10:  [
9
] +10 = 19

Knowledge (engineering)
[7]+8 = 15
1d20+8:  [
7
] +8 = 15

Knowledge (nature)
[2]+13 = 15
1d20+13:  [
2
] +13 = 15

Eipähän tarvitse niitä ainakaan kysyä jos ovat tarpeen.

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Lähetetty: 07 Touko 2021, 23:43
Kirjoittaja Mustaparta
Sillan kunto ei Thansanin ja Delzdenin mielestä ole kehuttava, mutta kyllä siitä voi mennä yli. Thansan ei löydä mitään mainittavaa. Heittäkää muutkin perskaa ja lisätkää tokenit jonkinlaiseen marssijärjestykseen dialle 5.

Lähestytte idästä, jääkää parin ruudun päähän sillasta

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Lähetetty: 08 Touko 2021, 01:43
Kirjoittaja TpM
Varjokettu pysyttelee taustalla ja yrittää tarkastella siltaa ja patsaita.

Perception:
[6] = 6
1d20:  [
6
] = 6

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Lähetetty: 08 Touko 2021, 12:44
Kirjoittaja NiTessine
Sälpä raapii päätään ja tarkkailee siltaa.

Perception:
[16]+6 = 22
1d20+6:  [
16
] +6 = 22

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Lähetetty: 08 Touko 2021, 19:38
Kirjoittaja Mustaparta
Sälpä huomaa sillan edessä köysiansan, joka tarttuessaan medium-kokoisen tai pienemmän olennon jalan ympärille nostaa tämän ilmaan (rasti kartalla).
[+] Uusi perception DC 16
[6]+10 = 16
1d20+10:  [
6
] +10 = 16

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Lähetetty: 09 Touko 2021, 01:35
Kirjoittaja NiTessine
"Tuossa, näettekö! Siinä on ansaviritys!" Sälpä huudahtaa, osoittaen ansaa ja lähestyen hieman. "Osaako joku purkaa tämän?"

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Lähetetty: 10 Touko 2021, 11:35
Kirjoittaja Deus
[20] = 20
Perception 1d20:  [
20
] = 20


"No mehä voida' laukast' se jol'ai!" Delzden naurahtaa ja etsii jonkun ison oksan lähistöltä. "Vaik täl! Ellei si' jok' osaa jotai eluk'a taiko'!"

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Lähetetty: 10 Touko 2021, 14:21
Kirjoittaja Naal
Thansan katselee Sälpää ja Delzeniä näiden pohtiessa ansaa. Hän kaivaa olkavaatteensa laskoksista esille pienen nipun erilaisia härpäkkeitä ja tuijottaa niitä mietteliäänä. Sitten hän ravistaa päätään ja kääntyy katsomaan ryhmän neljättä jäsentä. "Varjokettu. Olemuksesi kielii näppäryydestä ja kokemuksesta erilaisten juonien kanssa. Pitäisikö jommankumman meistä puuttua tuohon ennenkuin Delzden sinkauttaa itseänsä ilmaan." Hän pitää pienen tauon. "Toisaalta hänellä voi olla runsaasti kokemusta omenavarkaiden sieppaamisessa. Ehkä tuo on oikea menetelmä."

Thansan tallustaa Delzdenin viereen kourassaan ansatyökalut ja odottaa Varjoketun reaktiota ja sitä tapahtuuko iloiselle partasuulle jotain yllättävää.

Thansanilla Disable Device +5 työkalujen kanssa jos annatte hänen kokeilla onneaan.

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Lähetetty: 10 Touko 2021, 23:31
Kirjoittaja Mustaparta
Delzden huomaa isokokoisen kissapedon vaanivan lähellä siltaa. Tarvitaan vielä muiltakin perska huomaatteko saman että tietää tuleeko surpriseroundia ja ketä siinä on.
[+] Inikat
Delzden:
[11]+3 = 14
1d20+3:  [
11
] +3 = 14

Sälpä:
[15]+2 = 17
1d20+2:  [
15
] +2 = 17

Thansan:
[6]+2 = 8
1d20+2:  [
6
] +2 = 8

Varjokettu:
[14]+4 = 18
1d20+4:  [
14
] +4 = 18

Otus:
[17]+6 = 23
1d20+6:  [
17
] +6 = 23

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Lähetetty: 11 Touko 2021, 10:12
Kirjoittaja TpM
Varjokettu vahtii selustaa.

Perception:
[5]+6 = 11
1d20+6:  [
5
] +6 = 11

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Lähetetty: 11 Touko 2021, 11:58
Kirjoittaja Deus
"No jösse' is' kis'mirr' tuol vaani' meit!" Delzden parahtaa iloisesti, kuin olisi jotain todella hellyyttävää nähnyt. "Liek' omi' tassu'n tä' ansa'ki väsän'? Ehk' viid'kos o viksump' mör'öi ko koton!"

Partamiehen mielen täyttää muistikuvat kotitilalta ja tallikissoista, ja kuinka nuori Delzden seurasi niiden hiirenjahteja. Usein tuppasi poika leikkimään kissojen kanssa, houkutteli narun päässä olevalla syötillä lähellä ja nosti sitten korkealle, hekotellen kissan akrobaattisia hyppyjä. Kaiken ajan Delzden tuntuu tuijottavan jotain ihan muuta. Ja tämän takia hän ei ole ekana yllätyskierroksella!

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Lähetetty: 11 Touko 2021, 20:15
Kirjoittaja Naal
Perception surprise-roundin määritystä varten.

[15]+10 = 25
1d20+10:  [
15
] +10 = 25

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Lähetetty: 11 Touko 2021, 21:15
Kirjoittaja NiTessine
Sälpä tarkkailee maastoa Delzdenin edetessä.

Perception:
[12]+6 = 18
1d20+6:  [
12
] +6 = 18

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Lähetetty: 12 Touko 2021, 18:22
Kirjoittaja Mustaparta
Yllätysvuorolla Sälpä, Delzden ja Thansan. Kissapeto toimii ensin ja se loikkaa pusikosta lähimmän eli Sälpän kimppuun.

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Lähetetty: 13 Touko 2021, 11:12
Kirjoittaja NiTessine
Sälpä vetää sapelinsa ja nostaa kilpensä, valmiina taisteluun.

Move action vetää ase esiin, ei muuta.

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Lähetetty: 13 Touko 2021, 23:38
Kirjoittaja Naal
Thansan kuuntelee päätään kallistellen Delzdenin hohotusta ja tuumailua kissaa katsellessaan. Kun se loikkaa kohti ja Sälpä vetää aseensa, pikku miekkonen säpsähtää ja ottaa lähes ajattelematta askeleen taaksepäin. Jos hän pitää kissoista, hän ei halua että niihin sattuu. Miehen molempien käsien sormet harovat näkymättömiä lankoja ilmassa, ja hän päästää matalan sanattoman hyminän. Äänen päättyessä Thansanin kädet osoittavat petoa ja näyttää kuin hän haluaisi rapsuttaa sitä matkan päästä. "Odottakaa tovi, yritän pelastaa sen."

5-foot step vinosti taaksepäin. Sitten halcyon magicilla (1 arcane reservoir) calm animals (Will DC 15) kattiin ja yritetään rauhoittaa se.

Calm Animalsin Hit Dice-määrä:
[1, 4]+4 = 9
2d4+4:  [
1
4
] +4 = 9

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Lähetetty: 14 Touko 2021, 23:28
Kirjoittaja Deus
"Noh noh, tuhm' koll'! E saa ryn'täil noi! Alas siit!" Delzden toruu, ottaen esiin ketjuvasaransa ja asettuen lempparipikku-ukkonsa eteen ikään kuin suojaksi. "E se mit'n pela'tust' tarv', vaa mätk' pää'äs jot' oppi' olema'!"

Delzden ottaa faivarin ja nappaa aseensa esiin. Fortress mode, jotta AC on pisteellä isompi! (eli jopa 17)

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Lähetetty: 15 Touko 2021, 19:19
Kirjoittaja Mustaparta
Calm animals ei toimi, se on selvästi liian älykäs ollakseen eläin. Sitä tunnistetaan arcanalla.

Peto ei loitsusta edes hätkähdä vaan astuu taaksepäin ja tuijottaa Thansania varuillaan. Sitten sen naama jotenkin vetäytyy pään taakse paljastaen kallon lihakset ja luut. Samalle se kirkaisee luonnottoman karmeasti. Thansanille Will save DC 12 tai frightened 1d4 vuoroa, sonic, mind-affecting fear effect

Intimidate demoralisointiin (extraordinary):
[5]+5 = 10
1d20+5:  [
5
] +5 = 10

[2] = 2
1d4:  [
2
] = 2


Seuraavana teidän vuoro.

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Lähetetty: 15 Touko 2021, 19:52
Kirjoittaja Naal
"Onpas tuo kissa äksy. Onneksi-- hyvä tavaton sen naama!"

Will save vs aaaaaaagh!
[17]+6 = 23
1d20+6:  [
17
] +6 = 23

Knowledge Arcana tunnistamiseksi jos ei tarvitse lähteä juoksentelemaan.
[2]+11 = 13
1d20+11:  [
2
] +11 = 13

Koska frightenissä tuskin ehtii huutaa tietoja. :-)

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Lähetetty: 15 Touko 2021, 21:21
Kirjoittaja Deus
[7]+9 = 16
Knowledge arcana 1d20+9:  [
7
] +9 = 16


"No mut' ka' mik' se o!" Delzden parahtuu ihan kuin olisi iloinen kammotuksen nähdessään. "Krens'ar ha se!" Jos jotain voisi tietää niin lähinnä sen saalistustapa ja/tai hyökkäykset.

Omenatarhuri ei sen kummemmin jää otuksen kallon luita laskemaan, vaan humahuttaa ketjuvasarallaan, yrittäen kasvattaa luiden lukumäärää ainakin kymmenkertaiseksi.

[9]+6 = 15
Mwk (Cold iron) Meteor Hammer 1d20+6:  [
9
] +6 = 15
[7]+3 = 10
Mwk (Cold iron) Meteor Hammer 1d8+3:  [
7
] +3 = 10
[20]+6 = 26
Mwk (Cold iron) Meteor Hammer 1d20+6:  [
20
] +6 = 26
[1]+1 = 2
Mwk (Cold iron) Meteor Hammer 1d8+1:  [
1
] +1 = 2
[16]+6 = 22
Crit confirm (off-hand) 1d20+6:  [
16
] +6 = 22
[7]+1 = 8
Critical extra damage 1d8+1:  [
7
] +1 = 8