Bounty #13: The Blackwood Abundance (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju [LOPPU]

Tällä foorumilla tapahtuvat pelit.
Games taking place on this forum.
Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 1479
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Bounty #13: The Blackwood Abundance (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju [LOPPU]

Viesti Kirjoittaja Agape »

If you want to play in English, please say so and this game will be converted into English.

Tämä Bounty jatkaa Intro 1, Intro 2 ja Bounty #15 tarinaa Mustanmetsän tutkimuksista.

Aloitetaan tämä bounty lentävällä lähdöllä. Tason 1 hahmot, replayable, 1 XP, 1 reputation. Erillistä ilmoittautumista ei tarvita, peli nytkähtää eteenpäin joko, kun neljä hahmoa on esittäytynyt. Ensimmäiset kuusi hahmoa pääsevät peliin mukaan. Toivottu kirjoitustahti on vähintään yksi viesti päivässä. Peliä viedään eteenpäin, vaikka kaikki hahmot eivät olisi reagoineet kohtaukseen kohtuullisen ajan sisällä (1-3 päivää riippuen kohtauksen tärkeydestä ja monimutkaisuudesta).

Osallistuaksesi kirjoita:
1) Hahmosi esittely ja mahdolliset kysymykset/kommentit Urwalille (tai ehkä ennemmin muulle ryhmälle, koska Urwalilla on muuta puuhaa)
2) Hahmosi Exploration Activity
3) Linkki hahmolomakkeeseen muodossa tai toisessa.
4) Bottausohjeet:
4a) Taistelua varten, jos GM joutuu bottaamaan hahmoa.
4b) Hero pointteja varten: Saako hahmon hero pointteja käyttää epäonnistuneisiin ja/tai kriittisesti epäonnistuneisiin saveihin ja/tai skilliheittoihin?
5) Täytä myös hahmosi tiedot RPGChroniclesiin kronikoiden autogenerointia varten: https://www.rpgchronicles.net/session/5 ... fc/pregame

Toivon, että secret-heitot (käytännössä kaikki tietoheitot ja Perceptionit) heitetään GM-screenin sisällä tämän esimerkin mukaisesti

Esittely on vapaamuotoinen, esimerkiksi hahmon nimi, ulkonäkö, mitä taitoja hän tuo ryhmään, onko jo konfirmoitu agentiksi ja mistä päin maailmaa saapui Mustaanmetsään.

Huom. Bountyissä ei ole downtimeä, vaan kultaa saa vastaavasti hieman enemmän. Bountyt ovat Adventure Modea, mutta vain legaalit PFS-hahmot ovat sallittuja. Käytetyt consumablet ja pysyvät statukset, kuten kuolema, palautuvat alkutilanteeseen Bountyn jälkeen.

Hero Pointteja jokaisella on käytössään yksi, mutta glyphilliset pelaajat voivat ennen tehtävänannon loppua antaa ylimääräiset hero pointit haluamilleen hahmoille.

Alku

Tiennäyttäjien suuri operaatio Verduranin metsän eteläkärjessä, Mustanmetsän suolla, kantaa jo hedelmää. Iruxien ylläpitämä metsästyspolku on muutettu vankkurien levyiseksi tieksi, ja pahimpien suonsilmäkkeiden yli on rakennettu tukevat kelluke-sillat. Operaatiota tukeva perusleiri sijaitsee Mustassametsässä aivan raunioiden äärellä. Toinen pienempi leiri on perustettu rannikolle rahtialuksia varten.

Pääleirissä on levinnyt usean päivän ajan huhu: Vehreän Kehrän keulakuva Urwal etsii agentteja näytteidenkeruuretkeä varten. Monet ovat yrittäneet etsiä Urwalia tiedustellakseen lisää tästä työtehtävästä, mutta häntä ei ole näkynyt päiväkausiin.

Kolmantena päivänä etsiessänne Urwalia olette saapuneet jälleen kerran Vehreän Kehrän pääteltalle -- tai ainakin sille varatulle tontille, johon on alkanut kerääntymään useita kuittaamattomia tarvikekuljetuksia. Tänä aamulla paikalle on rahdattu suuri rei'itetty tamminen kontti, jollaisia käytetään suurpetojen kuljetukseen merirahdissa. Yhtäkkiä kontin sivu aukeaa narahtaen upotettujen saranoiden varassa. Kontin sisältä kömpii kohmeinen kirjavankeltainen iruxi.

Kuva

"Alokkaita, aivan? Tervetuloa, tulokkaa! On paljon tehtävää, kiirehtikää! Lähdette oitis, varmaankin? Näin on. Erinomaista!"

"Tehtävänne on mitä yksinkertaisin. Näiden raunioiden alla on käytäviä, tunneleita, suorastaan luolia. Luolissa on sieniä, mitä upeimpia yksilöitä! Alokkaiden on hyödyllistä oppia tuntemaan sienet. Heltta-, kupu- ja kotelosienet. Näin hienoja saa hakea Mwangista asti! Tuntekaa kaikki haperot, käävät ja myös torvisienet. Emme nyt kuitenkaan saa jäädä nauttimaan niiden kauneudesta. Ne ovat aivan väärässä paikassa! Nämä lajit eivät kuulu tänne. Ei kuitenkaan niin, ettei mikään niistä. Kolme lajia kummastuttavat. On selvitettävä, mistä ne ovat lähtöisin. Ja miksi. Tietävätköhän paikallisetkaan? Suuri arvoitus."

"Kerätkää näytteitä kaikista kolmesta lajista. Yksi hehkuu valoa, toinen lamauttaa lihakset ja kolmas aiheuttaa raivostuttavia hallusinaatioita. Melkoisen vaarattomia veijareita, kunhan tuntee ne. Tässä teille sieniveitset ja lasipulloja näytteitä varten. Myös korkkeja. Luolat lienevät asumattomia ja arkeologisia arvoituksia vailla, mutta jos johonkin törmäätte, raportoinnista kuulemma pidetään. Kun tuotte näytteet, voitte ottaa näitä rojuja palkaksenne, vaikka oppi ja kokemus itsessään ovat aina vertaansa vailla."

Urwal alkaa ohjeistamaan lähistöltä nappaamiaan muita tiennäyttäjiä Vehreän Kehrän teltan pystyttämisessä. Hän unohti kertoa teille luolan sijainnin, mutta muutaman kysymyksen jälkeen hän kummastuneen huvittuneena ohjaa teidät läheisen mäen juurella sijaitsevalle suuaukolle ennen kuin palaa komentelemaan nostoväkeään. Vaikuttaa, ettei hän aio vastailla kysymyksiin, mutta aina voi yrittää.


ENNAKKOTIEDOT: RECALL KNOWLEDGE

Sopii heittää (salainen) Nature tai sopiva Lore (esim. Forest tai Fungi Lore) ennakkotiedoista. Forager-featin omistajat saavat +1 circumstance-bonuksen.

Seuraavan päivityksen jälkeen voi vielä retroaktiivisesti ostaa tarvikkeita ja valita school-consumableja, mutta ensimmäisen luolapäivityksen jälkeen ostosreissu vaatii 20min matkan takaisin leiriin.

Seuraavan päivityksen arvioitu aika: Ti 16.11.
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on pelata pöytäroolipeliä.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Discordissa Agape#0146
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: Bounty #13: The Blackwood Abundance (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju [ILMOITTAUTUMISET AUKI]

Viesti Kirjoittaja Deus »

Edellisen lyhyen tehtävän jälkeen ei Alysanra ole juuri ehtinyt tehdä suurempia ihmeitä. Kuljeskellut rauhallisessa metsässä, harjoitellut taisteluliikkeitään. Aktiivisen armeijauran jälkeen toimettomuus tuntuu uudelta ja ehkä hieman jännittävältäkin. Sitäkään ei toki loputtomiin jaksa, hän ajattelee, ja onkin tyytyväinen kuultuaan uudesta toimeksiannosta.

Pitkähkö punatukkainen nainen näyttää alati väsyneeltä riippumatta vuorokaudenajasta. Hän pitää mielellään sotisopaa päällään paitsi nukkuessaan, ja vyöllä huotrassa on miekka, selässä kilpi ja lyhytjousi. Reppu näyttää notkuvan kaikenlaista luonnossa selviytymiseen tarpeellista, eikä nainen varsinaisesti yritä peittää omaa historiaansa Taldorin armeijan sotilaana joidenkin varusteiden vieläkin näyttävän sinivihreät värinsä.

Urwalin sisääntulo aiheuttaa ihmetystä Alysanralle. Oliko tämä suunniteltua, ja jos, niin miksi ihmeessä moinen entranssi? Ja ensitutustumisen perusteella tämä iruxi on perin kärsimätön ja ehkä muutenkin epästabiili yksilö. Ja hänkö jokin faktiojohtaja? No, eihän niitä demokraattisesti valita.

Annettu tehtävänanto hymyilyttää palkkasoturia. Alysanra peittää suutaan vienon hymyn ja kikatuksen noustessa huulille. Hän muistaa erään humoristisen sotilaan Taldorin armeijassa, jolla oli musikaalisia taitoja, ja sattui tekemään erään hassun laulun leirinuotion äärellä. Urwalin selostaessa nainen hämmentyy, kun huomaa tämän jopa siteeraavan tätä kappaletta. Ehkä se ei ollutkaan originaali, Alysanra hymähtää mielessään.

Kuultuaan tehtävänannon ja lopulta myös luolan sijainnin, ei Alysanralla ole muuta asiaa kuin edetä sinne näitä sieniä etsimään. Toki hän pohtii, tunnistaako itse näitä sieniä muuten kuin maistamalla...

Exploration activity: Scouting; hahmolomake; bottausohje: Jos vihollinen reachissa, 3x exacting strike, muuten stride + power attack; pelaaja ei ymmärrä heropointteja; Alysanralla on Forager-feat (Early Explorer background) ja Nature skill.
[+] Salainen Nature
[15]+4+1 = 20
Nature 1d20+4+1:  [
15
] +4+1 = 20
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Swyrlyn
Viestit: 406
Liittynyt: 07 Helmi 2017, 08:03

Re: Bounty #13: The Blackwood Abundance (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju [ILMOITTAUTUMISET AUKI]

Viesti Kirjoittaja Swyrlyn »

Bounty on jäänyt alueelle metsästämään pienempiä petoja ja avustamaan leirien pystyttämisessä. Bountyn tunnistaa eläimennahasta tehdystä panssarista ja pitkästä hilparista. Yleisellä tasolla Bounty näyttää selkeäsi olevan enemmän omillaan luonnossa kuin kaupungin vilinän keskellä.

Etsiessään Urwalia hän on jo ehtinyt ajatella, että tämä on täyttä ajanhukkaa. Urwalin sisääntulo on yllättävä, mutta toisaalta järjestö tuntuu olevan täynnä erikoista väkeä.

"Vai sieniä, olen kyllä parempi yleensä eläinten parissa, mutta emmeköhän me tarvittavat näytteet löydä." Bounty toteaa.

Luolan suulla Bounty valmistautuu taas ottamaan etulinjan paikkaa Alysanran kanssa ja käynnistää valon Wayfinderista tarvittaessa.

Hahmolomake Exploration activity: Search, Bottausohje: Hilparilla hyökkäyksiä reachiltä (jos vain yksi hyökkäys niin power attack), sudden chargella tarvittaessa liikkeelle ja hyökkäämään/flankkipaikalle, Heropointit: Voi käyttää failattuun/crit failattuun saveen.

Edit: Glypheistä extra heropoint Alysanralle ja Ghusille
[+] Salainen Nature
[16]+5 = 21
1d20+5:  [
16
] +5 = 21
Viimeksi muokannut Swyrlyn, 16 Marras 2021, 09:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Naal
Venture-Agent
Viestit: 524
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: Bounty #13: The Blackwood Abundance (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju [ILMOITTAUTUMISET AUKI]

Viesti Kirjoittaja Naal »

Konttia katselee säntillisesti pukeutunut kääpiö jolla on yllään liian hyväkuntoiset retkeilyvarusteet, naarmuton iskuhaka, ja laatikollinen sidetarpeita jossa ei ole ainakaan vielä veren tahraakaan. Ette näe kirvestä, vasaraa, lekaa, hakkua, miekkaa tai keihästä, mutta sentään laadukkaan näköinen drumalainen varsijousi roikkuu vasemmalla olalla, luultavasti varastorasvassa vielä. Miehen tummanruskea parta on sommiteltu siihen tapaan että hänellä on ollut runsaasti aikaa opetella mutkikkaita punoksia, mutta sentään syvään uurretuissa harmaissa silmissä on tuikeuden lisäksi havaittavissa hieman älyä. Ehkä hän tietää olevansa kokematon kentällä ja osaa olla poissa jaloista.

"Hrm. Olen Ghus Pitkävarsi. Olen uusi täällä. Kysyin mitä minun pitäisi tehdä, ja kaksi pientä keijua osoitti heti tätä paikkaa. He kertoivat olevansa suunnattoman voimakkaita tiennäyttäjiä, joten noudatin heidän neuvoaan." Hän katsoo Urwalia kuin odottaisi tämän alkavan pian jahdata omaa häntäänsä. "Olen valmis toimimaan koulutukseni- siis Tiennäyttäjäkoulutukseni mukaisesti." Hän siirtelee jalkojaan hieman "Olin aikaisemmin kirjanpitäjä. Mutta kun kysyin palkankorotusta työnantajaltani, hän kertoi ettei kunnon kalistokraatti maksa enempää kellekään kuin on tarpeen. Joten otin kimpsuni ja lähdin kävelemään. Nyt... No, täällä ollaan. Olen velho. Kuten velhot, minä tiedän asioita. Mutta en varautunut sienikokeeseen. Joskin eivät ne minulle vieraita ole."

Ghus näkee pimeässä eikä hänelle vielä ole uskottu taikakapineita yhtä putelia ja kääröä lukuunottamatta. Kääröstä hän on tehnyt itselleen mage armorin, ja putelin hän toivoo säästyvän vastaisuuden varalle, mutta kertoo silti parannusjuoman olevan olemassa. Hän pysyy visusti kahden ison ihmisen takana, vaikka välillä murisee kun ei näe näiden ohitse helposti.

Täältä hahmolomake. Exploration activity: Investigate: Bottausohje: ensin shield, sitten recall knowledge TAI pois vieressä olevan örmön vierestä kaverin suojiin, lopuksi protective ward päälle jotta saadaan kyseinen kaveri suojattua. Jos joku muu ehtii recallit ottaa, pistetään tiedoista riippuen joko produce flame tai ray of frost kauas tai gouging claw lähelle. Heropointit: critfail/fail fortitude save, critfail reflex save, critfail will save, critfail athletics/acrobatics. Jaettavaksi yksi glyph, annetaan Bountylle.
[+] Salainen Nature
[1]+5 = 6
1d20+5:  [
1
] +5 = 6
Mustaparta
Viestit: 601
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Bounty #13: The Blackwood Abundance (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju [ILMOITTAUTUMISET AUKI]

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Vähän yli metrin mittaista havupuuta muistuttava olento istuu hiljaa kuuntelemassa iruxia ja muistelee päättynyttä seikkailua. Latvaneulaset muistuttavat ikään kuin partaa ja hiuksia. Selässään hänellä roikkuu varsijousi ja vyöllä piikkinuija. "Tiennäyttäjät tuntuvat olevan ihan kunnollista väkeä, kyllä näitten kanssa voi tehdä töitä." Hän nousee ylös ja hivuttautuu lähemmäs. "Taas mennään johonkin tunneleihin! Mehän jouduttiin heti ekalla kerrallakin viemäriin, mutta sienien tunnistaminen ja näytteiden kerääminen kuulostaa kyllä mukavalta!" Männyntaimi parahtaa. "Kun olette tehneet ostoksenne ja keränneet tavaranne voidaan lähteä, minä hain jo oman parannusjuomani."

Hahmolomake Exploration: Search, Shadow of the Wilds -featilla lisäksi covering tracks. Taistelussa ensisijaisesti loitsii, lyö piikkinuijalla tai, jos vihut on liian kaukana, ampuu varsijousella. Ancestral touch on cursebound eli siitä lähtee minor curse jolloin joka vuoron lopuksi d4:lla heitetään dominant ancestor Tarkemmin mitä seuraa. Heropointteja saa käyttää epäonnistuneisiin saveihin.
[+] Salainen nature
[13]+4 = 17
1d20+4:  [
13
] +4 = 17
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: Bounty #13: The Blackwood Abundance (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju [ILMOITTAUTUMISET AUKI]

Viesti Kirjoittaja Deus »

Alysanra tervehtii toisia tiennäyttäjiä, ulkopuolisen silmin jopa tympeästi ja vähäeleisesti. Eikä hän koe suurta tarvetta esittäytyä sen enempää itsekään, vaikka syytä ehkä olisi. Armeijassa opittu kurinalaisuus ja hiljaisuus pysyvät tiukasti arjessa.

Soturi tarkistaa vielä, että tulivathan järjestön tarjoamat avitteet—voimakristalli ja parannusjuoma—matkaan mukaan. Hän muistaa nyt kiinnittää kristallin miekkaansa, jotta on sitten tarpeellisella hetkellä käytettävissä.
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Avatar
NiTessine
Venture-Agent
Viestit: 834
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 13:01
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Bounty #13: The Blackwood Abundance (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju [ILMOITTAUTUMISET AUKI]

Viesti Kirjoittaja NiTessine »

Fonkin ei ole katsonut tarpeelliseksi poistua alueelta viimeisen tehtävän jälkeen ja on pyörittänyt leirissä varastokirjanpitoa. Maahisella on häkellyttävän kirkkaanpunaiset hiukset ja pitkät kulmakarvat. Hän on sonnustautunut rengaspaitaan kun tehtävälle ollaan lähdössä.
[+] Salainen Bardic Lore
[4]+5 = 9
1d20+5:  [
4
] +5 = 9
"Tervehdys! Minua onkin ruvennut syyhyttämään päästä taas tehtävälle!" hän huudahtaa innoissaan.

Hahmolomake.

Exploration activity on Search. Botatessa Fonkin käyttää inspire couragea ja ampuu jousipyssyllä. Hero pointin saa käyttää kriittisessä mokassa. Mukaan tulee Pathfinder trainingista se normaali parannuspullo.

Hero Pointit glypheistä Bountylle ja Männyntaimelle.
Taivalkapteeni-emeritus. VA Tampere.

https://nitessine.wordpress.com/
Naal
Venture-Agent
Viestit: 524
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: Bounty #13: The Blackwood Abundance (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju [ILMOITTAUTUMISET AUKI]

Viesti Kirjoittaja Naal »

"Ai niin. Varusvarasto. En ole tottunut saamaan mitään maksamatta. Druman puolella kaikki on yleensä hinnoiteltu tai ainakin ilmoitettu maksulliseksi ja tämä tavaroiden jakaminen on minulle uusi käsite." Ghus käy hakemassa toisen parannuspullon itse kustantamansa kaveriksi.
Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 1479
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Bounty #13: The Blackwood Abundance (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju [ILMOITTAUTUMISET AUKI]

Viesti Kirjoittaja Agape »

Alysanra, Bounty ja Männyntaimi tietävät, että useat sienet levittävät ilmaan itiöitä, jotka aiheuttavat erilaisia oireita sekä lyhyt- että pitkäaikaisesta altistuksesta

Hengitystään voi pidättää ottamalla vuoron alussa Free Actionin (Hold Breath).
[+] Tarkemmat hengenpidätyssäännöt, saa lukea.
You can hold your breath for a number of rounds equal to 5 + your Constitution modifier. Reduce your remaining air by 1 round at the end of each of your turns, or by 2 if you attacked or cast any spells that turn. You also lose 1 round worth of air each time you are critically hit or critically fail a save against a damaging effect. If you speak (including casting spells with verbal components or activating items with command components) you lose all remaining air.
Ghus tietää lisäksi, että Urwalin mainitsema, hallusinaatioita aiheuttavan sienilajin heltat ovat pieninä annoksina tehokas vastamyrkky. Yhdellä toiminnolla voi kerätä helttoja yhden Lesser Antitoxinin edestä, DCt ovat sienenkeruusääntöjen mukaiset.

SIENENSTYSSÄÄNNÖT:

Aina kun löydätte sopivan sienipaikan, jokainen voi kerätä näytteen yhdessä minuutissa. Tästä heitetään avoimesti joko DC 17 Nature/Survival tai DC 15 Lore (esim. Cave, Forest tai Fungi Lore). Heitto kuvastaa erikokoisista saman lajin sienistä otettuja useita näytekappaleita. Heiton tulos ilmenee vasta Bountyn lopussa, kun näytteet palautetaan Urwalille. Riittää, että yksikin hahmo onnistuu keräämään näytteen onnistuneesti. Critical failurella hahmo altistuu sienelle. Toista hahmoa voi auttaa sienestyksessä, mutta tällöin ei voi itse kerätä näytettä. Auttamisen DC on poikkeuksellisesti vain 15. Jos hahmolla on Forager-feat, saa tästä automaattisesti +2 circumstance-bonuksen sienestykseen.

Käytte luolan suuaukosta sisään. Kymmenen minuuttia sammaleista, haarautumatonta käytävää myöhemmin kylmä ja kolkko luola avautuu suurempaan kammioon. Epätasainen, keskimäärin kymmenen jalkaa korkea katto on laikukkaan ruskean limasienen peitossa. Ghus tunnistaa tämän sienen reagoivan lämpöön aggressiivisesti tuottamalla kymmenen jalan säteisen kylmyysaallon. Se on kuitenkin niin korkealla, ettei se reagoi altakävelyyn. Soihtujen heiluttaminen korkealla tai tuliloitsut voivat kuitenkin aiheuttaa ongelmia, elleivät ne tapahdu kokonaan maan rajassa.

Luolassa on hyvin viileää. Hengityksenne höyrystyy näkyvästi, ja kaikki seinäpinnat ovat kostean niljakkaita. Huoneessa on suuria, kelmeänkeltaisia kotelosieniä, joiden rakenne vaikuttaa pehmeän pesusienimäiseltä. Ne estävät näkyvyyttä hyvin tehokkaasti. Joudutte raivaamaan tietänne paikoitellen teräaseilla.

Teillä on kaksi mahdollista suuntaa. Itään tai etelään. Bounty ja Männyntaimi huomaavat kauempaa etelässä kajastavan vihreän valon - varmaankin etsimänne bioluminesenssit sienet.

Pohdintanne keskeyttää terävä kirkaisu. Viime viikkojen kokemuksenne perusteella tunnistatte äänen kuuluvan Iruxille, mutta kukaan teistä ei tunnista kieltä. Kuulette pehmeän mätkähdyksen, kuin jotain pehmeän periksiantavaa lyötäisiin tylpällä aseella voimakkaasti. Tätä seuraa puun kolahdus kiveä vasten ja terävä iruxinkielinen kirous. Kiiruhdatte äänen luokse aseet valmiina.

Raivaatte tienne sienten lävitse. Edessänne avautuu outo näky. Tummasuomuinen Iruxi on pudottanut reppunsa maahan ja huitoo ryhmysauvalla kaksin käsin ympärillänsä kasvavia sieniä, kuin ne olisivat uhka.

Kuva

Iruxi näyttää hyvin huolestuneelta ja taistelee vimmaisesti. Sienillä on ohut varsi ja leveä, mutta ohut lakki. Lakki on viininpunainen kirkkaankeltaisten, pyöreiden laikkujen kera. Bounty huomaa, että alueelle on muodostunut laajalle levinnyt itiöpilvi, jonka keskellä Iruxi riehuu. Pilven säde on noin viisitoista jalkaa.

Iruxi huomaa teidät ja huutaa taldaaniksi: “Yllätitte minut, mutta hengiltä ette minua saa, salakuljettajat! Tskikha-enklaavin soturi ei luovuta!”

Ymmärrätte, että juuri nämä sienet ovat eräs niistä lajeista, joista haluatte näytteitä. Muutamassa minuutissa Iruxi on hakannut ne kokonaan tohjoksi ellette toimi.
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on pelata pöytäroolipeliä.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Discordissa Agape#0146
Avatar
NiTessine
Venture-Agent
Viestit: 834
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 13:01
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Bounty #13: The Blackwood Abundance (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju

Viesti Kirjoittaja NiTessine »

Fonkin huudahtaa iruxille ja viittilöi omituisesti: "Tule tänne!", selvästi tarkoituksenaan saada liskomies pois itiöpilvestä. Hänen äänensä kumisee oudolla tavalla.

Loitsuna command, Will DC 17.
Taivalkapteeni-emeritus. VA Tampere.

https://nitessine.wordpress.com/
Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 1479
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Bounty #13: The Blackwood Abundance (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju

Viesti Kirjoittaja Agape »

Loitsu vaikuttaa uppoavan poikkeuksellisen hyvin Iruxin valmiiksi muusaantuneeseen mieleen. Hän hölkkää hölmistyneenä luoksenne ja jää tuijottamaan lasittunein katsein, höpöttäen lyhyitä lauseita Iruxiksi.

Tämä iruxi on sekaisin (confused). Ghus ei tunnistanut, miten itiöiden myrkky tarkalleen toimii, mutta myrkyn aiheuttamalta tämä vaikuttaa. Salaisella Nature-heitolla (1 action Recall Knowledge) voi koettaa saada lisätietoa myrkystä.

Edetään initiatiivissä. Saatte kaikki, vuoron verran toimintoja ennen kuin iruxi jatkaa riehumistaan. Karttaa ei tarvita, iruxi seisoo keskellänne melko avuttoman oloisesti.

Inikassa boldatut voivat nyt toimia yhtä aikaa.


Initiative:
Iruxi
Bounty
Alysanra
Ghus
Männyntaimi
Fonkin


Seuraava iso päivitys to 18.11..
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on pelata pöytäroolipeliä.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Discordissa Agape#0146
Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 1479
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Bounty #13: The Blackwood Abundance (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju

Viesti Kirjoittaja Agape »

Eikun kyllä Fonkin myös saa vuoron ennen Iruxia. Kaikki voitte toimia.
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on pelata pöytäroolipeliä.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Discordissa Agape#0146
Swyrlyn
Viestit: 406
Liittynyt: 07 Helmi 2017, 08:03

Re: Bounty #13: The Blackwood Abundance (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju

Viesti Kirjoittaja Swyrlyn »

Bounty katselee tilannetta yllättyneenä ja nyökkää Fonkinille hyväksyvästi nopeasta toiminnasta. Yrittää muistella kertoivatko opettajat joskus sienistä jotain hyödyllistä ja valmistautuu tarraamaan kiinni Iruxiin, jos alkaa käyttäytymään agressiivisesti ryhmän jäseniä kohtaan.

1- action: Recall Knowledge
[+] Salainen Nature
[7]+5 = 12
1d20+5:  [
7
] +5 = 12
Muuten valmistaudutaan nappaamaan Iruxi otteeseen, jos käy väkivaltaiseksi (Ready: grapple)
[+] Iruxi otteeseen, jos tarvitaan
[20]+7 = 27
1d20+7:  [
20
] +7 = 27
Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 1479
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Bounty #13: The Blackwood Abundance (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju

Viesti Kirjoittaja Agape »

Bounty ei onnistu muistamaan tällä hetkellä hyödyllistä sienitietoa.
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on pelata pöytäroolipeliä.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Discordissa Agape#0146
Naal
Venture-Agent
Viestit: 524
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: Bounty #13: The Blackwood Abundance (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Ghus pohtii itiöiden ominaisuuksia. Sitten hän muistaa hallusinaatiolakkien vastavaikutukset, vetää henkeä, ja lähtee kohti pilveä aikeenaan kerätä yksi lakki jonka voisi ehkä syöttää iruxi-paralle jotta tämä saisi hoksottimensa takaisin.
[+] Secret Nature
[11]+5 = 16
1d20+5:  [
11
] +5 = 16
Action 1: recall knowledge. Free action: sanotaan muille mitä tiedetään ja pidätetään sitten henkeä. Action 2: tepsutellaan oletettujen hallusinaatiosienien suuntaan, tarvittaessa itiöpilveen. Action 3: tepsutellaan lisää (koska kääpiö ja töppöjalat) tai otetaan lakki jos jonkin ihmeen kautta ollaan jo kyllin lähellä.

Sienenpoimintaheitto jos ennätetään paikalle. Muuten turha.
[17]+5 = 22
1d20+5:  [
17
] +5 = 22
Mustaparta
Viestit: 601
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Bounty #13: The Blackwood Abundance (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Männyntaimi miettii millaiset itiöt ovat saaneet iruxin näin sekaisin. Sitten hän kiiruhtaa poimimaan sieniä talteen (kaksi actionia, tarvittaessa pidätetään hengitystä).
[+] Salainen nature
[3]+4 = 7
1d20+4:  [
3
] +4 = 7
Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 1479
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Bounty #13: The Blackwood Abundance (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju

Viesti Kirjoittaja Agape »

Männyntaimi ei saa lisätietoa itiöistä, mutta Ghus tunnistaa myrkyn. Hän ymmärtää, että itiöpilvestä poistuminen rauhoittanee Iruxin piakkoin, mutta hän voi vielä olla rauhaton enintään puolisen minuuttia. Vastamyrkkysieni voi nopeuttaa parantumista.
[+] Tarkat tiedot myrkystä, saa katsoa.
Galling Spores (poison, inhaled)
Saving Throw DC 12 Fortitude
Onset 1 round
Maximum Duration 6 rounds
Stage 1 fascinated (until removed from spores' radius), stupefied 1 (1 hour)
Stage 2 fascinated (until removed from spores' radius), stupefied 2 (1 hour)
Stage 3 confused (until removed from spores' radius or 1 round), stupefied 3 (1 hour)
Etäisyys lähimpiin sieniin on 20ft etulinjalta ja 30ft takalinjalta. Sekä Ghus että Männyntaimi ovat takalinjaa, joten heiltä menee kummaltakin kaksi toimintoa päästä sienestämään.

Initiative:
Iruxi
Bounty
Ghus
Männyntaimi
Alysanra
Fonkin
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on pelata pöytäroolipeliä.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Discordissa Agape#0146
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: Bounty #13: The Blackwood Abundance (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

Alysanra toteaa ryhmässä olevan nyt selviä älykköjä. Hän pitäytyy puolustamaan ryhmää, mikäli iruxi alkaa väkivaltaiseksi. Fonkinin lumous näyttää tehonneen, ja Bountyn kanssa he varmasti saisivat vahvemmankin iruxin pysymään paikoillaan.
[+] Ready grapple
[20]+6 = 26
Grapple 1d20+6:  [
20
] +6 = 26
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Avatar
NiTessine
Venture-Agent
Viestit: 834
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 13:01
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Bounty #13: The Blackwood Abundance (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju

Viesti Kirjoittaja NiTessine »

Fonkin puhuu jälleen samalla kumealla äänellä: "Urheutta, kaverit, se on varmasti vaaraton."

Sitten hän toisella kädellään tekee muutaman liikkeen ja nostaa läpinäkyvän energiakilven itsensä ja iruxin väliin, perääntyen samalla.

Inspire courage ekalla toiminnolla, shield tokalla varmuuden vuoksi, ja kolmannella yksi liike ja 15 jalkaa etäisyyttä iruxiin.
Taivalkapteeni-emeritus. VA Tampere.

https://nitessine.wordpress.com/
Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 1479
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Bounty #13: The Blackwood Abundance (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju

Viesti Kirjoittaja Agape »

Alysanra ja Bounty piirittävät iruxin. Hän on huitaisemassa Bountyä ryhmysauvallaan, kun molemmat piirittäjät tarraavat häneen päättäväisesti, mutta rauhallisesti. Suunnitelma toimii täydellisesti kokeneiden soturien toteuttamana, ja iruxin molemmat kädet ovat pian sidottuina hänen selkänsä taakse. Molemmat onnistuivat kriittisesti...?! Iruxi on nyt restrained molempien toimesta.

Riehuva iruxi koittaa irtautua otteista, mutta sitojat ovat hänelle liian vahvoja. Hän tuhisee hetken paikallaan vetäen syvään henkeä. Yhtäkkiä hän aivastaa terävästi kaksi kertaa. Alysanra ja Bounty tuntevat iruxin jännittyneiden käsivarsien rentoutuvan.


Kuva

“Mitä..? Tiennäyttäjiä? Miksi pidätte minua kiinni? Päätäni särkee… Mitä tapahtui? Muistan vain mäyränjäljet ja kutituksen sieraimissani.”

Taistelu on ohi. Alla Iruxin vastaus, kun selitätte hänelle tilanteen. Sopii kirjoittaa auki, mitä kerrotte hänelle ja mitä mahdollisia kysymyksiä esitätte. Hän on teille kiitollinen, joskin hieman sekava ja haluaa raitista ilmaa.

“Nimeni on Kallila. Olen keräilijä Tskikha-enklaavista. Kiitos avustanne, tiennäyttäjät! Yritin etsiä tästä luolasta uusia, jännittäviä makuja. En ole käynyt tässä luolassa aiemmin, mutta kuulin edeltäjältäni, että täällä on useita erilaisia sienilajeja. Näin epätavallisen kookkaita mäyränjälkiä maassa, mutta taisin sotkea ne. En ikävä kyllä muista, mihin suuntaan ne menivät. Olin pitkän aikaa kuin juovuksissa - - mikä häpeä keräilijälle työaikana!”

Näistä pölisevistä, hallusinogeenisista sienistä voi nyt alkaa ottamaan näytteitä. Ongelmana on, että täyden näyte-arsenaalin ottamiseen menee enemmän aikaa kuin voi pidättää hengitystään ilman apukeinoja (tai Breath Control-feattia). Näytteen voi toki kerätä useassa osassa, käyden aina välillä hengittämässä. Tämä on kuitenkin kömpelöä ja aiheuttaa -2 circumstance penaltyn sienestysheittoon. Toki voi yrittää rohkeasti kerätä näytettä itiöistä huolimatta!

Bounty huomaa, että itiöpilvi hiljaa, hiljaa laskeutuu maata kohti. Itiöiden asettumiseen kuitenkin kulunee vielä reilu tovi.
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on pelata pöytäroolipeliä.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Discordissa Agape#0146
Vastaa Viestiin