Bounty #6: The Road From Otari (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju [LOPPU]

Tällä foorumilla tapahtuvat pelit.
Games taking place on this forum.
Mustaparta
Viestit: 601
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Bounty #6: The Road From Otari (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

[+] salaiset heitot
Warfare lore:
[16]+2 = 18
1d20+2:  [
16
] +2 = 18

jäljitykseen scouting lore:
[12]+2 = 14
1d20+2:  [
12
] +2 = 14
"Outo räpyläsammakko puraisi aasin kuoliaaksi ja pitäisi ehtiä kalakin kuljettaa. Koitetaanpa ainakin vankkuri saada ylös, olento lienee mennyt menojaan."

Untrained Athletics vankkureissa auttamiseen:
[2]+3 = 5
1d20+3:  [
2
] +3 = 5


Makrillin voi ottaa Fonkin
Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 1479
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Bounty #6: The Road From Otari (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju

Viesti Kirjoittaja Agape »

Männyntaimi vahvistaa aiemmin tehdyt havainnot. Sammakko-otusta on haastava tarkasti tunnistaa pelkän jäljen perusteella.
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on pelata pöytäroolipeliä.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Discordissa Agape#0146
Naal
Venture-Agent
Viestit: 524
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: Bounty #6: The Road From Otari (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Ghus kuuntelee puolituisten sekavaa pikakatsausta huonoon päiväänsä ja ottaa etäisyyttä ruikutuksesta. "Fonkin. Parempi pitää makrillista kiinni. Emmehän halua että he vahingossa syövät sen." Hän käy katsomassa sammakko-otuksen jälkiä ja "taistelua", joskin jälkimmäistä enemmän oppiakseen miltä tilanne näyttää ammattilaisten mielestä.
[+] Taistelukentän tutkiminen
Survival +5
[15]+5 = 20
1d20+5:  [
15
] +5 = 20
[+] Otuksen tunnistaminen jälkien perusteella
Nature +5
[8]+5 = 13
1d20+5:  [
8
] +5 = 13
[+] Jälkien seuraaminen
Survival +5
[5]+5 = 10
1d20+5:  [
5
] +5 = 10
Ghus myös katsoo ovatko vaunun laatikot sitä mitä veljekset sanoivat niiden olevan. Mausteiden ja tupakan ei luulisi olevan noin raskasta. Hän ei avaa niitä, mutta jos joku on mennyt rikki, sieltä saattaa nähdä tai haistaa hieman sisältöä. Ehkä jokin niissä on joko houkutellut tai karkoittanut hyökkääjän, jos se tuli ja meni niin sukkelasti. Samalla hän pohtii onko noissa vaunun ympärillä olevissa samanmittaisissa kepeissä mitään tietämisen arvoista vai ovatko ne vain roskaa.
Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 1479
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Bounty #6: The Road From Otari (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju

Viesti Kirjoittaja Agape »

Otusta Ghus ei saa tunnistettua jälkien perusteella, eikä jälkiä seurattua. "Taistelun" kulusta Ghus päätyy samaan tulokseen kuin muutkin.

Kirjanpitokokemuksensa perusteella Ghus osaa sanoa lastista jotain lisää. Hän on havainnut Drumassa useasti, että vankkureita ja vaunuja lastaan yli turvallisen kantokyvyn voiton maksimoimisen vuoksi. Tässä puolituisten tapauksessa tosin lastia ei ollut varsinaisesti liikaa, mutta se oli sidottu puutteellisesti. Tasaisella tiellä lasti olisi ollut turvallinen, mutta rinteessä juhdan vauhkoontuessa turmio oli väistämätöntä.
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on pelata pöytäroolipeliä.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Discordissa Agape#0146
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: Bounty #6: The Road From Otari (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

Ghusin merkantiilin osaamisen paljastaessa puolituisten toistaitoisuuden, Alysanra tuhahtaa. Hän ei ahertaa Bountyn kanssa vankkurin nostamiseksi ihan koska niin vain tulee tehdä, ei varsinaisesti auttaakseen matkalaisia pulassa. Hän tohtii avata suunsa kyselläkseen puolituisilta lisää.

"Oletteko useinkin kulkeneet Otarin ja Absalomin väliä?" hän tiedustelee työn lomassa.
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 1479
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Bounty #6: The Road From Otari (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju

Viesti Kirjoittaja Agape »

Kuva

"Joo me ollaan kuljettu tätä neljä vuotta. Miron eno omistaa rahtifirman, mutta ei enää jaksa kulkea mukana."

Miro itse jatkaa: "Kamppi ja minä kahdestaan aiotaan ottaa vastuu tästä kauppareitistä. Vasta pari kertaa ollaan kuljettu tätä, koskaan aiemmin ei ole ollut ongelmia... Eikä valoa hohtavista sammakko-kummituksista olla koskaan kuultukaan!"

Kamppi selittää keppejä: "Kerran kun Miron enon vankkuri kaatui, hän sai sen nostettua näin. Aivan kuin Alysanra nyt. Me yritimme samaa, mutta emme osanneet tarpeeksi hyvin."

Vajaa neljä tuntia kuluu vankkurien ylös kampeamiseen. Kamppi ja Miro heittävät ylävitoset

"Kiitos paljon avusta! Olimme jo aivan toivottomia. Maantierosvotkin olisivat varmaan hyökänneet ilman apuanne. Onneksi on vielä hyväntahtoisia kulkijoita jäljellä maailmassa." Kamppi on aivan tohkeissaan.

Puolituiset pakottavat teitä ottamaan muutaman pussin arvokkaita mausteita ja vielä yhden Lesser Smokestickin lisäksi.

"Tämä on ainoa seikkailijoille hyödyllinen esine, mitä meillä on. Emme itse edes osaa käyttää sitä. Luulimme sitä sikariksi. Poltimme yhden ja tuli todella huono olo. Savurenkaat kyllä pysyivät tosi hyvin kasassa, mutta ei vatsanväänteiden väärtiä." Miro selittää ja jatkaa vielä:

"Aurinko on jo laskenut, on aika myöhä. Eiköhän syödä suoraan toinen illallinen, ensimmäinen jäi työtänne katsellessa syömättä. Tässä on kyllä hyvä nuotiopaikka, mutta se otus saattaa vielä vaania meitä? Emme tiedä."

Kamppi jatkaa: "Miron kummin tyttären vadelmatarha on tästä tunnin matkan päässä. Siellä olisi turvallista yöpyä, mutta meillä ei ole enää juhtaa vetämään vankkureita..."

Puolituiset eivät oikein osaa päättää, mitä tekevät.

Vaihtoehtoja on monia. Voitte yöpyä tässä, koittaa jäljittää hirviön (yön pimeydessä haastavaa), lähteä vadelmafarmille (jonkun teistä hevonen tai poni voi vetää vankkureita) tai jotain muuta. Päätelmienne perusteella sammakkohirviö oli enemmänkin utelias kuin aggressiivinen ja osaa loikkia ja kiipeillä hyvin muuta tietoa teillä ei siitä ole. Jos päätätte lähteä jäljittämään hirviötä, on päätettävä myös otatteko puolituiset mukaan metsään (vankkureilla tai ilman).

Iso päivitys 3.12. myöhäisillalla.
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on pelata pöytäroolipeliä.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Discordissa Agape#0146
Naal
Venture-Agent
Viestit: 524
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: Bounty #6: The Road From Otari (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Minun ei pitäisi olla niin ankara. Hekin vain yrittävät tienata elantonsa rehellisesti, vaikka hieman epäpätevästi. Ehkä he oppivat. Jos eivät tule ensin syödyksi. Ghus pyyhkäisee hieman silmäkulmaansa ajatellessaan yrittäjän työntäyteistä elämää, kuvitelmissaan ohittaen sen miten Kamppi ja Miro pääosin istuivat pyrstöllään kun sotilaat tekivät kaiken työn.

Hän kääntyy muiden puoleen. "Jos meille tarjotaan yösijaa, suosittelisin tarjouksen vastaanottamista. Meillä on aikaa, ja hyvä yöuni auttaa matkaamaan ripeästi. Enkä usko että mystisen sammakkoaaveemme kiinnisaaminen onnistuu ihan nopeasti. En ole itse sen kannalla." Hetken tauko. "Näen kyllä pimeässä, mutta jos haluatte lähteä jahtiin, muistutan että jäljitän kovin hitaasti."
Swyrlyn
Viestit: 406
Liittynyt: 07 Helmi 2017, 08:03

Re: Bounty #6: The Road From Otari (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju

Viesti Kirjoittaja Swyrlyn »

Bounty kuuntelee puolituisten höpinöitä leväten vankkurin nostamisen jäljiltä nuotion ääressä.

Bounty vastaa Ghusille. "Samaa mieltä. Mieluummin yösija kuin yöpyminen paikassa mihin on jo kerran hyökätty. Enkä nyt yöllä lähtisi jahtaamaan mitään olentoa metsään. Voimme ilmoittaa uhasta vastaantulijoilla ja vartiostolle, mutta meidän tehtävämmehän oli toimittaa tuo kala eikä lähteä metsästämään jotain tienvarren hirviötä. Ehkä me voimme myöhemmin paremmalla ajalla käydä jahtaamassa olennon, jotta se ei kiusaa täällä muita kulkijoita."
Avatar
NiTessine
Venture-Agent
Viestit: 834
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 13:01
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Bounty #6: The Road From Otari (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju

Viesti Kirjoittaja NiTessine »

"Otetaan tarjous vastaan. Eiköhän joku näistä hevosista osaa tuotakin vetää," Fonkin sanoo. "Mieluummin sitä nukkuu asutuksen luona ja vaikka kävisikin että joudumme öiseen rähinään, olemme silti tunnin matkan lähempänä päämääräämme. Eikä tuonne pusikkoon kannata hirviöjahtiin lähteä. Tämä on Kortos. Siellä metsässä on kymmenen hirviötä meitä jokaista kohden ja kaksikymmentä rosvoa. Vaikka kellistäisimmekin yhden, sillä olisi tuskin merkitystä."
Taivalkapteeni-emeritus. VA Tampere.

https://nitessine.wordpress.com/
Mustaparta
Viestit: 601
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Bounty #6: The Road From Otari (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Männyntaimi on samoilla linjoilla Bountyn ja Fonkinin kanssa. "Joo, hirviötä emme taida enää nähdä muuten kuin erittäin hyvällä tuurilla. Lähdemme siis jatkamaan matkaan ja sidomme yhden omista hevosistamme juhdaksi."
Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 1479
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Bounty #6: The Road From Otari (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju

Viesti Kirjoittaja Agape »

Kenen hevonen/poni otetaan vetämään vankkuria? Tämä ei estä ratsastamista.
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on pelata pöytäroolipeliä.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Discordissa Agape#0146
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: Bounty #6: The Road From Otari (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

Alysanra ei tohdi olla poikkiteloin yleistä mielipidettä kohtaan. Puolituiset tuntuvat omituisilta ja heidän puheensa tuntuvat menevän ristiinrastiin. Neljä vuotta kuljettu, mutta vasta pari kertaa kuitenkin? Ota näistäkin nyt selvää, naissoturi pohtii mielessään, mutta pitää suunsa muuten supussa tarjouksesta. Heille annettiin tehtävä, joskin typerä täytetyn kalan kuljetustehtävä, joka pitäisi ensisijaisesti hoitaa loppuun. Hirviöjahtiin hän ei varsinaisesti kaipaa.
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 1479
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Bounty #6: The Road From Otari (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju

Viesti Kirjoittaja Agape »

Lähdette matkaan. Ainakin Bountyn Wayfinder tuottaa valoa.

Varttitunnin matkan jälkeen olette kääntyneet rantatieltä metsään päin puolituisten reittiohjeiden perusteella. Metsätie on hyvin mutainen ja kapea. Päätätte kulkea loppumatkan hevosia taluttaen. Aseenne ovat esillä tietoisen vaaran takia.

Bounty huomaa tiellä epäilyttävän mutaisen kohdan ja pysäytätte karavaanin. Mutaa on kaivettu ja peitetty kepeillä. Kuoppa-ansa. Bounty, Männyntaimi ja fonkin katsovat ympärillensä ja havaitsevat sivummalla toisenkin kuopan.

Puista kuuluu kahinaa. Havaitsette Wayfinderin valossa vaaleanpunaisen puolituisen kokoisen sammakko-olennon, joka vaanii toisen mutakuopan yläpuolisessa puussa valmiina loikkaamaan alas. Otus kääntelee päätään omituisesti ja näyttää olevan oudossa ympäristössä, mieleenne tulee enemmänkin luoliin sopeutuneet eliölajit kuin metsän pedot.

Kuva

Puolituiset panikoivat. “Apua, nyt se hyökkää taas! Pelastakaa meidät!”

Ghus, Alysanra ja Bounty ehtivät reagoida ennen otusta. Olentoon yltää lyömään reach-aseella, mutta ei tavallisella. Sammakko nauttii coveria oksastosta. Asettukaa kartalle valkoiseen neliöön. Ratsua ei tarvitse merkitä kartalle, ellet ratsasta sillä. Otuksen tunnistamiseen sopii parhaiten Nature, Animal Lore, Amphibian Lore tai Underground Lore. Arcanalla ja Occultismilla DC on +2. Muillakin tietoskilleillä voi tunnistaa, mutta DC on +5.

Linkki kartalle

Kuva

Initiative
Ghus 20
Alysanra 20
Bounty 19

Sammakko 17
Grimrose 13
Fonkin 9
Männyntaimi 6
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on pelata pöytäroolipeliä.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Discordissa Agape#0146
Swyrlyn
Viestit: 406
Liittynyt: 07 Helmi 2017, 08:03

Re: Bounty #6: The Road From Otari (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju

Viesti Kirjoittaja Swyrlyn »

Bounty räjähtää liikkeeseen ja sujahtaa kohti tätä outoa olentoa vauhdilla ja yrittää hilparillaan huitaista olentoa oksien seasta. Tämän jälkeen Bounty liikahtaa hieman kauemmas olennosta ja jää odottamaan sen laskeutumista puusta.

Actionit 1-2: Sudden Chargella reachin päähän ja hyökkäys olentoon.

Hyökkäys:
[16]+9 = 25
1d20+9:  [
16
] +9 = 25


Damage:
[6]+4 = 10
1d10+4:  [
6
] +4 = 10


Action 3: Liikahdus kauemmas olennosta ja tarpeeksi lähelle, jotta wayfinder tarjoaa valoa tarvittaessa muille.
Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 1479
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Bounty #6: The Road From Otari (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju

Viesti Kirjoittaja Agape »

Bounty osuu oksien lomasta. Olento päästää kurlaavan äänen ja kääntyy Bountyä kohti, mutta liikuttelee päätään edelleen oudosti. Sen silmät liikkuvat eri suuntiin.
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on pelata pöytäroolipeliä.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Discordissa Agape#0146
Naal
Venture-Agent
Viestit: 524
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: Bounty #6: The Road From Otari (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Ghus nostaa refleksimäisesti kilven väijytystä vastaan. Hän tihrustaa odottamatta ilmestynyttä otusta ja yrittää nopeasti muistella mikä se oikeastaan on. Ja onko se ehkä jotenkin sairas, vai onko tuo silmien liikuttelu normaalia sille.

Action 1: Shield. Action 2: recall knowledge otukseen. Action 3: recall knowledge uudestaan jos mahdollista, jos ei ole mahdollista niin otetaan scroll of magic weapon esiin.
[+] Salatietämys
Eka tietoyritys: Nature+5
[1]+5 = 6
1d20+5:  [
1
] +5 = 6

Toka tietoyritys: Nature/Medicine +5 Arcana/Occultism +7 (bonukset puuttuvat alta)
[5] = 5
1d20:  [
5
] = 5
Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 1479
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Bounty #6: The Road From Otari (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju

Viesti Kirjoittaja Agape »

Ghus tunnistaa, että olio on sokkonna (Blindheim). Vaistojensa varassa toimiva sokea eläin, jonka silmämäiset ulokkeet ovat valonheittimiä eikä vastaanottimia. Sokkonna saalistaa väijyttämällä tarkan hajuaistinsa perusteella. Sen hajuaisti on tarkka vain 30ft säteelle, mutta voimakkaita hajuja se haistaa paljon pidemmälle.

Toisella yrityksellään Ghus ei muista lisätietoja.

Initiative
Ghus 20
Alysanra 20
Bounty 19
Sammakko 17
Grimrose 13
Fonkin 9
Männyntaimi 6
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on pelata pöytäroolipeliä.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Discordissa Agape#0146
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: Bounty #6: The Road From Otari (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

Alysanra toteaa, ettei yllä nykyisellä varustuksellaan sammakko-otusta vahingoittamaan. Hän pysyttelee hevosten vierellä, kilpi selässä, valmiina rauhoittamaan heppoja tai iskemään mölliä naamaan.

Er... ready action joko strikeen sammakko-otusta kohti tai joku skill check heppojen rauhoittamiseksi tarpeen niin vaatiessa.
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 1479
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Bounty #6: The Road From Otari (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju

Viesti Kirjoittaja Agape »

Vankkuria vetävän hevosen rauhoittelu on yksi toiminto, joten Alysanra ehtii sekä rauhoittelemaan hepoa että valmistautumaan hyökkäämään.

Vankkureita vetävä hevonen on hermostunut, mutta Alysanra rauhoittelee sitä onnistuneesti. Koni pysyy kasassa tämän vuoron.

Konna haistelee ilmaa tahmaisella kielellään ja loikkaa puusta komeasti maahan kohti vankkureita. Bounty huomaa tilaisuuden iskeä ja sivaltaa hilparillaan... reilusti otuksen ali. Konna ei loiki Alysanran ohi, joten valmisteltu hyökkäys jää ottamatta.

Laskeuduttuaan maahan konna kurnahtaa kuuluvasti. Sen silmistä välähtää tuskallisen kirkas valopulssi, joka hetken ajaksi muuttaa öisen metsän kirkkaaksi kuin keskipäivä Sarenith-kuussa.

Fortitude savet heitetty kaikille valopulssia vastaan.
Bounty critfail --> hero point --> critfail --> blinded 1 hour
Alysanra fail --> blinded 4 rounds (bottausohjeissa ei ollut hero point ohjeita, retroaktiivinen käyttö sallittu, jos haluat niin rerollaa tämä fort save ennen konnan seuraavaa vuoroa hero pointilla)
Männyntaimi critfail --> hero point --> critfail --> blinded 1 hour
Grimrose critfail --> hero point --> onnistuu --> dazzled 1 round
Fonkin onnistuu --> dazzled 1 round
Ghus onnistuu --> dazzled 1 round
Hevonen critfail --> blinded 1 hour


Puolet ryhmästä sokeutuu valopulssista. Hevonen vikuroi, mutta Alysanra pitää sen kurissa.

Konna loikkii maata pitkin suoraan kohti kala-laatikkoa ja hyppää vankkureihin. Jotta kartta ei menisi aivan tukkoon hevosista, oletetaan, että kala on siirretty vankkureihin Fonkinin hevosen selästä. Konnalla on lesser cover vankkureiden laidasta.

Kuva

Koko ryhmä toimii ennen konnan seuraavaa vuoroa. Sokea hevonen panikoi juuri ennen sammakon vuoroa ellei sitä rauhoitella Naturella (Diplomacy myös ok mutta paljon vaikeampi).


Initiative

Ghus 20
Alysanra 20
Bounty 19

Sammakko 17
Grimrose 13
Fonkin 9
Männyntaimi 6
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on pelata pöytäroolipeliä.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Discordissa Agape#0146
Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 1479
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Bounty #6: The Road From Otari (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju

Viesti Kirjoittaja Agape »

Olen nyt lopettanut edellisen postauksen editoinnin. Toivottavasti huomasin kaikki virheet.
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on pelata pöytäroolipeliä.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Discordissa Agape#0146
Vastaa Viestiin