Bounty #6: The Road From Otari (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju [LOPPU]

Tällä foorumilla tapahtuvat pelit.
Games taking place on this forum.
Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 1511
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Bounty #6: The Road From Otari (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju [LOPPU]

Viesti Kirjoittaja Agape »

If you want to play in English, please say so and this game will be converted into English.

Aloitetaan tämä bounty lentävällä lähdöllä. Tason 1 hahmot, replayable, 1 XP, 1 reputation. Erillistä ilmoittautumista ei tarvita, peli nytkähtää eteenpäin joko, kun neljä hahmoa on esittäytynyt. Ensimmäiset kuusi hahmoa pääsevät peliin mukaan. Toivottu kirjoitustahti on vähintään yksi viesti päivässä. Peliä viedään eteenpäin, vaikka kaikki hahmot eivät olisi reagoineet kohtaukseen kohtuullisen ajan sisällä (1-3 päivää riippuen kohtauksen tärkeydestä ja monimutkaisuudesta).

Osallistuaksesi kirjoita:
1) Hahmosi esittely ja mahdolliset kysymykset/kommentit Tamilylle
2) Hahmosi Exploration Activity
3) Linkki hahmolomakkeeseen muodossa tai toisessa.
4) Bottausohjeet:
4a) Taistelua varten, jos GM joutuu bottaamaan hahmoa.
4b) Hero pointteja varten: Saako hahmon hero pointteja käyttää epäonnistuneisiin ja/tai kriittisesti epäonnistuneisiin saveihin ja/tai skilliheittoihin?
5) Täytä myös hahmosi tiedot RPGChroniclesiin kronikoiden autogenerointia varten: https://www.rpgchronicles.net/session/1 ... 76/pregame

Toivon, että secret-heitot (käytännössä kaikki tietoheitot ja Perceptionit) heitetään GM-screenin sisällä tämän esimerkin mukaisesti

Esittely on vapaamuotoinen, esimerkiksi hahmon nimi, ulkonäkö, mitä taitoja hän tuo ryhmään, onko jo konfirmoitu agentiksi ja mistä päin maailmaa saapui Otariin.

Huom. Bountyissä ei ole downtimeä, vaan kultaa saa vastaavasti hieman enemmän. Bountyt ovat Adventure Modea, mutta vain legaalit PFS-hahmot ovat sallittuja. Käytetyt consumablet ja pysyvät statukset, kuten kuolema, palautuvat alkutilanteeseen Bountyn jälkeen.

Hero Pointteja jokaisella on käytössään yksi, mutta glyphilliset pelaajat voivat ennen tehtävänannon loppua antaa ylimääräiset hero pointit haluamilleen hahmoille.

Alku

Kiinnityksenne Mustanmetsän perusleiriin on vihdoinkin lopussa. Kauan odotettu paluu Absalomiin alkoi kuitenkin haaksirikolla. Kilpailutuksen seurauksena Tiennäyttäjien järjestö valitsi paluu-alukseksenne pienen prikin nimeltään Otollinen. Kapteeni Oderon Paynen lupauksista huolimatta alus karahti karille Otarin edustalla. Paikalliset kalastajat noukkivat teidät karilta ja toimittivat teidät tiennäyttäjien turvataloon ja kapteeni Paynen putkaan odottamaan lokikirjan tarkastusta ja rahtikorvausoikeudenkäyntiä. Absalom ei kuitenkaan ole kaukana: Kortoksen saaren ympärystiet ovat hyväkuntoisia ja turvallisia.

Vertaillessanne hevosten hintoja kalaisan aamiaisen jälkeen vastakorjatussa Janoisen alpakan majatalossa, pöytänne reunan yli kurkottaa keski-ikäinen puolituisnainen, joka tuoksuu voimakkaasti kalaöljylle ja kemikaaleille.

Kuva

”Hei! Te näytätte tiennäyttäjiltä, varmaankin matkalla Absalomiin? Kuulin haaksirikostanne, kamala juttu.”

”Minä olen Tamily Tanderveil. Voitte kutsua minua Tamiksi. Omistan tuon ison kalanjalostamon rannalla. Voisitteko auttaa pienyrittäjää hädässä?”

”Absalominlahdessa kun on hieman kyseenalaista kalastaa, monet aateliset ovat alkaneet kulkea lähikyliin harrastamaan. Olen alkanut myydä kala-retriittejä yhteistyössä paikallisten tavernoiden ja karavaaniyrittäjien kanssa. Kylän elinvoimaisuus paranee ja kaupunkilaiset pääsevät nauttimaan puhtaan kalaisista vesistä.”

”Viime viikolla saimme tähän mennessä korkea-arvoisimman vieraamme: Kulrin Hulfeen Absalomista. En aivan täysin ymmärrä hänen aatelisarvoaan, mutta tärkeä hän on. Hän jatkuvasti painotti lomailevansa incognito. Hän nappasi virvelillä käsivartensa mittaisen makrillin. Ei kovin kummoinen saalis jos minulta kysytään, mutta hänpä oli kovin tohkeissaan. Vaatimalla vaati, että makrilli täytetään, kehystetään ja toimitetaan hänen kartanolleen Absalomin ulkomaalaiskortteliin. Hän maksoi taksidermiasta ja rahdista ruhtinaallisesti, joten mikäpä minä olisin ollut kieltäytymään työstä.”

”Sain Hulfeenilta maagisesti Arkadianhanhen mukana kuljetetun kirjeen tänä aamuna. Hän on valmis maksamaan lisähintaa rahtauksen kiireellistämisestä, jotta saisi makrillin perille kartanolleen naamiaisjuhlia varten, jotka hän pitää ensi Valanpäivänä. Tavallisesti kääntyisin ystäväni Oloria Gallentinen rahti- ja kuriiriliikkeen puoleen, mutta jostakin syystä Absalomin vartiosto on varannut kaikki hänen kuriirinsa ja aluksensa jotain “kiireellistä operaatiota” varten. Hyvää bisnestä Olorialle, mutta entä minun toimitukseni?!”

”Nyt tiedätte tilanteeni. Voisitteko harkita, että kuljettaisitte makrillini mukananne maitse mahtipontisen asiakkaani kartanolle? Matkaan kulunee ratsain kaksi päivää. Saan sukulaisiltani lainattua hevosia ja poneja, ei teidän jalan tarvitsisi kulkea. Oma matkanne joutuisi nopeammin ratsain kuin patikoiden ja lisäksi saisitte itsellenne kahdenkymmenenneljän kultapalan palkkion, sekä mainetta ja tunnettuutta Absalomin aateliston keskuudessa.”

”Miltä kuulostaa? Otatteko tehtävän vastaan? Onko teillä lisäkysymyksiä? Vastaan mielelläni.”

Poneja ja hevosia satuloineen ja satulalaukkuineen löytyy kaikille. Makrilli on pakattu pieneen, pehmustettuun pitkulaiseen kalasäilykkeenkuljetuskonttiin, jonka bulk on 3. Tami on valmistanut makrillin laatikolle kuljetustelineen, joka korvaa yhden ponin satulalaukut. Nyt on auringonpäivä; valanpäivä on neljäs päivä tästä eteenpäin.

ENNAKKOTIEDOT: RECALL KNOWLEDGE

Sopii heittää (salainen) Society tai sopiva Lore (esim. Absalom, Otari, Kortos, Mercantile, Smuggling tai Scouting Lore) matkan mahdollisista vaaroista.

Vielä voi ostaa tarvikkeita ja valita school-consumableja, mutta ensimmäisen matkapäivityksen jälkeen ostosreissu on mahdoton.

Seuraavan päivityksen arvioitu aika: Ti 30.11.
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on pelata pöytäroolipeliä.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Discordissa Agape#0146
Naal
Venture-Agent
Viestit: 528
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: Bounty #6: The Road From Otari (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju [ILMOT AUKI]

Viesti Kirjoittaja Naal »

Eräs pöydässä istuvista on mustasilmäinen kääpiö joka on rääpinyt tunnontarkasti viimeisiä lihanmuruja irti pitkästä kalanruodosta. Hänen taidokkaasti punotun ruskean partansa päällä on pieni riimuilla reunustettu essu, koska kala on kovin rasvainen eikä hän nähtävästi koe tarpeelliseksi esitellä syömiään ruokia naamakarvoissaan. Huoliteltua ulkomuotoa hieman pilaa tuolinselkämykselle heitetty takki, mutta ainakin se on puhdas. "Makrillikaartiin en odottanut liittyväni. Aatelisilla on kaikenlaisia huolia, mutta saahan jokainen tehdä rahoillaan mitä haluaa." Hän kääntyy Tamin puoleen. "Makrillilieriönne kuljettaminen ei kuulosta suurelta haasteelta, mutta eilisen karilleajon jälkeen minulla ei ole aivan suunnaton jännityksenkaipuu. Ehkä kalalähetin tehtävässä olisi riittävästi haastetta paluumatkalle." Hän lopettaa oman kalansa jäytämisen, pakkaa essun taskuunsa taiteltuaan sen huolellisesti, ja jatkaa. "Nimeni on Ghus PItkävarsi. Otan merihenkisen haasteenne vastaan, vaikka se kuulostaa suoraansanoen hieman pöljältä. Ehkä kyseessä oli aatelisen ensimmäinen kala, ja hän haluaa sen muistoksi. Druman suunnalla on kalistokraatteja jotka pistävät talteen ensimmäisen ansaitsemansa lantin." Hetken tauko. "Jokaisen lantin jonka voivat, oikeastaan, mutta erityisesti ensimmäisen."

Ghus vetää takin päälleen ja heittää jalkajousen selkäänsä. Hän poimii pöydältä loitsukirjan jota on selaillut ruokailunsa aikana. Hän tarkistaa myös onko takin taskussa vielä pieni parannusjuomapullo jonka varusmestari hänelle nakkasi ennen laivamatkaa.
[+] Salaheitto Tietämisistä
Society (Accounting Lore samalla bonuksella jos jonkin ihmeen kautta kalanlaskenta on relevantti aihe)
[15]+7 = 22
1d20+7:  [
15
] +7 = 22
Hahmolomake täällä. Exploration activity: Investigate: Bottausohje: ensin shield, sitten recall knowledge TAI pois vieressä olevan örmön vierestä kaverin suojiin, lopuksi protective ward päälle jotta saadaan kyseinen kaveri suojattua. Jos joku muu ehtii recallit ottaa, pistetään tiedoista riippuen joko produce flame tai ray of frost kauas tai gouging claw lähelle. Heropointit: critfail/fail fortitude save, critfail reflex save, critfail will save, critfail athletics/acrobatics.

Päivitän loitsulistan maanantaina jos näen sen tarpeelliseksi.

Jaettavaksi yksi glyph, editoidaan tähän ja lisätään toiseen viestiin kun nähdään keitä muita aamiaispöydässä on.
Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 1511
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Bounty #6: The Road From Otari (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju [ILMOT AUKI]

Viesti Kirjoittaja Agape »

Ghus muistelee, että maantierosvot ovat jatkuva ongelma Kortoksen saaren ympärysteillä. Saaren etelärannalla kuitenkin Absalomin vartiosto pitää kokeneet rosvot yleensä pois vilkkaimmin liikennöidyiltä teiltä Immenmetsän puolella. Kortoksen saari on kuitenkin täynnä synkmaille asti ulottuvia luolia, joista toisinaan luikertelee pinnalle outoja epäluomia.
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on pelata pöytäroolipeliä.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Discordissa Agape#0146
Swyrlyn
Viestit: 410
Liittynyt: 07 Helmi 2017, 08:03

Re: Bounty #6: The Road From Otari (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju [ILMOT AUKI]

Viesti Kirjoittaja Swyrlyn »

Pöydän ääressä istuu ihmismies pukeutuneena eläimennahasta tehtyyn panssariin. Vieressään hänellä lepää hilpari pöydänkulmaan nojaten kuin odottaen mahdollisia vaikeuksia. Huokaisten syvään kuultuaan pyynnön ja kuunneltuaan Ghusin puheen mies avaa äänensä. "No enpä ole ennen kalaa saattanut, mutta toisaalta voittaa se sen, että odottaisimme uutta laivaa tai kävelisimme loppumatkan jalan. Bounty on nimi ja yleensä tarkoituksena suojella muuta porukkaa vaaroilta." Tämän jälkeen Bounty nyökkää Ghusin suuntaan. "Mukava tavata taas Ghus, ehkä me vielä pääsemme takaisin Absalomiin saakka."

Täällä hahmolomake. Exploration activity: Search, Bottausohje: Hilparilla hyökkäyksiä reachiltä (jos vain yksi hyökkäys niin power attack), sudden chargella tarvittaessa liikkeelle ja hyökkäämään/flankkipaikalle, Heropointit: Voi käyttää failattuun/crit failattuun saveen. Kaksi extra heropointtia on jaettavaksi, kunhan porukka on kokoontunut.
Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 1511
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Bounty #6: The Road From Otari (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju [ILMOT AUKI]

Viesti Kirjoittaja Agape »

Kuva

Tami naurahtaa heleästi kommenteillenne tehtävän luonteesta.

"Onhan tämä kieltämättä hieman hassua. Mutta tiedättehän. Aateliset."
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on pelata pöytäroolipeliä.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Discordissa Agape#0146
Avatar
Loviatar
Venture-Lieutenant
Viestit: 366
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 01:24

Re: Bounty #6: The Road From Otari (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju [ILMOT AUKI]

Viesti Kirjoittaja Loviatar »

"Niin. Aateliset." Tummasävyinen mutta samalla hieman nariseva ääni kuuluu pöydän päädystä, jonne on äkillisesti ilmestynyt hipiältään harmahtavanruskea puolhaltia yllään pitkä sininen mekko, mustaksi maalattu oudonmuotoinen nahkahaarniska ja päähän taidokkaasti kiedottu huivi. Hänen kasvoillaan on hieman sarkastinen virne, jota vetää entisestään vinoon suupielessä komeileva arpi. "Kohtalo on heidät asettanut asemiinsa tekemään maailmastamme oudomman paikan." Grimrose-nimellä itsensä aiemmin esitellyt puolhaltia nyökkää hieman jäyhästi tovereilleen, antaen heille vielä viimeisen mahdollisuuden nähdä kasvonsa ennen kuin ne katoavat huivin vapaana roikkuneen päädyn taakse. Pari pientä neulaa myöhemmin hänen kasvoistaan jää tummien silmien lisäksi näkyville vain silmien alta kulmakarvojen yli ulottuva, valkoiseksi ihomaalilla maalattu kaistale.
[+] Salaheitto tietämisistä
Society
[10]+4 = 14
1d20+4:  [
10
] +4 = 14


Jos tämä liittyy jotenkin näihin niin minä en ala
Lore (Assassin/Warfare samalla bonuksella)
[9]+4 = 13
1d20+4:  [
9
] +4 = 13

Grimrosen pikkaisen epätarkka lomake (statit kuitenkin kohdallaan) täällä. Exploration Activity: Scout. Swords-consumablena potikkaa. Bottausohjeet: etulinjaan, lyönti, kilpi pystyyn. Kokeillaan eri vahinkotyyppejä jos ensimmäinen yritys ei pure. Hero pointteja saa käyttää save critfaileihin.
Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 1511
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Bounty #6: The Road From Otari (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju [ILMOT AUKI]

Viesti Kirjoittaja Agape »

Grimrose arvelee tiellä olevan aika lailla samanlaisia vaaroja, mitä Ghus myös arvioi aiemmin.
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on pelata pöytäroolipeliä.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Discordissa Agape#0146
Mustaparta
Viestit: 604
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Bounty #6: The Road From Otari (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju [ILMOT AUKI]

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Pöydän ääressä on pientä havupuun runkoa muistuttava leshy, joka on kietounut paksuun kankaaseen. Selästä hänellä roikkuu raskas varsijousi ja vyöllä on piikkinuija. "Jännä on kalan kohtalo, mutta saatetaan toki noutajalleen kun sitä haluaa ja Absalomiin ollaan menossa. Männyntaimi on nimeni jos joku ei vielä tunne. hän virkkoo

Tässä hahmolomake. Exploration activity: Search, Bottausohje: lyö nuijalla, parantaa ja stabiloi tarpeen mukaan. Heropointit: crit failattuun saveen voi käyttää. Consumablena minor healing potion.
[+] heitto
Scouting lore:
[1]+2 = 3
1d20+2:  [
1
] +2 = 3
Viimeksi muokannut Mustaparta, 29 Marras 2021, 22:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 1511
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Bounty #6: The Road From Otari (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju [ILMOT AUKI]

Viesti Kirjoittaja Agape »

Männyntaimi lisäksi arvelee, että jos absalomilainen aatelinen on uskaltanut matkata tietä pitkin incognito ilman merkittävää seuruetta, mahdolliset hirviöt reitin varrella ovat joko olemattomia tai kulkijoita yleensä karttavia.
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on pelata pöytäroolipeliä.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Discordissa Agape#0146
Naal
Venture-Agent
Viestit: 528
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: Bounty #6: The Road From Otari (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju [ILMOT AUKI]

Viesti Kirjoittaja Naal »

Bountylle ja Männyntaimelle Ghus on esittänyt ystävällisen tervehdyksensä jo aamusella "Absalom ei ole kaukana ja hevoset harvoin karahtavat kiville, joten luotan että pääsemme perille kalan kanssa. Toivon myös että olet oikeassa, Männyntaimi. Ehkä tiet ovat muuttuneet turvallisemmiksi aiemmista tiedoistani." Kääpiö on kohtelias mutta muodollisempi Grimrosea kohtaan. Tämän käytös poikkeaa tutusta Drumalaisesta kaavasta eikä Ghus ole vielä kohdannut monia hänen uskonsa edustajia. Järjestössä on vielä tottumista.

Loitsut asetettu ja ostokset päivitetty. Heropointti Bountylle, joka luultavasti on etulinjassa möyrimässä jos makrillivoroja pintautuu.
Swyrlyn
Viestit: 410
Liittynyt: 07 Helmi 2017, 08:03

Re: Bounty #6: The Road From Otari (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju [ILMOT AUKI]

Viesti Kirjoittaja Swyrlyn »

"Joo, aina se on hyvä olla varovainen, mutta hyvä, että tiedätte jotain näistä tienoista. Ollaan valppaina ja katsotaan, että kala ei päädy jonkun olennon tai voron suuhun." Bounty hymähtää.

Laitetaan extra heropointit Ghusille ja Grimroselle.
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: Bounty #6: The Road From Otari (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju [ILMOT AUKI]

Viesti Kirjoittaja Deus »

Punahiuksinen, hieman tympääntyneen oloinen elämää nähnyt soturinainen, Alysanra, on tiettävästi ollut pitkään armeijan palkkalistoilla. Selittämättömistä syistä hän on irtautunut armeijan leivästä ja liittynyt tiennäyttäjiin. Hän kulkee mieluiten haarniska päällään ja miekka huotrassaan, kuitenkin valmiina toimintaan. Jotain menneisyyden tuomia tapoja, joista on vaikea noin vain luopua.

Laivamatka Kortoksen saarella on mukavaa vaihtelua huolimatta haaksirikosta. Vaikka draama Oderon Paynea kohtaan tuntuu Alysanrasta ylimitoitetulta, ei hänellä ole mitään virkavaltaa vastaan. Opportunisteja ja muita lieroja löytyy jatkuvasti, ja varmasti tämäkin kapteeni on voinut moinen olla.

"Haaksirikkoko kamala? No, olimme Otarin rannalla, ei siinä ollut mitään hätää", Alysanra vastaa lakonisesti ja sämpylää mussuttaen.

Tehtävänkuvan kuultuaan naissoturi on tukehtua pullaansa. Kuljeta makrilli Absalomiin, anteeksi mitä vittua? Hän kerää itsensä ja sämpylänpalaset suustaan ja asettaa ne lautasen reunalle.

"Eipä tässä ole syytä kieltäytyä, mutta mainetta tuskin tästä työstä haluan", Alysanra toteaa huokaisten tilanteen surrealistisuudelle. "Vaikka Otarin ja Absalomin välinen tie todennäköisesti aktiivisesti liikennöity kauppaväylä, löytyy sieltä varmasti pari onnenonkijaa. Voi heitä parkoja... mehän kuljetamme vain makrillia. Siinäpä heille saalis."

Ghusille, Bountylle ja Männyntaimelle Alysanra vain nyökkää, sillä heitä hän on nähnyt jo riittämiin viime viikkojen aikana. Uusi tuttavuus Grimrose vaikuttaa ensisilmäyksellä mielenkiintoiselta kaikkine arpineen ja ehkä hivenen epäkäytännöllinen vaatetus yllään. "Alysanra", hän lausuu esittelynä. "Suurin uhka matkalla on varmaankin se, ettei joku keksi syödä tuota täytettyä makrillia."
[+] Salainen Scouting Lore
[5]+4 = 9
Scouting Lore 1d20+4:  [
5
] +4 = 9
Exploration activity: Scouting, Hahmolomake, bottaus: Stride + Power Attack TAI Strike + 2x Exacting
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Avatar
NiTessine
Venture-Agent
Viestit: 841
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 13:01
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Bounty #6: The Road From Otari (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju [ILMOT AUKI]

Viesti Kirjoittaja NiTessine »

Alysanran seurassa sisään on vaappunut myös maahinen, jonka hiukset ovat hätkähdyttävän punaiset, kuten myös lieskojen lailla nousevat kulmakarvansa. Päällään hänellä on niittinahkanuttu ja selässään jousi sekä luuttu.

"Pääsemme siis kertomaan loošilla vallan kalajuttuja! Mutta se vasta onkin noloa jos tämä pääsee pakoon! Nimeni on muuten Fonkin."
[+] Salainen Bardic Lore
[11]+5 = 16
1d20+5:  [
11
] +5 = 16
Hero pointit menevät Männyntaimelle ja Alysanralle.

Exploration activity search, hahmolomake, bottina inspire courage, shield jos joku on lähellä ja pääasiallisesti pyritään ampumaan viholliset kolmen actionin magic missilellä ja sitten kun loitsut on loppu, jousella. Hero pointin voi käyttää krittimokattuun saveen.
Taivalkapteeni-emeritus. VA Tampere.

https://nitessine.wordpress.com/
Naal
Venture-Agent
Viestit: 528
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: Bounty #6: The Road From Otari (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju [ILMOT AUKI]

Viesti Kirjoittaja Naal »

"Alan epäillä Järjestön olevan kulissi jollekin ravitsemusalan yrittäjälle. Ensin sienet, nyt makrilli." Ghus näyttää mietteliäältä Alysanran mainittua yhden potentiaalisen uhan. "Tami, millä makrilli on täytetty? Toivottavasti ei millään mikä houkuttelisi nälkäisiä... eläimiä."
Ghusin suupielet kääntyvät hieman ylöspäin. "Ja mitä maineeseen tulee, Alysanra, kannattaa muistaa että Fonkin on mukanamme." Kääpiö nyökkää kohteliaasti maahiselle. "Mutta hän saa tämänkin kyllä tarvittaessa kuulostamaan suoritukselta. Makrilli on perillepäästyämme ainakin Bountyn hilparin mittainen."
Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 1511
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Bounty #6: The Road From Otari (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju [ILMOT AUKI]

Viesti Kirjoittaja Agape »

Fonkin muistelee tarinoista lisäksi, että hyökkäykset yöllä ovat paljon yleisempiä kuin päivällä, mutta tämä toisaalta on itsestäänselvyys.

Kuva

Tami yllättyy hieman Ghusin kysymyksestä, mutta nyökkää tarmokkaasti ja vastaa:

"Serkkuni täytti sen jonkinlaisella alkeemisella hartsilla, en osaa kertoa tarkemmin. Se ei kuitenkaan ole vielä täysin kuivunut, joten kyllä laatikko kalalta tuoksuu."
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on pelata pöytäroolipeliä.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Discordissa Agape#0146
Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 1511
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Bounty #6: The Road From Otari (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju

Viesti Kirjoittaja Agape »

Tami sitoo makrillilaatikon kuljetustelineen ponin satulan taakse. Onko kyseessä Fonkinin vai Männyntaimen lainaponi?

Tami yrittää pakata mukaanne yltäkylläiset eväät lyhyttä matkaa varten: Täytettyjä kalaleipiä, korppuja, jyviä, pähkinöitä, rusinoita, useita pieniä hillopurkkeja, säilykemarjoja, olutta, piimää sekä omenoita. Onnistutte kieltäytymään hapansilakasta.

Ensimmäinen päivä sujuu leppoisasti. Tauotatte matkantekoanne oikeaoppisesti. Totutte makrillin voimakkaaseen hajuun hiljalleen. Iltapäivällä vastaanne tulee kymmeniä seurueita Absalomista päin: ensin kuriireja hevosillaan, sitten pieniä seurueita hevosilla ja ilman ja viimeiseksi hitaita vankkurikaravaaneja. Päivä on sateinen, lisäksi mereltä tuulee navakasti. Matkantekoane tämä ei kuitenkaan merkittävästi haittaa, vaikka tie onkin mutainen.

Iltapäivä alkaa kääntyä illaksi ja alatte harkitsemaan jo pysähtymistä leirin pystytystä varten. Reitti on hyvin varusteltu. Tien varrella on säännöllisen epäsäännöllisesti valmiita nuotiopaikkoja; muutamissa on jopa valmis laavu.

Saavutte nuotiopaikalle, joka on aivan tien vieressä, sen pohjoispuolella. Huomaatte jo kaukaa, että nuotio onkin jo sytytetty valmiiksi maakuoppaan. Sen ääressä kyhjöttää kaksi hyvin samannäköistä, arviolta teini-ikäistä puolituista. Nuotiopaikan itäpuolella on surullinen näky: raskaasti lastattu pienikokoinen vankkuri on kyljellään mudassa, osittain siihen vajonneena. Mutaa on roiskunut ympäriinsä, vankkuria on selvästi yritetty nostaa siinä onnistumatta. Vankkurin ympärillä törröttää tusinoittain eripituisia keppejä, oksia ja kiviä. Ghus tajuaa, että vankkuria ei ole edes tajuttu tyhjentää lastista ennen nostoyrityksiä.

Bounty, Männyntaimi ja Fonkin huomaavat metsän reunassa aasin ruumiin. Bounty lisäksi havaitsee mutavanan perusteella, että ruho on raahattu vankkurien luota metsän reunaan.

Kuva

Puolituiset viittovat teitä luoksenne väsyneen ja luovuttaneen näköisenä, ilahtuen suuresti kun käännyttekin heitä kohti.

“Kiitos Abadarille! Vihdoinkin joku, joka ei käännä selkäänsä meille!”

Toinen heistä jatkaa: “Ei joku, vaan jotkin. Heitä on monia.”

Ensimmäinen pyörittelee silmiään. “Minä olen Kamppi ja tässä on pikkuveljeni Miro. Kuljetamme mausteita ja tupakkaa Absalomista Otariin. Kimppuumme hyökättiin aamuyöllä. Vankkurimme kaatui. Emme ole saaneet sitä ylös, vaikka kuinka olemme yrittäneet.”

Miro jatkaa: “Samanikäisiä olemme. Emme osanneet hoitaa Veikkoa kuntoon…”

Ensimmäinen puolituinen huokaa surullisena. “Veikko oli rakas aasimme. Se oli kulkenut tätä tietä jo monta vuotta ja osasi sen melkein unissaan… Voitteko mitenkään auttaa meitä? Kultaa meillä ei ole turvallisuussyistä, mutta maksamme avusta kyllä, jos vekselit kelpaavat.”

Kun kysytte hyökkääjästä lisätietoa, Miro vastaa: “Kamppi unohti sanoa, että hyökkääjä oli meidänkokoisemme humanoidi, jolla oli voimakas valo mukanaan. Se häikäisi meidät! Hyökkääjällä oli mukanaan todella, todella iso sammakko. Sammakko puraisi Veikkoa. Sitten molemmat perääntyivät.”

Ghusin mielestä puolituisten tarina vastaa pääpiirteissään tekemiänne havaintoja tästä nuotiopaikasta, mutta heidän kuvauksensa itse taistelun kulusta on aika hataralla pohjalla. Lisäksi Ghus tutkii aasin haavaa ja huomaa pureman olleen melko pinnallinen. Aasi on kuollut verenhukkaan ja useisiin epäonnistuneisiin ensiapu-yrityksiin.

Väsyneet puolituiset mielellään vastailevat kysymyksiin, mutta eivät jaksa enää auttaa missään. Aurinko laskee pian.


Taistelun jälkiä voi tutkia: Survival, Warfare Lore tai Scouting Lore (salainen heitto).

Huomaatte, että taistelupaikalta lähtee yhdet mutaiset jäljet. Näiden jättänyttä tahoa voi spekuloida: Nature tai Scouting Lore (salainen heitto). Jälkiä voi myös seurata Survivalilla (katsoa siis, minne suuntaan ne menevät; mahdollinen pidempiaikainen seuraaminen päätetään myöhemmin, jos joku onnistuu jäljitysheitossa).

Ymmärrätte tyhjentää vankkurin ennen nostoyrityksiä. Vankkurin voi nostaa mudasta esim. Athletics, Survival, Crafting, Thievery tai Engineering Lore (avoin heitto ok). Operaatiossa kestäisi arvionne mukaan muutama tunti.

Tiivistetysti:
Puolituisille puhuminen
Taistelun jälkien tutkiminen (mitä taistelussa tapahtui)
Olennon (olentojen?) tunnistaminen jälkien perusteella
Olennon (olentojen?) jälkien seuraaminen
Vankkurin nostaminen
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on pelata pöytäroolipeliä.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Discordissa Agape#0146
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: Bounty #6: The Road From Otari (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

Alysanra kokee ensisijaiseksi vankkurin nostamisen pystyyn ja kuntoon laittamisen, ja jättää puolituisille hölöttämisen muiden hommaksi. Ghusin huomiosta viisastuneena naissoturi alkaa ensimmäisenä purkamaan vankkurin lastia tukevammalle maalle ennen kuin alkaa pinoamaan mutaisten pyörien alle oksia ja lankkuja tueksi.
[+] Secret Scouting Lore
[13]+4 = 17
Secret scouting lore 1d20+4:  [
13
] +4 = 17
Oletan, että noista aktiviteeteista voi tehdä yksi kerrallaan. Jos näin ei kuitenkaan ole, alla oleva scouting lore on taistelun jälkien tutkimiseen.

[19]+4 = 23
Survival 1d20+4:  [
19
] +4 = 23
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 1511
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Bounty #6: The Road From Otari (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju

Viesti Kirjoittaja Agape »

Aktiviteetteja voi yrittää vaikka kaikkia yhtä aikaa, kuha postauksesta käy selkeästi ilmi, mikä heitto liittyy mihinkin tehtävään.

Alysanra saa koostettua käsityksen, mitä "taistelussa" on tapahtunut. Hän löytää vain yhdet hyökkääjien jäljet, jotka hänen arvelunsa mukaan kuuluvat pienikokoiselle pystyssä kävelevälle sammakko-olennolle jalan räpylämäisestä rakenteesta päätellen. Mitään varsinaista taistelua ei ole ollut, vaan nopea yllätyshyökkäys. Sammakko on ollut aasin lähellä vain vähän aikaa ja loikkinut pois melko rauhallisesti. Tämän jälkeen puolituiset ovat panikoineet pitkään ja hartaasti, mutaa sotkien. Valoa näyttäneestä toisesta olennosta ei ole mitään jälkiä.

"Kyllä sellainen oli!" Miro sanoo.

"Kummitus. Valoa hohtava kummitus. Siksi se ei jättänyt jälkiä."
Kamppi vastaa ja molemmat kauppiaat nyökkäilevät hartaasti.

Alysanran toimet vankkurin irrottamiseksi lähtevät hyvin käyntiin. Viimeistään parin tunnin päästä vankkuri on irroitettu. Operaatiossa kestää sen verran aikaa, että muut toiminnot käydään läpi ennen kuin irroitus valmistuu tai to 3.12. kumpi vain tapahtuu ensin.l
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on pelata pöytäroolipeliä.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Discordissa Agape#0146
Swyrlyn
Viestit: 410
Liittynyt: 07 Helmi 2017, 08:03

Re: Bounty #6: The Road From Otari (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju

Viesti Kirjoittaja Swyrlyn »

Bounty kuuntelee puolituisten selostusta, mutta päättää jättää mahdolliset keskustelut muille jäsenille ja lähtee katsomaan mitä ihmettä täällä on ollut liikkeellä.

Ensin Bounty yrittää muistella onko hän nähnyt jälkiä missään aiemmin:
[+] Olennon tunnistus
[9]+5 = 14
1d20+5:  [
9
] +5 = 14
Tämän jälkeen yrittää Bounty katsella näkyykö selkeitä jälkiä mitä voisi mahdollisesti seurata.

Survival jälkien seuraamiseen:
[11]+5 = 16
1d20+5:  [
11
] +5 = 16


Lopuksi Bounty suuntaa auttamaan Alysanraa nostamaan vankkuria takaisin pystyyn. Athletics vankkurien kanssa auttamiseen
[17]+7 = 24
1d20+7:  [
17
] +7 = 24
Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 1511
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Bounty #6: The Road From Otari (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju

Viesti Kirjoittaja Agape »

Bounty ei tunnista otusta muuten kuin, että sillä on räpylämäiset, kynnelliset sammakon jalat. Sammakko on metsän reunassa kiivennyt puuhun, eikä sen jälkien seuraaminen enää onnistu helposti (ilman Climb Speediä tai kaukoputkea sekä merkittävää lisäaikaa).

Vankkurin nostaminen etenee.
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on pelata pöytäroolipeliä.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Discordissa Agape#0146
Vastaa Viestiin