PFS-pelipäivä/Gameday la/sat 18.3.

Tampereen alueen pelit, pelipäivät ja muut.
Tampere region games, gamedays and other.
Avatar
Loviatar
Venture-Lieutenant
Viestit: 369
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 01:24

PFS-pelipäivä/Gameday la/sat 18.3.

Viesti Kirjoittaja Loviatar »

Koin tarpeelliseksi perustaa tämän langan jo nyt, sillä seuraavassa pelipäivässä on hieman mutkaa matkassa.

Mutkan nimi on Tampere Kuplii -sarjakuvafestivaali Tampere-talossa samana viikonloppuna. Itse saatan päästä ainakin käväisemään pelipäivässä (asia on varmaankin neuvoteltavissa) mutta vakiintuneista vetäjistä ainakin Gomis ei pääse ollenkaan, koska on tapahtumassa Pienlehtimarssissa koko päivän.

Muser on ilmaissut vetävänsä Quest for Perfection -sarjan viimeisen osan, mutta muuten on melko lailla auki, mitä muuta pelipäivässä vedetään. Haluaisinkin siis mahdollisimman aikaisin kommentteja siitä, paljonko pelaajia voidaan arvioida saapuvan ja montaako peliä kannattaa suunnitella, sillä on täysin mahdollista, että osa vakiopelaajistakin haluaa käydä piipahtamassa Kupliissa. On olemassa sekin vaihtoehto, että vedetään esimerkiksi vain kaksi peliä (joko molemmat ensimmäisessä tai toisessa slotissa tai molemmissa sloteissa vain yksi peli).

Perinteiseen tapaan lisätietoja pelipäivästä ja kartta paikalle löytyy Mekanismista ja aiemmin pelipäivissä vedetyt skenaariot täältä.


I found it relevant to start this thread now, because the next PFS gameday is going to get a little complicated.

The complication is the Tampere Kuplii Comics Festival at Tampere-talo during the same weekend. I might be able to at least visit the gameday (it's possible this can be negotiated) but in the group of usual GMs at least Gomis can't make it at all due to being at the Pienlehtimarssi (a zine/small print comics market) all day.

Muser has mentioned he will be running the last part of the Quest for Perfection series, but otherwise we're pretty undecided on what will be run at the gameday. I'd like for people to comment as early as possible on how many players we can be expecting and how many games we should be planning, since it's entirely possible some of our regular players want to go visit Kuplii as well. The option does exist to run fewer games (f.ex. two games, either one in both slots or two in either the first or second slot).

As usual, there's more info on gamedays and a map to the venue on the Mekanismi site and scenarios already run at the gameday can be found here.
Gastogh
Viestit: 43
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 14:23

Re: PFS-pelipäivä/Gameday la/sat 18.3.

Viesti Kirjoittaja Gastogh »

Itse suosin pelaamista kuplimiseen, mutta pelipäivään osallistumisen kirein kriteeri on yhä se, vedetäänkö siellä pelejä joita en oo vielä pelannut.
Avatar
veltzeh
Viestit: 102
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 13:32

Re: PFS-pelipäivä/Gameday la/sat 18.3.

Viesti Kirjoittaja veltzeh »

Ei pysty tällä kertaa. Aion istua Lapista Tampereelle matkaavassa autossa koko päivän.
Eldrik
Viestit: 298
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 01:10

Re: PFS-pelipäivä/Gameday la/sat 18.3.

Viesti Kirjoittaja Eldrik »

Kyllä minä ainakin voisin tulla pelailemaan jotakin. Onko tietoa tulevatko aiemmat QfP-pelaajat paikalle?
cheant
Admin, Venture-Agent
Viestit: 703
Liittynyt: 05 Helmi 2017, 22:37
Paikkakunta: Tampere

Re: PFS-pelipäivä/Gameday la/sat 18.3.

Viesti Kirjoittaja cheant »

Kyllä sitä on pelipäivä suunnitelmissa ja voisi siellä taas pelauttaakin jotain. LLKnkin pitäisi myös olla sinne tulossa. Kuplii näillä näkymin jonkin verran kyllä työllistää viikonloppuna, mutta tavoitteena on pitää lauantai (ehkä aamua lukuunottamatta että ehtii pelipäivään) varattuna ensisijaisesti ropetukselle.

Harkinnassa itsellä pelautukseen on ainakin Confirmation ja jo aiemmin mainittu God's Market Gamble, mutta saa esittää muitakin toiveita ja ehdotuksia (season 5-6 nyt löytyis jo ja tarttui sitä mukaan Hitpointissa lahjakorttikin) tai sanoa jos olisi kiinnostunut nimenomaisesti toisesta.
LittleLilyKitty
Viestit: 305
Liittynyt: 05 Helmi 2017, 23:29
Paikkakunta: Kokkola

Re: PFS-pelipäivä/Gameday la/sat 18.3.

Viesti Kirjoittaja LittleLilyKitty »

Juu, tarkoitus olisi tulla pelailemaan/pelauttamaan pelipäivänä jotain.

Tällä kertaa vois kokeilla ihan normi PFS-skenua (siis vetää). Mielellään sellaista, mitä olen aiemmin itse pelannut. Eli harkinnassa ois Bid for Alabastrine, Trouble in Tamran tai Wounded Wisp. Tai sitten joku vitoskauden skenuista (lukuunottamatta Destiny of Sands-trilogia, sen ajattelin vetää kotipelinä). Kutoskaudenkin skenuja on helposti saatavilla. Periaatteessa muutakin voin vetää, jos jollakulla on hyviä ehdotuksia/mieltymyksiä. Kantaa saa ottaa, ehdotuksia saa tehdä.
Avatar
Gomis
Venture-Agent
Viestit: 576
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 06:46
Paikkakunta: Tampere

Re: PFS-pelipäivä/Gameday la/sat 18.3.

Viesti Kirjoittaja Gomis »

@LLK - Bid for Alabastrinea ei oo Tampereella paljoa vedetty, joten se ehkä kannattais jättää myöhempään pelipäivään jolloin paikalle pääsee enemmän pelaajia. Myös siinä on kuulemma monimutkainen alimekaniikka, joten ehkä kannattaisi sinua ajatellen vetää ensin muutama peliä jotka on tosi suoraviivaisia, että peruspelinjohtaminen tulee tutuksi ensin? Tietenkin vedät itse mitä haluat, mutta..!

Itse en tosiaan tähän pelipäivään pääse ollenkaan, mutta toivon että pelipäivä menee hyvin..!
LittleLilyKitty
Viestit: 305
Liittynyt: 05 Helmi 2017, 23:29
Paikkakunta: Kokkola

Re: PFS-pelipäivä/Gameday la/sat 18.3.

Viesti Kirjoittaja LittleLilyKitty »

Voin vetää BfA:n myöhemminkin, jos se on pelaajapulasta kiinni. Mitä taas siihen alimekaniikkaan tulee, niin ei se liian monimutkaiselta vaikuttanut ainakaan pelatessa. Ehkäpä mulla on ollut siinä skenussa sen verran hyvä GM että uskallan nyt tarjoutua tätä skenua vetämään.

Mulla muuten tulee taukoa pelipäivistä ainakin kesään asti koska lasten hoitovuorot. Parittomien viikkojen viikonloppuina pääsen pelipäiviin lähes varmasti, parillisista viikonlopuista pitää neuvotella lasten isän kanssa erikseen (tai hankkia lapsenvahti).
cheant
Admin, Venture-Agent
Viestit: 703
Liittynyt: 05 Helmi 2017, 22:37
Paikkakunta: Tampere

Re: PFS-pelipäivä/Gameday la/sat 18.3.

Viesti Kirjoittaja cheant »

Jos BfA:ta ei ole todellakaan paljoa vedetty niin eikö se silloin nimen omaan sopisi sellaiseen pelipäivään jolloin paikalla on potentiaalisesti vähemmän väkeä ja pitää niistä vähistä saada pöytä kasaan? Itse voin siitä vaikka vetää toisen pöydän myöhemmin, jos sitä on vedetty niin vähän että kysyntää on siihen.

BfA:ta en ole lukenut, mutta tuo alimekaniikka vaikutti pelattaessa joo vaativan kirjanpitoa mutta muuten ei vaikuttanut turhan monimutkaiselta tai oli todellakin hyvä veto GM:ltä. Muista syistä joita en ala eritteleen (spoilers) ei välttämättä olisi ainakaan huonoin skenu LLK:n vedettäväksi ainakaan sen perusteella joiden uskoisin olevan LLK:n tämän hetken vahvuudet ja heikkoudet pelaajana ja PJ:nä.
Avatar
Gomis
Venture-Agent
Viestit: 576
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 06:46
Paikkakunta: Tampere

Re: PFS-pelipäivä/Gameday la/sat 18.3.

Viesti Kirjoittaja Gomis »

En toki tarkoittanut etten uskoisi LLKhon, toivottavasti ei kuulostanut siltä! Itse en vaan uskaltanut vetää mitään monimutkaista kun aloin vetämään, mutta mä olenkin nössö. 8""""D
Rohkeus on hyvä!

Vedä vaan jos haluat, ehkä joku sun pelaajista (tai esim. cheant joka tarjoutui?) vetää sit joskus meille jotka ei oo sitä vielä päästy pelaamaan..!
LittleLilyKitty
Viestit: 305
Liittynyt: 05 Helmi 2017, 23:29
Paikkakunta: Kokkola

Re: PFS-pelipäivä/Gameday la/sat 18.3.

Viesti Kirjoittaja LittleLilyKitty »

Ei huolta, Gomis. En pahastunut sanoistasi. Harmi, etten pääse pelauttamaan sulle nyt pelipäivänä, mutta ehkä sitten joku päivä. :> Ja kyllä BfA:n joku vielä Tampereella vetää, voin vaikka antaa halukkaalle vetäjälle matskut suoraan pelin jälkeenkin jos sitä satun siis vetämään.

BfA ja TiT voisivat myös olla mulle siinä mielessä hyviä skenuja vedettäväksi, että niissä kummassakin on ainakin yks kohta, jossa pelaajilla on tilaisuus (mikä kannattaa hyödyntää) neuvotella tulevasta strategiasta ja siinä samalla minä saan tilaisuuden kerrata seuraavan kohtauksen tapahtumia tai muuten vaan hengähtää jos on tarvis.

Loppupeleissä kuitenkin VL sanokoon viimeisen sanan siitä mitä mä vedän vai vedänkö mitään.
Avatar
Loviatar
Venture-Lieutenant
Viestit: 369
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 01:24

Re: PFS-pelipäivä/Gameday la/sat 18.3.

Viesti Kirjoittaja Loviatar »

En näe ongelmaa siinä, että pelipäivässä vedettäisiin Bid for Alabastrine. Uudehko pienen tierin skenu saa suhteellisen varmasti pelaajia, vaikka osa porukasta olisikin Kupliissa.
Avatar
Merle
Viestit: 199
Liittynyt: 25 Helmi 2017, 16:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: PFS-pelipäivä/Gameday la/sat 18.3.

Viesti Kirjoittaja Merle »

Minä olen ainakin tulossa pelaamaan, olen ne kaksi Quest for Perfectionin aikaisempaa osaa jo pelannut joten säälihän se olis kolmas jättää välistä. Itteäni ei Kuplii kiinnosta, joten jos tulee toiseen slottiin peli jota en ole pelannut aiemmin (vaikka tuo Bid for Alabastrine...?) niin olen ilman muuta tunkemassa mukaan.

Olen ihan supernössö joten pelinvetämistä en ole edes ajattelemassa 8''B
Avatar
NiTessine
Venture-Agent
Viestit: 861
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 13:01
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: PFS-pelipäivä/Gameday la/sat 18.3.

Viesti Kirjoittaja NiTessine »

Hiinä ja hiinä. Olen lupautunut Worldcon 75:n pöydän taakse Kupliiseen, mutta en ole suinkaan ainoa sinne aikataulutettu ja kykenen varmaan sumplimaan viisaat työvuorot.

QfP olisi kanssa kiva pelata loppuun, vaikka kakkososa jäikin välistä kun ilmeisesti en ollut maassa tai jotain.
Taivalkapteeni-emeritus. VA Tampere.

https://nitessine.wordpress.com/
Eldrik
Viestit: 298
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 01:10

Re: PFS-pelipäivä/Gameday la/sat 18.3.

Viesti Kirjoittaja Eldrik »

Alabastrinesta olen jo tarjonnut (ja Tamranissakin käynyt), mutta QfP:n pelaisin tosiaan mielelläni loppuun ja voin jäädä toiseenkin slottiin, jos tulee jotain pelaamatonta tarjolle.
cheant
Admin, Venture-Agent
Viestit: 703
Liittynyt: 05 Helmi 2017, 22:37
Paikkakunta: Tampere

Re: PFS-pelipäivä/Gameday la/sat 18.3.

Viesti Kirjoittaja cheant »

Jos BfA olis vaikka QfP:n kanssa rinnakkain ja toisella slotissa vetäisin God's Market Gamblen. Pitäis ainakin LLK:lle ja Eldrikille sopia eikä varmaan Merlekään ole sitä pelannut eli siinä olis jo potentiaalisesti pöytä siihen? Itse voin sen BfA:n vetää vaikka seuraavassa pelipäivässä uudestaan kun itselle pitäis sen näillä näkymin sopia aikatauluihin.

Silloin itse "joutuisin" kyllä pelaamaan QfP:n pelaamatta niitä kahta edellistä osaa mutta kai siihen nyt yksi mahtuis.
Avatar
Merle
Viestit: 199
Liittynyt: 25 Helmi 2017, 16:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: PFS-pelipäivä/Gameday la/sat 18.3.

Viesti Kirjoittaja Merle »

Kylläjuu God's Market Gamble on vielä pelaamaton, oon aika helppo tapaus vielä kun ei oo pelihistoriaa ihan hirveästi 8''D Jos kerran BfA on joskus tulossa uudestaankin niin ei haittaa vaikka se tällä kertaa menis sivu suun.

Muistaakseni kaks edellistä QfP:tä on vedetty neljän hengen pöytänä, eli kyllä sinne pitäis mahtua mukaan (nyt on pelimuistio käden ulottumattomissa niin en jaksa tarkistaa).
LittleLilyKitty
Viestit: 305
Liittynyt: 05 Helmi 2017, 23:29
Paikkakunta: Kokkola

Re: PFS-pelipäivä/Gameday la/sat 18.3.

Viesti Kirjoittaja LittleLilyKitty »

Täällä puhutaan BfA:sta sen verran paljon, että kai mä sen sitten vedän (mikä on siis mulle ihan fine, itsekin aloin kallistua eniten sen puoleen). : D Ja saat sinä cheant tutustua BfA:n matskuihin jo ennen pelipäivää kun kerran olet sen pelannut ja minun jälkeeni sitä vetämässä. Kenties yhdessä löydetään paras tapa saada se alimekaniikkakin toimimaan. :>

Itselläkin on sen verran vähän pelihistoriaa takana, että helppo löytää sopivia skenuja.
Viimeksi muokannut LittleLilyKitty, 09 Maalis 2017, 16:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Gomis
Venture-Agent
Viestit: 576
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 06:46
Paikkakunta: Tampere

Re: PFS-pelipäivä/Gameday la/sat 18.3.

Viesti Kirjoittaja Gomis »

Heyyoo, kaverini joka on ollut pelaamassa kaks aiempaakin QfPtä tulee pelaamaan kolmosenkin..!
Avatar
atouru
Viestit: 395
Liittynyt: 09 Maalis 2017, 20:27
Paikkakunta: Harjavalta

Re: PFS-pelipäivä/Gameday la/sat 18.3.

Viesti Kirjoittaja atouru »

Minäkin tulen ainakin Perfectioniin. God's Marketin olen pelannut, mutta Alabasterine kävisi, jos se ei ole samassa slotissa QfP:n kanssa.
Vastaa Viestiin