Sääntökysymykset

Oulun alueen pelit, pelipäivät ja muut.
Oulu region games, gamedays and other.
Dr. Shaman, M.D.
Viestit: 150
Liittynyt: 14 Maalis 2017, 10:50

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Dr. Shaman, M.D. » 15 Huhti 2019, 12:43

cheant kirjoitti:
15 Huhti 2019, 02:42
Ja jos on kultaa polttaa niin intti headbandilla saa nostettua "pysyvää" inttiä vuorokauden pitämisen jälkeen joten sillä voisi ehkä saada nostettua intti modifierin yli sen yhden vaikka siihen kahteen niin pärjäisi puolella retraining kerroista ja käytön jälkeen headbandistä puolet rahoista takaisin.

Tietenkin intti headbandistä saatavalla skillillä/skilleillä voisi nähtävästi myös täyttää suoraan Theurgen skillivaatimukset, mutta sitten headbandista ei niin vain luovuttaisikaan sen jälkeen ennen kuin olisi mahdollista ottaa skillit oikeasti.

https://paizo.com/threads/rzs2ljq8?Head ... kill-ranks

"If I wear a headband of vast intelligence, do I get retroactive skill ranks for my Int increase in addition to the skill ranks associated with the item?
No. The skill associated with the magic item represents the “retroactive” skill ranks you’d get from the item increasing your Intelligence. You don’t get the item’s built-in skill ranks and another set to assign however you want."
https://www.d20pfsrd.com/magic-items/wo ... elligence/

Öh? :?
Siis saanko mä nämä skillipisteet ennen vai jälkeen?
Tuo headband on aika täydellinen ratkaisu jos toimii niinkuin mainostettu.

Jos mä otan esim headband +4 @ 16000 GP, niin saanko mä:
1 lvl x 2 = 2 pistettä
vai
7 lvl x 2 = 14 pistettä?

Ja vielä tärkeämmin tuleeko nämä ennen leveluppia vai sen jälkeen? Koska se kaataa sen uudelleen.

Ei ole iso ongelma ottaa tuota bandia ja pitää se, varsinkin jos voi ottaa sen halvemman. Taidan unohtaa sen vaan päähän.

Edit: Ja siis tarkennus: Koska skillit ei stackaa, mun täytyy laittaa se 3 rankkia kumpaankin, enkä saa omia rankkeja?
Eli HoVI = 3 religion, 3 arcana = 3 levels skill rank
eikä HoVI 2 + 1 oma rankki = 3 levels skill rank
Strength is the capability to lift a tomato. Dexterity is the ability to grab a tomato. Constitution is the time you can hold a tomato at an arms length. Dr. Shaman probably needs a smaller tomato.

cheant
Site Admin
Viestit: 375
Liittynyt: 05 Helmi 2017, 22:37
Paikkakunta: Tampere

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja cheant » 15 Huhti 2019, 15:57

Headband of Vast Intelligence ei anna varsinaisia skillipisteitä. Se antaa jokaista +2 kohden yhteen skilliin levelin mukaiset maksimirankit (jotka luonnollisesti menettää kun ottaa sen pois päästä). Eli +2 headband yksi skilli, +4 headband kaksi skilliä ja +6 headband kolme skilliä. Jos niissä on omia rankkejä pohjalla ne ei vaikuta siellä mitään niin kauan kuin headbandia käyttää koska headband vie jo skillin maksimiin.

Eli jos haluaa kahta eri skilliä pelkästä headbandistä niin pitää ostaa vähintään se +4 tai sitten yhdistää se retrainiin.

Dr. Shaman, M.D.
Viestit: 150
Liittynyt: 14 Maalis 2017, 10:50

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Dr. Shaman, M.D. » 15 Huhti 2019, 17:11

cheant kirjoitti:
15 Huhti 2019, 15:57
Headband of Vast Intelligence ei anna varsinaisia skillipisteitä. Se antaa jokaista +2 kohden yhteen skilliin levelin mukaiset maksimirankit (jotka luonnollisesti menettää kun ottaa sen pois päästä). Eli +2 headband yksi skilli, +4 headband kaksi skilliä ja +6 headband kolme skilliä. Jos niissä on omia rankkejä pohjalla ne ei vaikuta siellä mitään niin kauan kuin headbandia käyttää koska headband vie jo skillin maksimiin.

Eli jos haluaa kahta eri skilliä pelkästä headbandistä niin pitää ostaa vähintään se +4 tai sitten yhdistää se retrainiin.
Ahaa, nyt mä sen tajusin, se maksimoi skillin. OK. Eli mun seiskatason hahmon skill rankit menee suoraan seitsemään ja kasitasolla suoraan kahdeksaan. Eli kyseessä on skillchippi, se älykkyys vaan hämäs niin kovasti. :D
Strength is the capability to lift a tomato. Dexterity is the ability to grab a tomato. Constitution is the time you can hold a tomato at an arms length. Dr. Shaman probably needs a smaller tomato.

cheant
Site Admin
Viestit: 375
Liittynyt: 05 Helmi 2017, 22:37
Paikkakunta: Tampere

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja cheant » 15 Huhti 2019, 22:39

Kyllä siitä oikeasti myös saa inttiä, sen intin antamat skill rankit on vain pakotettu kaikki samaan skilliin jonka itemi määrää (jonka voi itse päättää kun ostaa itemin kaupasta) että niitä on niitä on helpompi ja yksinkertaisempi trackatä.

TpM
Viestit: 105
Liittynyt: 25 Elo 2017, 15:35

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja TpM » 22 Huhti 2019, 22:17

Edellinen viesti näytti kadonneen jonnekin, joten kysyn uudelleen: Mikä lasketaan Fascinated status efektin automaattisesti purkavaksi selväksi uhaksi? Boldattu kohta:

Fascinated
A fascinated creature is entranced by a supernatural or spell effect. The creature stands or sits quietly, taking no actions other than to pay attention to the fascinating effect, for as long as the effect lasts. It takes a –4 penalty on skill checks made as reactions, such as Perception checks. Any potential threat, such as a hostile creature approaching, allows the fascinated creature a new saving throw against the fascinating effect. Any obvious threat, such as someone drawing a weapon, casting a spell, or aiming a ranged weapon at the fascinated creature, automatically breaks the effect. A fascinated creature's ally may shake it free of the spell as a standard action.

Tänään pelissä syntyi tilanne, jossa kolmannen tason loitsua Rainbow Patternin käyttö taistelussa olisi ollut turhaa, koska taistelu olisi automaattisesti lopettanut efektin, joka tekee jo muutenki hyvin situtionaalisesta loitsusta äärimmäisen situtionaalisen, lähes turhan. Aiemmin kuitenkin Hypnotic Pattern on toiminut taistelussa samoin kuin hirviöiden Fascinated efektit.

Uskoakseni Bardin Fascinate kyvyn vuoksi sääntö tuli tarkistettua, mutta kyseinen kysy suoraan kieltää kyvyn käytön taistelussa:
Fascinate (Su): At 1st level, a bard can use his performance to cause one or more creatures to become fascinated with him. Each creature to be fascinated must be within 90 feet, able to see and hear the bard, and capable of paying attention to him. The bard must also be able to see the creatures affected. The Distraction of a nearby combat or other dangers prevents the ability from working. For every three levels a bard has attained beyond 1st, he can target one additional creature with this ability.
PFS Tracker
PFS character levels: 8, 7, 5, 1, SFS character levels: 7, 2

Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 1004
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Agape » 22 Huhti 2019, 22:28

Juuri niin kuin Fascinated-conditionin kuvauksessa kuvaillaan. GM tulkitsee sitä tapauskohtaisesti.

Fascinate-efekti toimii taistelun aloitukseen tai monsujen ohittamiseen kohtalaisesti, erityisesti jos kohteet eivät ole Hostile. IMO Fascinate-efektit ovat tarkoitettu enemmänkin noncombat-käyttöön kuin taisteluihin. Taistelun aikana fascinate on turha, ellei jokin ability erikseen vahvista sitä kuten Scarecrow'n Fascinating Gaze.
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on maksimoida toisten hauskuus.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Irkissä Agape (IRCnet, Quakenet, Synirc)

TpM
Viestit: 105
Liittynyt: 25 Elo 2017, 15:35

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja TpM » 23 Huhti 2019, 10:17

Agape kirjoitti:
22 Huhti 2019, 22:28
Juuri niin kuin Fascinated-conditionin kuvauksessa kuvaillaan. GM tulkitsee sitä tapauskohtaisesti.
Tarkempi kysymys olisi, että onko esimerkiksi: "aiming ranged weapon at the fascinated target" sitä, että joku seisoo ladatun varsijousen kanssa lähellä vai joku aloittaa hyökkäyksen ladatulla varsijousella. Drawing weapon on action, mutta se ei kohdistu kehenkään. Pitääkö tämä tulkita niin, että aseet esillä tarkoittaa obvious weaponia. Seuraava tapauskohtainen asia olisi sitten missä vaiheessa automaattinen break tapahtuu?

Kun kyse on Heavens Mysteryn Oraclesta, jolle Color Spray, Hypnotic Pattern ja Rainbow Pattern Awesome displayn vahvistamana (Vähentää kohteiden HD:tä charisman verran) ja Heavens mysteryn se juttu melkein koko PFS uran aikana, niin sääntöjen ollessa GM tapauskohtaisia, täytyy miettiä suoraan mitä Mysteryn uudelleen koulutus maksaa, jos mysteryn juttua ei voi käytännössä käyttää scenuissa, koska tilanteita, jossa loitsua voisi käyttää ennen taistelua (tai pahimmassa tapauksessa loitsun loitsiminenkin aloittaisi taistelun) on kuitenkin todella harvassa.
Agape kirjoitti:
22 Huhti 2019, 22:28
...ellei jokin ability erikseen vahvista sitä kuten Scarecrow'n Fascinating Gaze.
Tämä selventää asiaa monsujen osalta. Oletan, että kohdatuilla monsuilla on ollut vastaava ability. Kiitos.
PFS Tracker
PFS character levels: 8, 7, 5, 1, SFS character levels: 7, 2

Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 1004
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Agape » 23 Huhti 2019, 17:41

TpM kirjoitti:
23 Huhti 2019, 10:17
Tarkempi kysymys olisi, että onko esimerkiksi: "aiming ranged weapon at the fascinated target" sitä, että joku seisoo ladatun varsijousen kanssa lähellä vai joku aloittaa hyökkäyksen ladatulla varsijousella. Drawing weapon on action, mutta se ei kohdistu kehenkään. Pitääkö tämä tulkita niin, että aseet esillä tarkoittaa obvious weaponia. Seuraava tapauskohtainen asia olisi sitten missä vaiheessa automaattinen break tapahtuu?
Tämä on pelinjohtajan tulkittavissa. Itse tulkitsisin hostile-olennon esillä pitämän aseen "obvious threat":iksi melko usein varmaankin. Automaattinen break tapahtuisi, kun fascinatessa oleva otus huomaa uhan, eli yleensä heti fascinaten tapahduttua ellei koko ryhmä ole näkymättömänä yms. erikoisuutta.
TpM kirjoitti:
23 Huhti 2019, 10:17
Kun kyse on Heavens Mysteryn Oraclesta, jolle Color Spray, Hypnotic Pattern ja Rainbow Pattern Awesome displayn vahvistamana (Vähentää kohteiden HD:tä charisman verran) ja Heavens mysteryn se juttu melkein koko PFS uran aikana, niin sääntöjen ollessa GM tapauskohtaisia, täytyy miettiä suoraan mitä Mysteryn uudelleen koulutus maksaa, jos mysteryn juttua ei voi käytännössä käyttää scenuissa, koska tilanteita, jossa loitsua voisi käyttää ennen taistelua (tai pahimmassa tapauksessa loitsun loitsiminenkin aloittaisi taistelun) on kuitenkin todella harvassa.
Ikävä kyllä juuri näin. Color Spray noista lienee hyödyllisin taistelussa ja Rainbow Patternilla voi koittaa pullata vihollisia pois paikaltaan muun ryhmän ollessa taaempana piilossa, mutta Hypnotic Pattern on niin niche-loitsu että sille on vaikeaa etsiä käyttöä.
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on maksimoida toisten hauskuus.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Irkissä Agape (IRCnet, Quakenet, Synirc)

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa