Sääntökysymykset

Oulun alueen pelit, pelipäivät ja muut.
Oulu region games, gamedays and other.
Avatar
VitunSuoPaska
Viestit: 101
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 21:41

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja VitunSuoPaska » 09 Loka 2017, 20:35

Adrenaline kirjoitti:
09 Loka 2017, 16:49
Jos sulla on banner of ancient Kings, joka pitää asettaa longspeariin kiinni ja jota pitää pitää kahdella kädellä kiinni, ja flagbearer feat jonka sanotaan toimivan bannerin kanssa mutta jossa pitää pitää yhdessä kädessä banneria, toimivatko Nämä yhdessä?
Flagbrearerista - "You must hold the flag in one hand in order to grant this bonus."

Banner of Ancient kings - "As long as the longspear or pole to which the banner is attached is firmly wielded in two hands"

Tätä voi lähestyä aika monelta suunnalta. Mutta vois olettaa, että asian kahdella kädellä pitäminen sisältää yhdellä kädellä pitelyn. Eli yhdellä kädellä pitäminen on subcondition joka täyttyy aina kun käytät vähintään yhtäkättä pitelemään esinettä. Tähän tietty poikkeukset joissa sanotaan, että "when wielding a melee weapon in one hand and leaving his other hand free" tai vastaavaa. Tätä tukee vielä sanavalinta Flagbearerissa, jossa, toisin kuin Bannerissa ei puhuta wieldaamisesta mitään.

Tää todnäk vaan sekotti enemmän, mut have fun! :lol:

EDIT1: Vähän lisää tukea tulkinnalle "A flag is a colorful banner that bears the heraldry or symbol of a nation or organization. A character with the Flagbearer feat who bears a flag can grant additional combat bonuses to nearby allies. Carrying a flag in combat requires a free hand."

Avatar
Adrenaline
Viestit: 187
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 15:25

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Adrenaline » 09 Loka 2017, 20:43

Agape kerran tulkitsi Flagbearerin kanssa että se 10g lippu ei saa olla longspearissa kiinni vaan sitä pitää pitää kädessä, eli ei minkään tikun varressa.
Mutteri 8 Gunslinger
Anorshi 7 Magus
Myalatsu 5 Sorcerer
Routa 7 Oracle/Swashbuckler
Tohtori Ei 7 Swashbuckler/Fighter/Investigator
Mämmö 7 Bloodrager
Mustasulka 3 Zen Archer
Gin 6 Scaled Fist
Ninuzaindayr 3 Bloodrager/Warpriest

Avatar
VitunSuoPaska
Viestit: 101
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 21:41

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja VitunSuoPaska » 09 Loka 2017, 20:48

Adrenaline kirjoitti:
09 Loka 2017, 20:43
Agape kerran tulkitsi Flagbearerin kanssa että se 10g lippu ei saa olla longspearissa kiinni vaan sitä pitää pitää kädessä, eli ei minkään tikun varressa.
J00, tämä on kyllä fakta =D Viittasin siihen vain tuossa kun "Carrying a flag in combat requires a free hand." joka imo on se sanamuoto joka pitäisi olla flagbearerissa itsessäänkin.

Avatar
Adrenaline
Viestit: 187
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 15:25

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Adrenaline » 09 Loka 2017, 20:53

Mielenkiintoista, kuten sanoit se "free hand" sääntö tulee siitä itemistä eikä featista. Flagbearer toimii BotAK kanssa ja sillä itemillä on omat sääntönsä, eli näyttää olevan selvä tapaus että toimivat keskenään vaikka BotAK olisi longspearissa.
Mutteri 8 Gunslinger
Anorshi 7 Magus
Myalatsu 5 Sorcerer
Routa 7 Oracle/Swashbuckler
Tohtori Ei 7 Swashbuckler/Fighter/Investigator
Mämmö 7 Bloodrager
Mustasulka 3 Zen Archer
Gin 6 Scaled Fist
Ninuzaindayr 3 Bloodrager/Warpriest

Avatar
VitunSuoPaska
Viestit: 101
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 21:41

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja VitunSuoPaska » 09 Loka 2017, 20:59

Adrenaline kirjoitti:
09 Loka 2017, 20:53
Mielenkiintoista, kuten sanoit se "free hand" sääntö tulee siitä itemistä eikä featista. Flagbearer toimii BotAK kanssa ja sillä itemillä on omat sääntönsä, eli näyttää olevan selvä tapaus että toimivat keskenään vaikka BotAK olisi longspearissa.
J00, jos joku alkaa asiasta nillittämään niin henkilölle voi sanoa kuinka hahmo spammaa freeactionilla lippua two-hand wieldistä one hand holdiin ja näin on molemmissa tiloissa yhtäaikaa xD

Sang
Viestit: 169
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 07:26

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Sang » 09 Loka 2017, 21:15

Yhtenä perusteluna voi kyllä esittää sen että Bannerissa on erikseen maininta miten se toimii Flagbearerin kanssa. Tuntuu että on vähän epäselvästi yritetty sanoa että banner itse antaa featin bonuksen tuplana kunhan vain omistaa sen featin.

Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 404
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Agape » 09 Loka 2017, 21:24

Adrenaline kirjoitti:
09 Loka 2017, 16:49
Jos sulla on banner of ancient Kings, joka pitää asettaa longspeariin kiinni ja jota pitää pitää kahdella kädellä kiinni, ja flagbearer feat jonka sanotaan toimivan bannerin kanssa mutta jossa pitää pitää yhdessä kädessä banneria, toimivatko Nämä yhdessä?
itse rulettaisin tämän niin, että banneri itsessään lasketaan lipuksi flagbearer-feattia varten ja että flagbearerin bonus tulee pitää lippua yhdellä tai kahdella kädellä, eli että 2h ote sisältää 1h otteen
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on maksimoida toisten hauskuus.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Irkissä Agape (IRCnet, Quakenet, Synirc)

Mustaviini
Viestit: 94
Liittynyt: 07 Helmi 2017, 23:13

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Mustaviini » 10 Loka 2017, 01:43

Eli nyt pitäis brainstormata olisiko mekaanisesti miitenkään mahdollista käyttää largea longbowia tai shortbowia?

Avatar
Muser
Viestit: 84
Liittynyt: 10 Helmi 2017, 06:31

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Muser » 10 Loka 2017, 02:48

Mustaviini kirjoitti:
10 Loka 2017, 01:43
Eli nyt pitäis brainstormata olisiko mekaanisesti miitenkään mahdollista käyttää largea longbowia tai shortbowia?
Joo, tekee ison eidolonin jolla on profikka tai etsii tavan nostaa hahmon kokokategoriaa, joka ei toimi kuin enlarge person. Muuten ei onnistu sitten millään.
PFS GM

Avatar
VitunSuoPaska
Viestit: 101
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 21:41

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja VitunSuoPaska » 10 Loka 2017, 11:52

Mustaviini kirjoitti:
10 Loka 2017, 01:43
Eli nyt pitäis brainstormata olisiko mekaanisesti miitenkään mahdollista käyttää largea longbowia tai shortbowia?
Tutkiskelin joskus aikaisemmin näitä kovastikkin, ja Longbowit yms. ns. kahdenkäden ranget weaponit ei toimi mitenkään pienemmällä creaturella. Yhdenkäden ranget weaponit tai sellaiset joissa erikseen lukee että voi ampua yhdellä kädellä (esim. crossbowit) voi equttaa largena, mutta tulee koko penaltyt ja "yhdellä" kädellä ampumis penaltyt. Tällaista crossbowia ei tosin voi ladata kun tarviis 2 isoa kättä. =D sama siis longboweissa yms. 2 isoa kättä required.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija