Sääntökysymykset

Oulun alueen pelit, pelipäivät ja muut.
Oulu region games, gamedays and other.
Tomppak88
Venture-Lieutenant
Viestit: 665
Liittynyt: 01 Elo 2017, 14:20

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Tomppak88 »

Patrik L kirjoitti: 04 Marras 2017, 11:21 Sitten onko turku lodgessa korkeammilla leveleillä selkeää metaa? Onko tarvetta tietyntyyppisille rooleille taisteluissa tai ylipäätään roolipelaamisessa? Ei sillä etteikö 4 barbaaria tai 4 wizardia voisi luoda hyvän ryhmän😀
Turun Lodg on ihan vasta hiljattain alkanut, ja korkeimmat hahmot on level 3 - muutama poikkeus on päässyt levelille 4. Ei ole mitään metaa varsinkaan sen suhteen, että millaista hahmoa kannattaa luoda ja leveloida - tiimin kokoonpanosta keskustellaan yleensä lähinnä siinä vaiheessa, kun pohditaan että pelataanko seikkailusta leveleille 1-2 oleva tier, vai leveleille 4-5 oleva tier - tällöin yleensä puhutaan lähinnä siitä, että pelataanko sitä level 3 hahmoa, vai sitä level 2 hahmoa, eli classeilla ei ole vielä mitään varsinaista merkitystä.

Eli mukaan vaan ihan sellaisella hahmolla mikä itseä kiinnostaa pelata ^_^
"featti tekee merkittävän ontologisen muutoksen hahmoon: antaa raajan tilanteeseen, jossa ei olisi yhtään raajaa ilman feattia" - Agape
Avatar
Ninja Tuna
Viestit: 895
Liittynyt: 12 Elo 2017, 11:35
Paikkakunta: Turqu

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Ninja Tuna »

Tomppak88 kirjoitti: 05 Marras 2017, 03:42
Patrik L kirjoitti: 04 Marras 2017, 11:21 Sitten onko turku lodgessa korkeammilla leveleillä selkeää metaa? Onko tarvetta tietyntyyppisille rooleille taisteluissa tai ylipäätään roolipelaamisessa? Ei sillä etteikö 4 barbaaria tai 4 wizardia voisi luoda hyvän ryhmän😀
Turun Lodg on ihan vasta hiljattain alkanut, ja korkeimmat hahmot on level 3 - muutama poikkeus on päässyt levelille 4. Ei ole mitään metaa varsinkaan sen suhteen, että millaista hahmoa kannattaa luoda ja leveloida - tiimin kokoonpanosta keskustellaan yleensä lähinnä siinä vaiheessa, kun pohditaan että pelataanko seikkailusta leveleille 1-2 oleva tier, vai leveleille 4-5 oleva tier - tällöin yleensä puhutaan lähinnä siitä, että pelataanko sitä level 3 hahmoa, vai sitä level 2 hahmoa, eli classeilla ei ole vielä mitään varsinaista merkitystä.

Eli mukaan vaan ihan sellaisella hahmolla mikä itseä kiinnostaa pelata ^_^
No haluan huomauttaa, että olen nähnyt vasta yhden clericin PC:illä meidän Turku Lodgessa (tompan aasimar vuodelta papu ennen nakkisotaa) ja vaikea kuvitella, että lvl 4=> ryhmät ilman tehokasta parantajaa selviäisi hirveän pitkälle. Nyt näin kahdesti PC pelaajia Boss mobilla kritanneena tuoreena GM:nä sanoisin, että niitä hiilereitä voisi aina olla enemmän tarjolla. lvl 1 mikä tahansa tiimicomppi näyttää toimivan, mutta korkeammilla levuilla kun DPS tippuu ja epäkelpo tiimicombi eikä kukaan saa depsua takaisin etc etc, niin itku voi muille ryhmäläisille tulla puseroon...
Sincerely
Tunawan
"Pain is temporary. Honor is forever." -Rieha
Swyrlyn
Viestit: 425
Liittynyt: 07 Helmi 2017, 08:03

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Swyrlyn »

Eipä noita cleroja noin yleisesti muuallakaan ole ihan kauheasti näkynyt. Enemmän on ollut parantamiseen erikoistuneita oraakkeleita liikkeellä. Mikään rooli ei nyt sinänsä ole pakollinen, mutta kyllä ne casterit elämää yleisesti helpottaa, kun mennään isommille tiereille.
Tomppak88
Venture-Lieutenant
Viestit: 665
Liittynyt: 01 Elo 2017, 14:20

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Tomppak88 »

Ninja Tuna kirjoitti: 09 Marras 2017, 10:50 No haluan huomauttaa, että olen nähnyt vasta yhden clericin PC:illä meidän Turku Lodgessa
//Off-topic
Noh Noh, Ravenloffilla on clericci jo levelillä... Neljä? Jaa... Hm. Onhan meillä yksi tankki-oraakkeli-barbaari-juttu, ja... Joku paladiini on näkynyt, taitaa olla level 5, löytyy siltäkin healiä mutta varmaan heikosti...
Onhan näitä :D
//Off-topic
"featti tekee merkittävän ontologisen muutoksen hahmoon: antaa raajan tilanteeseen, jossa ei olisi yhtään raajaa ilman feattia" - Agape
Avatar
VitunSuoPaska
Viestit: 192
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 21:41

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja VitunSuoPaska »

Voi pojat, nyt ois taas sääntötulkintojen paikka.

Eli toimiiko Vicious stomppi ja feral combat training yhdessä? Tai siis lähemmin antaako feral combat training tehdä sen vicious stomppi iskun natural weaponilla?

Feral: http://archivesofnethys.com/FeatDisplay ... 20Training

Vicious: http://archivesofnethys.com/FeatDisplay ... us%20Stomp

Sivu kysymyksenä voisi vielä kysellä, että jos animal companionille ottaa Improved unarmed strike featin, niin voiko se tehdä unarmed attackeja naturalien lisäksi? tai vaikka potkaista vicious stomp featin avulla viereen kaatunutta vihollista? =D
I am not crazy; my reality is just different from yours.
Avatar
Adrenaline
Viestit: 478
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 15:25

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Adrenaline »

VitunSuoPaska kirjoitti: 10 Marras 2017, 06:35 Voi pojat, nyt ois taas sääntötulkintojen paikka.

Eli toimiiko Vicious stomppi ja feral combat training yhdessä? Tai siis lähemmin antaako feral combat training tehdä sen vicious stomppi iskun natural weaponilla?

Feral: http://archivesofnethys.com/FeatDisplay ... 20Training

Vicious: http://archivesofnethys.com/FeatDisplay ... us%20Stomp

Sivu kysymyksenä voisi vielä kysellä, että jos animal companionille ottaa Improved unarmed strike featin, niin voiko se tehdä unarmed attackeja naturalien lisäksi? tai vaikka potkaista vicious stomp featin avulla viereen kaatunutta vihollista? =D
Vicious stompissa kyllä erikseen sanotaan että pitää olla unarmed strike. ( Voi olla vaikeaa potkia hampailla) Tää musta ylittää FCT:n.
Eläimet voi käyttää unarmed strikeä (kuka tahansa voi), mutta sitten natural attackit ottaa sen -5 penaltyn.
Mutteri 13 Gunslinger/Paladin, Survivor of Bonekeep
Myalatsu 8 Sorcerer
Routa 10 Oracle/Swashbuckler
Mustasulka 6 Zen Archer
Gin 12 Scaled Fist
Ninuzaindayr 5 Bloodrager/Warpriest
Hell-kitty 7 Shifter
Netin 4 Magus
Sang
Viestit: 482
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 07:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Sang »

Kannattaa muistaa että eläinkumppani voi ottaa Improved Unarmed Striken vain jos sen intelligence on vähintään 3.
Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 1534
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Agape »

Kyllä Vicious Stomp toimii. Feral Combat Training kannattaa ymmärtää niin, että natural attack lasketaan unarmed strikeksi. Tästä on ollut keskustelua ja errataa.

Ainoastaan erikoistapauksissa FCT ei toimi, kuten Pummeling Style, jossa erikseen lukee: "This ability works only with unarmed strikes, no matter what other abilities you might possess."
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on pelata pöytäroolipeliä.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Discordissa Agape#0146
Avatar
VitunSuoPaska
Viestit: 192
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 21:41

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja VitunSuoPaska »

Agape kirjoitti: 10 Marras 2017, 12:49 Kyllä Vicious Stomp toimii. Feral Combat Training kannattaa ymmärtää niin, että natural attack lasketaan unarmed strikeksi. Tästä on ollut keskustelua ja errataa.

Ainoastaan erikoistapauksissa FCT ei toimi, kuten Pummeling Style, jossa erikseen lukee: "This ability works only with unarmed strikes, no matter what other abilities you might possess."
Hmmn, Lord Crockhart alkoi juuri harkihteen Vicious stomppia =D
I am not crazy; my reality is just different from yours.
Avatar
Streamwalker
Viestit: 323
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 03:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Streamwalker »

Pitäisi varmaan lisätä, että Feral Combat Training toimii vain yhden natural weaponin kanssa, eikä sitä voi ottaa useampia kertoja.
"Intelligence is knowing that tomatoes are a fruit. Wisdom is knowing not to put tomatoes in a fruit salad. Charisma is the ability to sell a tomato-based fruit salad."
Avatar
VitunSuoPaska
Viestit: 192
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 21:41

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja VitunSuoPaska »

Voisi palata vielä tähän vicious stomppiin =D Tähän ei tahtonut löytyä suoraa vastausta mistään.

Eli seuraava tilanne:

Hahmo A:n vuoro. Hahmo A grapplaa hahmoa B. hahmo A Trippaa hahmon B.
Hahmolla A on vicious stomp, jolloin tämä kaatuminen provokkaa AoO:n. Grappled Condition estää ottamasta AoO:n.

Kysymys 1: Voiko Hahmo A lopettaa free actionina grapplen ja ottaa tuon AoO:n?

Kysymys 2: Voiko Hahmo A tehdä tämän myös kun ei ole hänen vuoronsa?

Pitkän tonkimisen jälkeen löysin jotain käyttistä jonka vois jakaa täälläkin.

Vastaus Kysymys 1:
Vicious stomp
Whenever an opponent falls prone adjacent to you, that opponent provokes an attack of opportunity from you.
Grappled condition
Grappled creatures cannot make attacks of opportunity.
Free action
Free actions don’t take any time at all, though there may be limits to the number of free actions you can perform in a turn.
Vihollinen kaatuu ja provokkaa AoO:n, johon pelaaja reagoi free actionilla(irroittaa grapplen) ja sitten ottaa provokatun AoO:n.

Vastaus Kysymys 2:
Snap Shot: Can a character with Snap Shot (page 119) and Combat Reflexes make multiple attacks of opportunity with a ranged weapon, assuming that loading the ranged weapon is a free action?

Yes. As long as you can reload your weapon with a free action you can reload your weapon as part of the ranged attack attack of opportunity you are making with the Snap Shot feat.

—Stephen Radney-MacFarland, 10/13/11
Yllä olevan quoten logiikalla Free actionin voi tehdä AoO:n aikana.

Jos on eriäviä/samoja näkemyksiä niin kuulisin mielellään =P
I am not crazy; my reality is just different from yours.
Avatar
Nostrix
Viestit: 76
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 09:08
Paikkakunta: Cambridge, UK

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Nostrix »

Eriävä: free actioneita voi ottaa vain omalla vuorollaan, ellei erikseen mainita. Snapshot esimerkki ei vaikuta asiaan millään tavalla.
No, I don't want no Strix. Strix is a guy that can't get no love from me.
Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 1534
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Agape »

Nostrix kirjoitti: 20 Marras 2017, 22:38 Eriävä: free actioneita voi ottaa vain omalla vuorollaan, ellei erikseen mainita. Snapshot esimerkki ei vaikuta asiaan millään tavalla.
Juuri näin. Free actionit on omalla vuorolla (paitsi puhuminen). Tuo Snap Shot esimerkki vain selittää, että jousen voi ladata osana sitä toimintoa, millä sillä ammutaan.
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on pelata pöytäroolipeliä.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Discordissa Agape#0146
Avatar
VitunSuoPaska
Viestit: 192
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 21:41

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja VitunSuoPaska »

Agape kirjoitti: 20 Marras 2017, 23:12
Nostrix kirjoitti: 20 Marras 2017, 22:38 Eriävä: free actioneita voi ottaa vain omalla vuorollaan, ellei erikseen mainita. Snapshot esimerkki ei vaikuta asiaan millään tavalla.
Juuri näin. Free actionit on omalla vuorolla (paitsi puhuminen). Tuo Snap Shot esimerkki vain selittää, että jousen voi ladata osana sitä toimintoa, millä sillä ammutaan.
Mutta samaa mieltä Kysymys ykkösestä? =D En ollut itsekkään ihan 100% vakuuttunut tuosta snapshotista xD
I am not crazy; my reality is just different from yours.
Avatar
Nostrix
Viestit: 76
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 09:08
Paikkakunta: Cambridge, UK

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Nostrix »

VitunSuoPaska kirjoitti: 20 Marras 2017, 23:13
Agape kirjoitti: 20 Marras 2017, 23:12
Nostrix kirjoitti: 20 Marras 2017, 22:38 Eriävä: free actioneita voi ottaa vain omalla vuorollaan, ellei erikseen mainita. Snapshot esimerkki ei vaikuta asiaan millään tavalla.
Juuri näin. Free actionit on omalla vuorolla (paitsi puhuminen). Tuo Snap Shot esimerkki vain selittää, että jousen voi ladata osana sitä toimintoa, millä sillä ammutaan.
Mutta samaa mieltä Kysymys ykkösestä? =D En ollut itsekkään ihan 100% vakuuttunut tuosta snapshotista xD
Omalla vuorolla se onnistuu kyllä.
No, I don't want no Strix. Strix is a guy that can't get no love from me.
Avatar
Kohtalo
Venture-Agent
Viestit: 819
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 17:12

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Kohtalo »

Sanoisin, että ykköskysymys toimii, mutta jos kyseessä on se krokotiili hahmo ja toiminto on death roll, niin ei toimi
When grappling a foe of its size or smaller, a crocodile can perform a death roll upon making a successful grapple check. As it clings to its foe, it tucks in its legs and rolls rapidly, twisting and wrenching its victim. The crocodile inflicts its bite damage and knocks the creature prone. If successful, the crocodile maintains its grapple.
Death rollissa grapple kaataa vihollisen, kun kroko puree ja pyörii, eli grapple on pidettävä jotta prone.
Avatar
VitunSuoPaska
Viestit: 192
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 21:41

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja VitunSuoPaska »

Vihollinen siis menee proneksi sen vieressä. Joten AoO provokkautuu. Johon voi reagoida freeactionilla päästämällä grapplen ja sitten Ottaa AoO:n. Ei tää Death roll mitenkään eroa mistään muistakaan tripeistä tässä tapauksessa. Teoriassa voisit grapplatun vihollisen tripata ihan manouverilla jolloin kyse on käytännössä samasta tilanteesta =D

Kyllä grapple on vielä päällä kun vihollinen kaatuu, mutta kuten pohdittiin muuten vastaukseksi kysymys 1:seen niin free actionilla voi tämän grapplen lopettaa ja ottaa AoO:n jos on kyseisen hahmon vuoro.
I am not crazy; my reality is just different from yours.
Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 1534
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Agape »

Onnistuneeseen Death Rolliin kuuluu grapplen maintain Death Rollin loppuun asti. Rollin loppumisen jälkeen voi irroittaa grapplen free actionilla.
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on pelata pöytäroolipeliä.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Discordissa Agape#0146
Avatar
VitunSuoPaska
Viestit: 192
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 21:41

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja VitunSuoPaska »

Agape kirjoitti: 21 Marras 2017, 15:06 Onnistuneeseen Death Rolliin kuuluu grapplen maintain Death Rollin loppuun asti. Rollin loppumisen jälkeen voi irroittaa grapplen free actionilla.
Jonka jälkeen voi ottaa sen provokatun AoO:n =D

Perustelen tämän siis sillä, että Death roll tapahtuu. Jonka päätteeksi vihollinen kaatuu proneksi, ja pidät grappleä. Eli tässä hetkessä AoO provokkautuu ja olet vapaa irroittamaan grapplen free actionina.

Vicious Stomp
Whenever an opponent falls prone adjacent to you, that opponent provokes an attack of opportunity from you.
I am not crazy; my reality is just different from yours.
Sang
Viestit: 482
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 07:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Sang »

Kaatuminen tapahtuu grapplen aikana, jolloin ei voi ottaa oppeja, ja siten vicious stomp ei aktivoidu ollenkaan.
Vastaa Viestiin