Sääntökysymykset

Oulun alueen pelit, pelipäivät ja muut.
Oulu region games, gamedays and other.
Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 835
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Agape » 09 Loka 2017, 13:15

Kysykää täällä mitä haluatte, kaikki saa vastata ja brainstormata täällä ja se on suotavaakin.
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on maksimoida toisten hauskuus.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Irkissä Agape (IRCnet, Quakenet, Synirc)

Avatar
Adrenaline
Viestit: 356
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 15:25

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Adrenaline » 09 Loka 2017, 16:49

Jos sulla on banner of ancient Kings, joka pitää asettaa longspeariin kiinni ja jota pitää pitää kahdella kädellä kiinni, ja flagbearer feat jonka sanotaan toimivan bannerin kanssa mutta jossa pitää pitää yhdessä kädessä banneria, toimivatko Nämä yhdessä?
Mutteri 12 Gunslinger/Paladin, Survivor of Bonekeep
Myalatsu 6 Sorcerer
Routa 8 Oracle/Swashbuckler
Mustasulka 5 Zen Archer
Gin 9 Scaled Fist
Ninuzaindayr 4 Bloodrager/Warpriest
Hell-kitty 4 Shifter

Avatar
Shinae
Venture-Agent
Viestit: 421
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:31
Paikkakunta: Oulu

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Shinae » 09 Loka 2017, 17:02

Jos on Noble Scion of War feat "You use your Charisma modifier to adjust Initiative checks instead of your Dexterity modifier." niin lasketaanko Initiative check silloin Charisma based checkiks? Nostaako Circlet of Persuasion silloin initiativea?

Vastaanpa omaan kysymykseen FAQista, kun haeskelin tietoja googlella:
Alternate Ability Score-Based Checks: If I change the key ability score of a skill (or other check), for example, if I change Knowledge from Intelligence to Charisma, is it no-longer an Intelligence-based check? Is it now a Charisma-based check?

Generally yes—at the time of rolling a check, if you substitute the ability score, the check is now based on the new ability score. In the example, at the time of rolling, Knowledge would now be a Charisma-based skill and not an Intelligence-based skill for you, which would affect things like feats, spells, or items that grant bonuses on checks based on their key ability score (like circlet of persuasion). However, if you are adding a second ability modifier to a check, this is not the case. For instance, when adding both Wisdom and Dexterity on initiative checks, initiative is still a Dexterity check, not a Wisdom check. Also, this changes the check only at the time of rolling, so this does not change static class features or options made during character building such as your class’s class skills. Classes that receive “all Intelligence-based skills” as class skills, for instance, are the victim of sloppy writing, and furthermore sometimes effects might muddy the water by only changing the ability dependency sometimes and not others, which is why you check the new dependency only for a specific given roll.
Oman järjen mukaan toimii, koska vaihdan dexan charismaan. Circlet of Persuasive Knowledge that lets you act really really fast 4500g. Materiaalina varmaan käytetty juustoa, kun on noin halpa :lol:
"Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!" - Ikivanha Golarionlainen sanonta.
Hahmot (•̀ᴗ•́)و ̑̑

Avatar
Adrenaline
Viestit: 356
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 15:25

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Adrenaline » 09 Loka 2017, 17:07

Stackaako Steadfast Personality ja paladinin Divine Grace? (En usko että koskaan käyttäisin, mutta asia kiinnostaa).
Mutteri 12 Gunslinger/Paladin, Survivor of Bonekeep
Myalatsu 6 Sorcerer
Routa 8 Oracle/Swashbuckler
Mustasulka 5 Zen Archer
Gin 9 Scaled Fist
Ninuzaindayr 4 Bloodrager/Warpriest
Hell-kitty 4 Shifter

Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 835
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Agape » 09 Loka 2017, 17:23

Adrenaline kirjoitti:
09 Loka 2017, 17:07
Stackaako Steadfast Personality ja paladinin Divine Grace? (En usko että koskaan käyttäisin, mutta asia kiinnostaa).
ei stackaa, samaan statsiin tai heittoon ei voi saada samaa ability scorea useita kertoja
FAQ: http://paizo.com/paizo/faq/v5748nruor1fm#v5748eaic9sgk
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on maksimoida toisten hauskuus.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Irkissä Agape (IRCnet, Quakenet, Synirc)

Avatar
Dyne
Viestit: 85
Liittynyt: 11 Elo 2017, 14:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Dyne » 09 Loka 2017, 19:32

Pitääkö moduuleissa ansaitut expat käyttää heti vai voiko ne säästää myöhemmälle levelille? Oliko se niin että expat voi käyttää myös eri characterille?

Avatar
Adrenaline
Viestit: 356
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 15:25

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Adrenaline » 09 Loka 2017, 19:45

Heti kun on minimilevelillä millä expat voi saada (ja tälläin saa myös parhaat rahat) minkä näkee sheetistä, esim. 3-5.
Expat saa sille hahmolle millä pelasi, paitsi jos pregen (ja silloinkin päätetään hahmonumero jo pelin alussa) tai jos on dragons demand tyyppinen pitempi moduuli johon tehdään hahmot erikseen ja annetaan hahmonumero vasta kun moduuli ohi.
Mutteri 12 Gunslinger/Paladin, Survivor of Bonekeep
Myalatsu 6 Sorcerer
Routa 8 Oracle/Swashbuckler
Mustasulka 5 Zen Archer
Gin 9 Scaled Fist
Ninuzaindayr 4 Bloodrager/Warpriest
Hell-kitty 4 Shifter

Sang
Viestit: 316
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 07:26

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Sang » 09 Loka 2017, 19:51

Ja selvennykseksi. Jos on pelannut omalla PFS-hahmolla pitää skenaariosta tai moduulista saadut kronikat aktivoida heti. Eli kokemuspisteitä ei voi jättää odottamaan.

LittleLilyKitty
Viestit: 170
Liittynyt: 05 Helmi 2017, 23:29
Paikkakunta: Kokkola

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja LittleLilyKitty » 09 Loka 2017, 20:19

Eikö tämä ketju kuuluisi Yleinen-osioon? Vai onko oululaisille omat säännöt? :D

Avatar
Shinae
Venture-Agent
Viestit: 421
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:31
Paikkakunta: Oulu

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Shinae » 09 Loka 2017, 20:34

LittleLilyKitty kirjoitti:
09 Loka 2017, 20:19
Eikö tämä ketju kuuluisi Yleinen-osioon? Vai onko oululaisille omat säännöt? :D
Omat säännöt oululaisille? Oho paljastutti... eiku ei oo. Joo tään vois tosiaan laittaa ihan joka lodgelle näkyviks tai siirtää Yleiseen.
"Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!" - Ikivanha Golarionlainen sanonta.
Hahmot (•̀ᴗ•́)و ̑̑

Avatar
VitunSuoPaska
Viestit: 190
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 21:41

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja VitunSuoPaska » 09 Loka 2017, 20:35

Adrenaline kirjoitti:
09 Loka 2017, 16:49
Jos sulla on banner of ancient Kings, joka pitää asettaa longspeariin kiinni ja jota pitää pitää kahdella kädellä kiinni, ja flagbearer feat jonka sanotaan toimivan bannerin kanssa mutta jossa pitää pitää yhdessä kädessä banneria, toimivatko Nämä yhdessä?
Flagbrearerista - "You must hold the flag in one hand in order to grant this bonus."

Banner of Ancient kings - "As long as the longspear or pole to which the banner is attached is firmly wielded in two hands"

Tätä voi lähestyä aika monelta suunnalta. Mutta vois olettaa, että asian kahdella kädellä pitäminen sisältää yhdellä kädellä pitelyn. Eli yhdellä kädellä pitäminen on subcondition joka täyttyy aina kun käytät vähintään yhtäkättä pitelemään esinettä. Tähän tietty poikkeukset joissa sanotaan, että "when wielding a melee weapon in one hand and leaving his other hand free" tai vastaavaa. Tätä tukee vielä sanavalinta Flagbearerissa, jossa, toisin kuin Bannerissa ei puhuta wieldaamisesta mitään.

Tää todnäk vaan sekotti enemmän, mut have fun! :lol:

EDIT1: Vähän lisää tukea tulkinnalle "A flag is a colorful banner that bears the heraldry or symbol of a nation or organization. A character with the Flagbearer feat who bears a flag can grant additional combat bonuses to nearby allies. Carrying a flag in combat requires a free hand."
I am not crazy; my reality is just different from yours.

Avatar
Adrenaline
Viestit: 356
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 15:25

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Adrenaline » 09 Loka 2017, 20:43

Agape kerran tulkitsi Flagbearerin kanssa että se 10g lippu ei saa olla longspearissa kiinni vaan sitä pitää pitää kädessä, eli ei minkään tikun varressa.
Mutteri 12 Gunslinger/Paladin, Survivor of Bonekeep
Myalatsu 6 Sorcerer
Routa 8 Oracle/Swashbuckler
Mustasulka 5 Zen Archer
Gin 9 Scaled Fist
Ninuzaindayr 4 Bloodrager/Warpriest
Hell-kitty 4 Shifter

Avatar
VitunSuoPaska
Viestit: 190
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 21:41

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja VitunSuoPaska » 09 Loka 2017, 20:48

Adrenaline kirjoitti:
09 Loka 2017, 20:43
Agape kerran tulkitsi Flagbearerin kanssa että se 10g lippu ei saa olla longspearissa kiinni vaan sitä pitää pitää kädessä, eli ei minkään tikun varressa.
J00, tämä on kyllä fakta =D Viittasin siihen vain tuossa kun "Carrying a flag in combat requires a free hand." joka imo on se sanamuoto joka pitäisi olla flagbearerissa itsessäänkin.
I am not crazy; my reality is just different from yours.

Avatar
Adrenaline
Viestit: 356
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 15:25

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Adrenaline » 09 Loka 2017, 20:53

Mielenkiintoista, kuten sanoit se "free hand" sääntö tulee siitä itemistä eikä featista. Flagbearer toimii BotAK kanssa ja sillä itemillä on omat sääntönsä, eli näyttää olevan selvä tapaus että toimivat keskenään vaikka BotAK olisi longspearissa.
Mutteri 12 Gunslinger/Paladin, Survivor of Bonekeep
Myalatsu 6 Sorcerer
Routa 8 Oracle/Swashbuckler
Mustasulka 5 Zen Archer
Gin 9 Scaled Fist
Ninuzaindayr 4 Bloodrager/Warpriest
Hell-kitty 4 Shifter

Avatar
VitunSuoPaska
Viestit: 190
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 21:41

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja VitunSuoPaska » 09 Loka 2017, 20:59

Adrenaline kirjoitti:
09 Loka 2017, 20:53
Mielenkiintoista, kuten sanoit se "free hand" sääntö tulee siitä itemistä eikä featista. Flagbearer toimii BotAK kanssa ja sillä itemillä on omat sääntönsä, eli näyttää olevan selvä tapaus että toimivat keskenään vaikka BotAK olisi longspearissa.
J00, jos joku alkaa asiasta nillittämään niin henkilölle voi sanoa kuinka hahmo spammaa freeactionilla lippua two-hand wieldistä one hand holdiin ja näin on molemmissa tiloissa yhtäaikaa xD
I am not crazy; my reality is just different from yours.

Sang
Viestit: 316
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 07:26

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Sang » 09 Loka 2017, 21:15

Yhtenä perusteluna voi kyllä esittää sen että Bannerissa on erikseen maininta miten se toimii Flagbearerin kanssa. Tuntuu että on vähän epäselvästi yritetty sanoa että banner itse antaa featin bonuksen tuplana kunhan vain omistaa sen featin.

Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 835
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Agape » 09 Loka 2017, 21:24

Adrenaline kirjoitti:
09 Loka 2017, 16:49
Jos sulla on banner of ancient Kings, joka pitää asettaa longspeariin kiinni ja jota pitää pitää kahdella kädellä kiinni, ja flagbearer feat jonka sanotaan toimivan bannerin kanssa mutta jossa pitää pitää yhdessä kädessä banneria, toimivatko Nämä yhdessä?
itse rulettaisin tämän niin, että banneri itsessään lasketaan lipuksi flagbearer-feattia varten ja että flagbearerin bonus tulee pitää lippua yhdellä tai kahdella kädellä, eli että 2h ote sisältää 1h otteen
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on maksimoida toisten hauskuus.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Irkissä Agape (IRCnet, Quakenet, Synirc)

Mustaviini
Viestit: 156
Liittynyt: 07 Helmi 2017, 23:13

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Mustaviini » 10 Loka 2017, 01:43

Eli nyt pitäis brainstormata olisiko mekaanisesti miitenkään mahdollista käyttää largea longbowia tai shortbowia?

Avatar
Muser
Viestit: 171
Liittynyt: 10 Helmi 2017, 06:31

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Muser » 10 Loka 2017, 02:48

Mustaviini kirjoitti:
10 Loka 2017, 01:43
Eli nyt pitäis brainstormata olisiko mekaanisesti miitenkään mahdollista käyttää largea longbowia tai shortbowia?
Joo, tekee ison eidolonin jolla on profikka tai etsii tavan nostaa hahmon kokokategoriaa, joka ei toimi kuin enlarge person. Muuten ei onnistu sitten millään.
PFS GM

Avatar
VitunSuoPaska
Viestit: 190
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 21:41

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja VitunSuoPaska » 10 Loka 2017, 11:52

Mustaviini kirjoitti:
10 Loka 2017, 01:43
Eli nyt pitäis brainstormata olisiko mekaanisesti miitenkään mahdollista käyttää largea longbowia tai shortbowia?
Tutkiskelin joskus aikaisemmin näitä kovastikkin, ja Longbowit yms. ns. kahdenkäden ranget weaponit ei toimi mitenkään pienemmällä creaturella. Yhdenkäden ranget weaponit tai sellaiset joissa erikseen lukee että voi ampua yhdellä kädellä (esim. crossbowit) voi equttaa largena, mutta tulee koko penaltyt ja "yhdellä" kädellä ampumis penaltyt. Tällaista crossbowia ei tosin voi ladata kun tarviis 2 isoa kättä. =D sama siis longboweissa yms. 2 isoa kättä required.
I am not crazy; my reality is just different from yours.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa