Sääntökysymykset

Oulun alueen pelit, pelipäivät ja muut.
Oulu region games, gamedays and other.
Avatar
VitunSuoPaska
Viestit: 190
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 21:41

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja VitunSuoPaska » 20 Marras 2017, 18:44

Voisi palata vielä tähän vicious stomppiin =D Tähän ei tahtonut löytyä suoraa vastausta mistään.

Eli seuraava tilanne:

Hahmo A:n vuoro. Hahmo A grapplaa hahmoa B. hahmo A Trippaa hahmon B.
Hahmolla A on vicious stomp, jolloin tämä kaatuminen provokkaa AoO:n. Grappled Condition estää ottamasta AoO:n.

Kysymys 1: Voiko Hahmo A lopettaa free actionina grapplen ja ottaa tuon AoO:n?

Kysymys 2: Voiko Hahmo A tehdä tämän myös kun ei ole hänen vuoronsa?

Pitkän tonkimisen jälkeen löysin jotain käyttistä jonka vois jakaa täälläkin.

Vastaus Kysymys 1:
Vicious stomp
Whenever an opponent falls prone adjacent to you, that opponent provokes an attack of opportunity from you.
Grappled condition
Grappled creatures cannot make attacks of opportunity.
Free action
Free actions don’t take any time at all, though there may be limits to the number of free actions you can perform in a turn.
Vihollinen kaatuu ja provokkaa AoO:n, johon pelaaja reagoi free actionilla(irroittaa grapplen) ja sitten ottaa provokatun AoO:n.

Vastaus Kysymys 2:
Snap Shot: Can a character with Snap Shot (page 119) and Combat Reflexes make multiple attacks of opportunity with a ranged weapon, assuming that loading the ranged weapon is a free action?

Yes. As long as you can reload your weapon with a free action you can reload your weapon as part of the ranged attack attack of opportunity you are making with the Snap Shot feat.

—Stephen Radney-MacFarland, 10/13/11
Yllä olevan quoten logiikalla Free actionin voi tehdä AoO:n aikana.

Jos on eriäviä/samoja näkemyksiä niin kuulisin mielellään =P
I am not crazy; my reality is just different from yours.

Avatar
Nostrix
Viestit: 74
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 09:08
Paikkakunta: Cambridge, UK

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Nostrix » 20 Marras 2017, 22:38

Eriävä: free actioneita voi ottaa vain omalla vuorollaan, ellei erikseen mainita. Snapshot esimerkki ei vaikuta asiaan millään tavalla.
No, I don't want no Strix. Strix is a guy that can't get no love from me.

Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 835
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Agape » 20 Marras 2017, 23:12

Nostrix kirjoitti:
20 Marras 2017, 22:38
Eriävä: free actioneita voi ottaa vain omalla vuorollaan, ellei erikseen mainita. Snapshot esimerkki ei vaikuta asiaan millään tavalla.
Juuri näin. Free actionit on omalla vuorolla (paitsi puhuminen). Tuo Snap Shot esimerkki vain selittää, että jousen voi ladata osana sitä toimintoa, millä sillä ammutaan.
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on maksimoida toisten hauskuus.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Irkissä Agape (IRCnet, Quakenet, Synirc)

Avatar
VitunSuoPaska
Viestit: 190
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 21:41

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja VitunSuoPaska » 20 Marras 2017, 23:13

Agape kirjoitti:
20 Marras 2017, 23:12
Nostrix kirjoitti:
20 Marras 2017, 22:38
Eriävä: free actioneita voi ottaa vain omalla vuorollaan, ellei erikseen mainita. Snapshot esimerkki ei vaikuta asiaan millään tavalla.
Juuri näin. Free actionit on omalla vuorolla (paitsi puhuminen). Tuo Snap Shot esimerkki vain selittää, että jousen voi ladata osana sitä toimintoa, millä sillä ammutaan.
Mutta samaa mieltä Kysymys ykkösestä? =D En ollut itsekkään ihan 100% vakuuttunut tuosta snapshotista xD
I am not crazy; my reality is just different from yours.

Avatar
Nostrix
Viestit: 74
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 09:08
Paikkakunta: Cambridge, UK

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Nostrix » 20 Marras 2017, 23:24

VitunSuoPaska kirjoitti:
20 Marras 2017, 23:13
Agape kirjoitti:
20 Marras 2017, 23:12
Nostrix kirjoitti:
20 Marras 2017, 22:38
Eriävä: free actioneita voi ottaa vain omalla vuorollaan, ellei erikseen mainita. Snapshot esimerkki ei vaikuta asiaan millään tavalla.
Juuri näin. Free actionit on omalla vuorolla (paitsi puhuminen). Tuo Snap Shot esimerkki vain selittää, että jousen voi ladata osana sitä toimintoa, millä sillä ammutaan.
Mutta samaa mieltä Kysymys ykkösestä? =D En ollut itsekkään ihan 100% vakuuttunut tuosta snapshotista xD
Omalla vuorolla se onnistuu kyllä.
No, I don't want no Strix. Strix is a guy that can't get no love from me.

Avatar
Kohtalo
Venture-Agent
Viestit: 425
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 17:12

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Kohtalo » 21 Marras 2017, 11:07

Sanoisin, että ykköskysymys toimii, mutta jos kyseessä on se krokotiili hahmo ja toiminto on death roll, niin ei toimi
When grappling a foe of its size or smaller, a crocodile can perform a death roll upon making a successful grapple check. As it clings to its foe, it tucks in its legs and rolls rapidly, twisting and wrenching its victim. The crocodile inflicts its bite damage and knocks the creature prone. If successful, the crocodile maintains its grapple.
Death rollissa grapple kaataa vihollisen, kun kroko puree ja pyörii, eli grapple on pidettävä jotta prone.

Avatar
VitunSuoPaska
Viestit: 190
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 21:41

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja VitunSuoPaska » 21 Marras 2017, 14:55

Vihollinen siis menee proneksi sen vieressä. Joten AoO provokkautuu. Johon voi reagoida freeactionilla päästämällä grapplen ja sitten Ottaa AoO:n. Ei tää Death roll mitenkään eroa mistään muistakaan tripeistä tässä tapauksessa. Teoriassa voisit grapplatun vihollisen tripata ihan manouverilla jolloin kyse on käytännössä samasta tilanteesta =D

Kyllä grapple on vielä päällä kun vihollinen kaatuu, mutta kuten pohdittiin muuten vastaukseksi kysymys 1:seen niin free actionilla voi tämän grapplen lopettaa ja ottaa AoO:n jos on kyseisen hahmon vuoro.
I am not crazy; my reality is just different from yours.

Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 835
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Agape » 21 Marras 2017, 15:06

Onnistuneeseen Death Rolliin kuuluu grapplen maintain Death Rollin loppuun asti. Rollin loppumisen jälkeen voi irroittaa grapplen free actionilla.
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on maksimoida toisten hauskuus.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Irkissä Agape (IRCnet, Quakenet, Synirc)

Avatar
VitunSuoPaska
Viestit: 190
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 21:41

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja VitunSuoPaska » 21 Marras 2017, 15:23

Agape kirjoitti:
21 Marras 2017, 15:06
Onnistuneeseen Death Rolliin kuuluu grapplen maintain Death Rollin loppuun asti. Rollin loppumisen jälkeen voi irroittaa grapplen free actionilla.
Jonka jälkeen voi ottaa sen provokatun AoO:n =D

Perustelen tämän siis sillä, että Death roll tapahtuu. Jonka päätteeksi vihollinen kaatuu proneksi, ja pidät grappleä. Eli tässä hetkessä AoO provokkautuu ja olet vapaa irroittamaan grapplen free actionina.

Vicious Stomp
Whenever an opponent falls prone adjacent to you, that opponent provokes an attack of opportunity from you.
I am not crazy; my reality is just different from yours.

Sang
Viestit: 316
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 07:26

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Sang » 21 Marras 2017, 16:09

Kaatuminen tapahtuu grapplen aikana, jolloin ei voi ottaa oppeja, ja siten vicious stomp ei aktivoidu ollenkaan.

Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 835
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Agape » 21 Marras 2017, 16:23

Vicious Stomp trigger tapahtuu proneksi kaatumisen aikana, mikä taas tapahtuu Death Rollin aikana. Death rollin loppun asti grapple on voimassa. Death Rollin loputtua voi päästää irti grapplesta, mutta tällöin Vicious Stompin trigger on jo mennyt ohi.

Unchained Munkilla Leg Sweep Style Strikellä tai sudella, jolla on Trip follow-up bitessä tämä onnistuu helposti, mutta krokotiililla vaikuttaisi hankalalta ellei jotenkin saa hyökkäykseen trip-followuppia eikä death rollia.
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on maksimoida toisten hauskuus.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Irkissä Agape (IRCnet, Quakenet, Synirc)

Avatar
Kohtalo
Venture-Agent
Viestit: 425
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 17:12

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Kohtalo » 21 Marras 2017, 16:27

Jos ottaa grappleen sen -20 penaltyt, niin silloinhan krokolla vain suulla/päällä on grapple conditio, eli death rollin aikana voisi oppeja ottaa esim. tassulla. Toki tuo penalty pitäisi ottaa molempiin heittoihin.

Avatar
VitunSuoPaska
Viestit: 190
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 21:41

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja VitunSuoPaska » 21 Marras 2017, 16:33

Saisko tästä jotain quoteja jossa sanotaan, että efektit tapahtuu manouverin aikana, eikä kun manouver päättyy?

Tästä nimittäin täysin samanarvoinen näkökanta on, että tarkastelee asioita aina actioneiden välillä ei mitenkään maagisesti niiden aikana =D

tilanteen tarkastelu: VIhollinen grapplessä.
Death Roll
tilanteen tarkastelu: Ollaan grapplessä, vihollinen kaatunut, Vicious stomp triggerraa nyt, otetaan free action ja irrottetaan grapple.
Attack of Opportunity
Tilanteen tarkastelu: Ei enää mitään uutta.
I am not crazy; my reality is just different from yours.

Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 835
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Agape » 21 Marras 2017, 17:52

Quotena tässä tapauksessa toimii death rollin teksti:

When grappling a foe of its size or smaller, a crocodile can perform a death roll upon making a successful grapple check. As it clings to its foe, it tucks in its legs and rolls rapidly, twisting and wrenching its victim. The crocodile inflicts its bite damage and knocks the creature prone. If successful, the crocodile maintains its grapple.

MtG termeillä Vicious Stomp olisi interrupti.
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on maksimoida toisten hauskuus.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Irkissä Agape (IRCnet, Quakenet, Synirc)

Avatar
VitunSuoPaska
Viestit: 190
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 21:41

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja VitunSuoPaska » 22 Marras 2017, 01:27

Taivun yleiseen kantaan =D Noh onneksi rikkinäisiä (mutta itseasiassa toimivia) comboja on muitakin xD
I am not crazy; my reality is just different from yours.

Avatar
burvix
Viestit: 92
Liittynyt: 13 Helmi 2017, 14:40

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja burvix » 07 Joulu 2017, 14:49

Oon nyt päässy jo kerran mammutilla tramplaileen ni haluaisin yleisen hyväksynnen miten se toimii.
As a full-round action, a creature with the trample ability can attempt to overrun any creature that is at least one size category Smaller than itself. This works just like the overrun combat maneuver, but the trampling creature does not need to make a check, it merely has to move over opponents in its path. Targets of a trample take an amount of damage equal to the trampling creature’s slam damage + 1-1/2 times its Str modifier. Targets of a trample can make an attack of opportunity, but at a –4 penalty. If targets forgo an attack of opportunity, they can attempt to avoid the trampling creature and receive a Reflex save to take half damage. The save DC against a creature’s trample attack is 10 + 1/2 the creature’s HD + the creature’s Str modifier (the exact DC is given in the creature’s descriptive text). A trampling creature can only deal trampling damage to each target once per round, no matter how many times its movement takes it over a target creature.
Se on full round action mutta ilmeisesti yhden movementin verran saa liikkua, kaikkien joiden yli pääsee joutuu ottaan testin? En nää tuossa movementin määrästä mitään mainintaa. Se toimii samalla tavalla ku overrun in miten featiti toimii sen kanssa? Improved overrun? Charge through? Lisäksi vielä tuo DC. DC lukee elephantin kohdalla ja se on 25, ei riipu mistään, eli ilmeisesti se on 25 myös largella?
Leopold Blakros, halfling paladin lvl 8
Muzaffer Weatherspoon, halfling fighter/alchemist lvl 9
Meriadosebinthian Lalalostrigen, gnome diviner lvl 3
Burlok, dwarf druid lvl 14
Pengendara, wayang fighter/cavalier/barbarian/mammoth rider lvl 8

Sang
Viestit: 316
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 07:26

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Sang » 07 Joulu 2017, 15:18

Liikkumisen määrään on FAQ:
Pathfinder RPG Bestiary FAQ kirjoitti:A trampling creature can move up to twice its land speed as part of the trample.
Elefantilla tuo DC näyttää muodostuvan suoraan kaavan mukaan. 10+puolet HD+Str mod. Eli 10+(11/2)+10=25. Eli varmaankin eläinkumppanilla menee saman mukaan.

Avatar
burvix
Viestit: 92
Liittynyt: 13 Helmi 2017, 14:40

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja burvix » 07 Joulu 2017, 15:26

Elefantilla tuo DC näyttää muodostuvan suoraan kaavan mukaan. 10+puolet HD+Str mod. Eli 10+(11/2)+10=25. Eli varmaankin eläinkumppanilla menee saman mukaan.
Hyvä tuon halusinki reverse engineerata. Tuota käytän ennemmin.

Twice land speed? No huhhuh 100ft trample. Siihen saa aika hyvin pahikset tallottua.
Leopold Blakros, halfling paladin lvl 8
Muzaffer Weatherspoon, halfling fighter/alchemist lvl 9
Meriadosebinthian Lalalostrigen, gnome diviner lvl 3
Burlok, dwarf druid lvl 14
Pengendara, wayang fighter/cavalier/barbarian/mammoth rider lvl 8

Avatar
burvix
Viestit: 92
Liittynyt: 13 Helmi 2017, 14:40

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja burvix » 07 Joulu 2017, 16:47

Oma tulkinta nuista feateista olisi että charge through ei toimi ollenkaan tramplen kanssa kun se vaikuttaa chargeen jonka aikana voi tehä overrunin, vaikka foorumeilla oli kaikenlaista spekulaatiota.
Improved Overrunista taas en oo ihan varma. Se estää attack of opportunityn overrunista ja trample toimii niinku overrun, mutta minusta siinä viitataan eri attack of opportunityyn. Se siis estäisi vastustajalta sen mahdollisuuden olla väistämättä. Voiko improved overrunia olla käyttämättä jos haluaa että ne löis väistön sijaan?
Leopold Blakros, halfling paladin lvl 8
Muzaffer Weatherspoon, halfling fighter/alchemist lvl 9
Meriadosebinthian Lalalostrigen, gnome diviner lvl 3
Burlok, dwarf druid lvl 14
Pengendara, wayang fighter/cavalier/barbarian/mammoth rider lvl 8

Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 835
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Agape » 07 Joulu 2017, 19:35

Pikaisen, ei-perusteellisen tutkinnan perusteella vaikuttaisi että joo, nimenomaan estäisi mahdollisuuden ottaa AoO ja olisi pakko koittaa väistää. Featteja ei oo pakko käyttää, joten Improved Overrunnia ei ole pakko käyttää.

Mielenkiintoiseksi menee jos on sekä Trample että Improved Overrun featit. Tällöin vaikuttaisi että kohde ei voi väistää eikä opata?
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on maksimoida toisten hauskuus.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Irkissä Agape (IRCnet, Quakenet, Synirc)

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa