Sääntökysymykset

Oulun alueen pelit, pelipäivät ja muut.
Oulu region games, gamedays and other.
Naal
Viestit: 79
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Naal » 13 Joulu 2017, 18:57

Wizardit pystyvät korvaamaan familiarinsa maksamalla 200 gp/level jos onneton elätti on potkaissut tyhjää tai velho muuten vain päättää katkaista välit. Kysymys kuuluu: voiko uusi familiar ottaa tässä yhteydessä alkuperäisestä poikkeavan familiar archetypen, vai tarvitseeko käyttää prestige pointteja retrainingiin?

Toinen vähemmän akuutti kysymys. Onko pounce-chargessa kaikki hyökkäykset kohdistettava samaan viholliseen? Luulisin että näin on, koska kaikki chargen pykälät tuntuvat viittaavan yhteen vihulaiseen, mutta kysyn nyt kun muistan. Eli jos hahmolla on luonnoton määrä kynsiä tai lonkeroita ja chargelinjan päässä on vierekkäin pari-kolme pikkuotusta, pitääkö keskittää koko tuhovoima yhteen?

Avatar
Adrenaline
Viestit: 335
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 15:25

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Adrenaline » 13 Joulu 2017, 19:12

Naal kirjoitti:
13 Joulu 2017, 18:57
Wizardit pystyvät korvaamaan familiarinsa maksamalla 200 gp/level jos onneton elätti on potkaissut tyhjää tai velho muuten vain päättää katkaista välit. Kysymys kuuluu: voiko uusi familiar ottaa tässä yhteydessä alkuperäisestä poikkeavan familiar archetypen, vai tarvitseeko käyttää prestige pointteja retrainingiin?

Toinen vähemmän akuutti kysymys. Onko pounce-chargessa kaikki hyökkäykset kohdistettava samaan viholliseen? Luulisin että näin on, koska kaikki chargen pykälät tuntuvat viittaavan yhteen vihulaiseen, mutta kysyn nyt kun muistan. Eli jos hahmolla on luonnoton määrä kynsiä tai lonkeroita ja chargelinjan päässä on vierekkäin pari-kolme pikkuotusta, pitääkö keskittää koko tuhovoima yhteen?
1. Järki sanoo että kyllä. Se olento on eri kuin se aiempi, se näyttää eriltä, sillä voi olla eri alignment/featit ja muut. Vanha arkkityyppi kuolee vanhan pedon mukana. Tästäkin kyllä voi olla jossain FAQ:in pohjalla tarkempaa tietoa, mutta en oo itse nähnyt.

2. Charge-pykälissä ainoastaan movement viittaa "designated opponentiin". Eli pitää valita se tietty kohde, ja liikkua lähimpään ruutuun josta threattaa tätä. Sanoisin myös että ainakin yksi isku pitää iskeä siihen, mutta ehkä ei edes? (Chargessakin sanotaan "You make a single melee attack", mutta ei sanota että pitää olla siihen tiettyyn kohteeseen.) Pouncessa ei erikseen sanota että pitää kohdistaa iskut siihen yhteen kohteeseen, vaan sanotaan vaan että voit full-attackia. Full-attackilla saa vaihtaa kohdetta kesken kaiken.

Raket ja rendit erikseen sitten.
Mutteri 12 Gunslinger/Paladin, Survivor of Bonekeep
Myalatsu 6 Sorcerer
Routa 8 Oracle/Swashbuckler
Mustasulka 5 Zen Archer
Gin 9 Scaled Fist
Ninuzaindayr 4 Bloodrager/Warpriest
Hell-kitty 4 Shifter

Naal
Viestit: 79
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Naal » 30 Joulu 2017, 11:13

Myöhästynyt kiitos. Ykköshahmon familiarinrääpäle on aina ollut perinteisen näkymätön, ja voisin yrittää keksiä sille jotain tekemistä.

Avatar
Adrenaline
Viestit: 335
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 15:25

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Adrenaline » 30 Joulu 2017, 11:45

Jos on small-kokoinen velho, flying Fox maulerilla saa lentomountin :D
Mutteri 12 Gunslinger/Paladin, Survivor of Bonekeep
Myalatsu 6 Sorcerer
Routa 8 Oracle/Swashbuckler
Mustasulka 5 Zen Archer
Gin 9 Scaled Fist
Ninuzaindayr 4 Bloodrager/Warpriest
Hell-kitty 4 Shifter

Patrik L
Viestit: 106
Liittynyt: 26 Loka 2017, 19:13

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Patrik L » 09 Tammi 2018, 14:56

Noviisi kysyy neuvoa suurilta mestareilta variant multiclassaamisesta. Jos valitsee variant classiksi clericin ja domainiksi travel saako lvl 1 tai 3 plus 10 feet nopeuden?
Sit samaan aiheeseen varmistus mut toivoisin olevan totta :D jos valitsee variant classiksi sorcerer niin saako arcane bloodline kyvyn eli esim dragon bloodline plus 1 damageen tiettyihin element taikoihin?
Padawan

Avatar
Adrenaline
Viestit: 335
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 15:25

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Adrenaline » 09 Tammi 2018, 16:22

VMC ei oo legaali PFS
Mutteri 12 Gunslinger/Paladin, Survivor of Bonekeep
Myalatsu 6 Sorcerer
Routa 8 Oracle/Swashbuckler
Mustasulka 5 Zen Archer
Gin 9 Scaled Fist
Ninuzaindayr 4 Bloodrager/Warpriest
Hell-kitty 4 Shifter

Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 781
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Agape » 09 Tammi 2018, 16:30

Patrik L kirjoitti:
09 Tammi 2018, 14:56
Noviisi kysyy neuvoa suurilta mestareilta variant multiclassaamisesta. Jos valitsee variant classiksi clericin ja domainiksi travel saako lvl 1 tai 3 plus 10 feet nopeuden?
Sit samaan aiheeseen varmistus mut toivoisin olevan totta :D jos valitsee variant classiksi sorcerer niin saako arcane bloodline kyvyn eli esim dragon bloodline plus 1 damageen tiettyihin element taikoihin?
1. Teksti on epäselvä. Useimmissa muissa lähteissä on spesifioitu joko "all domain abilities" tai "domain abilities usable a specific times per day". Pelinjohtaja päättää, kumpaa tulkintaa käytetään. PFS:ssä tämä ei ole ongelma, koska Variant Multiclass ei ole käytössä Pathfinder Societyssä (http://paizo.com/pathfindersociety/rpg/additional

2. Tarkoitat Bloodline Arcanaa varmaankin. Ikävä kyllä sitä ei saa. Tasolla 1 valitaan minkä bloodlinen ottaa ja tasolla 3 saat sen level 1 Bloodline Powerin. Bloodline Arcana on eri asia kuin Bloodline Power.
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on maksimoida toisten hauskuus.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Irkissä Agape (IRCnet, Quakenet, Synirc)

Patrik L
Viestit: 106
Liittynyt: 26 Loka 2017, 19:13

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Patrik L » 10 Tammi 2018, 00:39

Aa ok😂
Padawan

Avatar
Shinae
Venture-Agent
Viestit: 415
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:31
Paikkakunta: Oulu

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Shinae » 14 Tammi 2018, 20:01

Skinwalker kysymyksiä:

1. Voiko kineticist käyttää kinetic blastiä Bat Shapessa (feat), jos muuttuu lepakoksi?
2. Onko Bat Shape lepakko tiny vai diminuative?
3. Voiko Bat Shapessa castia loitsuja?
4. Entä jos on psychic caster?


Bloodmarked Flight feat ainakin toimii, koska siitä saa vaan normaalisti fly speedin werebat-kinille. Mutta tuo Beast Shape II lepakko vähän askarruttaa. Mulla on kyllä valmis warpriest buildi skinwalkerille, mut pitää vähän tutkailla noita lentomahdollisuuksia kun sais permanent flyn niin pakkohan sitä on miettiä. Kineticistiä myös miettinyt jo pitkään, että tekis joskus.
"Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!" - Ikivanha Golarionlainen sanonta.
Hahmot (•̀ᴗ•́)و ̑̑

Avatar
Adrenaline
Viestit: 335
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 15:25

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Adrenaline » 14 Tammi 2018, 20:33

Shinae kirjoitti:
14 Tammi 2018, 20:01
Skinwalker kysymyksiä:

1. Voiko kineticist käyttää kinetic blastiä Bat Shapessa (feat), jos muuttuu lepakoksi?
2. Onko Bat Shape lepakko tiny vai diminuative?
3. Voiko Bat Shapessa castia loitsuja?
4. Entä jos on psychic caster?


Bloodmarked Flight feat ainakin toimii, koska siitä saa vaan normaalisti fly speedin werebat-kinille. Mutta tuo Beast Shape II lepakko vähän askarruttaa. Mulla on kyllä valmis warpriest buildi skinwalkerille, mut pitää vähän tutkailla noita lentomahdollisuuksia kun sais permanent flyn niin pakkohan sitä on miettiä. Kineticistiä myös miettinyt jo pitkään, että tekis joskus.
1. Kinetic Blast vaatii vapaan raajan. Jos lennät, kait sun jalat on vapaina. Jos kävelet, kait sun siivet on vapaina. Vähän harmaa alue mutta uskoisin että joo.
2. Feat itse sanoo että "functions as beast shape 2" mikä muuttaa olennon tinyksi. (muista +dex!)
3. Ei voi mitään spell componentteja täyttää niin ei kait. http://www.d20pfsrd.com/magic#TOC-Transmutation Linkin mukaan ei voi spellcastia jos on material combonent ilman eschew materials, ja verbal ja somatic ei toimi jos muoto ei pysty (ja lepakko ei pysty).
4. Pitäisi olla eschew materials spellejä varten jotka sitä vaatii mutta muuten ok.

Edit: Jos et halua feattia tuhlata niin tässä on sellainen halpa, rikkinäinen, mutta vain 70min per day vaihtoehto: http://archivesofnethys.com/MagicRingsD ... y%20Colors
Mutteri 12 Gunslinger/Paladin, Survivor of Bonekeep
Myalatsu 6 Sorcerer
Routa 8 Oracle/Swashbuckler
Mustasulka 5 Zen Archer
Gin 9 Scaled Fist
Ninuzaindayr 4 Bloodrager/Warpriest
Hell-kitty 4 Shifter

Sang
Viestit: 298
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 07:26

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Sang » 14 Tammi 2018, 20:42

Kinetic blast vaatii tarttumaraajat (prehensile limbs), joten siivet eivät ainakaan siihen kelpaa. En tiedä onko virallista sääntöä siitä kelpaako lepakon jalat. Esimerkiksi ketun suu ei kelpaa, joten kettumuodossa ei saa käyttää kineettisiä voimia. Kannattaa myös muistaa että kinetisistin Elemental Overflow antaa kutostasolta eteenpäin kokobonusta fyysisiin statteihin joka ei stäkkää kokomuutoksesta tulevan bonuksen kanssa.

Avatar
Streamwalker
Viestit: 176
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 03:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Streamwalker » 14 Tammi 2018, 22:29

Adrenaline kirjoitti:
14 Tammi 2018, 20:33
Shinae kirjoitti:
14 Tammi 2018, 20:01
4. Entä jos on psychic caster?
4. Pitäisi olla eschew materials spellejä varten jotka sitä vaatii mutta muuten ok.
Itse asiassa, psyykkiset loitsijat eivät käytä hinnattomia materiaalikomponentteja.
"Intelligence is knowing that tomatoes are a fruit. Wisdom is knowing not to put tomatoes in a fruit salad. Charisma is the ability to sell a tomato-based fruit salad."

Avatar
Shinae
Venture-Agent
Viestit: 415
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:31
Paikkakunta: Oulu

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Shinae » 15 Tammi 2018, 07:41

Lepakon jalat nyt vois kyllä tulkita tarttumaraajaksi. Roikkuuhan ne niillä puussa. Pitänee vielä Agapen tulkinta tähän saada.

Psyykkinen loitsija vois siis myös toimia ihan perus Bat Shapella. Jos ei kerran tarvi mitään komponentteja loitsuihin niin vois tiny kokoisena lepakkona lennellä vapaasti ja loitsia. Pitää tutkia tätä mahdollisuutta.
"Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!" - Ikivanha Golarionlainen sanonta.
Hahmot (•̀ᴗ•́)و ̑̑

Avatar
Shinae
Venture-Agent
Viestit: 415
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:31
Paikkakunta: Oulu

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Shinae » 15 Tammi 2018, 09:11

Voiko occultisti joka on polymorphed käyttää implement komponentteja loitsuihin? Ylipäätänsä jos kuka tahansa polymorphaa niin miten esim holy symbolin käyttö onnistuu hirviönä? Voiko siihen silti focusoida?
"Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!" - Ikivanha Golarionlainen sanonta.
Hahmot (•̀ᴗ•́)و ̑̑

Sang
Viestit: 298
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 07:26

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Sang » 15 Tammi 2018, 09:22

Ei kovin helposti ja tehokkaasti:
Occultist kirjoitti:Whenever an occultist casts a spell, he must have the corresponding implement in his possession and present the implement to the target or toward the area of effect. This act is part of casting the spell and doesn’t require any additional action. If the occultist lacks the corresponding implement, he can attempt to cast the spell, but must succeed at a concentration check (DC = 20 + the spell’s level) to do so. Spells cast by an occultist without the appropriate implement are always treated as if they were cast at the minimum caster level for the spell in question (caster level 1st for a 1st-level spell, caster level 4th for a 2nd-level spell, and so on).
Fokusvoimia voi ilmeisesti käyttää vaikka implementit olisivat polymorphanneet kehon sisälle, koska sitä ei erikseen kielletä.

Avatar
Shinae
Venture-Agent
Viestit: 415
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:31
Paikkakunta: Oulu

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Shinae » 15 Tammi 2018, 09:29

Joo vähän pahalta näyttää, että occultisti ei toimi. Harmi, se mua eniten kiinnosti näistä vaihtoehdoista. Pitää vielä tutustua muihin.
"Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!" - Ikivanha Golarionlainen sanonta.
Hahmot (•̀ᴗ•́)و ̑̑

Eldrik
Viestit: 197
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 01:10

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Eldrik » 16 Tammi 2018, 15:20

Tämä on varmaan taas tosi tyhmä kysymys, mutta haluan asialle varmistuksen.
Kun loitsussa tai efektissä lukee pelkästään "targets receive a new saving throw each round to end the effect", niin koska tämä uusi seivi tapahtuu?

Oletan että tämä sääntö pätee tähänkin, eli samalla inikalla seuraavilla roundeilla:
CRB kirjoitti:When the rules refer to a "full round", they usually mean a span of time from a particular initiative count in one round to the same initiative count in the next round. Effects that last a certain number of rounds end just before the same initiative count that they began on.
Ja ragequittaan kyllä societyn, jos joku keksii että minun Sovereign Court lepakkopsychic lakkaa toimimasta

Avatar
Shinae
Venture-Agent
Viestit: 415
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:31
Paikkakunta: Oulu

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Shinae » 16 Tammi 2018, 16:19

Käsittääkseni näissä on hyvin paljon pöytävariaatioita. Yleensä GM voi päättää, jos loitsussa ei erikseen mainita vuoron alkua tai loppua. Itse joko vedän että save tulee monsterin seuraavan vuoron lopussa tai sitä seuraavan vuoron alussa. Vaihtelee aika paljon. Mikä vaan tuntuu pelinjohtajasta sopivalta. Joskus heitän kesken pelin saving throwin monsterille valmiiksi, kun pelaajat mietti mitä tekevät.

On hyvin hankalaa träkätä pelaajan omalla inikalla heitettyjä loitsuja. Jos pystyy siihen niin siitä vain, mut helpompi muistaa efektit monsterin vuorolla. Toki joku viisampi saa ojentaa, jos löytää virallisimman säännön.

Tässä esimerkki turn undeadiin, jossa sama teksti kuin kysyit.
James Jacobs, Paizo's Creative Director, when asked about this, said that he would rule it to make a save at the start of the undead's turn to make things easier on the GM. But the decision is up to the GM.
"Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!" - Ikivanha Golarionlainen sanonta.
Hahmot (•̀ᴗ•́)و ̑̑

Patrik L
Viestit: 106
Liittynyt: 26 Loka 2017, 19:13

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Patrik L » 16 Tammi 2018, 18:33

Helppo kysymys mutta google eikä oma englannin osaaminen auta niin onko puoliörkki druideilla wild shape muodossa orc ferocity voimassa?
Mun toinen hahmo on puoliörkki druidi joka tulisi keskittymään wild shapeen. Sillä on nyt 2 seikkailua takana ja jos ensimmäisen kysymyksen tulos on negatiivinen saako racen vielä vaihtaa tässä kohtaa?
Padawan

Avatar
VitunSuoPaska
Viestit: 189
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 21:41

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja VitunSuoPaska » 16 Tammi 2018, 18:51

Patrik L kirjoitti:
16 Tammi 2018, 18:33
Helppo kysymys mutta google eikä oma englannin osaaminen auta niin onko puoliörkki druideilla wild shape muodossa orc ferocity voimassa?
Mun toinen hahmo on puoliörkki druidi joka tulisi keskittymään wild shapeen. Sillä on nyt 2 seikkailua takana ja jos ensimmäisen kysymyksen tulos on negatiivinen saako racen vielä vaihtaa tässä kohtaa?
Wildshape toimii pääasiassa kuten Beast shape spelli joka on polymorphi subschoolia. Polymorph subschoolin spelleihin kuuluu osana, että hahmo menettää extraordinaryt ja supernatural abilityt jotka riippuu normaali olomuodosta( esim. keen sense, scent tai darkvision.) Joten tällä perustelulla vois ajatella, että myös ferocityn menettää. Jos hahmolla on 1-3 expaa, eli jos ei ole yhtään peliä vielä pelattu level 2 tasolla niin hahmosta saa vaihtaa vaikka kaiken =D
I am not crazy; my reality is just different from yours.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa