Sivu 11/13

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 13 Joulu 2017, 18:57
Kirjoittaja Naal
Wizardit pystyvät korvaamaan familiarinsa maksamalla 200 gp/level jos onneton elätti on potkaissut tyhjää tai velho muuten vain päättää katkaista välit. Kysymys kuuluu: voiko uusi familiar ottaa tässä yhteydessä alkuperäisestä poikkeavan familiar archetypen, vai tarvitseeko käyttää prestige pointteja retrainingiin?

Toinen vähemmän akuutti kysymys. Onko pounce-chargessa kaikki hyökkäykset kohdistettava samaan viholliseen? Luulisin että näin on, koska kaikki chargen pykälät tuntuvat viittaavan yhteen vihulaiseen, mutta kysyn nyt kun muistan. Eli jos hahmolla on luonnoton määrä kynsiä tai lonkeroita ja chargelinjan päässä on vierekkäin pari-kolme pikkuotusta, pitääkö keskittää koko tuhovoima yhteen?

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 13 Joulu 2017, 19:12
Kirjoittaja Adrenaline
Naal kirjoitti:
13 Joulu 2017, 18:57
Wizardit pystyvät korvaamaan familiarinsa maksamalla 200 gp/level jos onneton elätti on potkaissut tyhjää tai velho muuten vain päättää katkaista välit. Kysymys kuuluu: voiko uusi familiar ottaa tässä yhteydessä alkuperäisestä poikkeavan familiar archetypen, vai tarvitseeko käyttää prestige pointteja retrainingiin?

Toinen vähemmän akuutti kysymys. Onko pounce-chargessa kaikki hyökkäykset kohdistettava samaan viholliseen? Luulisin että näin on, koska kaikki chargen pykälät tuntuvat viittaavan yhteen vihulaiseen, mutta kysyn nyt kun muistan. Eli jos hahmolla on luonnoton määrä kynsiä tai lonkeroita ja chargelinjan päässä on vierekkäin pari-kolme pikkuotusta, pitääkö keskittää koko tuhovoima yhteen?
1. Järki sanoo että kyllä. Se olento on eri kuin se aiempi, se näyttää eriltä, sillä voi olla eri alignment/featit ja muut. Vanha arkkityyppi kuolee vanhan pedon mukana. Tästäkin kyllä voi olla jossain FAQ:in pohjalla tarkempaa tietoa, mutta en oo itse nähnyt.

2. Charge-pykälissä ainoastaan movement viittaa "designated opponentiin". Eli pitää valita se tietty kohde, ja liikkua lähimpään ruutuun josta threattaa tätä. Sanoisin myös että ainakin yksi isku pitää iskeä siihen, mutta ehkä ei edes? (Chargessakin sanotaan "You make a single melee attack", mutta ei sanota että pitää olla siihen tiettyyn kohteeseen.) Pouncessa ei erikseen sanota että pitää kohdistaa iskut siihen yhteen kohteeseen, vaan sanotaan vaan että voit full-attackia. Full-attackilla saa vaihtaa kohdetta kesken kaiken.

Raket ja rendit erikseen sitten.

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 30 Joulu 2017, 11:13
Kirjoittaja Naal
Myöhästynyt kiitos. Ykköshahmon familiarinrääpäle on aina ollut perinteisen näkymätön, ja voisin yrittää keksiä sille jotain tekemistä.

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 30 Joulu 2017, 11:45
Kirjoittaja Adrenaline
Jos on small-kokoinen velho, flying Fox maulerilla saa lentomountin :D

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 09 Tammi 2018, 14:56
Kirjoittaja Patrik L
Noviisi kysyy neuvoa suurilta mestareilta variant multiclassaamisesta. Jos valitsee variant classiksi clericin ja domainiksi travel saako lvl 1 tai 3 plus 10 feet nopeuden?
Sit samaan aiheeseen varmistus mut toivoisin olevan totta :D jos valitsee variant classiksi sorcerer niin saako arcane bloodline kyvyn eli esim dragon bloodline plus 1 damageen tiettyihin element taikoihin?

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 09 Tammi 2018, 16:22
Kirjoittaja Adrenaline
VMC ei oo legaali PFS

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 09 Tammi 2018, 16:30
Kirjoittaja Agape
Patrik L kirjoitti:
09 Tammi 2018, 14:56
Noviisi kysyy neuvoa suurilta mestareilta variant multiclassaamisesta. Jos valitsee variant classiksi clericin ja domainiksi travel saako lvl 1 tai 3 plus 10 feet nopeuden?
Sit samaan aiheeseen varmistus mut toivoisin olevan totta :D jos valitsee variant classiksi sorcerer niin saako arcane bloodline kyvyn eli esim dragon bloodline plus 1 damageen tiettyihin element taikoihin?
1. Teksti on epäselvä. Useimmissa muissa lähteissä on spesifioitu joko "all domain abilities" tai "domain abilities usable a specific times per day". Pelinjohtaja päättää, kumpaa tulkintaa käytetään. PFS:ssä tämä ei ole ongelma, koska Variant Multiclass ei ole käytössä Pathfinder Societyssä (http://paizo.com/pathfindersociety/rpg/additional

2. Tarkoitat Bloodline Arcanaa varmaankin. Ikävä kyllä sitä ei saa. Tasolla 1 valitaan minkä bloodlinen ottaa ja tasolla 3 saat sen level 1 Bloodline Powerin. Bloodline Arcana on eri asia kuin Bloodline Power.

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 10 Tammi 2018, 00:39
Kirjoittaja Patrik L
Aa ok😂

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 14 Tammi 2018, 20:01
Kirjoittaja Shinae
Skinwalker kysymyksiä:

1. Voiko kineticist käyttää kinetic blastiä Bat Shapessa (feat), jos muuttuu lepakoksi?
2. Onko Bat Shape lepakko tiny vai diminuative?
3. Voiko Bat Shapessa castia loitsuja?
4. Entä jos on psychic caster?


Bloodmarked Flight feat ainakin toimii, koska siitä saa vaan normaalisti fly speedin werebat-kinille. Mutta tuo Beast Shape II lepakko vähän askarruttaa. Mulla on kyllä valmis warpriest buildi skinwalkerille, mut pitää vähän tutkailla noita lentomahdollisuuksia kun sais permanent flyn niin pakkohan sitä on miettiä. Kineticistiä myös miettinyt jo pitkään, että tekis joskus.

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 14 Tammi 2018, 20:33
Kirjoittaja Adrenaline
Shinae kirjoitti:
14 Tammi 2018, 20:01
Skinwalker kysymyksiä:

1. Voiko kineticist käyttää kinetic blastiä Bat Shapessa (feat), jos muuttuu lepakoksi?
2. Onko Bat Shape lepakko tiny vai diminuative?
3. Voiko Bat Shapessa castia loitsuja?
4. Entä jos on psychic caster?


Bloodmarked Flight feat ainakin toimii, koska siitä saa vaan normaalisti fly speedin werebat-kinille. Mutta tuo Beast Shape II lepakko vähän askarruttaa. Mulla on kyllä valmis warpriest buildi skinwalkerille, mut pitää vähän tutkailla noita lentomahdollisuuksia kun sais permanent flyn niin pakkohan sitä on miettiä. Kineticistiä myös miettinyt jo pitkään, että tekis joskus.
1. Kinetic Blast vaatii vapaan raajan. Jos lennät, kait sun jalat on vapaina. Jos kävelet, kait sun siivet on vapaina. Vähän harmaa alue mutta uskoisin että joo.
2. Feat itse sanoo että "functions as beast shape 2" mikä muuttaa olennon tinyksi. (muista +dex!)
3. Ei voi mitään spell componentteja täyttää niin ei kait. http://www.d20pfsrd.com/magic#TOC-Transmutation Linkin mukaan ei voi spellcastia jos on material combonent ilman eschew materials, ja verbal ja somatic ei toimi jos muoto ei pysty (ja lepakko ei pysty).
4. Pitäisi olla eschew materials spellejä varten jotka sitä vaatii mutta muuten ok.

Edit: Jos et halua feattia tuhlata niin tässä on sellainen halpa, rikkinäinen, mutta vain 70min per day vaihtoehto: http://archivesofnethys.com/MagicRingsD ... y%20Colors