Sivu 6/10

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 14 Tammi 2018, 20:42
Kirjoittaja Sang
Kinetic blast vaatii tarttumaraajat (prehensile limbs), joten siivet eivät ainakaan siihen kelpaa. En tiedä onko virallista sääntöä siitä kelpaako lepakon jalat. Esimerkiksi ketun suu ei kelpaa, joten kettumuodossa ei saa käyttää kineettisiä voimia. Kannattaa myös muistaa että kinetisistin Elemental Overflow antaa kutostasolta eteenpäin kokobonusta fyysisiin statteihin joka ei stäkkää kokomuutoksesta tulevan bonuksen kanssa.

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 14 Tammi 2018, 22:29
Kirjoittaja Streamwalker
Adrenaline kirjoitti: 14 Tammi 2018, 20:33
Shinae kirjoitti: 14 Tammi 2018, 20:01 4. Entä jos on psychic caster?
4. Pitäisi olla eschew materials spellejä varten jotka sitä vaatii mutta muuten ok.
Itse asiassa, psyykkiset loitsijat eivät käytä hinnattomia materiaalikomponentteja.

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 15 Tammi 2018, 07:41
Kirjoittaja Shinae
Lepakon jalat nyt vois kyllä tulkita tarttumaraajaksi. Roikkuuhan ne niillä puussa. Pitänee vielä Agapen tulkinta tähän saada.

Psyykkinen loitsija vois siis myös toimia ihan perus Bat Shapella. Jos ei kerran tarvi mitään komponentteja loitsuihin niin vois tiny kokoisena lepakkona lennellä vapaasti ja loitsia. Pitää tutkia tätä mahdollisuutta.

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 15 Tammi 2018, 09:11
Kirjoittaja Shinae
Voiko occultisti joka on polymorphed käyttää implement komponentteja loitsuihin? Ylipäätänsä jos kuka tahansa polymorphaa niin miten esim holy symbolin käyttö onnistuu hirviönä? Voiko siihen silti focusoida?

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 15 Tammi 2018, 09:22
Kirjoittaja Sang
Ei kovin helposti ja tehokkaasti:
Occultist kirjoitti:Whenever an occultist casts a spell, he must have the corresponding implement in his possession and present the implement to the target or toward the area of effect. This act is part of casting the spell and doesn’t require any additional action. If the occultist lacks the corresponding implement, he can attempt to cast the spell, but must succeed at a concentration check (DC = 20 + the spell’s level) to do so. Spells cast by an occultist without the appropriate implement are always treated as if they were cast at the minimum caster level for the spell in question (caster level 1st for a 1st-level spell, caster level 4th for a 2nd-level spell, and so on).
Fokusvoimia voi ilmeisesti käyttää vaikka implementit olisivat polymorphanneet kehon sisälle, koska sitä ei erikseen kielletä.

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 15 Tammi 2018, 09:29
Kirjoittaja Shinae
Joo vähän pahalta näyttää, että occultisti ei toimi. Harmi, se mua eniten kiinnosti näistä vaihtoehdoista. Pitää vielä tutustua muihin.

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 16 Tammi 2018, 15:20
Kirjoittaja Eldrik
Tämä on varmaan taas tosi tyhmä kysymys, mutta haluan asialle varmistuksen.
Kun loitsussa tai efektissä lukee pelkästään "targets receive a new saving throw each round to end the effect", niin koska tämä uusi seivi tapahtuu?

Oletan että tämä sääntö pätee tähänkin, eli samalla inikalla seuraavilla roundeilla:
CRB kirjoitti:When the rules refer to a "full round", they usually mean a span of time from a particular initiative count in one round to the same initiative count in the next round. Effects that last a certain number of rounds end just before the same initiative count that they began on.
Ja ragequittaan kyllä societyn, jos joku keksii että minun Sovereign Court lepakkopsychic lakkaa toimimasta

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 16 Tammi 2018, 16:19
Kirjoittaja Shinae
Käsittääkseni näissä on hyvin paljon pöytävariaatioita. Yleensä GM voi päättää, jos loitsussa ei erikseen mainita vuoron alkua tai loppua. Itse joko vedän että save tulee monsterin seuraavan vuoron lopussa tai sitä seuraavan vuoron alussa. Vaihtelee aika paljon. Mikä vaan tuntuu pelinjohtajasta sopivalta. Joskus heitän kesken pelin saving throwin monsterille valmiiksi, kun pelaajat mietti mitä tekevät.

On hyvin hankalaa träkätä pelaajan omalla inikalla heitettyjä loitsuja. Jos pystyy siihen niin siitä vain, mut helpompi muistaa efektit monsterin vuorolla. Toki joku viisampi saa ojentaa, jos löytää virallisimman säännön.

Tässä esimerkki turn undeadiin, jossa sama teksti kuin kysyit.
James Jacobs, Paizo's Creative Director, when asked about this, said that he would rule it to make a save at the start of the undead's turn to make things easier on the GM. But the decision is up to the GM.

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 16 Tammi 2018, 18:33
Kirjoittaja Patrik L
Helppo kysymys mutta google eikä oma englannin osaaminen auta niin onko puoliörkki druideilla wild shape muodossa orc ferocity voimassa?
Mun toinen hahmo on puoliörkki druidi joka tulisi keskittymään wild shapeen. Sillä on nyt 2 seikkailua takana ja jos ensimmäisen kysymyksen tulos on negatiivinen saako racen vielä vaihtaa tässä kohtaa?

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 16 Tammi 2018, 18:51
Kirjoittaja VitunSuoPaska
Patrik L kirjoitti: 16 Tammi 2018, 18:33 Helppo kysymys mutta google eikä oma englannin osaaminen auta niin onko puoliörkki druideilla wild shape muodossa orc ferocity voimassa?
Mun toinen hahmo on puoliörkki druidi joka tulisi keskittymään wild shapeen. Sillä on nyt 2 seikkailua takana ja jos ensimmäisen kysymyksen tulos on negatiivinen saako racen vielä vaihtaa tässä kohtaa?
Wildshape toimii pääasiassa kuten Beast shape spelli joka on polymorphi subschoolia. Polymorph subschoolin spelleihin kuuluu osana, että hahmo menettää extraordinaryt ja supernatural abilityt jotka riippuu normaali olomuodosta( esim. keen sense, scent tai darkvision.) Joten tällä perustelulla vois ajatella, että myös ferocityn menettää. Jos hahmolla on 1-3 expaa, eli jos ei ole yhtään peliä vielä pelattu level 2 tasolla niin hahmosta saa vaihtaa vaikka kaiken =D

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 21 Tammi 2018, 21:51
Kirjoittaja burvix
Tämmönen askarruttaa. Oisko kellään hyviä vinkkejä.
Haluaisin tehä undine huntterin aquatic animal companionilla. Mustekala (Octopus) ois täydellinen monellakin tapaa, on jopa land movementtia ja koko vaan small ni sitä voi kantaa. Se kun vaan ei pysty hengittämään muualla ku vedessä. Kasteluki onnistuu create waterilla. Miten sen sais olemaan tukehtumatta.

On olemassa Aquarium ball, ja jopa maaginen replenishing aquarium ball mutta ne pystyy pitämään hengissä "Comfortably" tinyn tai pienemmän, isompia ei myyä :P. On olemassa collapsible bathtub jonka voi koota kymmenessä minuutissa, tämä hoitaa yöpymisen.

Aquarium ball vetää n. 7,5 litraa niin vois olettaa että small selviäis ~4 kertasella määrällä uusiutuvaa vettä eli 30 litraa. Tämmösen akvaarion kantaminen onnistuis helposti floating diskillä, saisko sellasen jostaki maagisesta esineestä? Täytyyhän olla joku maaginen esine joka antaa amphibious traitin tai mahollisuuden ilman hengittämiselle.

On olemassa Druidin loitsu Air breathing, mutta se on kolmostason niin pitäis ostaa se spellcasting servicenä joka skenaarioon kasitasolle asti (150gc/skenaario). Tämä on mun tämänhetkinen suunnitelma.

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 21 Tammi 2018, 21:59
Kirjoittaja Agape
Akvaarioille on statsit Cagen alla:
http://www.archivesofnethys.com/Equipme ... e%20(Tiny)

Akvaariota jaksaa kantaa kantokyky-minmaxattu hahmo:
http://agape.kapsi.fi/index/chsheets/Halvard.txt

Vaihtoehtoisesti voi hommata muulin, joka raahaa akvaariota perässään rattailla tai purilailla. Hahmo itsekin voi tämän raahaamisen suorittaa.

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 05 Helmi 2018, 15:25
Kirjoittaja Karma
Jos Clericin arkkityyppi pakottaa ottamaan jonkun tietyn domainin, niin voiko silloin ottaa ko. domainin subdomainin? Use case Asmodean Advocate sanoo että
"Pact-Bound (Ex): An Asmodean advocate must choose Asmodeus as her deity and select the Trickery domain."

Voiko advokaatti näin ollen valita Deception subdomainin?

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 05 Helmi 2018, 16:06
Kirjoittaja Agape
Ultimate Magic kirjoitti:Subdomains are treated as equivalent to their associated domain for any effect or prerequisite based on domains.
Kyllä voi.

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 05 Helmi 2018, 16:36
Kirjoittaja Sang
Hmm. Mitenkä sitten esimerkiksi Goliath Druid, joka rajaa valinnan tiettyihin domaineihin ja subdomaineihin?
Giant Hunter's Handbook kirjoitti:Primal Bond (Ex): When a goliath druid forms a nature bond, if she selects a cleric domain, she must selected from the Animal, Destruction, or Strength domains, or the Ferocity, Growth, or Rage subdomains.

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 05 Helmi 2018, 23:29
Kirjoittaja Agape
Goliath Druid voisi ottaa nämä domainit:

Animal, ja sen kaikki subdomainit eli Feather, Fur ja Insect
Destruction, ja sen kaikki subdomainit eli Catastrophe, Rage ja Torture
Strength, ja kaikki sen subdomainit eli Competition, Ferocity, Fist, Resolve tai Self-Realization

Näiden lisäksi voisi ottaa Plant domainin, mutta vain Growth-subdomainilla.

Tässä on table variationia, joku GM saattaa nähdä tulkintaperiaatteen "specific trumps general" olevan vahvempi kuin subdomainien tulkinta niiden ylädomainiksi UM:n subdomain-määritelmän mukaan.

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 05 Maalis 2018, 23:37
Kirjoittaja Streamwalker
Okei, tämmöinen pulma:

Minulla on Arrowsong Minstrel -arkkityyppiä oleva bardi, ja olen miettinyt yhden levun dippausta Hooded Champion -rangeriarkkityyppiin.

Hooded Champion saa heti ykköstasolla tällaisen kyvyn: Dead Aim (Ex): At 1st level, the hooded champion’s can spend 1 panache point when making a single ranged attack (not a full attack) with a bow to make a ranged touch attack instead. The target must be in the bow’s first range increment.

Arrowsong Minstrel taasen saa kutostasolla tällaisen kyvyn: Arrowsong Strike (Su): At 6th level, an Arrowsong minstrel can use spellstrike (as per the magus class feature) to cast a single-target ranged touch attack spell and deliver it through a ranged weapon attack. Even if the spell can normally affect multiple targets, only a single missile, ray, or effect accompanies the attack. She cannot use spellstrike with normal touch attacks or melee attacks.

Toimisivatko nämä kyvyt yhdessä, eli voisinko siis loitsia loitsun nuoleen, ja ampua kyseisen nuolen kohteen touch AC:hen (ja kaikki tosiaan yhden standard actionin aikana)?

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 05 Maalis 2018, 23:56
Kirjoittaja VitunSuoPaska
Streamwalker kirjoitti: 05 Maalis 2018, 23:37 Okei, tämmöinen pulma:

Minulla on Arrowsong Minstrel -arkkityyppiä oleva bardi, ja olen miettinyt yhden levun dippausta Hooded Champion -rangeriarkkityyppiin.

Hooded Champion saa heti ykköstasolla tällaisen kyvyn: Dead Aim (Ex): At 1st level, the hooded champion’s can spend 1 panache point when making a single ranged attack (not a full attack) with a bow to make a ranged touch attack instead. The target must be in the bow’s first range increment.

Arrowsong Minstrel taasen saa kutostasolla tällaisen kyvyn: Arrowsong Strike (Su): At 6th level, an Arrowsong minstrel can use spellstrike (as per the magus class feature) to cast a single-target ranged touch attack spell and deliver it through a ranged weapon attack. Even if the spell can normally affect multiple targets, only a single missile, ray, or effect accompanies the attack. She cannot use spellstrike with normal touch attacks or melee attacks.

Toimisivatko nämä kyvyt yhdessä, eli voisinko siis loitsia loitsun nuoleen, ja ampua kyseisen nuolen kohteen touch AC:hen (ja kaikki tosiaan yhden standard actionin aikana)?
Jeps, nämä toimivat yhdessä ilman ongelmia.

Käytännössä siis:
Castaat spellin
Spellstrike antaa sun tehdä touch attackin sijaan ranged hyökkäyksen jossa on tuo spelli kiinni
Olet tekemässä yksittäistä range hyökkäystä, voit käyttää panachen että se osuu touchiin.

Kumpikaan ei mainitse mitään Standard actioneistä tai muusta roskasta niin en usko että tulis edes mitään pöytä variaatiota =D

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 06 Maalis 2018, 00:13
Kirjoittaja Agape
Joo tämä toimii hyvin. Ei ongelmia.

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 11 Maalis 2018, 00:32
Kirjoittaja VitunSuoPaska
Lol tuli tänään ilmi sääntöpäivitysten hienouksia =D

Animal companionit ovat nähtävästi saaneet läjän uusia trickejä ultimate wildernessissä, jotka aiheuttaa hieman hassuja seuraamuksia. =D

Lord Crockheartilla ei ole vielä uutta Maneuver trickkiä.
Maneuver (DC 20): The animal is trained to use a specific combat maneuver on command, even when it naturally wouldn’t do so (animals typically use combat maneuvers only when using a monster ability to make a free combat maneuver, since otherwise it would provoke an attack of opportunity). an animal must know the attack trick before it can be taught the maneuver trick, and it performs maneuvers only against targets it would normally attack. This trick can be taught to an animal multiple times. Each time it is taught, the animal can be commanded to use a different combat maneuver.


Eli kyllä jos teen biten ja niin saan ilmaisen grabin koska grab universal monster rule. Tässä ei ole ongelmaa. Mutta Crockheartilla on Improved Grapple feat (johon tuossa Maneuverissa epäsuorasti viitataan tuolla attack of opportunityllä =D) ja tässä faq pätkä feattien käytöstä animal companioneilla.
Should I assume that animal companions know how to use their feats?

Yes.
Niin elikkäs joo? =D Oletanko mä nyt, että Crocheart osaa grabata vaikka sitä ei erikseen käsketä tekemään niin vai ei? Onneksi tämä nyt ei ole mikään buildin tuhoaja kun on relevanttia vain jos viholliset on isompia kuin Crockheart kun grabi ei silloin toimi, ja ensi levelillä saa ylimääräisen trickin jolla voi tuon turhan trickin sitten ottaa =D

Any thoughts?

EDIT: tässä vielä tuo improved grapple kun on relevanttia
Improved Grapple (Combat)
Source PRPG Core Rulebook pg. 127 (Amazon)
You are skilled at grappling opponents.

Prerequisites: Dex 13, Improved Unarmed Strike.

Benefit: You do not provoke an attack of opportunity when performing a grapple combat maneuver. In addition, you receive a +2 bonus on checks made to grapple a foe. You also receive a +2 bonus to your Combat Maneuver Defense whenever an opponent tries to grapple you.

Normal: You provoke an attack of opportunity when performing a grapple combat maneuver.