Sääntökysymykset

Oulun alueen pelit, pelipäivät ja muut.
Oulu region games, gamedays and other.
Avatar
burvix
Viestit: 90
Liittynyt: 13 Helmi 2017, 14:40

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja burvix » 21 Tammi 2018, 21:51

Tämmönen askarruttaa. Oisko kellään hyviä vinkkejä.
Haluaisin tehä undine huntterin aquatic animal companionilla. Mustekala (Octopus) ois täydellinen monellakin tapaa, on jopa land movementtia ja koko vaan small ni sitä voi kantaa. Se kun vaan ei pysty hengittämään muualla ku vedessä. Kasteluki onnistuu create waterilla. Miten sen sais olemaan tukehtumatta.

On olemassa Aquarium ball, ja jopa maaginen replenishing aquarium ball mutta ne pystyy pitämään hengissä "Comfortably" tinyn tai pienemmän, isompia ei myyä :P. On olemassa collapsible bathtub jonka voi koota kymmenessä minuutissa, tämä hoitaa yöpymisen.

Aquarium ball vetää n. 7,5 litraa niin vois olettaa että small selviäis ~4 kertasella määrällä uusiutuvaa vettä eli 30 litraa. Tämmösen akvaarion kantaminen onnistuis helposti floating diskillä, saisko sellasen jostaki maagisesta esineestä? Täytyyhän olla joku maaginen esine joka antaa amphibious traitin tai mahollisuuden ilman hengittämiselle.

On olemassa Druidin loitsu Air breathing, mutta se on kolmostason niin pitäis ostaa se spellcasting servicenä joka skenaarioon kasitasolle asti (150gc/skenaario). Tämä on mun tämänhetkinen suunnitelma.
Leopold Blakros, halfling paladin lvl 8
Muzaffer Weatherspoon, halfling fighter/alchemist lvl 9
Meriadosebinthian Lalalostrigen, gnome diviner lvl 3
Burlok, dwarf druid lvl 14
Pengendara, wayang fighter/cavalier/barbarian/mammoth rider lvl 8

Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 678
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Agape » 21 Tammi 2018, 21:59

Akvaarioille on statsit Cagen alla:
http://www.archivesofnethys.com/Equipme ... e%20(Tiny)

Akvaariota jaksaa kantaa kantokyky-minmaxattu hahmo:
http://agape.kapsi.fi/index/chsheets/Halvard.txt

Vaihtoehtoisesti voi hommata muulin, joka raahaa akvaariota perässään rattailla tai purilailla. Hahmo itsekin voi tämän raahaamisen suorittaa.
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on maksimoida toisten hauskuus.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Irkissä Agape (IRCnet, Quakenet, Synirc)

Karma
Viestit: 43
Liittynyt: 10 Helmi 2017, 13:57

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Karma » 05 Helmi 2018, 15:25

Jos Clericin arkkityyppi pakottaa ottamaan jonkun tietyn domainin, niin voiko silloin ottaa ko. domainin subdomainin? Use case Asmodean Advocate sanoo että
"Pact-Bound (Ex): An Asmodean advocate must choose Asmodeus as her deity and select the Trickery domain."

Voiko advokaatti näin ollen valita Deception subdomainin?

Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 678
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Agape » 05 Helmi 2018, 16:06

Ultimate Magic kirjoitti:Subdomains are treated as equivalent to their associated domain for any effect or prerequisite based on domains.
Kyllä voi.
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on maksimoida toisten hauskuus.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Irkissä Agape (IRCnet, Quakenet, Synirc)

Sang
Viestit: 255
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 07:26

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Sang » 05 Helmi 2018, 16:36

Hmm. Mitenkä sitten esimerkiksi Goliath Druid, joka rajaa valinnan tiettyihin domaineihin ja subdomaineihin?
Giant Hunter's Handbook kirjoitti:Primal Bond (Ex): When a goliath druid forms a nature bond, if she selects a cleric domain, she must selected from the Animal, Destruction, or Strength domains, or the Ferocity, Growth, or Rage subdomains.

Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 678
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Agape » 05 Helmi 2018, 23:29

Goliath Druid voisi ottaa nämä domainit:

Animal, ja sen kaikki subdomainit eli Feather, Fur ja Insect
Destruction, ja sen kaikki subdomainit eli Catastrophe, Rage ja Torture
Strength, ja kaikki sen subdomainit eli Competition, Ferocity, Fist, Resolve tai Self-Realization

Näiden lisäksi voisi ottaa Plant domainin, mutta vain Growth-subdomainilla.

Tässä on table variationia, joku GM saattaa nähdä tulkintaperiaatteen "specific trumps general" olevan vahvempi kuin subdomainien tulkinta niiden ylädomainiksi UM:n subdomain-määritelmän mukaan.
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on maksimoida toisten hauskuus.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Irkissä Agape (IRCnet, Quakenet, Synirc)

Avatar
Streamwalker
Viestit: 146
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 03:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Streamwalker » 05 Maalis 2018, 23:37

Okei, tämmöinen pulma:

Minulla on Arrowsong Minstrel -arkkityyppiä oleva bardi, ja olen miettinyt yhden levun dippausta Hooded Champion -rangeriarkkityyppiin.

Hooded Champion saa heti ykköstasolla tällaisen kyvyn: Dead Aim (Ex): At 1st level, the hooded champion’s can spend 1 panache point when making a single ranged attack (not a full attack) with a bow to make a ranged touch attack instead. The target must be in the bow’s first range increment.

Arrowsong Minstrel taasen saa kutostasolla tällaisen kyvyn: Arrowsong Strike (Su): At 6th level, an Arrowsong minstrel can use spellstrike (as per the magus class feature) to cast a single-target ranged touch attack spell and deliver it through a ranged weapon attack. Even if the spell can normally affect multiple targets, only a single missile, ray, or effect accompanies the attack. She cannot use spellstrike with normal touch attacks or melee attacks.

Toimisivatko nämä kyvyt yhdessä, eli voisinko siis loitsia loitsun nuoleen, ja ampua kyseisen nuolen kohteen touch AC:hen (ja kaikki tosiaan yhden standard actionin aikana)?
"Intelligence is knowing that tomatoes are a fruit. Wisdom is knowing not to put tomatoes in a fruit salad. Charisma is the ability to sell a tomato-based fruit salad."

Avatar
VitunSuoPaska
Viestit: 171
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 21:41

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja VitunSuoPaska » 05 Maalis 2018, 23:56

Streamwalker kirjoitti:
05 Maalis 2018, 23:37
Okei, tämmöinen pulma:

Minulla on Arrowsong Minstrel -arkkityyppiä oleva bardi, ja olen miettinyt yhden levun dippausta Hooded Champion -rangeriarkkityyppiin.

Hooded Champion saa heti ykköstasolla tällaisen kyvyn: Dead Aim (Ex): At 1st level, the hooded champion’s can spend 1 panache point when making a single ranged attack (not a full attack) with a bow to make a ranged touch attack instead. The target must be in the bow’s first range increment.

Arrowsong Minstrel taasen saa kutostasolla tällaisen kyvyn: Arrowsong Strike (Su): At 6th level, an Arrowsong minstrel can use spellstrike (as per the magus class feature) to cast a single-target ranged touch attack spell and deliver it through a ranged weapon attack. Even if the spell can normally affect multiple targets, only a single missile, ray, or effect accompanies the attack. She cannot use spellstrike with normal touch attacks or melee attacks.

Toimisivatko nämä kyvyt yhdessä, eli voisinko siis loitsia loitsun nuoleen, ja ampua kyseisen nuolen kohteen touch AC:hen (ja kaikki tosiaan yhden standard actionin aikana)?
Jeps, nämä toimivat yhdessä ilman ongelmia.

Käytännössä siis:
Castaat spellin
Spellstrike antaa sun tehdä touch attackin sijaan ranged hyökkäyksen jossa on tuo spelli kiinni
Olet tekemässä yksittäistä range hyökkäystä, voit käyttää panachen että se osuu touchiin.

Kumpikaan ei mainitse mitään Standard actioneistä tai muusta roskasta niin en usko että tulis edes mitään pöytä variaatiota =D
I am not crazy; my reality is just different from yours.

Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 678
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Agape » 06 Maalis 2018, 00:13

Joo tämä toimii hyvin. Ei ongelmia.
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on maksimoida toisten hauskuus.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Irkissä Agape (IRCnet, Quakenet, Synirc)

Avatar
VitunSuoPaska
Viestit: 171
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 21:41

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja VitunSuoPaska » 11 Maalis 2018, 00:32

Lol tuli tänään ilmi sääntöpäivitysten hienouksia =D

Animal companionit ovat nähtävästi saaneet läjän uusia trickejä ultimate wildernessissä, jotka aiheuttaa hieman hassuja seuraamuksia. =D

Lord Crockheartilla ei ole vielä uutta Maneuver trickkiä.
Maneuver (DC 20): The animal is trained to use a specific combat maneuver on command, even when it naturally wouldn’t do so (animals typically use combat maneuvers only when using a monster ability to make a free combat maneuver, since otherwise it would provoke an attack of opportunity). an animal must know the attack trick before it can be taught the maneuver trick, and it performs maneuvers only against targets it would normally attack. This trick can be taught to an animal multiple times. Each time it is taught, the animal can be commanded to use a different combat maneuver.


Eli kyllä jos teen biten ja niin saan ilmaisen grabin koska grab universal monster rule. Tässä ei ole ongelmaa. Mutta Crockheartilla on Improved Grapple feat (johon tuossa Maneuverissa epäsuorasti viitataan tuolla attack of opportunityllä =D) ja tässä faq pätkä feattien käytöstä animal companioneilla.
Should I assume that animal companions know how to use their feats?

Yes.
Niin elikkäs joo? =D Oletanko mä nyt, että Crocheart osaa grabata vaikka sitä ei erikseen käsketä tekemään niin vai ei? Onneksi tämä nyt ei ole mikään buildin tuhoaja kun on relevanttia vain jos viholliset on isompia kuin Crockheart kun grabi ei silloin toimi, ja ensi levelillä saa ylimääräisen trickin jolla voi tuon turhan trickin sitten ottaa =D

Any thoughts?

EDIT: tässä vielä tuo improved grapple kun on relevanttia
Improved Grapple (Combat)
Source PRPG Core Rulebook pg. 127 (Amazon)
You are skilled at grappling opponents.

Prerequisites: Dex 13, Improved Unarmed Strike.

Benefit: You do not provoke an attack of opportunity when performing a grapple combat maneuver. In addition, you receive a +2 bonus on checks made to grapple a foe. You also receive a +2 bonus to your Combat Maneuver Defense whenever an opponent tries to grapple you.

Normal: You provoke an attack of opportunity when performing a grapple combat maneuver.
I am not crazy; my reality is just different from yours.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija