Sivu 7/10

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 21 Tammi 2018, 21:51
Kirjoittaja burvix
Tämmönen askarruttaa. Oisko kellään hyviä vinkkejä.
Haluaisin tehä undine huntterin aquatic animal companionilla. Mustekala (Octopus) ois täydellinen monellakin tapaa, on jopa land movementtia ja koko vaan small ni sitä voi kantaa. Se kun vaan ei pysty hengittämään muualla ku vedessä. Kasteluki onnistuu create waterilla. Miten sen sais olemaan tukehtumatta.

On olemassa Aquarium ball, ja jopa maaginen replenishing aquarium ball mutta ne pystyy pitämään hengissä "Comfortably" tinyn tai pienemmän, isompia ei myyä :P. On olemassa collapsible bathtub jonka voi koota kymmenessä minuutissa, tämä hoitaa yöpymisen.

Aquarium ball vetää n. 7,5 litraa niin vois olettaa että small selviäis ~4 kertasella määrällä uusiutuvaa vettä eli 30 litraa. Tämmösen akvaarion kantaminen onnistuis helposti floating diskillä, saisko sellasen jostaki maagisesta esineestä? Täytyyhän olla joku maaginen esine joka antaa amphibious traitin tai mahollisuuden ilman hengittämiselle.

On olemassa Druidin loitsu Air breathing, mutta se on kolmostason niin pitäis ostaa se spellcasting servicenä joka skenaarioon kasitasolle asti (150gc/skenaario). Tämä on mun tämänhetkinen suunnitelma.

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 21 Tammi 2018, 21:59
Kirjoittaja Agape
Akvaarioille on statsit Cagen alla:
http://www.archivesofnethys.com/Equipme ... e%20(Tiny)

Akvaariota jaksaa kantaa kantokyky-minmaxattu hahmo:
http://agape.kapsi.fi/index/chsheets/Halvard.txt

Vaihtoehtoisesti voi hommata muulin, joka raahaa akvaariota perässään rattailla tai purilailla. Hahmo itsekin voi tämän raahaamisen suorittaa.

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 05 Helmi 2018, 15:25
Kirjoittaja Karma
Jos Clericin arkkityyppi pakottaa ottamaan jonkun tietyn domainin, niin voiko silloin ottaa ko. domainin subdomainin? Use case Asmodean Advocate sanoo että
"Pact-Bound (Ex): An Asmodean advocate must choose Asmodeus as her deity and select the Trickery domain."

Voiko advokaatti näin ollen valita Deception subdomainin?

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 05 Helmi 2018, 16:06
Kirjoittaja Agape
Ultimate Magic kirjoitti:Subdomains are treated as equivalent to their associated domain for any effect or prerequisite based on domains.
Kyllä voi.

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 05 Helmi 2018, 16:36
Kirjoittaja Sang
Hmm. Mitenkä sitten esimerkiksi Goliath Druid, joka rajaa valinnan tiettyihin domaineihin ja subdomaineihin?
Giant Hunter's Handbook kirjoitti:Primal Bond (Ex): When a goliath druid forms a nature bond, if she selects a cleric domain, she must selected from the Animal, Destruction, or Strength domains, or the Ferocity, Growth, or Rage subdomains.

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 05 Helmi 2018, 23:29
Kirjoittaja Agape
Goliath Druid voisi ottaa nämä domainit:

Animal, ja sen kaikki subdomainit eli Feather, Fur ja Insect
Destruction, ja sen kaikki subdomainit eli Catastrophe, Rage ja Torture
Strength, ja kaikki sen subdomainit eli Competition, Ferocity, Fist, Resolve tai Self-Realization

Näiden lisäksi voisi ottaa Plant domainin, mutta vain Growth-subdomainilla.

Tässä on table variationia, joku GM saattaa nähdä tulkintaperiaatteen "specific trumps general" olevan vahvempi kuin subdomainien tulkinta niiden ylädomainiksi UM:n subdomain-määritelmän mukaan.

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 05 Maalis 2018, 23:37
Kirjoittaja Streamwalker
Okei, tämmöinen pulma:

Minulla on Arrowsong Minstrel -arkkityyppiä oleva bardi, ja olen miettinyt yhden levun dippausta Hooded Champion -rangeriarkkityyppiin.

Hooded Champion saa heti ykköstasolla tällaisen kyvyn: Dead Aim (Ex): At 1st level, the hooded champion’s can spend 1 panache point when making a single ranged attack (not a full attack) with a bow to make a ranged touch attack instead. The target must be in the bow’s first range increment.

Arrowsong Minstrel taasen saa kutostasolla tällaisen kyvyn: Arrowsong Strike (Su): At 6th level, an Arrowsong minstrel can use spellstrike (as per the magus class feature) to cast a single-target ranged touch attack spell and deliver it through a ranged weapon attack. Even if the spell can normally affect multiple targets, only a single missile, ray, or effect accompanies the attack. She cannot use spellstrike with normal touch attacks or melee attacks.

Toimisivatko nämä kyvyt yhdessä, eli voisinko siis loitsia loitsun nuoleen, ja ampua kyseisen nuolen kohteen touch AC:hen (ja kaikki tosiaan yhden standard actionin aikana)?

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 05 Maalis 2018, 23:56
Kirjoittaja VitunSuoPaska
Streamwalker kirjoitti: 05 Maalis 2018, 23:37 Okei, tämmöinen pulma:

Minulla on Arrowsong Minstrel -arkkityyppiä oleva bardi, ja olen miettinyt yhden levun dippausta Hooded Champion -rangeriarkkityyppiin.

Hooded Champion saa heti ykköstasolla tällaisen kyvyn: Dead Aim (Ex): At 1st level, the hooded champion’s can spend 1 panache point when making a single ranged attack (not a full attack) with a bow to make a ranged touch attack instead. The target must be in the bow’s first range increment.

Arrowsong Minstrel taasen saa kutostasolla tällaisen kyvyn: Arrowsong Strike (Su): At 6th level, an Arrowsong minstrel can use spellstrike (as per the magus class feature) to cast a single-target ranged touch attack spell and deliver it through a ranged weapon attack. Even if the spell can normally affect multiple targets, only a single missile, ray, or effect accompanies the attack. She cannot use spellstrike with normal touch attacks or melee attacks.

Toimisivatko nämä kyvyt yhdessä, eli voisinko siis loitsia loitsun nuoleen, ja ampua kyseisen nuolen kohteen touch AC:hen (ja kaikki tosiaan yhden standard actionin aikana)?
Jeps, nämä toimivat yhdessä ilman ongelmia.

Käytännössä siis:
Castaat spellin
Spellstrike antaa sun tehdä touch attackin sijaan ranged hyökkäyksen jossa on tuo spelli kiinni
Olet tekemässä yksittäistä range hyökkäystä, voit käyttää panachen että se osuu touchiin.

Kumpikaan ei mainitse mitään Standard actioneistä tai muusta roskasta niin en usko että tulis edes mitään pöytä variaatiota =D

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 06 Maalis 2018, 00:13
Kirjoittaja Agape
Joo tämä toimii hyvin. Ei ongelmia.

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 11 Maalis 2018, 00:32
Kirjoittaja VitunSuoPaska
Lol tuli tänään ilmi sääntöpäivitysten hienouksia =D

Animal companionit ovat nähtävästi saaneet läjän uusia trickejä ultimate wildernessissä, jotka aiheuttaa hieman hassuja seuraamuksia. =D

Lord Crockheartilla ei ole vielä uutta Maneuver trickkiä.
Maneuver (DC 20): The animal is trained to use a specific combat maneuver on command, even when it naturally wouldn’t do so (animals typically use combat maneuvers only when using a monster ability to make a free combat maneuver, since otherwise it would provoke an attack of opportunity). an animal must know the attack trick before it can be taught the maneuver trick, and it performs maneuvers only against targets it would normally attack. This trick can be taught to an animal multiple times. Each time it is taught, the animal can be commanded to use a different combat maneuver.


Eli kyllä jos teen biten ja niin saan ilmaisen grabin koska grab universal monster rule. Tässä ei ole ongelmaa. Mutta Crockheartilla on Improved Grapple feat (johon tuossa Maneuverissa epäsuorasti viitataan tuolla attack of opportunityllä =D) ja tässä faq pätkä feattien käytöstä animal companioneilla.
Should I assume that animal companions know how to use their feats?

Yes.
Niin elikkäs joo? =D Oletanko mä nyt, että Crocheart osaa grabata vaikka sitä ei erikseen käsketä tekemään niin vai ei? Onneksi tämä nyt ei ole mikään buildin tuhoaja kun on relevanttia vain jos viholliset on isompia kuin Crockheart kun grabi ei silloin toimi, ja ensi levelillä saa ylimääräisen trickin jolla voi tuon turhan trickin sitten ottaa =D

Any thoughts?

EDIT: tässä vielä tuo improved grapple kun on relevanttia
Improved Grapple (Combat)
Source PRPG Core Rulebook pg. 127 (Amazon)
You are skilled at grappling opponents.

Prerequisites: Dex 13, Improved Unarmed Strike.

Benefit: You do not provoke an attack of opportunity when performing a grapple combat maneuver. In addition, you receive a +2 bonus on checks made to grapple a foe. You also receive a +2 bonus to your Combat Maneuver Defense whenever an opponent tries to grapple you.

Normal: You provoke an attack of opportunity when performing a grapple combat maneuver.

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 11 Maalis 2018, 01:11
Kirjoittaja Agape
Asiaan tarkemmin perehtymättä sanoisin ettei INT3+ eläimillä ole ongelmaa tämän suhteen. INT2 eläimillä tuon manööverin voisi vaatiakin.

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 16 Touko 2018, 19:46
Kirjoittaja Shinae
Cure Light Wounds: Conjuration (Healing)

When laying your hand upon a living creature, you channel positive energy that cures 1d8 points of damage + 1 point per caster level (maximum +5). Since undead are powered by negative energy, this spell deals damage to them instead of curing their wounds. An undead creature can apply spell resistance, and can attempt a Will save to take half damage.
Second Wind: Conjuration (Healing)

You can cast this spell only when you have fewer than one-quarter of your total hit points. With a gasping utterance, you summon invigorating air to fill your lungs. You heal 2d8 points of damage + 1 point per caster level (maximum +10). You can cast this spell either as a swift action on your turn or as an immediate action when you are brought to below 0 hit points. If you do not breathe, you can’t benefit from this spell.
Jos mun hahmo reagoi positiiviseen ja negatiiviseen energiaan kuin epäkuollut, niin Second Wind on parannusloitsu, joka toimii hahmoon? Eikö vain? Siinä ei mainita, että olis positiivista energiaa. :roll:

Mietin tässä vaihtoehtoja Inflict Wounds spelleille. Saa ehdotella muitakin vaihtoehtoja. Pitää jotenkin pitää jälleen uusi oraakkeli elossa. Second Wind vaikuttaa lupaavalta ja voi castia immediate actionina myös. Kai sitä pitää joku Inflict Wounds potsku ostaa ja infernal healing sauva ainakin.

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 16 Touko 2018, 22:22
Kirjoittaja Agape
joo, jos ei ole positiivista energiaa niin toimii

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 26 Touko 2018, 08:37
Kirjoittaja Patrik L
Jos omaa claws eli kaksi natural attack niin voiko käyttää flurry of blows molemmilla yhdessä full attack roundissa eli lvl 1 monk saisi tehdä 4 iskua?
Jatkokysymyksenä jos on useampi natural attack ja feral combat training niin voiko munkki käyttää flurry of blows kaikkien primary natural attackien kanssa yhdessä full attack roundissa?
Paras tapa tehdä tähän perustuva hahmo käyttämättä taikaa tai items? Joku Bloodrager saa levelillä 1 talons (2). Barbarian saa lvl 2 gore hyökkäyksen. Alkemusti saa lvl 2 claws (2) ja biten. Mut täytyy aina tehä se mutageeninsä uudestaan tunnin ajan. Eli tähän mennessä 6 natural attackia flurry of blowsiin eli 12 hyökkäystä noin lvl 6 mutta huonoilla attack rolleilla😀 (edit: weapon focus featit riittääkin vasta kolmeen natural attackkiin).
Biten saisi traiteillakin mut mikä olisi "luotettavin" tapa saada claws? Helpoin tapa saada slam (ilman wildshapea) tai sting natural attackit. Näitä kahta viimeistä en itse löytänyt😣

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 26 Touko 2018, 08:39
Kirjoittaja Patrik L

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 26 Touko 2018, 09:42
Kirjoittaja Swyrlyn
Ei pysty flurryttamaan jokaisella naturalilla erikseen. Alla FAQ vastaus tätä koskien.

posted October 2014 | back to top
Feral Combat Training: What does “with” in the Special line for this feat mean for monks making a flurry of blows?
Normally a monk who has natural attacks (such as a lizardfolk monk with claw attacks) cannot use those natural attacks as part of a flurry of blows (Core Rulebook 57). Feral Combat Training allows you to use the selected natural attack as if it were a monk weapon—you can use it as one of your flurry of blows attacks, use it to deploy special attacks that require you to use a monk weapon, apply the effects of the natural weapon (such as a poisonous bite) for each flurry of blows attack, and so on.

The feat does not allow you to make your normal flurry of blows attack sequence plus one or more natural attacks with the natural weapon. In other words, if you can flurry for four attacks per round, with this feat you still only make four attacks per round... but any number of those attacks may be with the selected natural weapon.

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 26 Touko 2018, 21:56
Kirjoittaja Patrik L
Thanks😀

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 26 Heinä 2018, 16:16
Kirjoittaja Patrik L
http://archivesofnethys.com/FeatDisplay ... %20Resolve
Jos on tää featti clericillä, eli aiheuttaa shakenia, niin jos useampi osuu vastustajaan stackkaakö fear effecti shakenista frighteniin ja siitä panick? Koska fear effectit stackkaa? Mutta sama debuffi ei yleensä stack?

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 26 Heinä 2018, 17:56
Kirjoittaja Agape
asiaa selvittämättä sanoisin että samasta lähteestä tuleva fear vain mahdollisesti uudistaa debuffin keston pidemmäksi, eikä stackaa vanhan kanssa

Nollalevelin loitsuja hakemassa

Lähetetty: 30 Heinä 2018, 21:31
Kirjoittaja Naal
Wizardilla on pari arkkityyppiä (spellslinger, arcane bomber, siege mage) jotka menettävät cantripit. Yleensä näihin arkkityyppeihin ei pääse käsiksi, mutta poikkeuksia on. Sitten asiaan.

Onko mahdollista palauttaa ainakin osittainen saanti at-will cantrippeihin esim. jommallakummalla seuraavista jipoista:
- Greated Adept of the Society-traitti?
- Split Slot arcane discovery?
Vai tulkitaanko näitä siten, että koska arkkityypillä ei ole cantrip-slotteja, ei niitä myöskään voi saada lisää?