Sääntökysymykset

Oulun alueen pelit, pelipäivät ja muut.
Oulu region games, gamedays and other.
Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 835
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Agape » 11 Maalis 2018, 01:11

Asiaan tarkemmin perehtymättä sanoisin ettei INT3+ eläimillä ole ongelmaa tämän suhteen. INT2 eläimillä tuon manööverin voisi vaatiakin.
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on maksimoida toisten hauskuus.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Irkissä Agape (IRCnet, Quakenet, Synirc)

Avatar
Shinae
Venture-Agent
Viestit: 421
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:31
Paikkakunta: Oulu

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Shinae » 16 Touko 2018, 19:46

Cure Light Wounds: Conjuration (Healing)

When laying your hand upon a living creature, you channel positive energy that cures 1d8 points of damage + 1 point per caster level (maximum +5). Since undead are powered by negative energy, this spell deals damage to them instead of curing their wounds. An undead creature can apply spell resistance, and can attempt a Will save to take half damage.
Second Wind: Conjuration (Healing)

You can cast this spell only when you have fewer than one-quarter of your total hit points. With a gasping utterance, you summon invigorating air to fill your lungs. You heal 2d8 points of damage + 1 point per caster level (maximum +10). You can cast this spell either as a swift action on your turn or as an immediate action when you are brought to below 0 hit points. If you do not breathe, you can’t benefit from this spell.
Jos mun hahmo reagoi positiiviseen ja negatiiviseen energiaan kuin epäkuollut, niin Second Wind on parannusloitsu, joka toimii hahmoon? Eikö vain? Siinä ei mainita, että olis positiivista energiaa. :roll:

Mietin tässä vaihtoehtoja Inflict Wounds spelleille. Saa ehdotella muitakin vaihtoehtoja. Pitää jotenkin pitää jälleen uusi oraakkeli elossa. Second Wind vaikuttaa lupaavalta ja voi castia immediate actionina myös. Kai sitä pitää joku Inflict Wounds potsku ostaa ja infernal healing sauva ainakin.
"Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!" - Ikivanha Golarionlainen sanonta.
Hahmot (•̀ᴗ•́)و ̑̑

Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 835
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Agape » 16 Touko 2018, 22:22

joo, jos ei ole positiivista energiaa niin toimii
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on maksimoida toisten hauskuus.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Irkissä Agape (IRCnet, Quakenet, Synirc)

Patrik L
Viestit: 119
Liittynyt: 26 Loka 2017, 19:13

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Patrik L » 26 Touko 2018, 08:37

Jos omaa claws eli kaksi natural attack niin voiko käyttää flurry of blows molemmilla yhdessä full attack roundissa eli lvl 1 monk saisi tehdä 4 iskua?
Jatkokysymyksenä jos on useampi natural attack ja feral combat training niin voiko munkki käyttää flurry of blows kaikkien primary natural attackien kanssa yhdessä full attack roundissa?
Paras tapa tehdä tähän perustuva hahmo käyttämättä taikaa tai items? Joku Bloodrager saa levelillä 1 talons (2). Barbarian saa lvl 2 gore hyökkäyksen. Alkemusti saa lvl 2 claws (2) ja biten. Mut täytyy aina tehä se mutageeninsä uudestaan tunnin ajan. Eli tähän mennessä 6 natural attackia flurry of blowsiin eli 12 hyökkäystä noin lvl 6 mutta huonoilla attack rolleilla😀 (edit: weapon focus featit riittääkin vasta kolmeen natural attackkiin).
Biten saisi traiteillakin mut mikä olisi "luotettavin" tapa saada claws? Helpoin tapa saada slam (ilman wildshapea) tai sting natural attackit. Näitä kahta viimeistä en itse löytänyt😣
Viimeksi muokannut Patrik L, 26 Touko 2018, 08:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Padawan

Patrik L
Viestit: 119
Liittynyt: 26 Loka 2017, 19:13

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Patrik L » 26 Touko 2018, 08:39

Padawan

Swyrlyn
Venture-Lieutenant
Viestit: 185
Liittynyt: 07 Helmi 2017, 08:03

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Swyrlyn » 26 Touko 2018, 09:42

Ei pysty flurryttamaan jokaisella naturalilla erikseen. Alla FAQ vastaus tätä koskien.

posted October 2014 | back to top
Feral Combat Training: What does “with” in the Special line for this feat mean for monks making a flurry of blows?
Normally a monk who has natural attacks (such as a lizardfolk monk with claw attacks) cannot use those natural attacks as part of a flurry of blows (Core Rulebook 57). Feral Combat Training allows you to use the selected natural attack as if it were a monk weapon—you can use it as one of your flurry of blows attacks, use it to deploy special attacks that require you to use a monk weapon, apply the effects of the natural weapon (such as a poisonous bite) for each flurry of blows attack, and so on.

The feat does not allow you to make your normal flurry of blows attack sequence plus one or more natural attacks with the natural weapon. In other words, if you can flurry for four attacks per round, with this feat you still only make four attacks per round... but any number of those attacks may be with the selected natural weapon.

Patrik L
Viestit: 119
Liittynyt: 26 Loka 2017, 19:13

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Patrik L » 26 Touko 2018, 21:56

Thanks😀
Padawan

Patrik L
Viestit: 119
Liittynyt: 26 Loka 2017, 19:13

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Patrik L » 26 Heinä 2018, 16:16

http://archivesofnethys.com/FeatDisplay ... %20Resolve
Jos on tää featti clericillä, eli aiheuttaa shakenia, niin jos useampi osuu vastustajaan stackkaakö fear effecti shakenista frighteniin ja siitä panick? Koska fear effectit stackkaa? Mutta sama debuffi ei yleensä stack?
Padawan

Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 835
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Agape » 26 Heinä 2018, 17:56

asiaa selvittämättä sanoisin että samasta lähteestä tuleva fear vain mahdollisesti uudistaa debuffin keston pidemmäksi, eikä stackaa vanhan kanssa
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on maksimoida toisten hauskuus.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Irkissä Agape (IRCnet, Quakenet, Synirc)

Naal
Viestit: 83
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Nollalevelin loitsuja hakemassa

Viesti Kirjoittaja Naal » 30 Heinä 2018, 21:31

Wizardilla on pari arkkityyppiä (spellslinger, arcane bomber, siege mage) jotka menettävät cantripit. Yleensä näihin arkkityyppeihin ei pääse käsiksi, mutta poikkeuksia on. Sitten asiaan.

Onko mahdollista palauttaa ainakin osittainen saanti at-will cantrippeihin esim. jommallakummalla seuraavista jipoista:
- Greated Adept of the Society-traitti?
- Split Slot arcane discovery?
Vai tulkitaanko näitä siten, että koska arkkityypillä ei ole cantrip-slotteja, ei niitä myöskään voi saada lisää?

Sang
Viestit: 316
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 07:26

Re: Nollalevelin loitsuja hakemassa

Viesti Kirjoittaja Sang » 30 Heinä 2018, 21:41

Naal kirjoitti:
30 Heinä 2018, 21:31
Onko mahdollista palauttaa ainakin osittainen saanti at-will cantrippeihin esim. jommallakummalla seuraavista jipoista:
...
Vai tulkitaanko näitä siten, että koska arkkityypillä ei ole cantrip-slotteja, ei niitä myöskään voi saada lisää?
Molemmissa lukee "additional", eli ne vain lisäävät olemassa olevien määrää. Jos arkkityyppi poistaa cantripit, ei hahmolla ole sitä ominaisuutta ollenkaan Wizard-luokalta. Esimerkiksi multiclassaamällä sorcereriksi tai arcanistiksi voi saada erilliset cantripit.

Naal
Viestit: 83
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Naal » 30 Heinä 2018, 21:56

Kiitos, niin hiukan ajattelinkin. Jostain syystä cantrippien menettäminen on se viimeinen oljenkorsi joka kaataa nuo arkkityypit minulle.

Julistaja
Viestit: 27
Liittynyt: 22 Elo 2018, 17:15

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Julistaja » 05 Syys 2018, 08:04

Saako unchained luokat ottaa perusluokan arkkityyppejä?

Sang
Viestit: 316
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 07:26

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Sang » 05 Syys 2018, 08:22

Unchained-luokat saavat ottaa pohjaluokan arkkityyppejä, jos niiltä löytyy kaikki ominaisuudet jotka arkkityyppi vaihtaa pois. Poikkeuksena unchained munkki, joka ei saa ottaa mitään pohjaluokan arkkityyppejä.

Avatar
Kohtalo
Venture-Agent
Viestit: 425
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 17:12

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Kohtalo » 05 Syys 2018, 08:29

Unchained rogue saa ottaa mitä tahansa arkkityyppejä mitä roguelta löytyy.
Unchained barbaari saa ottaa mitä tahansa arkkityyppejä, kunhan ne eivät muokkaa/muuta ragea millään tavalla.
Unchained munkki ei saa ottaa mitään arkkityyppejä ellei niitä erikseen sanota, että unchained munkki saa ottaa (nethyksestä löytyy lista arkkityypeistä unchained munkille).
Unchained summoneri ei tietääkseni saa ottaa mitään arkkityyppejä eikä sille ole omia arkkityyppejä?

Sang
Viestit: 316
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 07:26

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Sang » 05 Syys 2018, 08:51

Unchained summoner saa ottaa arkityyppejä jos ne eivät muuta eidolonin base formia. Lisäksi on pari erikseen sallitua arkkityyppiä joihin on selvennys joko Additional resourceseissa tai Campaign clarificationsissa.
  • The unchained barbarian qualifies for any archetype that does not modify how the rage class feature operates (such as the urban barbarian archetype), and she is limited to any barbarian rage power that appears in Chapter 1 (including the rage powers on page 13)
  • The unchained monk does not qualify for any archetypes, save those in future publications that specifically cite their compatibility with the unchained monk class.
  • The unchained rogue qualifies for all existing rogue archetypes, but she is limited to any rogue talents listed in Chapter 1 (including the sidebar on page 24).
  • The unchained summoner qualifies for all existing summoner archetypes, save those that modify the eidolon's type or base form.
http://paizo.com/community/blog/v5748dyo5lheb

Julistaja
Viestit: 27
Liittynyt: 22 Elo 2018, 17:15

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Julistaja » 08 Syys 2018, 17:36

"Undine sorcerers with the elemental (water) bloodline treat their Charisma score as 2 points higher for all sorcerer spells and class abilities"

Jos mulla on cha 18, niin saanko 2 lisäloitsua ekalla tasolla niin kuin charismani olisi 20?

"Undine clerics with the Water domain cast their Water domain powers and spells at +1 caster level"

Miten muut classit, jotka saa domaineja? Immolator inquisitor arkkityypissä (ifrit only) sanotaan, että arkkityypin buffi stackkaa ifritin vastaavan rotuominaisuuden kanssa. Pitäisikö tästä päätellä, että druidit ja inkvisiittorit saavat boostia myös?

Edit: vaikuttaako affinity undinen spell like abilityyn? hydraulic push löytyy sorcerer spell listasta

Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 835
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Agape » 08 Syys 2018, 21:21

Julistaja kirjoitti:
08 Syys 2018, 17:36
Edit: vaikuttaako affinity undinen spell like abilityyn? hydraulic push löytyy sorcerer spell listasta
Ei vaikuta, koska se ei ole sorcerer-classin kautta saatava spell-like ability.
Julistaja kirjoitti:
08 Syys 2018, 17:36
"Undine sorcerers with the elemental (water) bloodline treat their Charisma score as 2 points higher for all sorcerer spells and class abilities"

Jos mulla on cha 18, niin saanko 2 lisäloitsua ekalla tasolla niin kuin charismani olisi 20?
Ei, sillä ability scoreista saatava Bonus Spells Per Day ei ole Sorcerer-hahmoluokan ominaisuus, vaan ability scoreihin liittyvä sääntö.
Julistaja kirjoitti:
08 Syys 2018, 17:36
Miten muut classit, jotka saa domaineja? Immolator inquisitor arkkityypissä (ifrit only) sanotaan, että arkkityypin buffi stackkaa ifritin vastaavan rotuominaisuuden kanssa. Pitäisikö tästä päätellä, että druidit ja inkvisiittorit saavat boostia myös?
Tämän sallisin.
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on maksimoida toisten hauskuus.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Irkissä Agape (IRCnet, Quakenet, Synirc)

Patrik L
Viestit: 119
Liittynyt: 26 Loka 2017, 19:13

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Patrik L » 10 Syys 2018, 13:36

Kyselyjä BABista ja useista hyökkäyksistä. Eka ihan tällänen varmistus. Two-weapon fighting ja improved two-weapon fighting featilla jos BAB 6/1 Saa tasan 1klp main hand hyökkäyksen ja 2 off hand hyökkäystä ja vielä yhden main hand hyökkäyksen eikö?

Mitäs jos on esim kolme primal natural hyökkäystä niin miten attack menee kun on bab 6/1? Saako lisää hyökkäyksiä kuin vain tuo 3?

Miten toimii munkin flurry of blows kun bab on 6/1 siinä lvl 8? Ihan taulukon mukaisesti 4 hyökkäystä vai tuleeko lisää?

Kiitos poluttajat😀
Padawan

Avatar
Streamwalker
Viestit: 188
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 03:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Streamwalker » 10 Syys 2018, 14:53

Patrik L kirjoitti:
10 Syys 2018, 13:36
Mitäs jos on esim kolme primal natural hyökkäystä niin miten attack menee kun on bab 6/1? Saako lisää hyökkäyksiä kuin vain tuo 3?
Jos hyökkäät vain natural attackeilla, sinä hyökkäät jokaisella vain kerran, käyttäen täyttä BAB:ta. Korkea BAB ei silloin anna lisähyökkäyksiä.
"Intelligence is knowing that tomatoes are a fruit. Wisdom is knowing not to put tomatoes in a fruit salad. Charisma is the ability to sell a tomato-based fruit salad."

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa