Sivu 4/10

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 05 Marras 2017, 03:42
Kirjoittaja Tomppak88
Patrik L kirjoitti: 04 Marras 2017, 11:21 Sitten onko turku lodgessa korkeammilla leveleillä selkeää metaa? Onko tarvetta tietyntyyppisille rooleille taisteluissa tai ylipäätään roolipelaamisessa? Ei sillä etteikö 4 barbaaria tai 4 wizardia voisi luoda hyvän ryhmän😀
Turun Lodg on ihan vasta hiljattain alkanut, ja korkeimmat hahmot on level 3 - muutama poikkeus on päässyt levelille 4. Ei ole mitään metaa varsinkaan sen suhteen, että millaista hahmoa kannattaa luoda ja leveloida - tiimin kokoonpanosta keskustellaan yleensä lähinnä siinä vaiheessa, kun pohditaan että pelataanko seikkailusta leveleille 1-2 oleva tier, vai leveleille 4-5 oleva tier - tällöin yleensä puhutaan lähinnä siitä, että pelataanko sitä level 3 hahmoa, vai sitä level 2 hahmoa, eli classeilla ei ole vielä mitään varsinaista merkitystä.

Eli mukaan vaan ihan sellaisella hahmolla mikä itseä kiinnostaa pelata ^_^

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 09 Marras 2017, 10:50
Kirjoittaja Ninja Tuna
Tomppak88 kirjoitti: 05 Marras 2017, 03:42
Patrik L kirjoitti: 04 Marras 2017, 11:21 Sitten onko turku lodgessa korkeammilla leveleillä selkeää metaa? Onko tarvetta tietyntyyppisille rooleille taisteluissa tai ylipäätään roolipelaamisessa? Ei sillä etteikö 4 barbaaria tai 4 wizardia voisi luoda hyvän ryhmän😀
Turun Lodg on ihan vasta hiljattain alkanut, ja korkeimmat hahmot on level 3 - muutama poikkeus on päässyt levelille 4. Ei ole mitään metaa varsinkaan sen suhteen, että millaista hahmoa kannattaa luoda ja leveloida - tiimin kokoonpanosta keskustellaan yleensä lähinnä siinä vaiheessa, kun pohditaan että pelataanko seikkailusta leveleille 1-2 oleva tier, vai leveleille 4-5 oleva tier - tällöin yleensä puhutaan lähinnä siitä, että pelataanko sitä level 3 hahmoa, vai sitä level 2 hahmoa, eli classeilla ei ole vielä mitään varsinaista merkitystä.

Eli mukaan vaan ihan sellaisella hahmolla mikä itseä kiinnostaa pelata ^_^
No haluan huomauttaa, että olen nähnyt vasta yhden clericin PC:illä meidän Turku Lodgessa (tompan aasimar vuodelta papu ennen nakkisotaa) ja vaikea kuvitella, että lvl 4=> ryhmät ilman tehokasta parantajaa selviäisi hirveän pitkälle. Nyt näin kahdesti PC pelaajia Boss mobilla kritanneena tuoreena GM:nä sanoisin, että niitä hiilereitä voisi aina olla enemmän tarjolla. lvl 1 mikä tahansa tiimicomppi näyttää toimivan, mutta korkeammilla levuilla kun DPS tippuu ja epäkelpo tiimicombi eikä kukaan saa depsua takaisin etc etc, niin itku voi muille ryhmäläisille tulla puseroon...

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 09 Marras 2017, 11:00
Kirjoittaja Swyrlyn
Eipä noita cleroja noin yleisesti muuallakaan ole ihan kauheasti näkynyt. Enemmän on ollut parantamiseen erikoistuneita oraakkeleita liikkeellä. Mikään rooli ei nyt sinänsä ole pakollinen, mutta kyllä ne casterit elämää yleisesti helpottaa, kun mennään isommille tiereille.

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 09 Marras 2017, 13:14
Kirjoittaja Tomppak88
Ninja Tuna kirjoitti: 09 Marras 2017, 10:50 No haluan huomauttaa, että olen nähnyt vasta yhden clericin PC:illä meidän Turku Lodgessa
//Off-topic
Noh Noh, Ravenloffilla on clericci jo levelillä... Neljä? Jaa... Hm. Onhan meillä yksi tankki-oraakkeli-barbaari-juttu, ja... Joku paladiini on näkynyt, taitaa olla level 5, löytyy siltäkin healiä mutta varmaan heikosti...
Onhan näitä :D
//Off-topic

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 10 Marras 2017, 06:35
Kirjoittaja VitunSuoPaska
Voi pojat, nyt ois taas sääntötulkintojen paikka.

Eli toimiiko Vicious stomppi ja feral combat training yhdessä? Tai siis lähemmin antaako feral combat training tehdä sen vicious stomppi iskun natural weaponilla?

Feral: http://archivesofnethys.com/FeatDisplay ... 20Training

Vicious: http://archivesofnethys.com/FeatDisplay ... us%20Stomp

Sivu kysymyksenä voisi vielä kysellä, että jos animal companionille ottaa Improved unarmed strike featin, niin voiko se tehdä unarmed attackeja naturalien lisäksi? tai vaikka potkaista vicious stomp featin avulla viereen kaatunutta vihollista? =D

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 10 Marras 2017, 10:06
Kirjoittaja Adrenaline
VitunSuoPaska kirjoitti: 10 Marras 2017, 06:35 Voi pojat, nyt ois taas sääntötulkintojen paikka.

Eli toimiiko Vicious stomppi ja feral combat training yhdessä? Tai siis lähemmin antaako feral combat training tehdä sen vicious stomppi iskun natural weaponilla?

Feral: http://archivesofnethys.com/FeatDisplay ... 20Training

Vicious: http://archivesofnethys.com/FeatDisplay ... us%20Stomp

Sivu kysymyksenä voisi vielä kysellä, että jos animal companionille ottaa Improved unarmed strike featin, niin voiko se tehdä unarmed attackeja naturalien lisäksi? tai vaikka potkaista vicious stomp featin avulla viereen kaatunutta vihollista? =D
Vicious stompissa kyllä erikseen sanotaan että pitää olla unarmed strike. ( Voi olla vaikeaa potkia hampailla) Tää musta ylittää FCT:n.
Eläimet voi käyttää unarmed strikeä (kuka tahansa voi), mutta sitten natural attackit ottaa sen -5 penaltyn.

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 10 Marras 2017, 10:16
Kirjoittaja Sang
Kannattaa muistaa että eläinkumppani voi ottaa Improved Unarmed Striken vain jos sen intelligence on vähintään 3.

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 10 Marras 2017, 12:49
Kirjoittaja Agape
Kyllä Vicious Stomp toimii. Feral Combat Training kannattaa ymmärtää niin, että natural attack lasketaan unarmed strikeksi. Tästä on ollut keskustelua ja errataa.

Ainoastaan erikoistapauksissa FCT ei toimi, kuten Pummeling Style, jossa erikseen lukee: "This ability works only with unarmed strikes, no matter what other abilities you might possess."

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 10 Marras 2017, 13:27
Kirjoittaja VitunSuoPaska
Agape kirjoitti: 10 Marras 2017, 12:49 Kyllä Vicious Stomp toimii. Feral Combat Training kannattaa ymmärtää niin, että natural attack lasketaan unarmed strikeksi. Tästä on ollut keskustelua ja errataa.

Ainoastaan erikoistapauksissa FCT ei toimi, kuten Pummeling Style, jossa erikseen lukee: "This ability works only with unarmed strikes, no matter what other abilities you might possess."
Hmmn, Lord Crockhart alkoi juuri harkihteen Vicious stomppia =D

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 10 Marras 2017, 17:22
Kirjoittaja Streamwalker
Pitäisi varmaan lisätä, että Feral Combat Training toimii vain yhden natural weaponin kanssa, eikä sitä voi ottaa useampia kertoja.

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 20 Marras 2017, 18:44
Kirjoittaja VitunSuoPaska
Voisi palata vielä tähän vicious stomppiin =D Tähän ei tahtonut löytyä suoraa vastausta mistään.

Eli seuraava tilanne:

Hahmo A:n vuoro. Hahmo A grapplaa hahmoa B. hahmo A Trippaa hahmon B.
Hahmolla A on vicious stomp, jolloin tämä kaatuminen provokkaa AoO:n. Grappled Condition estää ottamasta AoO:n.

Kysymys 1: Voiko Hahmo A lopettaa free actionina grapplen ja ottaa tuon AoO:n?

Kysymys 2: Voiko Hahmo A tehdä tämän myös kun ei ole hänen vuoronsa?

Pitkän tonkimisen jälkeen löysin jotain käyttistä jonka vois jakaa täälläkin.

Vastaus Kysymys 1:
Vicious stomp
Whenever an opponent falls prone adjacent to you, that opponent provokes an attack of opportunity from you.
Grappled condition
Grappled creatures cannot make attacks of opportunity.
Free action
Free actions don’t take any time at all, though there may be limits to the number of free actions you can perform in a turn.
Vihollinen kaatuu ja provokkaa AoO:n, johon pelaaja reagoi free actionilla(irroittaa grapplen) ja sitten ottaa provokatun AoO:n.

Vastaus Kysymys 2:
Snap Shot: Can a character with Snap Shot (page 119) and Combat Reflexes make multiple attacks of opportunity with a ranged weapon, assuming that loading the ranged weapon is a free action?

Yes. As long as you can reload your weapon with a free action you can reload your weapon as part of the ranged attack attack of opportunity you are making with the Snap Shot feat.

—Stephen Radney-MacFarland, 10/13/11
Yllä olevan quoten logiikalla Free actionin voi tehdä AoO:n aikana.

Jos on eriäviä/samoja näkemyksiä niin kuulisin mielellään =P

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 20 Marras 2017, 22:38
Kirjoittaja Nostrix
Eriävä: free actioneita voi ottaa vain omalla vuorollaan, ellei erikseen mainita. Snapshot esimerkki ei vaikuta asiaan millään tavalla.

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 20 Marras 2017, 23:12
Kirjoittaja Agape
Nostrix kirjoitti: 20 Marras 2017, 22:38 Eriävä: free actioneita voi ottaa vain omalla vuorollaan, ellei erikseen mainita. Snapshot esimerkki ei vaikuta asiaan millään tavalla.
Juuri näin. Free actionit on omalla vuorolla (paitsi puhuminen). Tuo Snap Shot esimerkki vain selittää, että jousen voi ladata osana sitä toimintoa, millä sillä ammutaan.

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 20 Marras 2017, 23:13
Kirjoittaja VitunSuoPaska
Agape kirjoitti: 20 Marras 2017, 23:12
Nostrix kirjoitti: 20 Marras 2017, 22:38 Eriävä: free actioneita voi ottaa vain omalla vuorollaan, ellei erikseen mainita. Snapshot esimerkki ei vaikuta asiaan millään tavalla.
Juuri näin. Free actionit on omalla vuorolla (paitsi puhuminen). Tuo Snap Shot esimerkki vain selittää, että jousen voi ladata osana sitä toimintoa, millä sillä ammutaan.
Mutta samaa mieltä Kysymys ykkösestä? =D En ollut itsekkään ihan 100% vakuuttunut tuosta snapshotista xD

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 20 Marras 2017, 23:24
Kirjoittaja Nostrix
VitunSuoPaska kirjoitti: 20 Marras 2017, 23:13
Agape kirjoitti: 20 Marras 2017, 23:12
Nostrix kirjoitti: 20 Marras 2017, 22:38 Eriävä: free actioneita voi ottaa vain omalla vuorollaan, ellei erikseen mainita. Snapshot esimerkki ei vaikuta asiaan millään tavalla.
Juuri näin. Free actionit on omalla vuorolla (paitsi puhuminen). Tuo Snap Shot esimerkki vain selittää, että jousen voi ladata osana sitä toimintoa, millä sillä ammutaan.
Mutta samaa mieltä Kysymys ykkösestä? =D En ollut itsekkään ihan 100% vakuuttunut tuosta snapshotista xD
Omalla vuorolla se onnistuu kyllä.

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 21 Marras 2017, 11:07
Kirjoittaja Kohtalo
Sanoisin, että ykköskysymys toimii, mutta jos kyseessä on se krokotiili hahmo ja toiminto on death roll, niin ei toimi
When grappling a foe of its size or smaller, a crocodile can perform a death roll upon making a successful grapple check. As it clings to its foe, it tucks in its legs and rolls rapidly, twisting and wrenching its victim. The crocodile inflicts its bite damage and knocks the creature prone. If successful, the crocodile maintains its grapple.
Death rollissa grapple kaataa vihollisen, kun kroko puree ja pyörii, eli grapple on pidettävä jotta prone.

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 21 Marras 2017, 14:55
Kirjoittaja VitunSuoPaska
Vihollinen siis menee proneksi sen vieressä. Joten AoO provokkautuu. Johon voi reagoida freeactionilla päästämällä grapplen ja sitten Ottaa AoO:n. Ei tää Death roll mitenkään eroa mistään muistakaan tripeistä tässä tapauksessa. Teoriassa voisit grapplatun vihollisen tripata ihan manouverilla jolloin kyse on käytännössä samasta tilanteesta =D

Kyllä grapple on vielä päällä kun vihollinen kaatuu, mutta kuten pohdittiin muuten vastaukseksi kysymys 1:seen niin free actionilla voi tämän grapplen lopettaa ja ottaa AoO:n jos on kyseisen hahmon vuoro.

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 21 Marras 2017, 15:06
Kirjoittaja Agape
Onnistuneeseen Death Rolliin kuuluu grapplen maintain Death Rollin loppuun asti. Rollin loppumisen jälkeen voi irroittaa grapplen free actionilla.

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 21 Marras 2017, 15:23
Kirjoittaja VitunSuoPaska
Agape kirjoitti: 21 Marras 2017, 15:06 Onnistuneeseen Death Rolliin kuuluu grapplen maintain Death Rollin loppuun asti. Rollin loppumisen jälkeen voi irroittaa grapplen free actionilla.
Jonka jälkeen voi ottaa sen provokatun AoO:n =D

Perustelen tämän siis sillä, että Death roll tapahtuu. Jonka päätteeksi vihollinen kaatuu proneksi, ja pidät grappleä. Eli tässä hetkessä AoO provokkautuu ja olet vapaa irroittamaan grapplen free actionina.

Vicious Stomp
Whenever an opponent falls prone adjacent to you, that opponent provokes an attack of opportunity from you.

Re: Sääntökysymykset

Lähetetty: 21 Marras 2017, 16:09
Kirjoittaja Sang
Kaatuminen tapahtuu grapplen aikana, jolloin ei voi ottaa oppeja, ja siten vicious stomp ei aktivoidu ollenkaan.