Sääntökysymykset

Oulun alueen pelit, pelipäivät ja muut.
Oulu region games, gamedays and other.
Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 835
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Agape » 21 Marras 2017, 16:23

Vicious Stomp trigger tapahtuu proneksi kaatumisen aikana, mikä taas tapahtuu Death Rollin aikana. Death rollin loppun asti grapple on voimassa. Death Rollin loputtua voi päästää irti grapplesta, mutta tällöin Vicious Stompin trigger on jo mennyt ohi.

Unchained Munkilla Leg Sweep Style Strikellä tai sudella, jolla on Trip follow-up bitessä tämä onnistuu helposti, mutta krokotiililla vaikuttaisi hankalalta ellei jotenkin saa hyökkäykseen trip-followuppia eikä death rollia.
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on maksimoida toisten hauskuus.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Irkissä Agape (IRCnet, Quakenet, Synirc)

Avatar
Kohtalo
Venture-Agent
Viestit: 425
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 17:12

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Kohtalo » 21 Marras 2017, 16:27

Jos ottaa grappleen sen -20 penaltyt, niin silloinhan krokolla vain suulla/päällä on grapple conditio, eli death rollin aikana voisi oppeja ottaa esim. tassulla. Toki tuo penalty pitäisi ottaa molempiin heittoihin.

Avatar
VitunSuoPaska
Viestit: 190
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 21:41

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja VitunSuoPaska » 21 Marras 2017, 16:33

Saisko tästä jotain quoteja jossa sanotaan, että efektit tapahtuu manouverin aikana, eikä kun manouver päättyy?

Tästä nimittäin täysin samanarvoinen näkökanta on, että tarkastelee asioita aina actioneiden välillä ei mitenkään maagisesti niiden aikana =D

tilanteen tarkastelu: VIhollinen grapplessä.
Death Roll
tilanteen tarkastelu: Ollaan grapplessä, vihollinen kaatunut, Vicious stomp triggerraa nyt, otetaan free action ja irrottetaan grapple.
Attack of Opportunity
Tilanteen tarkastelu: Ei enää mitään uutta.
I am not crazy; my reality is just different from yours.

Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 835
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Agape » 21 Marras 2017, 17:52

Quotena tässä tapauksessa toimii death rollin teksti:

When grappling a foe of its size or smaller, a crocodile can perform a death roll upon making a successful grapple check. As it clings to its foe, it tucks in its legs and rolls rapidly, twisting and wrenching its victim. The crocodile inflicts its bite damage and knocks the creature prone. If successful, the crocodile maintains its grapple.

MtG termeillä Vicious Stomp olisi interrupti.
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on maksimoida toisten hauskuus.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Irkissä Agape (IRCnet, Quakenet, Synirc)

Avatar
VitunSuoPaska
Viestit: 190
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 21:41

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja VitunSuoPaska » 22 Marras 2017, 01:27

Taivun yleiseen kantaan =D Noh onneksi rikkinäisiä (mutta itseasiassa toimivia) comboja on muitakin xD
I am not crazy; my reality is just different from yours.

Avatar
burvix
Viestit: 92
Liittynyt: 13 Helmi 2017, 14:40

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja burvix » 07 Joulu 2017, 14:49

Oon nyt päässy jo kerran mammutilla tramplaileen ni haluaisin yleisen hyväksynnen miten se toimii.
As a full-round action, a creature with the trample ability can attempt to overrun any creature that is at least one size category Smaller than itself. This works just like the overrun combat maneuver, but the trampling creature does not need to make a check, it merely has to move over opponents in its path. Targets of a trample take an amount of damage equal to the trampling creature’s slam damage + 1-1/2 times its Str modifier. Targets of a trample can make an attack of opportunity, but at a –4 penalty. If targets forgo an attack of opportunity, they can attempt to avoid the trampling creature and receive a Reflex save to take half damage. The save DC against a creature’s trample attack is 10 + 1/2 the creature’s HD + the creature’s Str modifier (the exact DC is given in the creature’s descriptive text). A trampling creature can only deal trampling damage to each target once per round, no matter how many times its movement takes it over a target creature.
Se on full round action mutta ilmeisesti yhden movementin verran saa liikkua, kaikkien joiden yli pääsee joutuu ottaan testin? En nää tuossa movementin määrästä mitään mainintaa. Se toimii samalla tavalla ku overrun in miten featiti toimii sen kanssa? Improved overrun? Charge through? Lisäksi vielä tuo DC. DC lukee elephantin kohdalla ja se on 25, ei riipu mistään, eli ilmeisesti se on 25 myös largella?
Leopold Blakros, halfling paladin lvl 8
Muzaffer Weatherspoon, halfling fighter/alchemist lvl 9
Meriadosebinthian Lalalostrigen, gnome diviner lvl 3
Burlok, dwarf druid lvl 14
Pengendara, wayang fighter/cavalier/barbarian/mammoth rider lvl 8

Sang
Viestit: 316
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 07:26

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Sang » 07 Joulu 2017, 15:18

Liikkumisen määrään on FAQ:
Pathfinder RPG Bestiary FAQ kirjoitti:A trampling creature can move up to twice its land speed as part of the trample.
Elefantilla tuo DC näyttää muodostuvan suoraan kaavan mukaan. 10+puolet HD+Str mod. Eli 10+(11/2)+10=25. Eli varmaankin eläinkumppanilla menee saman mukaan.

Avatar
burvix
Viestit: 92
Liittynyt: 13 Helmi 2017, 14:40

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja burvix » 07 Joulu 2017, 15:26

Elefantilla tuo DC näyttää muodostuvan suoraan kaavan mukaan. 10+puolet HD+Str mod. Eli 10+(11/2)+10=25. Eli varmaankin eläinkumppanilla menee saman mukaan.
Hyvä tuon halusinki reverse engineerata. Tuota käytän ennemmin.

Twice land speed? No huhhuh 100ft trample. Siihen saa aika hyvin pahikset tallottua.
Leopold Blakros, halfling paladin lvl 8
Muzaffer Weatherspoon, halfling fighter/alchemist lvl 9
Meriadosebinthian Lalalostrigen, gnome diviner lvl 3
Burlok, dwarf druid lvl 14
Pengendara, wayang fighter/cavalier/barbarian/mammoth rider lvl 8

Avatar
burvix
Viestit: 92
Liittynyt: 13 Helmi 2017, 14:40

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja burvix » 07 Joulu 2017, 16:47

Oma tulkinta nuista feateista olisi että charge through ei toimi ollenkaan tramplen kanssa kun se vaikuttaa chargeen jonka aikana voi tehä overrunin, vaikka foorumeilla oli kaikenlaista spekulaatiota.
Improved Overrunista taas en oo ihan varma. Se estää attack of opportunityn overrunista ja trample toimii niinku overrun, mutta minusta siinä viitataan eri attack of opportunityyn. Se siis estäisi vastustajalta sen mahdollisuuden olla väistämättä. Voiko improved overrunia olla käyttämättä jos haluaa että ne löis väistön sijaan?
Leopold Blakros, halfling paladin lvl 8
Muzaffer Weatherspoon, halfling fighter/alchemist lvl 9
Meriadosebinthian Lalalostrigen, gnome diviner lvl 3
Burlok, dwarf druid lvl 14
Pengendara, wayang fighter/cavalier/barbarian/mammoth rider lvl 8

Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 835
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Agape » 07 Joulu 2017, 19:35

Pikaisen, ei-perusteellisen tutkinnan perusteella vaikuttaisi että joo, nimenomaan estäisi mahdollisuuden ottaa AoO ja olisi pakko koittaa väistää. Featteja ei oo pakko käyttää, joten Improved Overrunnia ei ole pakko käyttää.

Mielenkiintoiseksi menee jos on sekä Trample että Improved Overrun featit. Tällöin vaikuttaisi että kohde ei voi väistää eikä opata?
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on maksimoida toisten hauskuus.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Irkissä Agape (IRCnet, Quakenet, Synirc)

Naal
Viestit: 83
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Naal » 13 Joulu 2017, 18:57

Wizardit pystyvät korvaamaan familiarinsa maksamalla 200 gp/level jos onneton elätti on potkaissut tyhjää tai velho muuten vain päättää katkaista välit. Kysymys kuuluu: voiko uusi familiar ottaa tässä yhteydessä alkuperäisestä poikkeavan familiar archetypen, vai tarvitseeko käyttää prestige pointteja retrainingiin?

Toinen vähemmän akuutti kysymys. Onko pounce-chargessa kaikki hyökkäykset kohdistettava samaan viholliseen? Luulisin että näin on, koska kaikki chargen pykälät tuntuvat viittaavan yhteen vihulaiseen, mutta kysyn nyt kun muistan. Eli jos hahmolla on luonnoton määrä kynsiä tai lonkeroita ja chargelinjan päässä on vierekkäin pari-kolme pikkuotusta, pitääkö keskittää koko tuhovoima yhteen?

Avatar
Adrenaline
Viestit: 356
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 15:25

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Adrenaline » 13 Joulu 2017, 19:12

Naal kirjoitti:
13 Joulu 2017, 18:57
Wizardit pystyvät korvaamaan familiarinsa maksamalla 200 gp/level jos onneton elätti on potkaissut tyhjää tai velho muuten vain päättää katkaista välit. Kysymys kuuluu: voiko uusi familiar ottaa tässä yhteydessä alkuperäisestä poikkeavan familiar archetypen, vai tarvitseeko käyttää prestige pointteja retrainingiin?

Toinen vähemmän akuutti kysymys. Onko pounce-chargessa kaikki hyökkäykset kohdistettava samaan viholliseen? Luulisin että näin on, koska kaikki chargen pykälät tuntuvat viittaavan yhteen vihulaiseen, mutta kysyn nyt kun muistan. Eli jos hahmolla on luonnoton määrä kynsiä tai lonkeroita ja chargelinjan päässä on vierekkäin pari-kolme pikkuotusta, pitääkö keskittää koko tuhovoima yhteen?
1. Järki sanoo että kyllä. Se olento on eri kuin se aiempi, se näyttää eriltä, sillä voi olla eri alignment/featit ja muut. Vanha arkkityyppi kuolee vanhan pedon mukana. Tästäkin kyllä voi olla jossain FAQ:in pohjalla tarkempaa tietoa, mutta en oo itse nähnyt.

2. Charge-pykälissä ainoastaan movement viittaa "designated opponentiin". Eli pitää valita se tietty kohde, ja liikkua lähimpään ruutuun josta threattaa tätä. Sanoisin myös että ainakin yksi isku pitää iskeä siihen, mutta ehkä ei edes? (Chargessakin sanotaan "You make a single melee attack", mutta ei sanota että pitää olla siihen tiettyyn kohteeseen.) Pouncessa ei erikseen sanota että pitää kohdistaa iskut siihen yhteen kohteeseen, vaan sanotaan vaan että voit full-attackia. Full-attackilla saa vaihtaa kohdetta kesken kaiken.

Raket ja rendit erikseen sitten.
Mutteri 12 Gunslinger/Paladin, Survivor of Bonekeep
Myalatsu 6 Sorcerer
Routa 8 Oracle/Swashbuckler
Mustasulka 5 Zen Archer
Gin 9 Scaled Fist
Ninuzaindayr 4 Bloodrager/Warpriest
Hell-kitty 4 Shifter

Naal
Viestit: 83
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Naal » 30 Joulu 2017, 11:13

Myöhästynyt kiitos. Ykköshahmon familiarinrääpäle on aina ollut perinteisen näkymätön, ja voisin yrittää keksiä sille jotain tekemistä.

Avatar
Adrenaline
Viestit: 356
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 15:25

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Adrenaline » 30 Joulu 2017, 11:45

Jos on small-kokoinen velho, flying Fox maulerilla saa lentomountin :D
Mutteri 12 Gunslinger/Paladin, Survivor of Bonekeep
Myalatsu 6 Sorcerer
Routa 8 Oracle/Swashbuckler
Mustasulka 5 Zen Archer
Gin 9 Scaled Fist
Ninuzaindayr 4 Bloodrager/Warpriest
Hell-kitty 4 Shifter

Patrik L
Viestit: 119
Liittynyt: 26 Loka 2017, 19:13

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Patrik L » 09 Tammi 2018, 14:56

Noviisi kysyy neuvoa suurilta mestareilta variant multiclassaamisesta. Jos valitsee variant classiksi clericin ja domainiksi travel saako lvl 1 tai 3 plus 10 feet nopeuden?
Sit samaan aiheeseen varmistus mut toivoisin olevan totta :D jos valitsee variant classiksi sorcerer niin saako arcane bloodline kyvyn eli esim dragon bloodline plus 1 damageen tiettyihin element taikoihin?
Padawan

Avatar
Adrenaline
Viestit: 356
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 15:25

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Adrenaline » 09 Tammi 2018, 16:22

VMC ei oo legaali PFS
Mutteri 12 Gunslinger/Paladin, Survivor of Bonekeep
Myalatsu 6 Sorcerer
Routa 8 Oracle/Swashbuckler
Mustasulka 5 Zen Archer
Gin 9 Scaled Fist
Ninuzaindayr 4 Bloodrager/Warpriest
Hell-kitty 4 Shifter

Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 835
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Agape » 09 Tammi 2018, 16:30

Patrik L kirjoitti:
09 Tammi 2018, 14:56
Noviisi kysyy neuvoa suurilta mestareilta variant multiclassaamisesta. Jos valitsee variant classiksi clericin ja domainiksi travel saako lvl 1 tai 3 plus 10 feet nopeuden?
Sit samaan aiheeseen varmistus mut toivoisin olevan totta :D jos valitsee variant classiksi sorcerer niin saako arcane bloodline kyvyn eli esim dragon bloodline plus 1 damageen tiettyihin element taikoihin?
1. Teksti on epäselvä. Useimmissa muissa lähteissä on spesifioitu joko "all domain abilities" tai "domain abilities usable a specific times per day". Pelinjohtaja päättää, kumpaa tulkintaa käytetään. PFS:ssä tämä ei ole ongelma, koska Variant Multiclass ei ole käytössä Pathfinder Societyssä (http://paizo.com/pathfindersociety/rpg/additional

2. Tarkoitat Bloodline Arcanaa varmaankin. Ikävä kyllä sitä ei saa. Tasolla 1 valitaan minkä bloodlinen ottaa ja tasolla 3 saat sen level 1 Bloodline Powerin. Bloodline Arcana on eri asia kuin Bloodline Power.
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on maksimoida toisten hauskuus.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Irkissä Agape (IRCnet, Quakenet, Synirc)

Patrik L
Viestit: 119
Liittynyt: 26 Loka 2017, 19:13

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Patrik L » 10 Tammi 2018, 00:39

Aa ok😂
Padawan

Avatar
Shinae
Venture-Agent
Viestit: 421
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:31
Paikkakunta: Oulu

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Shinae » 14 Tammi 2018, 20:01

Skinwalker kysymyksiä:

1. Voiko kineticist käyttää kinetic blastiä Bat Shapessa (feat), jos muuttuu lepakoksi?
2. Onko Bat Shape lepakko tiny vai diminuative?
3. Voiko Bat Shapessa castia loitsuja?
4. Entä jos on psychic caster?


Bloodmarked Flight feat ainakin toimii, koska siitä saa vaan normaalisti fly speedin werebat-kinille. Mutta tuo Beast Shape II lepakko vähän askarruttaa. Mulla on kyllä valmis warpriest buildi skinwalkerille, mut pitää vähän tutkailla noita lentomahdollisuuksia kun sais permanent flyn niin pakkohan sitä on miettiä. Kineticistiä myös miettinyt jo pitkään, että tekis joskus.
"Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!" - Ikivanha Golarionlainen sanonta.
Hahmot (•̀ᴗ•́)و ̑̑

Avatar
Adrenaline
Viestit: 356
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 15:25

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Adrenaline » 14 Tammi 2018, 20:33

Shinae kirjoitti:
14 Tammi 2018, 20:01
Skinwalker kysymyksiä:

1. Voiko kineticist käyttää kinetic blastiä Bat Shapessa (feat), jos muuttuu lepakoksi?
2. Onko Bat Shape lepakko tiny vai diminuative?
3. Voiko Bat Shapessa castia loitsuja?
4. Entä jos on psychic caster?


Bloodmarked Flight feat ainakin toimii, koska siitä saa vaan normaalisti fly speedin werebat-kinille. Mutta tuo Beast Shape II lepakko vähän askarruttaa. Mulla on kyllä valmis warpriest buildi skinwalkerille, mut pitää vähän tutkailla noita lentomahdollisuuksia kun sais permanent flyn niin pakkohan sitä on miettiä. Kineticistiä myös miettinyt jo pitkään, että tekis joskus.
1. Kinetic Blast vaatii vapaan raajan. Jos lennät, kait sun jalat on vapaina. Jos kävelet, kait sun siivet on vapaina. Vähän harmaa alue mutta uskoisin että joo.
2. Feat itse sanoo että "functions as beast shape 2" mikä muuttaa olennon tinyksi. (muista +dex!)
3. Ei voi mitään spell componentteja täyttää niin ei kait. http://www.d20pfsrd.com/magic#TOC-Transmutation Linkin mukaan ei voi spellcastia jos on material combonent ilman eschew materials, ja verbal ja somatic ei toimi jos muoto ei pysty (ja lepakko ei pysty).
4. Pitäisi olla eschew materials spellejä varten jotka sitä vaatii mutta muuten ok.

Edit: Jos et halua feattia tuhlata niin tässä on sellainen halpa, rikkinäinen, mutta vain 70min per day vaihtoehto: http://archivesofnethys.com/MagicRingsD ... y%20Colors
Mutteri 12 Gunslinger/Paladin, Survivor of Bonekeep
Myalatsu 6 Sorcerer
Routa 8 Oracle/Swashbuckler
Mustasulka 5 Zen Archer
Gin 9 Scaled Fist
Ninuzaindayr 4 Bloodrager/Warpriest
Hell-kitty 4 Shifter

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa