Tablettikansa - Med Börjare

Vapaaseen keskusteluun ihan mistä vain mikä ei nyt satu muille alueille sopimaan.
Free discussion about anything that doesn't fit into other areas.
Avatar
TheRiska
Venture-Agent
Viestit: 802
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 12:51
Paikkakunta: Oulu

Tablettikansa - Med Börjare

Viesti Kirjoittaja TheRiska »

Moi

Tässä olen tuuminut jo jonkin aikaa että joskos sitä ostaisi tabletin ihan vaikka vaan PFS:ssän GM hommiin (jahka sitälin puolta alkaisi harrastamaan). Nyt oliskin semmonen kysymys että millaisia läpysköjä ihmisillä on ja mitä ovat mieltä kyseisestä kapineesta GM hommissa? Onko kenelläkään suositella speksejä ja ohjelmistoja jos skenun vetämistä ajatellaan.
Avatar
Nostrix
Viestit: 76
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 09:08
Paikkakunta: Cambridge, UK

Re: Tablettikansa - Med Börjare

Viesti Kirjoittaja Nostrix »

Tabletilta ei sinänsä vaadita oikein muuta kuin että se jaksaa pyörittää noita paizon ~5Mb PDF:iä. Eiköhän aikalailla nykyiset kaikki siihen kykene. Selaimella voi sitten avata tabeihin statblockeja tai sääntöjä noista normaaleista paikoista paizo, nethys tai d20pfsrd.

Itse olen käyttänyt ipad miniä ja aiemmin Nexus 7 android tablettia skenuja vetäessäni, niiden ongelma on lähinnä se että sivujen plärääminen ruudulla on paljon hitaampaa kuin printatun skenun paperilla, siksi yleensä mulla on sekä paperiversio että tabletti mukana (tämä on myös hyvä kun encounterin statblockit ovat eri sivuilla).

Androidin "Masterwork Tools" appi on näppärä (sisältää open reference matskun, hakutoiminto on ihan ok)
No, I don't want no Strix. Strix is a guy that can't get no love from me.
Avatar
Shinae
Viestit: 443
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:31
Paikkakunta: Kokkola

Re: Tablettikansa - Med Börjare

Viesti Kirjoittaja Shinae »

Läppäri hoitaa asian mielestäni paremmin, mut tabletti on helppo ottaa mukaan. Jos on monimutkainen skenu niin tuon mieluusti läppärin matkaan, mutta normi skenut ilman isompia erikoissääntöjä menee tabletilla.

Itse en laittaisi tablettia pelkästään Gamemasterointia varten. Sen verran hintavia nuo tabletit on. Jos jonkun aivan budjetti roskan ostaa niin voipi olla melko tuskaisaa selailla pdf:iä ja statteja yms. kun kaikki tökkii. Jos hintavan vehkeen ostaa niin kannattaa miettiä, että sille on oikeesti muutakin käyttöä. Monet on ostaneet kalliin paperipainon itselleen.

Statti blockien hakeminen eri sivuilta on tuskaa tabletilla..... Vaikka olisi hyväkin tabletti.
"Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!" - Ikivanha Golarionlainen sanonta.
Hahmot (•̀ᴗ•́)و ̑̑
Avatar
veltzeh
Viestit: 102
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 13:32

Re: Tablettikansa - Med Börjare

Viesti Kirjoittaja veltzeh »

Käytin juuri keskinkertaista Windows-tablettia vetämiseen Ropeconissa ja ihan hyvin toimi. Skenun selaaminen oli välillä hieman hidasta, mihin auttoi kuitenkin se, että statit olivat erillisessä tiedostossa. Sääntöjä en edes haeskellut, mutta näppärimmin se varmaan hoituisi selaimella ja Paizon PRD:llä. Tiedostoja oli yhteensä auki kolme: skenu, statit ja tekstitiedosto muistiinpanoille.

Olen aiemmin vetänyt läppärin kanssa ja pelaan myös sähköisten lomakkeiden kanssa, koska en jaksa kantaa hahmopinoja mukanani… Tästä eteenpäin aion kyllä tyytyä tablettiin, skenun selaamisen lievä hitaus ei haittaa niin paljoa ja pelaamisessa siitä ei ollut mitään haittaa.
Avatar
TheRiska
Venture-Agent
Viestit: 802
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 12:51
Paikkakunta: Oulu

Re: Tablettikansa - Med Börjare

Viesti Kirjoittaja TheRiska »

Herätellään tässä vielä vähän keskustelua. Läppäri päätti sanoa itsensä irti, joten suunnittelen uuden läpyskän sijaan ostaa sen tapletin ja tuumiskelin oliko teillä ehdotuksia esim. PDF lukijalle tai muille harrastukseen ja ei harrastukseen liittyvälle softalle? Android pohjainen olis nyt tähtäimessä.
Avatar
Shinae
Viestit: 443
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:31
Paikkakunta: Kokkola

Re: Tablettikansa - Med Börjare

Viesti Kirjoittaja Shinae »

Osta mun tabletti. En käytä sitä enää. Tosin ei siitä oo tietokoneen korvaajaks.
"Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!" - Ikivanha Golarionlainen sanonta.
Hahmot (•̀ᴗ•́)و ̑̑
Avatar
Ninja Tuna
Viestit: 895
Liittynyt: 12 Elo 2017, 11:35
Paikkakunta: Turqu

Re: Tablettikansa - Med Börjare

Viesti Kirjoittaja Ninja Tuna »

Hyvä combo on ohut näyttöinen läppäri, jossa kosketusnäyttö. Tarvittaessa ajaisi molempia ominaisuuksia.
Itse olen sitä mieltä, että ennenkuin molempia laitteita on käyttänyt, niin paha sanoa, että mistä itse pitää. Minulta löytyy molemmat ja riippuen tilanteesta ja matkakassin painosta yms niin otan pädin tai läppärin mukaan. Kuitenkin 85% ajasta se läppäri vie voiton itselläni...

Ehdottomasti suosittelen kokeilemaan ja käyttämään molempia ja vasta sitten tehdä päätöksen siitä, että mistä pitää ja mitä haluaa.

Microsoft surface on ollut kova tykki kun saa toimivan näppäimistön ostettua siihen pädiin käytettäväksi. Suosittelen!
Sincerely
Tunawan
"Pain is temporary. Honor is forever." -Rieha
Vastaa Viestiin