Projektina unchained summoner
Projektina unchained summoner
Tässä taannoin hommasin itselleni Harrow-deckin koska idea oli mielestäni hauska ja aloin heti tutkimaan miten hyödyntäisin kyseistä systeemiä. Törmäsin summonerin arkkityyppiin story summoner ja kiinnostus alkoi siitä. Protean eidolon kuulosti hauskalta idealta. Nyt ollaan tultu siihen pisteeseen että pitäis alkaa optimoimaan hahmoa ja sanottakoon että en ole kovin tunnettu optimoimisesta. Täten siis kysyn apua teiltä.
Ideana olisi että mato isommilla levuilla söisi vihuja elävänä ja summoner buffaisi tätä. Eidolon olisi siis primääri vahingon tuottaja ja summonit olisi backup plan.
Edit: Rakentamista on jatkettu normaalina unchained summonerina koska story summoner ei legaali. Pääasiassa Protean Eidolonia suunniteltu half-elfin kaveriksi kuten suunniteltu. Half-elf ottaa extra evolution featit aina kun mahdollista ja kaikki favored class bonukset menee half-elfin favored class optioniin evolution pisteeseen.
Ideana olisi että mato isommilla levuilla söisi vihuja elävänä ja summoner buffaisi tätä. Eidolon olisi siis primääri vahingon tuottaja ja summonit olisi backup plan.
Edit: Rakentamista on jatkettu normaalina unchained summonerina koska story summoner ei legaali. Pääasiassa Protean Eidolonia suunniteltu half-elfin kaveriksi kuten suunniteltu. Half-elf ottaa extra evolution featit aina kun mahdollista ja kaikki favored class bonukset menee half-elfin favored class optioniin evolution pisteeseen.
Viimeksi muokannut TheRiska, 02 Maalis 2017, 12:31. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Re: Projektina unchained story summoner
Hei,
ensimmäisenä ikävä tuottaa pettymys, mutta käsitykseni mukaan tuota story summoneria ei voi societyssä ottaa Unchaided summonerin arkkityypiksi, koska se muuttaa eidolonin muotoa ja alignmenttia.
Muuten tuo idea voi toki toimia, mutta se tarvitsee paljon evoluutio pisteitä, koska Large evoluutio jo itsessään maksaa sen neljä pistettä. Tähän auttaa esim. puolihaltian pelaaminen ja fcb extra evoluutiopisteisiin plus extra evolution featin ottaminen. Tarkempiakin ohjeita voidaan varmasti antaa, mutta en tiedä haluatko jatkaa ilman tuota arkkityyppiä hahmon kanssa.
Edit: Tähän liittyen löytyi itse asiassa paizon foorumeilta seuraava kyselyja lopussa on vastaus societyyn liittyen
ensimmäisenä ikävä tuottaa pettymys, mutta käsitykseni mukaan tuota story summoneria ei voi societyssä ottaa Unchaided summonerin arkkityypiksi, koska se muuttaa eidolonin muotoa ja alignmenttia.
Muuten tuo idea voi toki toimia, mutta se tarvitsee paljon evoluutio pisteitä, koska Large evoluutio jo itsessään maksaa sen neljä pistettä. Tähän auttaa esim. puolihaltian pelaaminen ja fcb extra evoluutiopisteisiin plus extra evolution featin ottaminen. Tarkempiakin ohjeita voidaan varmasti antaa, mutta en tiedä haluatko jatkaa ilman tuota arkkityyppiä hahmon kanssa.
Edit: Tähän liittyen löytyi itse asiassa paizon foorumeilta seuraava kyselyja lopussa on vastaus societyyn liittyen
Re: Projektina unchained story summoner
Ai tämä onkin perin suuri takaisku. Additional resources ei maininnut story summonerista erikseen mitään, mutta kai sekin putoaa tuon summoner bannin alle. Story summoneriä teemana ja mekaniikaltaan pidän kiinnostavana, joten olisin toivonut että PFS olisi sallinut sen.
Re: Projektina unchained story summoner
Kaippa siitä sitten tulee normi unchained summoner, kun ei oikein noi muut ehkä legalit arkkityypit lämmitä.
Re: Projektina unchained story summoner
Ei ole unchainedista niin kokemusta, mutta ongelmaksi tulee varmaan evolution pointtien riittävyys, kuten Swyrlyn sanoikin. Jos haluat kuvauksesi mukaisesti eidolonin nieleskelevän vastustajat kokonaisena, siihen tarvittaisiin large+grab+swallow whole, eli 4+2+3=9 pojoa. Ja ilman kikkoja tuon verran pisteitä olisi tarjolla tasolla 11. Toki half-elfistä voi saada lisää, kuten myös feateilla, ja jotkut subtypet antaa myös lisäpisteitä.
Tosin, share spells mahdollistaa enlarge personin loitsimisen matoon, jolloin jäisi yksi neljän pisteen evoluutio pois.
Kannattaa myös miettiä mitä itse hahmo tekee sillä välin kun eidolon mässäilee vihollisilla. Summonerista saa ihan suhteellisen taistelukelpoisen hahmon - jos ei halua pelkkä takarivin loitsija olla.
Tosin, share spells mahdollistaa enlarge personin loitsimisen matoon, jolloin jäisi yksi neljän pisteen evoluutio pois.
Kannattaa myös miettiä mitä itse hahmo tekee sillä välin kun eidolon mässäilee vihollisilla. Summonerista saa ihan suhteellisen taistelukelpoisen hahmon - jos ei halua pelkkä takarivin loitsija olla.
Re: Projektina unchained story summoner
No tarkoitus olisi tehdä hahmosta half-elf protean eidolonin kanssa. Joten alusta pitäenkin protean saa grabin häntään ja hampaisiin (yhden base formista ja lvl 1 abilitystä). Varmaankin half-elfistä vois ajatella rangedia kun on light crossbow proficiensykin.
- Lasikanuuna
- Viestit: 18
- Liittynyt: 06 Helmi 2017, 13:41
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Projektina unchained story summoner
Ikävä kyllä Swallow Whole vaatii summoner level 9, joten itse en ainakaan lähtisi rakentamaan hahmokonseptia sen ympärille. Paizo haluaa sinun tekevän pounce-beastin tai Azatan.
Re: Projektina unchained story summoner
En sanoisi, että tämä on este swallow whole -buildille. Kukin voi itse miettiä, haluaako odottaa kyvyn saamista tasolle 9 asti, ja jos kokee haluavansa, keksii mitä eido tekee sinne saakka.Lasikanuuna kirjoitti: ↑24 Helmi 2017, 00:23 Ikävä kyllä Swallow Whole vaatii summoner level 9, joten itse en ainakaan lähtisi rakentamaan hahmokonseptia sen ympärille. Paizo haluaa sinun tekevän pounce-beastin tai Azatan.
Re: Projektina unchained story summoner
No käsitykseni mukaan evoluutiot voi valita joka levelillä uusiksi, niin käytännössä voisi Eidolonista tehdä defenderi tankin ja vaikka pari ylimääräistä häntää ottaa fulareille.
En nyt muista että miten meni säännöt että jos eidolon grabaa hampailla yhden vihun, niin voiko se kuitenkin ottaa attack of opportunitiessejä hännillään muita vihuja vastaan?
Aika hyvältä kuulostais Eidolon stad stillillä, varsinkin kun siitä tulee large
En nyt muista että miten meni säännöt että jos eidolon grabaa hampailla yhden vihun, niin voiko se kuitenkin ottaa attack of opportunitiessejä hännillään muita vihuja vastaan?
Aika hyvältä kuulostais Eidolon stad stillillä, varsinkin kun siitä tulee large
Re: Projektina unchained story summoner
Ikävä kyllä ei voi, se on grappled conditionissa niinkuin tavallista, monsteritkaan jotka tähän pystyvät ovat melko harvinaisia.
Mutta Constrict voi olla harkitsemisen arvoinen jos on useampi grabaava attacki samalla eilodontilla.
No, I don't want no Strix. Strix is a guy that can't get no love from me.
Re: Projektina unchained story summoner
Mitä käytännössä tarkoitat tällä? Fularilla samaa kohdetta grabata usealla hyökkäyksellä ja constrictata niillä? Näin äkkiseltään kuulostais hyvältä suunnitelmalta.
Re: Projektina unchained story summoner
Jep, tämä vanha halpa temppu jota GM:ät rakastavat koska grapplen release on free action. Eli attack->grab->constrict->release->attack jne. toista niin monta kertaa kuin voit. Vanha versio summonerista sai tämän melko helposti rullaamaan, Unchained taitaa vaatia aika paljon Evolution pisteitä mutten ole perehtynyt onko buildi edelleen tehokas.
No, I don't want no Strix. Strix is a guy that can't get no love from me.
Re: Projektina unchained story summoner
Eli evoluutio-pisteissä: tail 1, tail slap 1 (vaaditaan grabiin), grab 2, constrict 2 (vain kerran). Sitten kaikki attackit eidolonilla ois primaryjä (bite ja tail slap) ja constrictilla (lvl 8 saa ilmasen).
Käytännössä jos vain hännät grabaa niin eka häntä grab combo on 4 pistettä (tail, tail slap + [proteanilta ilmainen grab siihen], constrict). Sen jälkeen se maksais aina saman verran koska tail, tail slap ja grab.
Evoluutiopisteitä tulis extra evolution featistä ja half-elf FC boonuksesta. Level 3 eidolonilla ois bite, 2x grabby häntiä ja constrict. 1d6+1 bite, 2x 1d6+1 tail + (grab, constrict). En ole featteja aatellut vielä tähän.
Käytännössä jos vain hännät grabaa niin eka häntä grab combo on 4 pistettä (tail, tail slap + [proteanilta ilmainen grab siihen], constrict). Sen jälkeen se maksais aina saman verran koska tail, tail slap ja grab.
Evoluutiopisteitä tulis extra evolution featistä ja half-elf FC boonuksesta. Level 3 eidolonilla ois bite, 2x grabby häntiä ja constrict. 1d6+1 bite, 2x 1d6+1 tail + (grab, constrict). En ole featteja aatellut vielä tähän.
Re: Projektina unchained story summoner
Eikös tail slap ole secondary? Vai onko joku kikka millä sen saa primaryksi?
Re: Projektina unchained story summoner
En pysty työpaikalta linkkaamaan mutta vilkaise Final Embrace, Final Embrace Master ja Final Embrace Horror feattiketjua.
No, I don't want no Strix. Strix is a guy that can't get no love from me.
Re: Projektina unchained story summoner
Kikkaa ei taida olla, 9. tasolla saa Multiattackin joka auttaa aika paljon, sitä ennen iso dexa, weapon finesse, piranha strike, agile amulet of mighty fists, dexa beltti ...kyllä se ehkä jotain tekee
No, I don't want no Strix. Strix is a guy that can't get no love from me.
- Streamwalker
- Viestit: 323
- Liittynyt: 06 Helmi 2017, 03:10
- Paikkakunta: Oulu
Re: Projektina unchained story summoner
"Intelligence is knowing that tomatoes are a fruit. Wisdom is knowing not to put tomatoes in a fruit salad. Charisma is the ability to sell a tomato-based fruit salad."
Re: Projektina unchained story summoner
Juu kyllähän tuo final embrace tasolla 3 pitää ottaa. Ei kyllä primaryjä grabillä ole tarjolla serpentine eidolonille, ilman että käsiä ja jalkoja ottais. Alkaa haave madosta kyllä kuolla kun ei tunnu saavan noita primaryjä. No love for full serpents
- VitunSuoPaska
- Viestit: 192
- Liittynyt: 06 Helmi 2017, 21:41
Re: Projektina unchained story summoner
Tähän voisi huomauttaa, että FEM ja FEH ei oo periaatteessa PFS legaleja kun Ability focus ei ole legaali. =P Mutta tuo FE on kyll ihan kova jos sillä saa kikkailtua Grabin ja constrictin halvalla.
I am not crazy; my reality is just different from yours.