Sääntökysymykset

Oulun alueen pelit, pelipäivät ja muut.
Oulu region games, gamedays and other.
Avatar
Loviatar
Venture-Lieutenant
Viestit: 369
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 01:24

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Loviatar »

Olen ties kuinka kauan koittanut buildata jotain Artillery Team -featin ympärille. Toistaiseksi ei ole onnannut. Jonkun sortin summoner varmaan toimisi parhaiten, voisi tehdä skilliapinaeidolonin joka tappelussa on vain jousijalusta.
Avatar
Ninja Tuna
Viestit: 895
Liittynyt: 12 Elo 2017, 11:35
Paikkakunta: Turqu

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Ninja Tuna »

Mitä combat/dmg increase fiittei mielestänne toimii Vigilante Warlock (archetype) Mystic Boltin kanssa? Voitte täyttää/korjata listaa sen mukaan mitä tulee mieleen/olette ruulannut. Voi myös erotella jos toimii melee/ranged attackiin mut ei melee/ranged touchiin.

Melee attacks:
Toimii:
- TWF
- Weapon focus (Mystic bolt)
- Weapon Finesse

Ei toimi
- Power attack
- Piranha strike

Ranged attacks:
Toimii:
- Point Blank shot
- Many shot??
- Rapid shot
- Precise shot

Ei toimi
- Weapon focus (rays)
- Deadly aim
Sincerely
Tunawan
"Pain is temporary. Honor is forever." -Rieha
Avatar
Adrenaline
Viestit: 478
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 15:25

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Adrenaline »

Piranha strike ja deadly aim toimivat jos et käytä piercing bolts abilityä. Silloin ne eivät ole touch attackeja vaan light weaponeja, joko melee light weapon tai ranged light weapon (daggereilla ja starknifeillä toimii deadly aim). Tämä lisää damagea mutta mahdollisuus osua tippuu hyvin paljon.
Manyshot ei toimi koska featissa lukee "Bows" ja "arrows", mitä mystic bolt ei ole.
Mutteri 13 Gunslinger/Paladin, Survivor of Bonekeep
Myalatsu 8 Sorcerer
Routa 10 Oracle/Swashbuckler
Mustasulka 6 Zen Archer
Gin 12 Scaled Fist
Ninuzaindayr 5 Bloodrager/Warpriest
Hell-kitty 7 Shifter
Netin 4 Magus
Avatar
Adrenaline
Viestit: 478
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 15:25

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Adrenaline »

Loviatar kirjoitti: 10 Loka 2017, 12:19 Olen ties kuinka kauan koittanut buildata jotain Artillery Team -featin ympärille. Toistaiseksi ei ole onnannut. Jonkun sortin summoner varmaan toimisi parhaiten, voisi tehdä skilliapinaeidolonin joka tappelussa on vain jousijalusta.
Tuo feat on combat feat. Apina-familiar + eldritch guardian. Kysymys kuuluu että voiko se tiny-kokoinen apina käyttää feattia, koska eldritch guardian antaa familiarille featit vaikka ei olisi prerequisitejä, mutta guardianissa lukee "but at the GM’s discretion may be precluded from using certain combat feats due to its physical form. For example, an eldritch guardian’s pig familiar with access to Exotic Weapon Proficiency (spiked chain) would not gain the ability to use spiked chains, since it doesn’t have any limbs capable of properly handling them."
Jos ei toimi näin, ota mauler ja apinasta kasvaa medium @lvl3
Familiar vielä toimii samalla initiativella (uskoakseni?)
Mutteri 13 Gunslinger/Paladin, Survivor of Bonekeep
Myalatsu 8 Sorcerer
Routa 10 Oracle/Swashbuckler
Mustasulka 6 Zen Archer
Gin 12 Scaled Fist
Ninuzaindayr 5 Bloodrager/Warpriest
Hell-kitty 7 Shifter
Netin 4 Magus
Avatar
Adrenaline
Viestit: 478
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 15:25

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Adrenaline »

Onko ketuilla nyrkkejä unchained munkin style strikejä varten?
Mutteri 13 Gunslinger/Paladin, Survivor of Bonekeep
Myalatsu 8 Sorcerer
Routa 10 Oracle/Swashbuckler
Mustasulka 6 Zen Archer
Gin 12 Scaled Fist
Ninuzaindayr 5 Bloodrager/Warpriest
Hell-kitty 7 Shifter
Netin 4 Magus
Avatar
Shinae
Viestit: 443
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:31
Paikkakunta: Kokkola

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Shinae »

Onko kenelläkään hyviä ideoita miten vaihdella wandejä, metamagic rodeja ja staffeja nopeasti ilman, että tiputtaa niitä maahan välillä?

Springloaded wrist sheatillä nyt saa melko nopeasti jotain käteen. Ember Staff toimii Masterwork Clubina, niin uskoisin, että siihen voi laittaa weapon cordin ja sen voi vetää moven aikana esiin jos on +1 BAB. Mutta metamagic rodeille ja wandeille ois kiva saada keino säilyttää niitä ja mieluusti melko nopeasti vaihtaa niitä tiputtamatta maahan. Ideoita?

Uudelle casterille tulee varmaan 2-3 metamagic rodia, 1 staff ja 2-4 wandiä.
"Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!" - Ikivanha Golarionlainen sanonta.
Hahmot (•̀ᴗ•́)و ̑̑
Sang
Viestit: 482
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 07:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Sang »

Shinae kirjoitti:Onko kenelläkään hyviä ideoita miten vaihdella wandejä, metamagic rodeja ja staffeja nopeasti ilman, että tiputtaa niitä maahan välillä?
Yhden esineen saa free actionilla laittaa talteen ja palauttaa käteen jos on Glove of Storing. Mutta tuolla tavalla voi säilöä vain yhden esineen kerrallaan, ja hanskoja ei voi olla useampia. Ja hinnan takia tulee käyttökelpoiseksi vasta melko myöhään.
AnAnaatti
Viestit: 42
Liittynyt: 23 Elo 2017, 12:05

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja AnAnaatti »

Starfinderissä, feint laittaa vihollisen flat footed sinun seuraavaa hyökkäystä varten, lasketaanko drone sinun hyökkäykseksi? Olen suunnittelemassa jo legacy rotubooni hahmoa :) Gnome jolle hommaan helikopterin.
Erkenmormel
Viestit: 189
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 14:51

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Erkenmormel »

En nyt löytänyt wandien käytöstä tarkempaa tietoa virallisista lähteistä, joten kysyn täällä. Onko wandien käyttö UMD:lla aina DC 20? Riippumatta loitsun tasosta? Voiko wandin kanssa sattua mishapeja? Luin jostain että chargeja ei mene, jos skill check epäonnistuu, onko totta? Onko jotain rajoitusta, miten monta kertaa wandia voi yrittää aktivoida ja epäonnistua? Kiitos ja anteeksi.
Avatar
Adrenaline
Viestit: 478
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 15:25

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Adrenaline »

Wand on aina dc20, natural 1 lukitsee sen 24h ajaksi mutta vain sinulle. Muita rajoitteita ei ole ja chargeja ei mene jos epäonnistuu. Jos yrittää aktivoida wandia tietämättä mikä se on niin menee monimutkaisemmaksi.
Mutteri 13 Gunslinger/Paladin, Survivor of Bonekeep
Myalatsu 8 Sorcerer
Routa 10 Oracle/Swashbuckler
Mustasulka 6 Zen Archer
Gin 12 Scaled Fist
Ninuzaindayr 5 Bloodrager/Warpriest
Hell-kitty 7 Shifter
Netin 4 Magus
Avatar
Adrenaline
Viestit: 478
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 15:25

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Adrenaline »

AnAnaatti kirjoitti: 11 Loka 2017, 10:07 Starfinderissä, feint laittaa vihollisen flat footed sinun seuraavaa hyökkäystä varten, lasketaanko drone sinun hyökkäykseksi? Olen suunnittelemassa jo legacy rotubooni hahmoa :) Gnome jolle hommaan helikopterin.
Pitäisi katsoa mechanic kohdasta CRB:tä että miten siellä on määritelty sinuus. Arvioisin että drone ei ole sinä eikä sinun ase, joten ei toimisi.
Mutteri 13 Gunslinger/Paladin, Survivor of Bonekeep
Myalatsu 8 Sorcerer
Routa 10 Oracle/Swashbuckler
Mustasulka 6 Zen Archer
Gin 12 Scaled Fist
Ninuzaindayr 5 Bloodrager/Warpriest
Hell-kitty 7 Shifter
Netin 4 Magus
Avatar
Adrenaline
Viestit: 478
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 15:25

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Adrenaline »

Shinae kirjoitti: 11 Loka 2017, 09:05 Onko kenelläkään hyviä ideoita miten vaihdella wandejä, metamagic rodeja ja staffeja nopeasti ilman, että tiputtaa niitä maahan välillä?
Eikös roditkin ole clubeja? Niihinkin voi laittaa cordit jos staffiin voi.
Jos on featteja polttaa niin animal allyllä jokin millä käsiä ja ojentelee sulle.
Muuten pitäisi olla häntä tai extrakäsi tai jotain mikä vaatii liikaa dippejä tai ihmerotuja.
Edit: 2 tasoa juggler bardia
Mutteri 13 Gunslinger/Paladin, Survivor of Bonekeep
Myalatsu 8 Sorcerer
Routa 10 Oracle/Swashbuckler
Mustasulka 6 Zen Archer
Gin 12 Scaled Fist
Ninuzaindayr 5 Bloodrager/Warpriest
Hell-kitty 7 Shifter
Netin 4 Magus
Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 1534
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Agape »

Erkenmormel kirjoitti: 11 Loka 2017, 20:08 En nyt löytänyt wandien käytöstä tarkempaa tietoa virallisista lähteistä, joten kysyn täällä.
UMD-skillin alla on tiedot: http://www.d20pfsrd.com/skills/use-magic-device/
Erkenmormel kirjoitti: 11 Loka 2017, 20:08 Onko wandien käyttö UMD:lla aina DC 20? Riippumatta loitsun tasosta?
On.
Erkenmormel kirjoitti: 11 Loka 2017, 20:08 Voiko wandin kanssa sattua mishapeja?
Ei.
Erkenmormel kirjoitti: 11 Loka 2017, 20:08 Luin jostain että chargeja ei mene, jos skill check epäonnistuu, onko totta?
Chargeja menee vain, jos onnistuu.
Erkenmormel kirjoitti: 11 Loka 2017, 20:08 Onko jotain rajoitusta, miten monta kertaa wandia voi yrittää aktivoida ja epäonnistua?
Jos heität natural 1 aktivoidessasi mitä tahansa esinettä UMD:llä, se menee lukkoon etkä voi yrittää aktivoida sitä itse 24h aikana.
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on pelata pöytäroolipeliä.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Discordissa Agape#0146
Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 1534
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Agape »

Adrenaline kirjoitti: 11 Loka 2017, 20:21 Wand on aina dc20, natural 1 lukitsee sen 24h ajaksi mutta vain sinulle. Muita rajoitteita ei ole ja chargeja ei mene jos epäonnistuu. Jos yrittää aktivoida wandia tietämättä mikä se on niin menee monimutkaisemmaksi.
Tunnistamattomiin wandeihin pitäisi "Activate Blindly", DC:llä 25 eikä 20 ja tällöin tulee mishap jos failaa 10 tai enemmällä. Tunnistetuissa wandeissa ei voi tulla mishap.
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on pelata pöytäroolipeliä.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Discordissa Agape#0146
Sang
Viestit: 482
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 07:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Sang »

Adrenaline kirjoitti: 11 Loka 2017, 20:33 Eikös roditkin ole clubeja? Niihinkin voi laittaa cordit jos staffiin voi.
Cordin ongelma on että se lukitsee käden siihen aseeseen. Eli jos rod on kiinni ranteessa cordilla et saa käyttää sillä kädellä muita aseita. Lisäksi myös wandeillakin voi hyökätä, joten lasketaankohan nekin aseeksi tuon esineen yhteydessä?
Ultimate Equipment kirjoitti:However, you cannot switch to a different weapon without first untying the cord (a full-round action) or cutting it (a move action or an attack, hardness 0, 1 hit point).
Avatar
Shinae
Viestit: 443
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:31
Paikkakunta: Kokkola

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Shinae »

Sang kirjoitti: 11 Loka 2017, 22:43
Adrenaline kirjoitti: 11 Loka 2017, 20:33 Eikös roditkin ole clubeja? Niihinkin voi laittaa cordit jos staffiin voi.
Cordin ongelma on että se lukitsee käden siihen aseeseen. Eli jos rod on kiinni ranteessa cordilla et saa käyttää sillä kädellä muita aseita. Lisäksi myös wandeillakin voi hyökätä, joten lasketaankohan nekin aseeksi tuon esineen yhteydessä?
Ultimate Equipment kirjoitti:However, you cannot switch to a different weapon without first untying the cord (a full-round action) or cutting it (a move action or an attack, hardness 0, 1 hit point).
Ember Staffissa erikseen lukee, että se toimii Masterwork Clubina, joten luulisin weapon cordin toimivan. Wandi ei käsittääkseni erikseen ole lyömäase, eikä metamagic rodeissa lue, että ne laskettaisiin clubeiksi. Improvised weapon ei ole ase.

Uskoisin, että kädellä, jossa Staff roikkuu, voi ainakin ottaa esim wandistä kiinni. Aktivoinnista en tiedä. Aktivointihan on vain sana. Veikkaan että weapon cord lähinnä estää toisen lyömäaseen käytön. Loogisesti ajateltuna epäkäytännöllistä taistella lyömäaseella, jos toinen lyömäase roikkuu narun päässä.
"Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!" - Ikivanha Golarionlainen sanonta.
Hahmot (•̀ᴗ•́)و ̑̑
Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 1534
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Agape »

Rodit on määritelty Light Maceiksi. Niillä ei voi lyödä jos on cordi mutta taikakäyttöön voi käyttää. Itse tulkitsisin että ei voi lyödä, mutta aktivoida voi.
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on pelata pöytäroolipeliä.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Discordissa Agape#0146
Sang
Viestit: 482
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 07:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Sang »

Core Rulebook rodeista kirjoitti:(Many, as noted in their descriptions, can function as light maces or clubs due to their hardy construction.)
Metamagic rodeissa ei mainita että niitä laskettaisiin kummaksikaan noista. Onko jossain muualla lisätietoa?
Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 1534
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Agape »

Niinpä onkin, metamagic rodit eivät siis toimi aseina.
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on pelata pöytäroolipeliä.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Discordissa Agape#0146
Avatar
Shinae
Viestit: 443
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:31
Paikkakunta: Kokkola

Re: Sääntökysymykset

Viesti Kirjoittaja Shinae »

Joo no tämä on jo hyvä. Laitan weapon cordin Ember Staffiin. Se jo auttaa vähän, ettei kaikkia maahan tarvi tiputtaa. Se on kumminkin kallein noista. Muistelen vieläkin kauhulla miten Sang joutu summoamaan muurahaisia, että saatiin mun +2 adamantine rapier pelastettua vihun luota jolle ei pärjätty.
"Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!" - Ikivanha Golarionlainen sanonta.
Hahmot (•̀ᴗ•́)و ̑̑
Vastaa Viestiin